20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 857761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4575 på: 09. Mai 2014, 21:41 »
Bedre skuespiller enn regissør, men fortsatt en ekstremt oppskrytt type.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4576 på: 10. Mai 2014, 08:46 »
Jeg har neppe sett noe i regi av han, og jeg tror jeg holder meg unna. Sett Looper forreste? Joseph Gordon-Levitt er så ekstremt jævlig i Looper. Ufrivillig komisk gjennom hele filmen. :ler:

The Devil's Rejects - En moderne horrorklassiker av ypperste klasse. Jeg liker selvfølgelig House of 1000 Corpses godt, men The Devil's Rejects er helt klart å et helt annet nivå. Dette er også en av de få filmene hvor blod og gørr faktisk funker ved bruk av CGI. Ikke misforstå, det ser ikke bedre ut enn praktiske effekter, men de funker overraskende greit i denne filmen. For en del av effektene her er vel CGI, er det ikke? Ser sånn ut. Enten CGI eller ræva praktiske effekter. Uansett, blandingen funker selv om jeg skulle ønske han kun brukte praktiske effekter.

Dialogen er dritbra, skuespillerne leverer som bare pokker og recastingen av Mother Firefly er perfekt. 70-talls feelingen er selvfølgelig også helt topp. Alt i alt en dritfet film!

Det er synd Rob Zombie sløser bort så mye tid og penger på tull som Halloween-filmene, og nå en remake av den kule The Children. Han burde bruke mer tid på orginale ideer.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4577 på: 10. Mai 2014, 10:01 »
Peter and the Wolf - Dæven, denne var kul. En 30 minutter lang stop-motion animasjonsfilm helt uten dialog, noe som virkelig funker her pga. det fantastiske soundtracket. Filmen forteller en historie ved bruk av selve filmen og soundtracket, akkurat som på 20-tallet, og det funker utrolig bra. Animasjonen er røff, men veldig sjarmerende og flott å se på, og det visuelle er helt sykt sjarmerende. Nei, dette var jaggu meg saker, dere.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4578 på: 11. Mai 2014, 09:37 »
Skal ikkje dra det ut, men korleis du kan dra fram Interstellar som årets verste utan å sett den er jo imponerande. Seier det mesta, men for all del, hat i veg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4579 på: 11. Mai 2014, 10:06 »
Jeg er kanskje blindet av hat, men du er åpenbart blinded av kjærlighet. Tror ting har gått litt fort for deg nå. Jeg har jo ikke sagt at det er årets verste film, min gode venn. Jeg har bare sagt at jeg tror at den blir årets verste film. Dette er jo ting som går den andre veien au. Jeg forventer at Interstellar blir årets verste film fordi den fremstår som en stor dynge med møkk. På den andre siden forventer jeg blant annet at Abraham Lincoln: Vampire Hunter skulle bli en av 2012s beste filmer, men i stedetfor ble den en av årets kjipeste filmer og en gigantisk skuffelse. Før man ser en film bygger man seg opp forventninger ut i fra det man ser. Dette er sånt jeg baserer på sånne ting som postere, regissør, skuespillere, sjanger og bilder. Dette er ikke 100% treffsikkert og jeg har både blitt overrasket og skuffet, og bommet man en gang på dette, men ofte treffer jeg veldig, veldig bra. Fra i fjor kan jeg blant annet nevne The Great Gatsby som jeg forventet skulle bli crème de la crème og en av årets filmer, men det ble det jo ikke. Kjip film.

De fleste gjør jo ting på denne måten. Før man ser en film forventer man som regel enten noe dårlig, middelmådig eller bra. Noen ganger stemmer dette, andre ganger stemmer det ikke. Jeg er ikke alene om dette, Igrinde (holder alltid på å skrive Ingride. Vet ikke hvorfor. :P)

Da Donkey Kong Returns kom forventet jeg meg et mesterverk da jeg elsker de tre første spillene og alle er på min all time topp 10 liste, og da jeg endelig fikk spilt det viste det seg å stemme. Donkey Kong Country Returns klatret rett inn på listen over tidenes beste spill.

Da Uncharted 3: Drake's Deception kom forventet jeg et mesterverk da jeg elsket de to første spillene, men da jeg endelig fikk spilt igjennom spillet viste det seg at jeg bomma stygt. Middelmådig spill som reddes av en drøyt kul historie. Men spillet holder ikke mål.

Ser du? Dette går andre veien au. Forventninger bygges på både godt og vondt. ;)
« Siste redigering: 11. Mai 2014, 10:20 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4580 på: 11. Mai 2014, 20:12 »
Det er sant, men Interstellar veit ein vel ekstremt lite om. Kan jo vera Rust Cole kan overbevisa deg :P

Eg får ekstreme forventningar til både Godzilla og X-men når eg ser dei har 9.2 med nokre tusen stemmer på imdb. Slik sett av og til dumt å byggja opp store forventningar. Kan verte skuffa.
PS. Eg heiter Lars Grinde. Difø lgrinde :) det er ikkje iiiii
« Siste redigering: 11. Mai 2014, 20:14 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4581 på: 12. Mai 2014, 07:53 »
Scoren på IMDB er verdt like mye som en femtiøring. Samme kan sies om scoren på Metacritic og Rotten Tomatoes. Så sykt lite interessant. Men det skal dog sies at både Metacritic og Rotten Tomatoes' scores er langt mer interessant, da, selv om disse heller ikke betyr stort... i det hele tatt.

Bra du sier i fra. Har aldri lagt merke til at det er Lgrinde. Alltid trodd det var Igrinde. :ler:
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4582 på: 12. Mai 2014, 09:47 »
Hehe, trur fleire har trudd dette. I alle år :'(

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4583 på: 12. Mai 2014, 09:48 »
Haha. Jeg var klar over det, om det er noen trøst ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4584 på: 12. Mai 2014, 15:54 »
Der får du for å kjøre på med små bokstaver, LGRINDE!

Dæven som jeg ser frem til The Green Inferno nå. Kannibalfilm av Eli Roth. Har sykt trua!

Og nå er det endelig bekreftet at Yellow får en DVD- og VHS-utgivelse i år. Prosessen med trykkingen og greier skal ha startet nå. Den har jeg ventet lenge på nå, og som jeg gleder meg. Jeg er 100% sikker på at denne ender opp på min topp 5 liste post-1990. :feiring:

« Siste redigering: 12. Mai 2014, 15:57 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4585 på: 12. Mai 2014, 21:31 »
Fått med meg "reklamen" *host*traileren *host*for the Green Inferno. Creepy!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4586 på: 12. Mai 2014, 21:44 »
Høres bra ut. Kannibalsjangeren er dessverre en sjangerer som har fått alt for lite oppmerksomthet de siste 25 åra. Det er synd, for denne typen kannibalfilmer er så sinnsykt fett.
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4587 på: 12. Mai 2014, 23:20 »
Rotten Tomatoes er jo bare tull. Brukerne der er bare interessert i pretensiøst onani i stedet for briljant underholdning. En toppfilm som Pandorum har f.eks. 28 prosent, mens dritkjedelige, meningsløse og stillestående filmer som Michael Clayton og Close Encounters of the Third Kind ligger på hhv. 90 og 95 prosent. Forstå det den som kan.

Også på IMDB er det altfor mye slike tendenser. Forsøker noe å fremstå som intelligent eller dypt (i de fleste tilfeller bommes det grovt) blir det jublet i skyene av filmhipsterne. Hadde de hatt smak, ville Shoot Em Up og Olympus Has Fallen - to mesterverk - vært over 8.

Kannibalsjangeren virker dog lovende. Underholdningspotensiale. Det virker som en filmsjanger man kan sitte og kose seg med i kinosalen mens man knasker i seg popcorn.

En film jeg har stor tro på i år er Godzilla. Kan gi den terningkast 6 på forhånd. Det kan ikke produseres nok slike filmer, hvor U.S. marines redder dagen etter at hele byer er lagt i grus. Premisset er enkelt, men garantert mer intelligent (og åpenbart mer underholdende) enn The Fountain (som jeg ikke har sett - jeg bare vet av instinkt at den er klein dumskap som forsøker å fremstå som voldsomt genialt).

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4588 på: 13. Mai 2014, 14:39 »
Og da var jaggu meg H. R. Giger borte. Litt kjedelig.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4589 på: 13. Mai 2014, 17:46 »
Høres bra ut. Kannibalsjangeren er dessverre en sjangerer som har fått alt for lite oppmerksomthet de siste 25 åra. Det er synd, for denne typen kannibalfilmer er så sinnsykt fett.

Har du noen anbefalinger? Har kun sett den dødsfete Cannibal Holocaust