20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269896 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1245 på: 25. April 2010, 21:59 »
Er eit stor minus med overgangen, for da blir me Huseklepp sitt Newcastle neste sesong. Og kun fokus på om Huseklepp spelte eller ikkje. Norsk media kan ta seg ein bolle.

Klapp klapp!

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1246 på: 25. April 2010, 22:01 »
Er jævlig redd Christian har et STORT poeng der...
MEN det vil garantert skaffe oss 8-10 tv kamper ekstra!!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1247 på: 25. April 2010, 22:02 »
Er eit stor minus med overgangen, for da blir me Huseklepp sitt Newcastle neste sesong. Og kun fokus på om Huseklepp spelte eller ikkje. Norsk media kan ta seg ein bolle.

Til forskjell fra å IKKE være nevnt i mediene? Hvorfor i all verden er det en forverring?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1248 på: 25. April 2010, 22:02 »
Litt usikker på om Huseklepp er god nok for oss.
Jeg sikter da ikke til fysikken til Huseklepp, men ferdighetene. Er han god nok for PL?
Kommer ikke til å forbanne meg hvis han kommer, men jeg tror vi bør bruke pengene på noe annet. En mer "proven goalscorer".
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1249 på: 25. April 2010, 22:05 »
"Ingen" hadde tro på Gamst heller, han tok vitterlig nivået bra etter hvert. Noe jeg tror Huseklepp også vil gjøre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1250 på: 25. April 2010, 22:06 »
Jeg skulle faktisk også til å dra frem Gamsten selv - og Huseklepp er ikke noe mindre dominant enn det Gamst var i TL. Forskjellen er egentlig bare at Huseklepp har et langt dårligere lag bak seg enn det Gamst hadde da han var i TL!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1251 på: 25. April 2010, 22:12 »
Jeg ser faktisk ikke det store problemet. Vi er et lite land, og da er det ikke spesielt merkelig at vi (det vil si mediene) følger ekstra nøye med på utenlandsproffene ute i de store klubbene. Jeg vil egentlig være ganske likegyldig til det. Og - det øker selvfølgelig også sjansene for at klubben tiltrekker seg nye fans fra Norge!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1252 på: 25. April 2010, 22:14 »
Faktisk bedre. For norske media sine artikklar om andre lag enn dei fire store er som oftast veldig dårlege. Og veldig mykje fokus på dei norske om det spelar nokon der. Itilegg hatar eg virkleg å lese om Riise sitt Roma, Nevland/Hangeland sitt Fulham, Carew sine lagkamerater i Aston Villa eller Gamsten spelte ikkje kampen for Blackburn som vant.

Greit dei skriver om dei norske, men heile artikkelen treng ikkje å bygge seg opp rundt dei norske.

Men så er det jo heller ingen som tvinger deg til å lese dette, da. De store norske mediene lager ikke nyheter for spesielt interesserte, men for den gjennomsnittlige nordmann. Og jeg synes ingen kan klage på mangel på nyheter om NUFC om man vet hvor man skal lese. Et større Huseklepp-Newcastle-fokus er KUN positivt, da det helt sikkert vil øke interessen for selve klubben her i landet.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1253 på: 25. April 2010, 22:16 »
og det vil igjen gjøre mulighetene større for NewUtd til å vokse i tillegg!!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1254 på: 25. April 2010, 22:22 »
Fjortiss fans? Nei, veit du kva. Heller liten klubb, med ekte fans. Enn ein stor supporterklubb full av fjortiss fans.

Omtrent alle tilhengere starter som "fjortisfans." Og hva er negativt med det?

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1255 på: 25. April 2010, 22:23 »
Faktisk bedre. For norske media sine artikklar om andre lag enn dei fire store er som oftast veldig dårlege. Og veldig mykje fokus på dei norske om det spelar nokon der. Itilegg hatar eg virkleg å lese om Riise sitt Roma, Nevland/Hangeland sitt Fulham, Carew sine lagkamerater i Aston Villa eller Gamsten spelte ikkje kampen for Blackburn som vant.

Greit dei skriver om dei norske, men heile artikkelen treng ikkje å bygge seg opp rundt dei norske.

Men så er det jo heller ingen som tvinger deg til å lese dette, da. De store norske mediene lager ikke nyheter for spesielt interesserte, men for den gjennomsnittlige nordmann. Og jeg synes ingen kan klage på mangel på nyheter om NUFC om man vet hvor man skal lese. Et større Huseklepp-Newcastle-fokus er KUN positivt, da det helt sikkert vil øke interessen for selve klubben her i landet.

Artiklene ligger isåfall likevel på de sidene jeg skurer meg gjennom hver dag, så jeg ser overskriften i hvert fall. Personlig har jeg heller ikke noe behov for halvsløve artikler fra VG og nettavisen med snakk opp og ned om Huseklepp og hans Newcastle. Jeg ser - til motsetning fra deg - mer negativt på det, enn positivt. Det positive kunne vært flere kamper på tv2, men noe voldsomt mange flere kamper hadde det neppe blitt.

Ellers er Huseklepp for meg altfor ustabil og med for lite ro foran mål.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1256 på: 25. April 2010, 22:31 »
Artiklene ligger isåfall likevel på de sidene jeg skurer meg gjennom hver dag, så jeg ser overskriften i hvert fall. Personlig har jeg heller ikke noe behov for halvsløve artikler fra VG og nettavisen med snakk opp og ned om Huseklepp og hans Newcastle. Jeg ser - til motsetning fra deg - mer negativt på det, enn positivt. Det positive kunne vært flere kamper på tv2, men noe voldsomt mange flere kamper hadde det neppe blitt.

Ellers er Huseklepp for meg altfor ustabil og med for lite ro foran mål.

Men hva er det som er negativt? Om du mener VG's artikler om Newcastle er halvsløve, trenger du jo ikke å lese dem. Jeg ser ikke problemet.

Huseklepp var ustabil og med lite ro foran mål i gullåret og årene før. Nå er han derimot både stabil og en meget habil målscorer, selv om det ikke er det som er spissferdigheten. Han hadde tre assists i dag for eksempel, og noen nydelige tekniske detaljer. Det er det han virkelig er god på.

Sitat
Easy come, easy go. Aldri i verden om dei hadde blitt med oss ned i år.

Det er ikke sikkert alle hadde blitt med på et nedrykk nei. Men hva så?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1257 på: 25. April 2010, 22:38 »
Flere fans betyr fler penger i kassa - om en skal se slik på det. Og let's face it - grunnen til at jeg startet heie på Newcastle var at de toppa tabellen og var hovedutfordrer til ManU den tiden der. Og Shearer da. Etterhvert knytter man tettere bånd til klubben - men det begynner ofte med noe slikt. Er vel ikke noe verre om folk blir fan av Newcastle pga Huseklepp, enn at man ble det pga Shearer.
Uansett må en slik vurdering - oppkjøp eller ei, bygge på sportslige vurderinger. Jeg syns Huseklepp virker spennende som utfordrer til våre kantspillere, og vi trenger også kantspillere. Om Brann ikke krever svinpris syns jeg det er en gamble som er verdt å ta. Så får vi takke for de positive ringvirkningene som følger med Huseklepp i Newcastle. Som noen mener er negative da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1258 på: 25. April 2010, 22:39 »
"Ingen" hadde tro på Gamst heller, han tok vitterlig nivået bra etter hvert. Noe jeg tror Huseklepp også vil gjøre.

Nå husker jeg ikke helt hvilke tanker jeg hadde om Gamsten, men er ikke umulig at jeg tenkte noe av det samme.
Jeg sier ikke bastant at jeg ikke vil ha Huseklepp, men jeg er faktisk ikke sikker på om han er god nok. Det har selvfølgelig ikke noe å si om han er norsk, eller om han hadde kommet fra Gambia.
Dessuten er jeg enig med Berntsen, jeg tror det hadde vært positivt å fått en ny nordmann til Newcastle.
Var det veldig mye "Johnsen's Newcastle" når han spilte for oss a? Spilte riktignok ikke så lenge, men kan ikke huske et veldig fokus på han?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1259 på: 25. April 2010, 22:43 »
Nå er han derimot både stabil og en meget habil målscorer, selv om det ikke er det som er spissferdigheten. Han hadde tre assists i dag for eksempel, og noen nydelige tekniske detaljer. Det er det han virkelig er god på.

Er det kantspiller du tenker Huseklepp skal spille i Newcastle?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒