20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?  (Lest 9424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« på: 26. April 2017, 12:24 »
Heisann

Som Sky-ekspertene sier, vår stall holder ikke mål i PL

http://www.skysports.com/football/news/11095/10849886/newcastle-must-spend-big-to-ensure-premier-league-survival-next-season-says-peter-beagrie

Det betyr at vi må kvitte oss med noen spillere i vårt seniorlag, mens noen kan beholdes. Hvem vil dere beholde og selge ?

Mitt forslag er relativt enkelt :)

Behold: Mitro, Perez, Shelvey, Hayden, Anita (anvendelig), Clark og Richie. Resten UT.
« Siste redigering: 26. April 2017, 12:27 av Thomas »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #1 på: 26. April 2017, 12:25 »
Ehhh Shelvey ut??

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #2 på: 26. April 2017, 12:27 »
Hva mener du? ;)

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #3 på: 26. April 2017, 12:44 »
Vi har vært i dårlig form i det siste, men jeg synes det er historieløst å vrake en bakre femmer som har sluppet inn mindre en 1 mål per kamp. Lascelles må åpenbart bli værende. Dummet er en ok backup, Darlow likeså. Yedlin kan bli. Atsu har ikke gjort seg bort.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #4 på: 26. April 2017, 13:00 »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #5 på: 26. April 2017, 13:02 »
Viss veldig mange skal ut, MÅ me henta spelara som har prestert godt i PL og kjenner ligaen. Det kjem til å kosta. Me kan starta med Shawcross.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #6 på: 26. April 2017, 14:29 »
Shawcross kommer aldri til å signere for oss. Argumentene:

- Han spiller og er kaptein på et lag som har stabilisert seg midt på tabellen, noe som på ingen måte kan sies om et nyopprykket lag.
- Han tjener godt, og Stoke har minst like store muligheter til å øke lønnen hans som det vi har.
- Han er en etablert familiemann, og har bodd i det samme området i en årrekke. Lite sannsynlig at han vil flytte på seg, i alle fall såpass langt.
- Hvis Stoke skulle la han gå. Er han da god nok for oss, og det vi prøver å bygge opp?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #7 på: 26. April 2017, 15:03 »
Vi er nødt til å beholde langt fler enn de 7 som nevnes i første post. Blant annet Darlow og Elliot/Sels (i tillegg til Woodman). Lascelles, Yedlin, Mbemba, Gayle?, Diame, Dummet...

Vi kan ikke kjøpe en helt ny stall til PL, det har vi verken råd, tid eller mulighet til.
Vi må forsterke stallen, og 11-eren. I en 25-mannstropp vil jeg ha:

Darlow, Elliot/Sels (Woodman)

Yedlin, Lascelles, Clark, Mbemba, Dummet, NY STOPPER, NY VENSTREBACK, NY HØYREBACK

Hayden, Shelvey, Ritchie, Anita, Perez, Diame, NY VING X2, NY SENTRAL MIDTBANE X2, (de Jong?)

Gayle, Mitro, NY SPISS X2

Woodman er under 21, og slipper å registreres..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #8 på: 26. April 2017, 18:44 »
Er ikkje Shawcross god nok for oss? Me må bygga stein på stein her. Sei topp 10 neste sesong. Då er han meir enn god nok.  Eg vil ha ein del spelara som har prestert i PL. Ikkje berre ein haug med utlendingar med fancy namn, som for eksempel Mbemba, De Jong, Thauvin, Cabella osv. Dei kan ha prestert godt i Frankrike, Belgia eller Nederland, men taklar ikkje PL med ein gong og plutseleg ligg me i botn og sprellar.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #9 på: 26. April 2017, 19:35 »
Er en grunn til at vi rykka ned, og stallen har blitt svakere siden da, ikke bedre mener jeg. Da vi rykka opp sist hadde vi et bedre lag enn nå. Enrique var mye bedre enn Dummett.  Vi hadde Colo og Caroll.  Alle var strålende i Championship.  Jeg synes dagens forsvar mangler alt for mye i tempo, pasningssikerhet og markeringsevne.  Jeg er bastant nå, men bortsett fra de jeg har nevnt, har få potensial til å bli gode nok PL-spillere.  Men vi kan beholde Elliot og Dummett som backup -løsninger

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #10 på: 26. April 2017, 21:02 »
Vi kjøpte inn 11 spillere i fjor sommer (12 med Atsu), det vil altså si at vi har en tilnærmet helt ferskt 11'er fra nedrykket.
Ikke alle er like gode, og noen ikke gode nok for PL. Men de er gode nok for å gjøre en jobb på vikarbasis i PL.

Bare så det er sagt, så må alle de nye spillerne i mitt forslag forsterke sin posisjon. Være sterke utfordrere til å starte, ikke bare fylle opp plasser i troppen.

Men for min del virker det helt idiotisk å kjøpe 17-18 nye spillere! Det er ikke engang realistisk på football manager!

Du mener stallen har blitt svakere siden nedrykket. Jeg veit ikke helt om jeg er enig i det. Det kan selvsagt diskuteres hit og dit, men jeg tror jeg lander på at den ikke er svakere. Største savnet mitt er Townsend, og kanskje Wijnaldum litt. Bortsett fra det savner jeg ingen av de som forsvant i fjor sommer.


Skulle ønske vi prøvde oss på Kieran Trippier i sommer. Også Florin Andone fra Deportivo er et spennende navn.
« Siste redigering: 26. April 2017, 21:35 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #11 på: 26. April 2017, 22:05 »
Ser at mediene spekulerer i at vi skal hente 6-8 spillere. Pluss at flere skal selges. Vi trenger definivt en midtstopper til og back. Vi er nødt til å ha en bauta ved siden av Shelvey/Hayden. Vi er nødt til å ha en venstreving som holder et solid nivå. Vi er nødt til å ha en spiller i tierrollen. Ser der bables om De Jong (Ayoze eller Diame behersker absolutt ikke den rollen). Det holder ikke, som backup ja, men der må en lilla inn. Så trenger vi iallefall en spiss, gjerne to. Ritchie, Gayle, Hayden, Shelvey, Clark, Yedlin er egentlig alle jeg bryr meg om. Jeg vet jo at ikke alle andre kommer til å dra, men det viser jo litt hvor mye vi trenger (i kvalitet). Så har vi jo en litt uavklart keepersituasjon. Skal Krul komme tilbake? Er minst en som kommer til å dra i sommer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #12 på: 26. April 2017, 22:06 »
Enig med Anders. Vil ikke si vi er så mye svakere enn forrige gang vi gjestet premier League. Clark,Gayle,ritchie er en klar forsterkninger. Faktisk bedre enn sissoko, Riveri, colo.

tenker vi trenger 4-6 spillere som går rett inn i 11ern vår så vil vi være rundt topp 10.
Gleder meg vilt til de første kampene av neste års sesong. Er som regel slik at tempo og fysikk er bedre i championship enn i premier League og de "nye" lagene høster en del poeng tidlig.

Shawcross hadde vært perfekt. helt klart god nok for oss, om ikke en topp 6 klubb!
Sigurdsson hadde også vært klimatisk.
Trippier er meget spennende, men foretrekker Shaw.
Er også lysten på josh King. har vært kanongod i år, putta 14 mål for b`mouth. sterk,rask og hadde vært artig med en normann. Tror han hadde tatt plassen fra både Diame og Perez.
wilshere? noen mulighet der tro?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #13 på: 26. April 2017, 22:20 »
Ser man på stallene til lagene fra +/- 10. plass og nedover i PL, så er det mange der som ikke er noe stort bedre enn det vi har, mener nå jeg. Kan ikke helt si jeg får vann i munnen av stallene til f.eks. Crystal Palace, Bournemouth, Burnley eller Watford. Tror nok om vi får ut det verste daukjøttet, samt får inn 6-8 spillere på godt PL-nivå, så bør det være bra nok for noe +/- en 10. plass. Får vi håpe skattesaken ikke får noen særlige negative konsekvenser for klubben, at Rafa blir og kan bygge videre neste sommer igjen.

Satses det, så har klubben ressurser nok til å jevnlig være blant de 6-7 beste på litt sikt. Ikke så mange årene siden vi omsatte for det samme som Liverpool, og langt mer enn Tottenham. Nå har vi blitt tatt igjen av klubber som Everton og West Ham. Husker Keegan når han erstattet Big Sam, pratet om en 5-årsplan for å få klubben opp på et toppnivå. Ikke gjort i en håndvending dette, men forutsetter at verkebyllen på toppen i det hele tatt vil satse da? 
« Siste redigering: 26. April 2017, 22:31 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #14 på: 26. April 2017, 22:44 »
TooN: Tripper er høyreback, Shaw er venstre. Sier ja takk til begge jeg! 😃

Helt enig Geordie! Vi må være edruelig i sommer! Absolutt forsterke, men vi må kjøpe spillere som forsterker 11'eren, samt på de plassene vi trenger å forsterke mest. Godfot-teorien og svakeste ledd.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒