20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2022  (Lest 32678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #75 på: 25. April 2022, 10:03 »
Vil ha inn en bedre kant enn Fraser. Ja, han har vært bedre i 2022 - men syns han er for begrenset for et lag som skal etablere seg på øvre halvdel/konkurrere om e-cup.
Ny spiss, ny ving, ny sentral midtbane (tenker også at Shelvey mangler tempo til å spille på topplag) og ny stopper - så hadde jeg vært tilfreds.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #76 på: 25. April 2022, 10:53 »
Ikke direkte spiller-relatert, men en viktig overgang: https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10750469/Man-United-explored-possibility-hiring-Dan-Ashworth-technical-director.html

Ser ut til at Asworth ikke kommer til rollen som technical director før i november, om ikke klubbene blir enige om en kompensasjon. Artig om han avslo muligheten i Manchester United, som det antydes i artikkelen.  :)

Darlow til Boro? https://www.nufcblog.co.uk/2022/04/25/newcastles-first-sale-of-the-summer-lined-up-as-club-reignite-interest-in-5m-man-alan-nixon/
« Siste redigering: 25. April 2022, 18:17 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #77 på: 27. April 2022, 15:27 »
Bare å stålsette seg, ser ut som ryktebørsen har begynt å rulle!

Hugo Ekitike igjen: https://www.nufcblog.com/2022/04/27/389338/

Ekitike, Targett og Lingard: https://www.nufcblog.co.uk/2022/04/27/30m-deal-close-and-two-others-keen-to-join-as-howe-hopes-to-secure-triple-signing-report/

Lån med plikt til å kjøpe Ekitike for 30 mill pund, Targett for 15 mill pund, Lingard på free transfer. Ville vært god business tenker jeg.

Ser og agenten til Bruno påstår at Newcastle har en ambisjon om å kunne konkurrere om CL-plass neste år!? Spenstig om det stemmer.

Højbjerg linkes fra Tottenham i en deal på 30 mill pund https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/transfer-news/rivals-transfer-tottenham-star-hojbjerg-23794353
« Siste redigering: 27. April 2022, 15:29 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #78 på: 27. April 2022, 17:17 »
Med de 3 første navnene du nevner der, Geordie, + en Eriksen og en midtstopper type ala Christensen, Romagnoli, Felipe f. Eks. Kan vel fort kjempe om en topp 6 plassering med det laget om det klaffer. Alle sistnevnte er uten kontrakt til sommeren.

Mangler vel en spiss som kan garantere 20 mål + i PL om ikke Ekitike tar det med en gang.

Bra Bruno har ambisjoner. En topp 4 plassering kan være nærmere enn vi tror!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #79 på: 27. April 2022, 21:09 »
Sånn utenom Targett, hva burde prioriteres? Jeg tenker kanskje at ving, spiss og stopper er viktigst. Hva med venstreback dersom Targett blir skadet? Greit nok med Dummet/Burn/Ritchie foreløpig? Sentral midtbane er også en god idé, Shelvey og Willock har vært tidvis gode, men får ikke akkurat stjernenykker av det. Hadde faktisk vurdert å selge Shelvey for å satse på noe yngre. Han hever vel en ganske stor lønning også? Keeperplassen er jeg usikker på. Dubravka gjør få store tabber, men gjør heller ikke ofte det ekstraordinære. Burde nok ikke akkurat være førsteprio dog. På høyreback er vi godt besatt med Trippier, Krafth og Manquillo.

Når det kommer til salg så mener jeg at vi kanskje kan kvitte oss med disse: Shelvey, Ritchie, Gayle, Clark, Fernandez (?), Hayden (Howe virker å ønske Longstaff videre) og Lewis.
« Siste redigering: 27. April 2022, 21:21 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #80 på: 28. April 2022, 11:34 »
Basert på hva jeg har lest fra diverse kilder, virker det som om Newcastle ikke vil gjøre altfor store endringer på stallen. 3-5 nye inn, hvor 1 eller 2 kanskje blir lån, samt free transfers for å ha mer midler tilgjengelig for spillere der vi må betale større overgangsbeløp?

Men antall spillere må ned, så tipper det er flere som forlater laget, enn nye som kommer inn. Er dessverre få av de utenfor start-elleveren som kan bringe noe særlig cash i kassa. Ritchie, Gayle og Fernandez kan vel innbringe noen småsummer, eldste Longstaff og Clark går vel kontrakten ut? Andre? Hayden og Lewis kan kanskje innbringe et sted mellom 10-15 mill pund til sammen.

Virker som Howe er glad i Shelvey, så skal vel noe til for at han forsvinner? Får vi ny midtstopper inn, hvem av de andre forsvinner i tillegg til Clark? Lascelles som kan innbringe noen pund, eller Fernandez? Almiron, hva med han? Høyre backer? Keepere? Jeff Hendrick,  Matty Longstaff?

Nei, blir et spennende vindu, og litt av et puslespill Howe skal gjennom. Det vanskeligste tror jeg blir å få balansert stallen, mye daukjøtt som må ut.

Og, som noen nevnte en eller annen plass her, hva med noen av unggutta? Vil f.eks. Elliot Anderson få muligheten?
« Siste redigering: 28. April 2022, 13:38 av Geordie »
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #81 på: 28. April 2022, 16:52 »
Store deler av budsjettet bør gå til spiss og ving. For all den positive utviklingen mange spillere har fått under Howe. Wood, Murphy, Almiron, Fraser og egentlig Maximin med. Alle leverer alt for lite om dette laget skal utvikle seg i en solid retning. Tenker at en midtstopper som kan utfordre Burn og Schar også bør inn.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #82 på: 28. April 2022, 18:08 »
Enig, i realiteten er kun Wilson god nok per dags dato blant spissene og vingene, og han er en kjeks. ASM på sitt beste er enorm, men den siste tiden virker han nesten mer opptatt av å samle freestyle klipp til instagrammen hans enn å gjøre det beste for laget. Stopper opp angrep og mister ballen for ofte, uten å ta løpene tilbake. Trenger ikke selge, men ving er virkelig noe som trengs. Fraser, Murphy og Almiron har blitt bedre, men fortsatt ikke nok til å skremme livskiten ut av motstanderne.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #83 på: 02. Mai 2022, 19:07 »
Blitt litt linket til Mitrovic også. Synes han fikk litt for lite sjanser i PL under Benitez, da selveste Joselu ble foretrukket. Satt ofte på benken, til tross for at han som regel spilte bedre enn Joselu da han fikk sjansen. Scorte 10 mål for et særdeles svakt Fulham lag i PL. Vanskelig å si om han ville vært en stor nok oppgradering pdd, men jeg tror vi ikke har sett det beste av Mitro i PL helt enda. Spinnville 41 mål og 7 assist i Championship, og fortsatt "bare" 27.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #84 på: 06. Mai 2022, 15:43 »
Nostalgikeren i meg gir gjerne Mitro en ny sjanse, trodde vi skulle få en ny helt der etter hans første sesong. Og 40+ mål er imponerende alle dager i uka.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #85 på: 06. Mai 2022, 16:54 »
Et annet pluss er at jeg slipper å bytte profilbilde, som jeg ikke har giddet å bytte etter han forlot klubben. ::)

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #86 på: 06. Mai 2022, 19:23 »
Hehe, bor mye i Mitro, kanskje han kunne blitt den spilleren vi alle håpet på nå om han signerte igjen.

I går dukket det opp en ny tanke hos meg, nemlig Jeff Hendric, han er vel snart tilbake? :( Får håpe vi får solgt han.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #87 på: 06. Mai 2022, 19:28 »
For meg da ser det ut som vi har en lang smørbrødliste over spillere som er usikker for fremtiden:

- Woodman
- Darlow
- Gillespie
- Clark
- Fernandez
- Lewis
- Ritchie
- Krafth
- Hayden
- Hendric
- Longstaff x2
- Almiron
- Murphy
- Gayle
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #89 på: 11. Mai 2022, 14:14 »
https://www.nufcblog.com/2022/05/11/lingard/

Gir opp Lingard påstås det, grunnet for høye lønnskrav.
No fate but what you make