20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittmat  (Lest 28614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #60 på: 19. Sep. 2010, 14:22 »
Jeg spiser nesten ikke pizza om det ikke er ananas på. Skjønner ikke at det er mulig å mislike noe så godt!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #61 på: 19. Sep. 2010, 14:58 »
Ananas på pizza er et must! Ananas på burger er også hinsides digg!

Hawaii(burger) über alles!
Nei.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #62 på: 19. Sep. 2010, 15:32 »
Ananas på pizza er grisedigg :D
Nam!
champignon derimot:P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #63 på: 19. Sep. 2010, 15:40 »
Jeg er sjokka :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #64 på: 19. Sep. 2010, 16:37 »
Champignon er også helt konge!
Når jeg var yngre greide jeg ikke å spise pizza som det var løk og champignon på, men plutselig vokste jeg opp og plutselig ble det dritgodt.
Er også et must med store paprikabitet. Ikke gigantiske, men store. Mmmmmh!
Nei.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Favoritt mat
« Svar #65 på: 19. Sep. 2010, 17:22 »
Ananas på pizza er grisedigg :D
Nam!
champignon derimot:P

Det her er kanskje det dummeste jeg har hørt :P Champignon er så drøyt digg. Spiser det til alt! Ananas har ødelagt alt for mange pizzaer oppigjennom.
Godsangerâ„¢

                    Twitter: @BjerreP

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #66 på: 19. Sep. 2010, 17:42 »
Eplekake er æsj. Man skal generelt holde frukt vekke fra ovnen.

Enig. Akkurat det samme som ananas på pizza, eller ananas på noe overhodet. Straffbart!
Hva pokker er det som feiler deg? Ananas på pizza er jo fantastisk! Ananas generelt er jo veldig, veldig godt. Ananas på taco er kanskje enda bedre.
Å si noe annet bør være straffbart!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #67 på: 19. Sep. 2010, 18:54 »
Eplekake er æsj. Man skal generelt holde frukt vekke fra ovnen.

Enig. Akkurat det samme som ananas på pizza, eller ananas på noe overhodet. Straffbart!
Hva pokker er det som feiler deg? Ananas på pizza er jo fantastisk! Ananas generelt er jo veldig, veldig godt. Ananas på taco er kanskje enda bedre.
Å si noe annet bør være straffbart!

Enig! Jeg var først litt skeptisk til ananas på taco, men da jeg prøvde det ut revolusjonerte det tacospising for min del :)

Ellers er enchiladas veldig godt! :)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #68 på: 19. Sep. 2010, 18:54 »
Merker at det blir mye dÃ¥rlig mat nÃ¥r man er student. Fet og ekkel mat nesten hver dag, med mindre man gidder  Ã¥ bruke mer enn 10 min pÃ¥ Ã¥ lage middag.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #69 på: 19. Sep. 2010, 23:27 »
Eplekake er æsj. Man skal generelt holde frukt vekke fra ovnen.

Enig. Akkurat det samme som ananas på pizza, eller ananas på noe overhodet. Straffbart!
Hva pokker er det som feiler deg? Ananas på pizza er jo fantastisk! Ananas generelt er jo veldig, veldig godt. Ananas på taco er kanskje enda bedre.
Å si noe annet bør være straffbart!

Enig! Jeg var først litt skeptisk til ananas på taco, men da jeg prøvde det ut revolusjonerte det tacospising for min del :)

Ellers er enchiladas veldig godt! :)
Du har tilsynelatende en bra gane, Martin.
Ananas på taco er direkte nydelig. Og Enchiladas er også meget godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #70 på: 20. Sep. 2010, 00:01 »
Helt enig. Har lenge anbefalt ananas til taco, men er ingen som tørr å prøve. Kjipinger hele gjengen!
Men jalapeños er også ekstremt digg på tacoen. Yummy!
Nei.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Favoritt mat
« Svar #71 på: 20. Sep. 2010, 01:49 »
Jeg er pent nødt til å kategorisere meg som en engasjert ananashater. Uavhengig av hvilken kombinasjon ananasen forekommer i, er den dømt til å ødelegge hele matopplevelsen.

Er dog enig med boris angående jalapenos. Den gjør seg godt både i tacolefsa, i baguetten og på hamburgeren. Er det forresten bare meg eller er jalapenos et forholdsvis nytt fenomen her i Norge? Hadde ikke hørt om det før et par år tilbake, og nå er den å finne nært sagt på alle hurtigmatkjeder.

Taco er vidunderlig, men som student savner jeg mest av alt et kvalitetsmåltid der stikkordene er poteter, brun saus og lammekjøtt. Og med kvalitetsmåltid mener jeg ikke rettene til Fjorlands...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #72 på: 20. Sep. 2010, 02:46 »
Takk Olav. Du har selvfølgelig helt rett i det du skriver her! Det fæle med ananas er at dens safter sprer seg og forgifter alt annet rundt seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #73 på: 20. Sep. 2010, 08:15 »
Taco er vidunderlig, men som student savner jeg mest av alt et kvalitetsmåltid der stikkordene er poteter, brun saus og lammekjøtt. Og med kvalitetsmåltid mener jeg ikke rettene til Fjorlands...

Det er jeg helt enig i. Slutta egentlig med den slags for et års tid siden. Bah! Er dog ekstremt godt og dra hjem til mamma nå og da og få mat, samt at det er digg når hun stikker innom med restene fra middagen. Det duger!

Er selv så lat at det kun blir brød og ost om dagen. Fy faen! Orker ikke hverken tenke eller bruke tid på mat. Bah!
Nei.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #74 på: 20. Sep. 2010, 16:02 »
Skjønner ikke hvordan man kan hate Ananas. Bruker gjerne Ananas i desserter, bruker det i salat, bruker det til taco, på pizza. Dette for å tilsette litt ekstra smak. Jeg tror ikke dere kan ha smakt fersk ananas, hvis ikke hadde dere aldri i verden hatet det. Ananas i hermetikkboks er naturligvis ikke det samme. Og den ananasen du finner på Big One-pizzaen er ikke ananas. Men ananas på pizza er et must når du lager pizzaen selv. Og ananasen skal naturligvis være fersk, ikke noe hermetikk-tull.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon