20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fantasy Premier League 15/16  (Lest 30689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #75 på: 23. Okt. 2015, 08:23 »
Vanskelig med hvem jeg skal benke til helgen. En av Sanchez, De Bruyne, Wijnaldum, Payet, Mahrez, Vardy, Pelle og Bony.
Blir vel benking av Pelle? Regner med Mahrez starter igjen nå.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #76 på: 23. Okt. 2015, 09:26 »
Hvorfor skulle det være et naturlig valg? :) Liverpool er like ræva og i forrige bortekamp scora Pelle en og hadde to assist mot Chelsea...

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #77 på: 23. Okt. 2015, 10:56 »
Du får kjøre bench boost da! ;) Vanskelig å ta ut noen av de andre. Kan være jinx å starte med Gini da.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #78 på: 23. Okt. 2015, 11:39 »
Hehe, det nærmer seg, men med Targett og Cook på benken så er det ikke tema enda! :D

Det lukter Payet, Mahrez eller Gini på benken.

bonoloy

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #79 på: 23. Okt. 2015, 16:40 »
Hehe, det nærmer seg, men med Targett og Cook på benken så er det ikke tema enda! :D

Det lukter Payet, Mahrez eller Gini på benken.

All out attack  :D

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #80 på: 23. Okt. 2015, 17:51 »
Jeg har to West Ham-spillere og ingen fra Chelsea, så de går nok på et stortap. Benk Payet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #81 på: 23. Okt. 2015, 18:31 »
Hehe, det nærmer seg, men med Targett og Cook på benken så er det ikke tema enda! :D

Det lukter Payet, Mahrez eller Gini på benken.

All out attack  :D
Brukt! :(

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #82 på: 26. Okt. 2015, 16:08 »
Hvorfor hente Wijnaldum hvis du vurderer å benke han Daniel? Greit å rotere et par spillere, men det bør være ganske klart hvem som benkes til enhver tid. Så lenge du ikke tok hit på det, er det ikke krise. Allikevel ville det vært gunstig å sitte på 2FT oppkommende GW.

Noen gode tips til de som ikke har spilt mye eller som aldri gjør det særlig bra:
1. Ha verdi på banen. Femte forsvarspiller bør koste max 4.5, og gjerne 3.9.
2. Gå for enten 3-5-2 eller 3-4-3.
3. Ikke ta hit på forsvarspillere, det lønner seg svært sjeldent.
4. En spiller som hentes bør gå rett inn på laget, eller frigjøre midler for et planlagt bytte.
5. Følg med på prisendringer.
6. Ikke havn i situasjonen "Det er umulig å velge hvem som skal benkes". Da har du planlagt for dårlig, og har unødvendig mye verdi på benken. Ha de heller i banken hvis du er fornøyd med de du stiller med.
Black and white since 1996

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #83 på: 31. Okt. 2015, 17:57 »
Digg med Ighalo på benken når jeg får 2 og 3 poeng på resten av laget!

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #84 på: 31. Okt. 2015, 19:15 »
Sikkert flust av folk som har Mahrez eller Ighalo på benken. Hellum kan skrive under på det. Sånn er fantasy. Selv har jeg Mahrez på benken, uten at jeg angrer spesielt på det. Sånn er fantasy. Blir verre neste runde når jeg sannsynligvis benker Kane og han putter to mål og har to assist, som han gjorde den ene gangen jeg benket han forrige sesong :P
Black and white since 1996

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #85 på: 01. Des. 2015, 13:14 »
Går fryktelig med NUFC for tiden, men korleis går det med folk på fantasy? Er nesten sånn at eg gleder meg meir ved dette aspektet ved PL-runda enn kampene våre :P Men for min del går det heller ikkje så bra på fantasy. Ligger på ein tung 76 plass etter fleire runder under pari. Kommer som regel over gjennomsnittssummen, men taper mykje på at eg aldri får nokon skikkelig gode runder. Står på 668 poeng for augeblikket, mi beste runde var runde 8, da eg fekk 66 poeng, som dessverre ikkje er så veldig høgt, og tilsvarende var mi dårligste runde, runde 2 der eg endte på svake 33 poeng. Så seier seg sjølv at eg ikkje kjemper i toppsjiktet og det skal mykje til før eg beveger meg mot toppen.

Har brukt wildcard på allerede på grunn av den skrekkelige åpningen min, men ingen andre hjelpemiddel. Har eit skadeproblem på laget før neste runde og spørs om eg ikkje kommer til å ta ein sjanse på å gjere fleire bytter mot å miste poeng. Laget mitt for augeblikket ser slik ut:

                         Hart

     Fonte      -     Clyne     -       Shawcross

Mahrez  -  Eriksen   -   Barkley    -    Sanchez
 
     Sakho    -     Vardy      -      Lukaku

Benk: Haidara, Rojo og Tadic

Tabba meg ut denne runden da eg hadde både Hart og Rojo i laget, og ingen av dei spelte. Dermed kom Shawcross inn, og han pådrog seg sjølvsagt rødt kort. Og så blei i tillegg Fonte og Sanchez skada. Så da er skadelista mi som følger Fonte, Hart, Sanchez, Shawcross(karantene), Sakho, Haidara, Rojo. Sånn er ståa, tar gjerne i mot tips om folk har det :P  Må nok uansett gjere fleire bytter før neste runde, men korleis gjer dere andre det? Greitt å ha ein plass der vi slepper å diskutere kor jævlig dårlig vi gjer det for tida, blir mykje negativt sjølvsagt, så hadde vore hyggelig å fått i gang ein liten diskusjon her i staden :)


NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #86 på: 02. Des. 2015, 02:31 »
Jeg bikket det punktet hvor jeg bryr meg mer om fpl enn epl for lenge siden :P Er ikke sånn at jeg blir sur for at 'castle scorer når jeg har doblet med Palace i forsvaret, så ille blir det aldri.

Fonte blir klar. Rojo burde også bli klar, og ShawX sonet ferdig i dag.

Jeg hadde nok tatt inn Mignolet hvis jeg var deg. Han burde samle 8+ poeng de neste 2 GWs (new,WBA). Så han er verdt enn hit slik som ståa er i laget ditt. Clyne er jo fin å ha, Fonte har Villa og om Rojo ikke spiller så kommer ShawX inn. Er ikke verdt dobbel hit for det forsvaret.

Sanchez til Ozil er jo den logiske løsningen her hvis du ønsker 3-5-2. Vet ikke hvor mye du har i banken, men om du kan få inn Kane for Sakho så ville jeg vurdert det og. Som jeg har skrevet før, er mitt generelle tips og unngå å ende opp med benkeproblem. I ditt tilfelle vil det bety at enten Sanchez til Stanislas/King/Alli/Lanzini/osv eller Sakho til Deeney/Ayoze/Kone bør vurderes når du kan gjøre det.
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #87 på: 02. Des. 2015, 18:42 »
Er jo bare å hente maks antall spillere fra Liverpool før denne runden :) Vi taper 6-0, må bare finne ut om det er Benteke eller Sturridge på topp!
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #88 på: 02. Des. 2015, 19:44 »
 
Jeg bikket det punktet hvor jeg bryr meg mer om fpl enn epl for lenge siden :P Er ikke sånn at jeg blir sur for at 'castle scorer når jeg har doblet med Palace i forsvaret, så ille blir det aldri.

Fonte blir klar. Rojo burde også bli klar, og ShawX sonet ferdig i dag.

Jeg hadde nok tatt inn Mignolet hvis jeg var deg. Han burde samle 8+ poeng de neste 2 GWs (new,WBA). Så han er verdt enn hit slik som ståa er i laget ditt. Clyne er jo fin å ha, Fonte har Villa og om Rojo ikke spiller så kommer ShawX inn. Er ikke verdt dobbel hit for det forsvaret.

Sanchez til Ozil er jo den logiske løsningen her hvis du ønsker 3-5-2. Vet ikke hvor mye du har i banken, men om du kan få inn Kane for Sakho så ville jeg vurdert det og. Som jeg har skrevet før, er mitt generelle tips og unngå å ende opp med benkeproblem. I ditt tilfelle vil det bety at enten Sanchez til Stanislas/King/Alli/Lanzini/osv eller Sakho til Deeney/Ayoze/Kone bør vurderes når du kan gjøre det.

Benteke - Lukaku - Vardy hadde gjort seg på topp . Mykje bra tips her ja, Hart er vel ute i 3 veker ja, så det hadde ikkje vore dumt, samtidig som formen til pool er på veg oppover og kampprogrammet deres ser greitt ut framover.


Pleier folk å gjere fleire enn det eine bytte per runde? Som regel bruker eg berre det eine bytte, men lurer på om det lønner seg å gjere fleire bytter vanlegvis(kommer jo sjølvsagt litt an på korleis spillerene presterer :P).
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #89 på: 03. Des. 2015, 02:44 »
Ser at det er få som nevner Ighalo? Har fått masse poeng på han siden jeg tok han inn og koster kun 5,8..