20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 87678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« på: 04. Okt. 2011, 18:08 »
Klart for ny kamp 16. oktober når tabellnabo Spurs kommer på besøk. Londonerne har hevet seg kraftig etter en dårlig start på sesongen og står nå med fire strake seiere. Sist ble erkerival Arsenal slått 2-1 på White Hart Lane.

Hva tror dere om kampen? Hvem bør starte? Hvem er favoritt til å stikke av med alle poengene?

« Siste redigering: 14. Okt. 2011, 08:24 av MLerbakk »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #1 på: 04. Okt. 2011, 18:27 »
Herregud, dette blir en vansklig kamp.

Krul
Simpson - Saylor - Colo - Santon
Obertan - Tiote - Cabaye - Jonas
Ben Arfa
Ba

Sier meg dødsfornøyd med ett poeng, men dette blir nok sesongens første tap.
Nei.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #2 på: 04. Okt. 2011, 18:40 »
Jeg mener at vi har gode sjanser mot Spurs. Med hjemmebane, solid form, spillere tilbake fra skade og yrende optimisme i laget så tipper jeg at oddsen vil reflektere at vi går en veldig jevn kamp i møte. Spurs er et bra lag, men vi bør ha minst 35 % sjanse til å ta alle poengene her.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #3 på: 04. Okt. 2011, 18:49 »
Ser ikke frem til denne. Jeg kan nesten garantere at Pardew kommer til å stille med samme lag som vant mot Wolves, og kan se for meg at Raylor får den horror-kampen alle har ventet på siden sesongen begynte samt at vi kommer til å slite offensivt når det ikke er vi som kontrollerer spillet. Santon og Ben Arfa er viktigere her enn de var i andreomgangen mot Wolves, men har problemer med å se at de kommer til å få mer enn 20 min på banen kombinert.

Krysser alt av lemmer for at jeg tar feil.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #4 på: 04. Okt. 2011, 19:09 »
Ser ikke frem til denne. Jeg kan nesten garantere at Pardew kommer til å stille med samme lag som vant mot Wolves, og kan se for meg at Raylor får den horror-kampen alle har ventet på siden sesongen begynte samt at vi kommer til å slite offensivt når det ikke er vi som kontrollerer spillet. Santon og Ben Arfa er viktigere her enn de var i andreomgangen mot Wolves, men har problemer med å se at de kommer til å få mer enn 20 min på banen kombinert.

Krysser alt av lemmer for at jeg tar feil.

Enig med det meste som skrives her, om ikke alt.  Bare vet at vi kommer til å starte med Raylor og Obertan. Her må man etter mitt syn ta en råsjans - starte santon, ben arfa og helst også Marveaux - i en 4-2-2-1-1 Formasjon, og satse på å kjøre kampen.  Jeg ser faktisk ikke for meg så mange scenarioer der vi kan ta poeng i denne. Scorer vi kommer vi til å legge oss bakpå. Det straffer seg mot et lag som tottenham, det skorter ikke på kreativitet der. Får vi mål imot oss før vi evner å score, kommer vi aldri tilbake i kampen igjen.
Jeg tror den eneste sjansen her er å overspille og prøve å kjøre kampen i 90 minutter. Med de dårlige vingbackene våre er det åpen buffet om vi legger oss bakpå, da kommer det til å renne inn.

Jeg tror Obertan kommer til å være sjokkerende dårlig i denne kampen dessverre.
If it has tits or wheels, count on problems!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #5 på: 04. Okt. 2011, 19:29 »
Ikkje fornøgd med Obertan så langt, elendig speleforståelse og totalt fraværande defensivt. Obertan er en bra mann å sette inn som impact-sub pga hans enorme fart. Marveaux derimot synes eg fortjener en sjanse fra start, han har vært god når han har fått sjansen.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #6 på: 04. Okt. 2011, 19:37 »
Vi var svært nære i fjor da.
Spurs er gode de, men utenom Ade på topp er de ikke mye sterkere i fjor. Tror gutta bare er litt mer samspilte.

Som mange her skriver må Santon starte denne kampen. Ingen tvil. I tillegg skal det jo nevnes at Spurs tap denne sesongen er mot begge Manchester-lagene. De har ikke hatt et enkelt program til nå, og det er sterkt av de å fortsatt ligge så høyt oppe.

Allikevel er vi på hjemmebane, og vi ser sterke ut, ingen tvil om det. Når vi spiller hjemme i lekegrinda er jeg liksom ikke like nervøs, annet enn mot Manchester United/City og Chelsea. Føler vi har god sjanse hjemme mot resten av lagene.
Dessuten har vi hatt et relativt greit tak på Spurs hjemme den siste tiden, om jeg ikke tar helt feil.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #7 på: 04. Okt. 2011, 19:41 »
Vi har vel generelt hatt et ganske bra tak på Spurs, ihvertfall frem til forrige sesong. Var uheldige som ikke vant sist på SJP. Vil påstå det er en ganske åpen kamp, jeg. Frykter nok uansett alltid å møte topp 6-laga, også på hjemmebane. Men vi bør ha muligheter også her. Tror fortsatt dog at vi ser både Forrest Gump og Raylor fra start, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #8 på: 04. Okt. 2011, 20:24 »
Uff, frykter Raylor på venstrebacken jeg også. Får håper Colo og Saylor er solide, for det blir nok mangen innlegg fra både høgre og venstre sida. Med all farten Tottenham har i laget får nok både Raylor og Simpson kjørt seg.
Men tror nok Tottenham skal få slite med å forsvare seg mot angrepsrekka vår også.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #9 på: 04. Okt. 2011, 21:28 »
Ahh, Husker det herlige 2-1 målet til Duff for noen år siden  ;D

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #10 på: 04. Okt. 2011, 21:32 »
Indeed! Hælspark-assisten til Viduka var gåsehudmateriale. Synd at vi ikkje fekk meir ut av Viduka, men sånn går det når ein hentar folk som både er feite og skadeplaga dessverre. I si prime var han vidunderlig. Slike 'over the top'-signeringar får vi i alle fall aldri sjå med Pardew, Carr og Cashley ved roret, og godt er det.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #11 på: 04. Okt. 2011, 22:22 »
Ka me de 2 t Robert ? Martins sitt ?? Sinnsykt skudd
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #12 på: 04. Okt. 2011, 22:33 »
Vi har hatt et godt tak på Spurs i PL siste åra og hatt mange sterke resultater mot de.

4-1 på WHL i 2008.(en av de bedre kampene etter SBR sin tid i klubben)
3-2 på WHL i 2007 (skuddet til Martins og Butt matchvinner)

Så hadde vi vel 3-1 seier mot de hjemme tre år på rad for ikke mange år siden. 4-0(2x Shearer, 2x Robert)
Scoringa til Colo i fjor er også et godt minne, selv om det ikke ble mer enn ett poeng.


Kampen her blir jævla spennende. S.Taylor og Colo har vært veldig gode denne sesongen, men nå får de Adebayor og Defoe mot seg som begge er i form. Så har du Bale, Van der Vaart, Modric på midten, så da får Cabaye og Tiote virkelig matcha seg de også. Tror vi har en fair sjans, men vi møter et godt lag og Spurs er knepne favoritter. Hvis jeg ikke tar helt feil så har vel ikke Spurs vært noe bortelag av rang under Redknapp, så det skal ikke være noen umulig oppgave å få 3 poeng.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #13 på: 04. Okt. 2011, 23:50 »
Liker ikke dette :(

Vil fortsette å være ubeseiret!! One time plz
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #14 på: 04. Okt. 2011, 23:57 »
Bale vs Simpson, Lennon vs Raylor... Er vel ikke kjempeoptimistisk foran denne kampen...