20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 860396 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4545 på: 06. April 2014, 07:37 »
Attack the Block - Ah, for en herlig film. Fantastisk dialog, karakterutvikling og monstere, toppet med et lass med god humor og generel fethet. Meget godt skuespill fra ungguttene au. Spesielt John Boyega imponerer som bare det. Denne er ansett som en kultfilm innen 5-7 år.

Kudos for minimalt med CGI. Ta av meg hatten for det.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4546 på: 06. April 2014, 20:57 »
One Armed Boxer - Etter to filmer som den enarmede sverdmannen regisserte Jimmy Wang sin første film i 1970, The Chinese Boxer, som også var en film om en enarmet mann, og som han spilte hovedrollen i. I 1971 spilte han i crossoverfilmer Zatoichi and the One-Armed Swordsman før han sa takk for seg. Same år regissert han sin andre film som han også spilte hovedrollen i: One Armed Boxer. Jepp, det stemmer. Nok en gang spiller han en enarmet mann. Filmen har mye til felles med One-Armed Swordsman, men er langt i fra like god. Mindre seriøs, og den tar seg mindre tid til karakterutvikling og sånn. Det er noen virkelig WTF-moments her au. Jimmy Wang var ingen stor regissør, men han fiksa biffen og lagde en veldig kul film. Til tider hysterisk morsom, men jeg sliter med å se om det er frivillig eller ufrivillig. Men samme er det. One Armed Boxer er meget kul og vel verdt en titt. Dritkule badguys!

Jeg husker oppfølgeren som langt bedre og gleder meg til å se den igjen.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4547 på: 07. April 2014, 19:38 »
Den legendariske progrock-bandet Goblin gjester Oslo lørdag 12. april for Suspiria-visning og konsert

Den italienske progrock-bandet Goblin gjester Cinemateket i Oslo lørdag 12. april i anledning en visning av Dario Argentos gåsehudfremkallende mesterverk, Suspiria ? hvor det nevnte bandet bidro med et av filmhistoriens mest minneverdige soundtracks.

http://montages.no/nyheter/den-legendariske-progrock-bandet-goblin-gjester-oslo-lordag-12-april-for-suspiria-visning-og-konsert/

Seinere på kvelden spiller de på Blå. Jeg møter opp på begge. Ligger an til å bli en legendarisk bra lørdag.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4548 på: 09. April 2014, 14:28 »
Zoolander - Ålreit Ben Stiller-komedie. Når den er morsom så er den virkelig morsom, men den blir alt for ujevn.

Frankenstein's Army - Jeg tar av meg hatten for Richard Raaphorst, mannen bak denne mildt sagt jævlig fete filmen. Dette er en jævlig orginal vri på hele found footage-"sjangeren", og uten et snev av tvil blant de beste, om ikke den beste. Kreativ og utrolig godt gjennomført horror-sci-fi. Historien er tynn, men det driter jeg i, for resten er så forbanna fet.

Set designene er dritbra, monsterdesignene er ut av en annen verden og sminke, gore, blod og faenskap er hentet fra øverste hylle. Det er så utrolig deilig med filmer hvor du slipper CGI-runking. Dette er horror/sci-fi sånn der var før CGIen kom og ødela alt. Mesterlig utført!

Den eneste grunnen til at denne ikke får 9/10 er språket. Burde kjørt på med Russisk. men bortsett fra det er det ikke mye å sette fingeren på her.

Thief - Deilig neo(n)-noir med et skremmende godt soundtrack av Tangerine Dream. Våte gater, neon, fete biler og alt det der. Alt er så jævlig 80-talls her. Thief er Michael Manns beste film, og det sier det meste.

Burde sees av alle som liker Drive.

Body Double - Knallfilm av Brian De Palma. Enda mer neo(n)-noir som oser av 80-tallet. Det er mye Hitchcock over denne filmen, og da spesielt Vertigo og Rear Window. Men det gjør ingenting, for dette er knallbra. Visuelt er den top-notch!

Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4549 på: 11. April 2014, 10:03 »
Den legendariske progrock-bandet Goblin gjester Oslo lørdag 12. april for Suspiria-visning og konsert

Den italienske progrock-bandet Goblin gjester Cinemateket i Oslo lørdag 12. april i anledning en visning av Dario Argentos gåsehudfremkallende mesterverk, Suspiria ? hvor det nevnte bandet bidro med et av filmhistoriens mest minneverdige soundtracks.

http://montages.no/nyheter/den-legendariske-progrock-bandet-goblin-gjester-oslo-lordag-12-april-for-suspiria-visning-og-konsert/

Seinere på kvelden spiller de på Blå. Jeg møter opp på begge. Ligger an til å bli en legendarisk bra lørdag.

Ingen andre som møter opp her? Det her blir garantert tidenes beste kinoopplevelse, og kveldskonserten kommer også til å bli dritbra. Garantert.

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4550 på: 14. April 2014, 07:42 »
Ingen her som møtte opp? Det var sykt bra. Det hele startet med at CInemateket slo av en prat med Goblin, noe som var dødstrivelig, før de viste filmen på 35mm. Det var helt hinsides. Ga filmen en helt ny dimensjon. By far den beste kinoopplevelsen jeg har hørt. Spinnvillt!

Goblin spilte live seinere på kvelden og det er nok den beste konserten jeg har bevitnet. Bandet koste seg, lyden var dritbra og set listen suveren. En nær perfekt konsert. Fy faen så bra det var da de satt i gang med Tenebre. Frysninger! Terningkast SEX! SEX! SEX!

Søte, søte blekkspruter.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4551 på: 25. April 2014, 07:12 »
https://www.facebook.com/PeterJacksonNZ?fref=nf

Siste Hobbiten filmen skiftar namn frå "The Hobbit: There and back again" til "The Hobbit: The Battle of the Five Armies"

Har gleda meg heilt sidan eg gjekk ut av kinoen etter forrige film. Har lest boka og det er jo ein del ting som vil skje i siste film, viss dei ikkje sporar heilt av.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4552 på: 25. April 2014, 10:17 »
https://www.facebook.com/PeterJacksonNZ?fref=nf

Siste Hobbiten filmen skiftar namn frå "The Hobbit: There and back again" til "The Hobbit: The Battle of the Five Armies"

Har gleda meg heilt sidan eg gjekk ut av kinoen etter forrige film. Har lest boka og det er jo ein del ting som vil skje i siste film, viss dei ikkje sporar heilt av.

Har også lest boka. Gleder meg utrolig mye jeg også. Selv om det er en del ting de skal igjennom i siste filmen, har de også veldig god tid til å gå "i dybden" på det som er igjen, og ikke trenger å stresse seg igjennom noen sekvenser. Derfor har jeg tro på at det blir ekstremt underholdende - litt mer "mainstream" underholdning enn de to foregående, selv om jeg digger dem også.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4553 på: 25. April 2014, 10:21 »
Det var jo en jævlig kjip tittelendring, da.

Den første var bra, den andre var enda bedre og jeg regner med at denne blir best. Enda bedre CGI (urkh!) hadde gjort seg. Stor forbedring fra første til andre, så jeg ser ikke bort fra at det skjer.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4554 på: 26. April 2014, 23:22 »
Det var jo en jævlig kjip tittelendring, da.

Den første var bra, den andre var enda bedre og jeg regner med at denne blir best. Enda bedre CGI (urkh!) hadde gjort seg. Stor forbedring fra første til andre, så jeg ser ikke bort fra at det skjer.

Kanskje, men forklaringa til Jackson var veldig god og eg meinar han viser ke tru han er mot Tolkien og kor mykje han bryr seg om Tolkien sitt univers.  ;)
Tippar det verte eit slag mellom 5 hærar ::p

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4555 på: 26. April 2014, 23:50 »
Hæ? Viser tittelskifte at han er tro mot Tolkien og hans univers? Tittelskifte er jo helt åpenbart for å trekke flere folk til kinosalen, og ikke mer enn det. For folk som ikke har kjenskap til HThe Hobbit (aka majoriteten av de som betaler for å se filmen, være det seg på kino, DVD eller BR) er jo The Hobbit: The Battle of the Five Armies en langt mer spennende tittel da den hinter til masse action, og action tjener penger. Men for min del er det en skuffende tittel. The Hobbit: There and Back Again var jo så utrolig mye fetere, og ikke minst hørtes den veldig mye mer The Hobbit ut.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4556 på: 28. April 2014, 07:53 »
Eg stolar på kva Jackson seier og tykkjer den forklaringa er fornuftig. Reknar med du las den. Etter mi meining tykkjer eg den nye tittelen er, for den som ikkje ha lese boka, lang, tung og lite fengjande. Eg og likte betre There And Back Again.
« Siste redigering: 28. April 2014, 08:27 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4557 på: 28. April 2014, 11:54 »
Nei, jeg har ikke lest den, og for å være ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om hva han går ut med i media. Peter Jackson er en stolt mann og kommer aldri til å si at han gjør noe for å tjene bedre. Men jeg greier ikke å se en eneste annen gyldig grunn til å forandre titlen uansett hvor mye jeg tenker. The Battle of the Five Armies hinter til en stor kamp og masse action AKA det den gjengse kinogåeren elsker og gjerne betaler masse for å se.

En film med titlen The Battle of the Five Armies vil automatisk dra flere folk enn en film med title There and Back Again. Sånn er det bare.

Men så lenge filmen er bra så kan den hete hva den vil for min del. Orker ikke å legge alt for mye i akkurat det. :P
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4558 på: 29. April 2014, 15:34 »
må seie at eg gleder meg meir og meir til Godzilla filmen! Trailerene lover veldig godt!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4559 på: 29. April 2014, 19:51 »
Streets of Fire - Fy faen, denne filmen er så JÆVLIG cheesy, rock 'n' roll og hard. Digger blandingen av 1950-tallet og 1980-tallet. Dialogen er nærmest som tatt rett ut a en 1950-talls tough guy-film, og andre deler oser også av 50-tallet, men så har du et lass med neonlys, 80-talls rock og masse fethet. Dette er en skikkelig godbit som hadde fortjent så utrolig mye mer enn den har fått. Rå film med et helt rått soundtrack.

Ser frem til og få sjekket ut den uofisielle oppfølgeren Road to Hell.

Forresten, sjekk de posterne her, a:

Det er så forbanna rått. Sånt får man dessverre ikke lenger. Det er direkte trist.
« Siste redigering: 29. April 2014, 19:54 av boris. »
Nei.