20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)  (Lest 13095 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #60 pć: 11. Aug. 2019, 21:29 »
Er det solgte billetter de oppgir?

Kampen mot Norwich er det typisk Ä tape om en tenker Pardew perioden. Bruce er i samme kategori sÄ taper nok.
Mot Tottenham kommer nok fĂžrste stortap med 4 i trynet.


Bjerkis

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #61 pć: 11. Aug. 2019, 22:23 »
NĂ„ fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dÄrlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre Ä lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

For 2 dager siden var xx den beste spilleren vi hadde, etter 1 kamp og 1 feil (mot fjorĂ„rets toppscorer i PL = ligaens dĂ„rligste) - forstĂ„ det den som kan🤷‍♂️

Uansett hvordan man vil se pĂ„ kampen, 0-1 mot Arsenal er ikke KRISE! At en ny spiller gjĂžr en feil i fĂžrste berĂžring betyr ikke at vedkommende er komplett ubrukelig og at SB velger Ă„ bytte vedkommende inn og JS ut betyr ikke at han ogsĂ„ er ubrukelig (selv om ingen utenom han forstod det😅)

Fra spĂžk til revolver, kan vi ikke gjĂžre oss selv den tjenesten Ă„ stĂžtte laget, trekke frem det minste positive punktene og heller ha det litt gĂžy med Ă„ stĂžtte et lag svĂŠrt fĂ„ andre Ăžnsker (les TØRR) fĂžlge. 

Det er jo akkurat det som gjÞr fotballen sÄ fantastisk og frustrerende pÄ samme tid!

La oss nĂ„ heller eventuelt gĂ„ ned med flagget hĂžyt hevet, sĂ„ fĂ„r resten enten TA SEG SAMMEN eller opprette en egen Facebookgruppe hvor de kan spy ut alskens (Hvis dere ikke orker Ă„ ta dere bryderiet med Ă„ lage en egen, er det neppe vanskelig Ă„ finne en eksisterende😅) 

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #62 pć: 11. Aug. 2019, 22:45 »
Synes ikke dette var sÄ ille. Var jo en god dag for Ä slÄ Arsenal med alle ungguttene de mÞnstret, men de fÄr en sjanse, og scorer. SÄnt skjer nÄr man har en verdensklassespiss. Var Äpenbart klumsete av bÄde Dummett og Willems, men synes sistnevnte hevet seg etter scoringen. Joelinton viste prov pÄ gode ting i fÞrste omgang, og ASM var tidvis lysende. Han gjorde fÊrre dumme valg enn forventet:) Synes Hayden var vÄr beste, men han var jo veldig ofte et annet sted enn pÄ sentral midt. Som forÞvrig var vÄr svakeste lagdel i dag.

Ingen grunn til Ă„ grave seg ned etter dette. Hadde jo veldig lett blitt 0-0, noe som hadde vĂŠrt et flott resultat.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #63 pć: 11. Aug. 2019, 23:31 »
NĂ„ fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dÄrlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre Ä lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

TAKK!

ForÞvrig et reflektert innlegg av lefsen ogsÄ.

Vi mÞter et klasselag. Ja, de stiller nogenlunde redusert, men det er jo voldsom klasse pÄ de nest beste pÄ Arsenal ogsÄ. Det er det som gjÞr de sÄ gode, og kan vÊre med Ä kjempe om trofeer.

Reiss Nelson og Joe Willock er ekstremt store talenter, jeg hadde vÊrt overlykkelig over Ä ha de i Newcastle (mener de lett kunne ha spilt pÄ 40-50% av klubbene i PL). Ceballos har ogsÄ klasse, og Aubameyang trenger stort sett bare en eneste sjanse (i dag trengte han faktisk to store).
Vi tÞr Ä stÄ hÞyt, vi legger et godt press pÄ Arsenal til tider (skaper dessverre lite), og dette bÞr gi oss litt Ä jobbe med fremover.

Det som feller oss i dag, er fÞrst og fremst to dÄrlige enkeltprestasjoner pÄ mÄlet (Dummett mÄ dele litt skyld med Willems, samt Lascelles og Dummet driter seg litt ut nÄr Maitland-Niles fÞrst vinner ballen), og at vi ikke er kliniske nok offensivt. Joelinton kunne lett hatt et mÄl i fÞrste omgang (skuddet rett pÄ Leno, og headingen utenfor).
Men vi mÄ huske pÄ at det er noen nye spillere her. Almiron ble skadet relativt kort tid etter ankomsten i januar, Joelinton, Willems og Saint-Maximin ble kjÞpt i sommer. De to sistnevnte ble klare for ei drÞy uke siden.
Det tar litt tid Ă„ bli samspilt, og det tar litt tid Ă„ komme i gang etter pre-season.

Jeg har sÄ absolutt trua pÄ at vi holder plassen, og jeg blir overrasket over alt hatet mot Steve Bruce. Gi han minst 10-12 kamper, sÄ fÄr vi se hvordan laget har spilt (ikke nÞdvendigvis resultatmessig) da.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #64 pć: 11. Aug. 2019, 23:35 »
NĂ„ fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dÄrlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre Ä lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

For 2 dager siden var xx den beste spilleren vi hadde, etter 1 kamp og 1 feil (mot fjorĂ„rets toppscorer i PL = ligaens dĂ„rligste) - forstĂ„ det den som kan🤷‍♂️

Uansett hvordan man vil se pĂ„ kampen, 0-1 mot Arsenal er ikke KRISE! At en ny spiller gjĂžr en feil i fĂžrste berĂžring betyr ikke at vedkommende er komplett ubrukelig og at SB velger Ă„ bytte vedkommende inn og JS ut betyr ikke at han ogsĂ„ er ubrukelig (selv om ingen utenom han forstod det😅)

Fra spĂžk til revolver, kan vi ikke gjĂžre oss selv den tjenesten Ă„ stĂžtte laget, trekke frem det minste positive punktene og heller ha det litt gĂžy med Ă„ stĂžtte et lag svĂŠrt fĂ„ andre Ăžnsker (les TØRR) fĂžlge. 

Det er jo akkurat det som gjÞr fotballen sÄ fantastisk og frustrerende pÄ samme tid!

La oss nĂ„ heller eventuelt gĂ„ ned med flagget hĂžyt hevet, sĂ„ fĂ„r resten enten TA SEG SAMMEN eller opprette en egen Facebookgruppe hvor de kan spy ut alskens (Hvis dere ikke orker Ă„ ta dere bryderiet med Ă„ lage en egen, er det neppe vanskelig Ă„ finne en eksisterende😅)




Amen👍
Blir sĂ„ toskete Ă„ lese alt vĂ„set her inne. GĂ„r i kjellern nĂ„r vi ryker mot Arsenal 😂

Jeg kjĂžrte hjem fra en weekend i Sverige,  sĂ„ fikk dessverre ikke sett kampen. Gikk inn her og tenkte lese om hvordan kampen var. Bare tull Ă„ lese. Hetsing av sb, og bare negativt spy.

Vi holdt jo 0-0 mot Arsenal i 60 min. opta sier begge lag hadde 2 skudd pÄ mÄl. Vi hadde 7 skudd mot Arsenal sine 5.Vi hadde 5 cornere , Arsenal 3. Ser da ut som en veldig jevn kamp.
« Siste redigering: 11. Aug. 2019, 23:37 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #65 pć: 11. Aug. 2019, 23:54 »
Er det solgte billetter de oppgir?

Kampen mot Norwich er det typisk Ä tape om en tenker Pardew perioden. Bruce er i samme kategori sÄ taper nok.
Mot Tottenham kommer nok fĂžrste stortap med 4 i trynet.

SÄ ikke jeg kampen, sÄ null peil pÄ hvor glissent det var? Imidlertid tror jeg det er som fÞlger, uansett om vedkommende mÞter opp eller ei, er det vanlig Ä telle opp solgte billetter og sesongbilletter nÄr publikumstallet oppgis. VÊrt flere tilfeller i andre klubber senere Är mener jeg Ä huske, hvor oppgitte publikumstall har vÊrt Äpenbart lang hÞyere enn de som faktisk var tilstede.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #66 pć: 12. Aug. 2019, 00:00 »
Tror du er inne pÄ noe der Geordie. Sannsynligvis regnes sesongbillettene med i regnestykket.

SÄ en post pÄ FB om at det visstnok var en som hadde det fra 2 forskjellige kilder (begge vakter pÄ stadion) at det var omtrent 42.000 tilskuere i dag.
En som kommenterte sa h*n hadde vÊrt pÄ kampen, og at det var nÊrmere 48.000 enn 42.000 hvertfall.. SÄ da fÄr man tolke det som man vil.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #67 pć: 12. Aug. 2019, 00:46 »
Bruce ex sunderland mÄ bevise i bÞtter og spann fÞr noen stÞtte er aktuell.. Og tape hjemme er Ikke greit, samme hvem som er motstander..

Hvor ble det av de gode tidene, nÄr sunderland var fienden, og tap kun greit vis vi scora 5 og motstanderen 6 med unntak av sunderland.. Bring back The Entertainers

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #68 pć: 12. Aug. 2019, 11:00 »
Tror du er inne pÄ noe der Geordie. Sannsynligvis regnes sesongbillettene med i regnestykket.

SÄ en post pÄ FB om at det visstnok var en som hadde det fra 2 forskjellige kilder (begge vakter pÄ stadion) at det var omtrent 42.000 tilskuere i dag.
En som kommenterte sa h*n hadde vÊrt pÄ kampen, og at det var nÊrmere 48.000 enn 42.000 hvertfall.. SÄ da fÄr man tolke det som man vil.

Uansett om folk er der eller ikke. Boikotte Ă„ mĂžte opp ,men  Ă„ betale for sete 😂 rimelig soft det da. Straffer kun seg selv og Evnt laget ved null stĂžtte. Helt ĂŠrlig syns jeg hele boikotten er pĂ„ grensa til flaut. Tror de seriĂžst at Ashley selger pga noe sĂ„nt??😱😎

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #69 pć: 12. Aug. 2019, 11:32 »
SÄ hightlight nÄ. Shelvey i stolpen!!, Joelinton med veldig bra solo prestasjon som med skudd rett pÄ Leno. Samme med Maxi.ser jo veldig positivt ut.

Ut fra highlights ser det ut som Arsenal kun hadde mÄlet ,
og der er det vel lacelles som gjĂžr seg mest bort.

Begynner Ä bli en stund siden Newcastle putter 6 mÄl hjemme.
Og hvertfall ikke under Rafa😂😎
Steve Bruce mÄ fÄ sjansen av oss, det er det minste vi kan gi.
StÄr stor respekt av at han i det hele tatt turte Ä ta jobben.
Han vet nok godt hvordan stova er.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #70 pć: 12. Aug. 2019, 11:38 »
Det er berre Ä innsjÄ at me er tilbake til McClaren/Carver -nivÄ.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #71 pć: 12. Aug. 2019, 12:01 »
Det er berre Ä innsjÄ at me er tilbake til McClaren/Carver -nivÄ.

Var nivÄet annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi mÄ bli solgt for Ä nÄ andre hÞyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjĂžnner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel pĂ„ sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lĂžnnsĂžkning. Rafa valgte Ă„ signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lĂžnn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier nĂ„r det gjelder denne saken. Ashley har Ăždelagt sĂ„ Ă„ si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi fÄr gjort er Ä hÄpe at vi klarer Ä bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro pÄ boikotter/plakater osv. Blir bare bjÞrnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal stĂžtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #72 pć: 12. Aug. 2019, 12:11 »
Det er berre Ä innsjÄ at me er tilbake til McClaren/Carver -nivÄ.

Var nivÄet annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi mÄ bli solgt for Ä nÄ andre hÞyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjĂžnner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel pĂ„ sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lĂžnnsĂžkning. Rafa valgte Ă„ signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lĂžnn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier nĂ„r det gjelder denne saken. Ashley har Ăždelagt sĂ„ Ă„ si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi fÄr gjort er Ä hÄpe at vi klarer Ä bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro pÄ boikotter/plakater osv. Blir bare bjÞrnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal stĂžtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

Trollar du bevisst eller ubevisst?

Resten er diskutert ferdig under Rafa-trÄden. Du trur pÄ MA og LC. Eg gjer ikkje. Og ja MA er styggen her, men mÄ vera lov kritisera SB og nÄr det kjem til kva laget prestera pÄ bana.
« Siste redigering: 12. Aug. 2019, 12:15 av lgrinde »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #73 pć: 12. Aug. 2019, 12:47 »
Greit nok, men synes det blir tendensiÞst nÄr man kaster seg i strupen pÄ han etter en kamp som vi taper resultatmessig knepent etter tabbe mot en suverent bedre motstander. Arsenal har vunnet 12 av de siste 13 kampene mot Newcastle mener jeg at jeg leste her om dagen.

Selv om jeg ikke deler Toon sitt syn pÄ Rafa sÄ er jeg enig med han i at man mÄ ta ballen og ikke mannen.

Jeg synes Bjerkis oppsummerer det hele greit i grunnen. Det er mye hakk i plata pÄ denne selvforherligende klagingen, og for min del sÄ er diskusjonsmiljÞet og forumet i ferd med Ä bli skikkelig rÄttent. Det ender stort sett i raljeringer om Bruce, Ashley og annen kjent materie.

Det er liksom fritt leide pÄ negativitet, og det virker til Ä gÄ sport i Ä dyrke denne. Moderasjon av gjeldende rett er nesten totalt fravÊrende. Jeg skjÞnner at det er dÄrlige tider for oss alle, men er det nÞdvendig at sÄ snart det sies noe i mot klagene sÄ skal man enten latterliggjÞre eller henvise til andre trÄder der det er diskutert?

Tidvis sÄ orker jeg rett og slett ikke Ä forholde meg til forumet her fordi jeg vet hva som stÄr der fÞr jeg gÄr inn. Ofte gjÞr det godt Ä heller forholde seg til mer generelle PL-forum der ulike meninger i stÞrre grad kanselleres ut, og man kan sortere de bort utifra emne og klubbtilhÞrighet. Det synes jeg som Newcastle-fan og relativt langtlevende medlem av forumet er en trist utvikling.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #74 pć: 12. Aug. 2019, 14:34 »
Det er berre Ä innsjÄ at me er tilbake til McClaren/Carver -nivÄ.

Var nivÄet annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi mÄ bli solgt for Ä nÄ andre hÞyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjĂžnner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel pĂ„ sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lĂžnnsĂžkning. Rafa valgte Ă„ signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lĂžnn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier nĂ„r det gjelder denne saken. Ashley har Ăždelagt sĂ„ Ă„ si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi fÄr gjort er Ä hÄpe at vi klarer Ä bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro pÄ boikotter/plakater osv. Blir bare bjÞrnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal stĂžtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

Trollar du bevisst eller ubevisst?

Resten er diskutert ferdig under Rafa-trÄden. Du trur pÄ MA og LC. Eg gjer ikkje. Og ja MA er styggen her, men mÄ vera lov kritisera SB og nÄr det kjem til kva laget prestera pÄ bana.


Greit nok det er ferdig diskutert. Men din mening er ingen fasit. Jeg mener da helt seriÞst at Ashley har et poeng. Hvordan ellers forklarer du signering til kinesisk klubb? Fordi han elsker vÄrruller?

Sry Rafa trÄden kom opp igjen, men ble veldig skuffa nÄr jeg gikk glipp av kampen. GÄr inn hot og finner bare negativt tull. Etter 1 kamp mot Arsenal. Blir bare for dumt.