20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269895 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #795 på: 07. Aug. 2009, 23:14 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.


Hahaha. Der tok du hardt i.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #796 på: 08. Aug. 2009, 00:11 »
Bortsett fra Stig Johansen så var det nok litt vel hardt ja...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #797 på: 09. Aug. 2009, 13:21 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.


Hahaha. Der tok du hardt i.
Tok jeg hardt i, sa du? Fortell meg hva Shola Ameobi gjorde i går, som ikke Dagfinn Enerly kunne greid, sittende i rullestol. Okey, han hadde kanskje ikke fått til noen stupheading eller noe skudd. Men igjen, stupheadinga gikk rett i et motstanderbein, og skuddet hans gikk himmelhøyt over mål. Og jeg tror rullestolen til Dagfinn ville beveget seg langt raskere rundt på banen, og ut av offside, enn det Shola Ameobi greide i går.

At Stig Johansen hadde gjort det bedre, det sier jo seg selv. Han er jo fremdeles aktiv, og scorer stadig vekk for Glimt. Stig Johansen er jo også en bedre fotballspiller enn herr Ameobi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #798 på: 09. Aug. 2009, 22:59 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.


Hahaha. Der tok du hardt i.
Tok jeg hardt i, sa du? Fortell meg hva Shola Ameobi gjorde i går, som ikke Dagfinn Enerly kunne greid, sittende i rullestol. Okey, han hadde kanskje ikke fått til noen stupheading eller noe skudd. Men igjen, stupheadinga gikk rett i et motstanderbein, og skuddet hans gikk himmelhøyt over mål. Og jeg tror rullestolen til Dagfinn ville beveget seg langt raskere rundt på banen, og ut av offside, enn det Shola Ameobi greide i går.

At Stig Johansen hadde gjort det bedre, det sier jo seg selv. Han er jo fremdeles aktiv, og scorer stadig vekk for Glimt. Stig Johansen er jo også en bedre fotballspiller enn herr Ameobi.


Jeg vet ikke om du prøver med en slags ironi der, men det er i hvertfall ikke sant det du sier. Shola Ameobi har scoret mål på øverste nivå i verden og er "nesten" fast på Newcastles a-lag. Man kan kritisere Ameobi for mye, men at Dagfinn Enerly i rullestol er ikke bedre enn han. Han ville ikke kommet raskere ut fra offside en Ameobi og hadde han greid det ville han ha blitt løpt opp med en gang.
Det finnes ikke en ting Dagfinn Enerly kan og Ameobi ikke kan gjøre det bedre i fotball. :P

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #799 på: 09. Aug. 2009, 23:23 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.


Hahaha. Der tok du hardt i.
Tok jeg hardt i, sa du? Fortell meg hva Shola Ameobi gjorde i går, som ikke Dagfinn Enerly kunne greid, sittende i rullestol. Okey, han hadde kanskje ikke fått til noen stupheading eller noe skudd. Men igjen, stupheadinga gikk rett i et motstanderbein, og skuddet hans gikk himmelhøyt over mål. Og jeg tror rullestolen til Dagfinn ville beveget seg langt raskere rundt på banen, og ut av offside, enn det Shola Ameobi greide i går.

At Stig Johansen hadde gjort det bedre, det sier jo seg selv. Han er jo fremdeles aktiv, og scorer stadig vekk for Glimt. Stig Johansen er jo også en bedre fotballspiller enn herr Ameobi.


Jeg vet ikke om du prøver med en slags ironi der, men det er i hvertfall ikke sant det du sier. Shola Ameobi har scoret mål på øverste nivå i verden og er "nesten" fast på Newcastles a-lag. Man kan kritisere Ameobi for mye, men at Dagfinn Enerly i rullestol er ikke bedre enn han. Han ville ikke kommet raskere ut fra offside en Ameobi og hadde han greid det ville han ha blitt løpt opp med en gang.
Det finnes ikke en ting Dagfinn Enerly kan og Ameobi ikke kan gjøre det bedre i fotball. :P

Ville faktisk kunne satt en hundrigs på at han ville lest spillet bedre enn Shola. Utførelsen ville det dog blitt verre med vil eg tro.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #800 på: 09. Aug. 2009, 23:30 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.


Hahaha. Der tok du hardt i.
Tok jeg hardt i, sa du? Fortell meg hva Shola Ameobi gjorde i går, som ikke Dagfinn Enerly kunne greid, sittende i rullestol. Okey, han hadde kanskje ikke fått til noen stupheading eller noe skudd. Men igjen, stupheadinga gikk rett i et motstanderbein, og skuddet hans gikk himmelhøyt over mål. Og jeg tror rullestolen til Dagfinn ville beveget seg langt raskere rundt på banen, og ut av offside, enn det Shola Ameobi greide i går.

At Stig Johansen hadde gjort det bedre, det sier jo seg selv. Han er jo fremdeles aktiv, og scorer stadig vekk for Glimt. Stig Johansen er jo også en bedre fotballspiller enn herr Ameobi.


Jeg vet ikke om du prøver med en slags ironi der, men det er i hvertfall ikke sant det du sier. Shola Ameobi har scoret mål på øverste nivå i verden og er "nesten" fast på Newcastles a-lag. Man kan kritisere Ameobi for mye, men at Dagfinn Enerly i rullestol er ikke bedre enn han. Han ville ikke kommet raskere ut fra offside en Ameobi og hadde han greid det ville han ha blitt løpt opp med en gang.
Det finnes ikke en ting Dagfinn Enerly kan og Ameobi ikke kan gjøre det bedre i fotball. :P

Ville faktisk kunne satt en hundrigs på at han ville lest spillet bedre enn Shola. Utførelsen ville det dog blitt verre med vil eg tro.



Shola hadde i vært der han var i dag hvis han ikke kunne lese spillet bedre enn Dagfinn Enerly.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #801 på: 10. Aug. 2009, 14:48 »
Jaja, du får fortsette å tro på julenissen du. Skal ikke ta fra små barn den gleden.

Du får si ifra om du ser Supermann fly en gang da.

Shola Ameobi er ikke født i Norge, og har aldri spilt i norsk tippeliga. Hadde Dagfinn Enerly gått gradene i akademiet til Newcastle ville han vært nøyaktig like god, om ikke bedre enn Shola Ameobi.

Som fotballspillere var de noe ulike. Dagfinn var rask, hadde god balanse og en imponerende god dødballfot. Ja ikke bare dødballer. Innleggene og skuddene Enerly viste frem i åpent spill var av et helt, helt, helt annet kaliber enn det Shola Ameobi noen gang har vist frem.

Shola Ameobi er stor og sterk. Men hva mer? Han eier ikke fotballhjerne, han er verdensmester i å gå i idiotiske offsider, han kan ikke å skyte, han bommer på ballen oftere enn han treffer den. Han eier ikke teknikk. Han ser tidivis ut som en klovn, hvor armene og føttene spreller i alle retninger.
Shola Ameobi var talentfull og spennende som 20-åring da han kom gjennom nåløyet og debuterte. Men det var LuaLua som stjal supporternes oppmerksomhet den gangen. Ikke Ameobi. Hvorfor var det, tror du?

Dagfinn Enerly hadde bedre balanse. Bedre teknikk og bedre skudd enn Shola noen gang har hatt. Det er faktisk ikke kødd en gang.
Men Enerly er nordmann. Og var på det tidspunkt han kunne vært aktuell for utlandet omtrent like gammel som Ameobi er nå. Og da er det mye mer spennende med en 19 år gammel ngerianer med engelsk statsborgerskap.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #802 på: 10. Aug. 2009, 15:37 »
Jeg tror de fleste i Norge, selv de som knapt har hørt om Ameobi er enige i at en 1.lagsspiller på Newcastle er bedre enn en innbytter får RBK.

Ameobi har scoret mål på høyeste nivå i verden mens Enerly har scoret 58 mål i karrieren sin til sammen. Ameobi har scoret 50(?) og har fremdeles 7 år opp til der Enerly "ga seg". Og husk: Disse 50 målene er scoret på høyeste nivå i verden, mens Enerly scoret i en liga som ikke er blant de 10 beste i Europa engang.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #803 på: 10. Aug. 2009, 17:03 »
Ameobi 50 mål i PL? Det høres LITT mye ut :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #804 på: 10. Aug. 2009, 17:07 »
Ameobi 50 mål i PL? Det høres LITT mye ut :)



Riktig. Det var LITT for mye. Det var nemlig 49.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #805 på: 10. Aug. 2009, 17:17 »
Ikke at jeg har så veldig god peiling, men vil tro at noen av de 49 målene har kommet i europa også?
Ser ikke helt for meg at Ameobi har scoret 49 mål i PL.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #806 på: 10. Aug. 2009, 17:18 »
Ikke at jeg har så veldig god peiling, men vil tro at noen av de 49 målene har kommet i europa også?
Ser ikke helt for meg at Ameobi har scoret 49 mål i PL.


Kan så være, men poenget er at ALT tyder på at Ameobi er bedre enn Enerly.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #807 på: 10. Aug. 2009, 17:20 »
Det gjør det jo egentlig MER imponerende da at han har scora på Camp Nou, egentlig :P
Forøvrig, den gang da. Ameobi da vi spilte i CL var et ganske svært talent, såpass stort at mange hadde tanker om en Shearer-erstatter fra egne rekker. Mye har skjedd siden den gang, og Ameobi må sies å ha utvikling som Benjamin Button. Jeg kan nesten være tilbøyelig til å henge med på at gode, gamle Enerly ville vært bedre enn Ameobi. Jeg blir tidvis provosert av å se Ameobi på bana for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #808 på: 10. Aug. 2009, 17:24 »
Jada Peter. At Shola er bedre enn Dagfinn pr dags dato er det jo liten tvil om. Er bare Joakim som skal være morsom, men aner ikke når han skal slutte tydeligvis. For det er jo det du startet med Joakim, si at dagens Dagfinn Enerly er bedre enn dagens Shola Ameobi.
For meg blir det slik type le-av-deg,-ikke-med-deg-situasjon. Shola er langt fra noen verdensklassespiss, der skal jeg være enig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #809 på: 10. Aug. 2009, 17:28 »
Jeg kan nesten være tilbøyelig til å henge med på at gode, gamle Enerly ville vært bedre enn Ameobi. Jeg blir tidvis provosert av å se Ameobi på bana for oss.

Den kan sikkert hende det, men det Joakim skal frem til, er jo at dagens Dagfinn Enerly er bedre enn dagens Shola. At han prøver å være morsom har jeg forståelse for, men et snev av realisme bør inkluderes i en "spøk".
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒