20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City - Newcastle  (Lest 725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Manchester City - Newcastle
« på: 04. Mars 2023, 14:08 »
Hvorfor hjelper ikke Gordon Burn når Manchester City angriper. ASM får mye kritikk for å ikke jobbe hardt nok bakover, men det er jo klasseforskjell på den defensive jobbingen deres i favør ASM så langt. Gordon står igjen på Manchester Citys banehalvdel mens Burn blir ødelagt av Foden igjen, igjen og igjen.

Og at Wilson starter over Isak er bare merkelig. Hvor dårlig må Wilson prestere for at Howe skal prøve noe nytt?

Burn og Wilson burde henvises til benken snarest. Det er ikke sikkert det utgjør noen forskjell, men når det er den samme suppa igjen og igjen, og ting ikke fungerer, er det vel en plan å prøve noe annet/nytt? Newcastle har scora 3 ganger i 2023. 3 ganger! Det er tragisk, og når det går sånn, burde man jo prøve noe annet for å finne noe som fungerer.



Targett og Isak inn takk.
« Siste redigering: 04. Mars 2023, 14:18 av boris. »
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #1 på: 04. Mars 2023, 14:26 »
Og me fortsetter misbruke sjansane våre. Må skåra på slike som Wilson fekk. Han er jo heilt ute av det. Veldig merkeleg at Howe ikkje startar Isak. No må du snu dette Eddie. Då krev det endringar til!!!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #2 på: 04. Mars 2023, 14:55 »
Ett minutt brukte Isak på å gjøre like mye som Wilson har gjort på 60. Ett minutt!


Lukter litt rødt på Joelinton i dag og.

Klasseforskjell mellom Isak og Wilson i dag, og Isak har vært på banen i noen få minutter. Komisk!
« Siste redigering: 04. Mars 2023, 14:57 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #3 på: 04. Mars 2023, 15:12 »
Eddie Howe må virkelig gjøre noen endringen fra og med neste kamp.

Isak inn for Wilson.
Targett inn for Burn.
ASM/Murphy inn for Almiron.

Trippier burde snart benkes han også.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #4 på: 04. Mars 2023, 15:15 »
Isak må inn. Targett og viss han er klar. Murphy er Championship-nivå.

To kjempesjansar misbrukt som eg har fått med meg. Har ikkje fått sett kampen. Sleppe plutseleg inn lette mål og har slutta å skåra. Dette må snuast.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #5 på: 04. Mars 2023, 15:27 »
Murphy er Championship-nivå.

Det er jeg enig i, men hvis det han leverte i dag er Championship-nivå, så er det Almiron leverte non-League football-nivå. Og jeg er virkelig ingen stor fan av Murphy.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #6 på: 04. Mars 2023, 16:11 »
Joda, heile laget har ein kraftig formdupp. Er ikkje berre ein enkeltspelar. So slik sett kan både Isak, Targett og Murphy inn. Og ASM.
Shearer oppsummere ganske greit. Kunne vel vore sagt om alle 3 2-0 tapa på rad no.
Alan Shearer via his personal social media:

During first half:

‘Got to put those chances away man.”

During second half:

“How many chances do they need?”

After final whistle:

“More than matched [Man] City in every department other than in the 18 yard box.

“Finishing awful.”


« Siste redigering: 04. Mars 2023, 18:51 av lgrinde »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #7 på: 04. Mars 2023, 20:38 »
Så en stat her om dagen som viste at det er kun Arsenal som har rotert mindre på startelveren enn Newcastle. Kanskje naturlig da ting har gått bra og vi ikke har mye gode alternativer, men at f.eks. Burn starter på venstreback i dag ser jeg ingen annen god grunn til enn at Targett eventuelt ikke er helt klar enda etter skaden.  Det må være få som følger med på Newcastle som ikke ser at det der ikke funker lengre. Vi kunne spilt Burn på stopperplass over Lascelles, og det virker jo også som en god trade. Almiron har gitt alt og spilt hver eneste kamp, så det er påtide at han får litt hvile snart. ASM har vært frisk den siste tiden, så det er litt skuffende at han ikke får starte i dag. Vi kan ikke tviholde på de samme gamle spillerne og den samme gamle taktikken. Vi har fortsatt hatt en veldig god sesong overall, men fortsetter vi på denne måten så er det ikke sikkert vi engang klarer Europa League. Litt bekymringsverdig med tanke på at vi trenger å tiltrekke oss gode spillere til sommeren, samt å holde på spillere som Bruno.
« Siste redigering: 04. Mars 2023, 20:40 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #8 på: 04. Mars 2023, 20:54 »
Før kampen ville jeg også hatt Burn in sentralt over Lascelles, men sistnevnte gjorde en meget god figur i dag, og var Newcastles desidert beste sammen med Joelinton og Bruno. Gjorde en overraskende fin figur.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #9 på: 04. Mars 2023, 21:16 »
Før kampen ville jeg også hatt Burn in sentralt over Lascelles, men sistnevnte gjorde en meget god figur i dag, og var Newcastles desidert beste sammen med Joelinton og Bruno. Gjorde en overraskende fin figur.

Skal ikke uttale meg så mye der, fikk ikke sett denne. Stusset bare litt på oppstillingen, men er jo gledelig å høre at Lascelles gjorde sine saker bra.
« Siste redigering: 04. Mars 2023, 22:33 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #10 på: 05. Mars 2023, 10:32 »
Før kampen ville jeg også hatt Burn in sentralt over Lascelles, men sistnevnte gjorde en meget god figur i dag, og var Newcastles desidert beste sammen med Joelinton og Bruno. Gjorde en overraskende fin figur.

Skal ikke uttale meg så mye der, fikk ikke sett denne. Stusset bare litt på oppstillingen, men er jo gledelig å høre at Lascelles gjorde sine saker bra.

Howe vil helst ha en høyrebeint på høyre midstopperplass og omvendt på venstre. Tipper det er derfor Lascelles spilte. Og han spilte en god kamp.

Wilson, Burn og Almiron trenger en tur på benken nå. La heller Isak og Targett få muligheten. ASM på venstre kant, så får man prøve Murphy eller Gordon på høyre.

Joelinton er vel ute med gule kort og i neste..... 
No fate but what you make

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #11 på: 05. Mars 2023, 13:20 »
Murphy er Championship-nivå.

Det er jeg enig i, men hvis det han leverte i dag er Championship-nivå, så er det Almiron leverte non-League football-nivå. Og jeg er virkelig ingen stor fan av Murphy.

Han får i alle fall slått inn to innlegg som skaper farligheter, Almiron er så tvungen til å bruke venstrebenet at det er skremmende. Blir så alt for forutsigbart hva vi skal gjøre når han kommer på høyresiden.

Føler at Howe har holdt litt for hardt på den samme første elleveren og samme taktikk. Tror kombinasjonen av litt for mye slitasje på enkelte spillere som har måttet spille så og si hver kamp i tillegg til at motstanderen begynner å finne litt ut av hva vi prøver på har vært utslagsgivende for de tapene som har kommet.

Vi skulle helst ha forsterket med flere spillere også, men det sier vel litt om de avtalene Mike Ashley har gjort for klubben i form av sponsorer at det ikke akkurat var noe som ganget klubben. Vil ta tid å komme dit hen at vi kan bruke mye penger på gode spiller.

Ingen tvil om at Howe er en god manager, men blir han hos oss om 3-4 år. Det tror ikke jeg. Skal man lokke gode spillere kreves det et navn som trener.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle
« Svar #12 på: 05. Mars 2023, 20:10 »
Newcastle hentet Bruno da de lå tredje sist i PL, og hentet Isak og Botman i vinduet etterpå, så jeg er ikke bekymret for at Newcastle ikke skal greie å hente spillere av høy kvalitet. Det jeg derimot bekymrer meg over, er om Newcastle greier å holde på de spillerne får klassespillerne de har.


Også grubler jeg fremdeles over Anthony Gordon-signeringen, som faktisk gir meg litt dårlige vibes. Får litt Solanke og Jordan Ibe-vibes av den. Unge, lovende spillere som gikk til overpriser de aldri var i nærheten av å leve opp til, og aldri var i nærheten av å være verdt. Jeg skjønner at han er et talent, er britisk osv., men £45m er utrolig mye penger, og det er faktisk mer enn hva både Bruno og Botman kostet. Sa ikke ryktene at Newcastle verdsatte Gordon til £20-25m i sommer? Usikker på om det stemmer, men husker det gikk rykter om det. Får håpe Howe greier å få det beste ut av han, og enda litt til, men jeg holder ikke pusten. Har bare sett han 78 ganger, og han har vært OK på sitt beste. Og det jeg har lest om han, er heller ikke kjempelovende. Men Howe forandret Joelinton så til de grader, og kan fort gjøre det her også.


Men det er en rar signering sett med mine øyne. Og når man er villig til å bruke så mye penger på en unggutt som ikke har bevist mye, så burde Maddison hentes uansett pris, være det seg £50m, £70m, £90m eller £100m. Det er drøyt mye penger, men Maddison har over tid bevist at han er verdt minst 3-4 ganger så mye som Gordon. Det er sikkert og visst.
Nei.