20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09  (Lest 63853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« på: 18. Mai 2009, 12:15 »
Jeg ser på kampen i kveld som meget viktig for om vi skal overleve eller ikke.
Vinner Pompeys dagens kamp mot Sunderland, så tror jeg vi kan klare oss.
Både Chelsea og Man u stiller sikkert med svakere lag i siste kamp, men begge disse taper ikke, en av di kan gjøre det, men ikke begge.
Derfor trenger vi endten 1 sannsynligvis 3 poeng mot Villa, noe som er mulig, men langt fra en selvfølge. Men med liknende innsats som di siste kampene så får vi med oss ett bra resultat i den kampen. Villa har ikke så mye å spille for ettersom di er kvalifisert til Europa Leauge før denne kampen.
Di har også kun vunnet en av di siste 10 kampene, så vi snakker om ett lag med like dårlig form som oss.
Måtte mirakelet skje og vi har ikke noe å tape så her er det bare å kjøre på.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #1 på: 18. Mai 2009, 12:41 »
Må nesten korrigere deg litt når du sier at vi ikke har noe å tape, for det kan vi ha om Hull taper og boro ikke vinner.
Da tjener vi mer på å holde buret rent og spille uavgjort enn å satse alt på å vinne!
Og selv om Villa er i dårlig form så ser jeg ikke egentlig på denne kampen som noen god mulighet for oss til å sikre plassen.
Jeg er dog en smule optimist, men tør ikke håpe på noe mer enn et poeng og selvsagt at Manutd slår Hull.

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #2 på: 18. Mai 2009, 13:07 »
Jeg har en sinnsykt dårlig følelse..

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #3 på: 18. Mai 2009, 13:15 »
Har ikke noen veldig god følelse selv, men kampen må selvfølgelig sees allikevel. Noen som er i Tromsø på søndag? Tenker å se kampen på Paletten.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #4 på: 18. Mai 2009, 13:16 »
Jeg har en sinnsykt dårlig følelse..


Tviler på at det er noen Newcastle supportere som sitter med en kjempe god følelse inni seg, for å si det sånn.
Sier seg selv når sannsynligheten for at vi rykker ned er gedigen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #5 på: 18. Mai 2009, 13:22 »
Bassong utestengt og Beye usikker. Woho!

Raylor - Coloccini - Saylor - Duff

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #6 på: 18. Mai 2009, 13:23 »
Bassong utestengt og Beye usikker. Woho!

Raylor - Coloccini - Saylor - Duff

Blir lekestue for Carew dette
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #7 på: 18. Mai 2009, 13:25 »
Carew kommer til å spise godeste Coloccini opp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #8 på: 18. Mai 2009, 13:39 »
Carew passer Coloccini så sykt dårlig. Han tar han på fart, styrke, ALT! Og uten Bassong og Beye i forsvar er sjansen for baklengsmål stor, veldig stor. I tillegg tror jeg Ashley Young kommer til å tilintetgjøre Raylor. Faen som jeg gruer meg til denne kampen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #9 på: 18. Mai 2009, 14:16 »
Ashley Young er muligens usikker til kampen, så vi får bare krysse fingre og tær for at han ikke blir spilleklar.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #10 på: 18. Mai 2009, 14:18 »
Har hele tiden siden jeg innså at vi var i nedrykksstriden sett på terminlista, og tenkt at vi må ha sikret PL plassen før vi drar til Villa Park i siste kamp. Men nå har vi fått det lite ønskelige scenarioet, og det blir tidenes viktigste Newcastle kamp!! Men vi må tenke positivt på det, det er tross alt bedre å spille denne kampen om å overleve kontra å være i West Brom sin situasjon og være degradert allerede! Vi har muligheten til å klare oss, men da må vi slå et meget godt lag. Jeg er 90% sikker på at vi holder oss med seier i denne kampen, men jeg er usikker på hva vi kan klare å levere mot et så godt lag som Villa. Med uavgjort så ser jeg på sjansen for å overleve som 50-60%. Selv om vi i teorien ikke har saken i våre hender, så har vi sannsynligvis et bedre utgangspunkt for å klare oss enn det Hull har! Og det skal vi faen meg ta med oss inn i kampen! Boro lurer også bittelittlitt i bakgrunnen, men har -4 dårligere målforskjell enn Hull, så det skal mye til for at Boro skal holde seg. Vi skal heller ikke glemme at Sunderland fort kan komme til å tape sine to siste kamper og ende opp med 36 poeng, noe vi slår om vi skulle ta full pott på søndag.

Jeg tror helt ærlig at Hull er nervøse for det laget de skal møte, og selv om det er store deler av benken til man.utd, så er det fortsatt Manchester United full av selvtillitt med en ærgjerrig manager de skal møte. De unggutta vil gå ut å vise Ferguson at de skal være med neste sesong, og for flere av disse unggutta er det en meget viktig kamp for de!

Så i det store og det hele koker dette ned til at vi MÅ vinne vår egen kamp, da tror jeg nesten helt sikkert at vi har klart det. Det er bare det at Villa er et veldig godt fotballag og har noen glimrende spillere som kan lage masse trøbbel for oss.

Ønsket lag for min del.

-------------Harper---------------
Beye - Edgar - Taylor - Duff
------------Butt-------------------
---Guthrie----------Smith--------
-------------Viduka---------------
----Martins--------Carroll--------

Kanskje tøft å kjøre unggutta Edgar og Carroll, men jeg skal forklare hvorfor. Colo og Taylor har fungert som en åpen låvedør de aller fleste gangene de har spilt sammen i midten, og Colo er for dårlig i lufta skulle han komme i en duell med Carew eller noen av de andre kjempene på Villa. Edgar er god i lufta og har aldri gjort seg bort på stopperplass, så jeg mener det er riktig å bruke han. Han fremstår også som en rolig og ambisiøs kar, så jeg tror ikke han vil ha noe problem med å takle evt. press. Jeg vil ha Carroll inn fordi han er ekstremt god i lufta rett og slett, vi kan komme til å havne under press i store deler av kampen og med mindre Martins ikke får ballen i bakrom så er det ganske enkel skuring for forsvaret, mens Viduka er for lite mobil og litt for dårlig i lufta, som gjør at han sjelden får tak i kula når den pumpes oppover. Carroll derimot vil være en perfekt mann og sikte oppspillene på, så kan Martins løpe som en tulling etter ballen, eller Viduka kan få servert ballen i føttene. Så har vi en midtbane som vil jobbe knallhardt bak disse med Smith i spissen. En perfekt kamp for Alan Smith dette her! Faktisk kan hodestyrken til Carroll være til stor hjelp også på defensive dødball.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #11 på: 18. Mai 2009, 15:33 »
Har ikke mye å si om denne kampen ass. Må bare håpe at Beye blir klar. Dette kommer til å bli Pain!

Det som hadde vært værst var om vi spilte en kjempekamp og spiller Villa totalt ut, samtidig som Hull og Sunderland slår henholdsvik Man Utd og Chelsea. Ja, det hadde vært jævlig å bare tapt og rykka ned også, men det hadde tatt kaka
« Siste redigering: 18. Mai 2009, 15:36 av Nico »

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #12 på: 18. Mai 2009, 15:36 »
At Ferguson kommer til å benytte seg av et reservepreget lag mot Hull, da de spiller Champions League-finale få dager etter, gjør meg virkelig nervøs. Jeg tviler på at Hull vinner, men sjansen for uavgjort er svært høy.

Ser dermed ut til at vi fort kan trenge tre poeng mot Villa. Med andre ord er sjansen for nedrykk alvorlig høy. Jeg grugleder meg til neste søndag. Rykker vi ned er det ingen garanti for at vi kommer oss opp igjen.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #13 på: 18. Mai 2009, 15:52 »
Tenk hvis Hull vinner mot et svekka Man Utd lag da, i såfall hjelper det lite med 3 poeng for vår del. Jeg skal holde hardt med Portsmouth i kveld, så kan vi jo alltids håpe på det aller, aller, aller beste, og det hadde vært om vi hadde sendt Sunderland ned til CCC. Jeg føler meg sikker på at de taper siste kampen mot Chelsea, så et eventuelt tap mot Portsmouth i kveld ville gjort godt, veldig godt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Klaus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 86
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, Søndag 24.05.09
« Svar #14 på: 18. Mai 2009, 16:01 »
Som dere kanskje husker så var det hjemmekapene Newcastle skulle gjøre det på. Pompey, Boro og Fulham MÅTTE slås.
Vi skulle og måtte ha 9 poeng og fikk 4. Jada vi har fremdeles sjansen, men burde på ingen måte ha vært i denne suppa hadde vi bare gjort jobben hjemme. Føler likevel vi hadde sjansen mot Fulham, og med littegran flaks hadde vi hatt ihvertfall ett poeng der. Villa spilte uavgjort mot Boro som vi faktisk klarte å slå for en uke siden. Villa burde således være en mulig oppgave. Vi må bare ha bittelitt flaks. Marginene må være på vår side! Det blir en intenst nervepirrende affaære. Imellomtiden skal jeg være iherdig kvasi Pompey fan i kveld og håpe at de slår Mackems. SKal nok klare det. (Det blir ennå mer naturstridig å heie på ManU neste helg, men for Newcastle gjør jeg ALT, selv det.)