20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30  (Lest 16785 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #135 pć: 26. Aug. 2019, 17:12 »
Kan vel seriÞst la denne diskusjonen ligge nÄ? Rafa er borte, Steve Bruce er den som tok over. FÄr vi gjÞre opp status pÄ tampen av sesongen.
No fate but what you make

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #136 pć: 26. Aug. 2019, 18:32 »
Du kan gjerne slutte Ä nevne starten pÄ forrige sesong. Det er sesongen i helhet som teller. Det er 45 poeng over hele sesongen som skal slÄs, ikke 3 poeng pÄ 10 kamper. Dersom Bruce slÄr 45 poeng skal jeg ikke kritisere han fordi han tok mindre poeng enn Benitez de siste 28 kampene.

Enig, forrige sesong har ingenting Ă„ si. Helt andre forhold, men la nĂ„ for guds skyld sverdet skjĂŠre begge veier sĂ„ vi slipper den forutsigbare tĂžffingen i Ă„ rope om nedrykk ved neste svake prestasjon. Det gjĂžr forumet mindre inviterende slik jeg ser det. I alle fall forstĂ„elig at noen inntar motsatt fortegn, selv om tankegodset ikke alltid tĂ„ler Ă„ utsettes for logikk.  ;)

Tror uansett ikke poenget er den faktiske poengfangsten, men snarere dette ensidige kjÞret basert pÄ den korte tiden Bruce har vÊrt her. I sÄ korte uttrekk sÄ er det mye rare slutninger man kan trekke. Som at Joelinton er flopp, Bruce aldri kan klare noe som helst, eller ikke minst Ä koke Benitez sin leveranse ned til 10 serierunder for ett Är siden.

Vi fÄr huske at selv om Bruce har fÄtt flere midler i sommer, sÄ har han ogsÄ mistet de som faktisk kunne score mÄl. De fÊrreste her inne tok bÞlgen nÄr det ble klart at vi ikke tok med oss disse spillerne inn i en ny sesong. Bruce er en manager de fÊrreste ville ha, men de som vi vil ha, vil ikke ha oss. SÄ da blir det den minst verste av de verste. Muligens. ForhÄpentligvis.
« Siste redigering: 26. Aug. 2019, 18:37 av Hughie »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #137 pć: 26. Aug. 2019, 18:51 »
VedrÞrende straffe sÄ synes jeg ikke det var straffe (sÄ objektivt som jeg klarer Ä vÊre). Er enig med Tommyok i at han oppsÞker Lascelles, og synes dessuten han faller allerede fÞr det er kontakt. Hadde han tatt et steg eller to til sÄ hadde han nok blitt tatt av Lascelles og straffe kunne vÊrt gitt.

PGMOL har visstnok uttalt seg om saken:
Sitat
‘It was considered not to be a penalty by the on-field referee,’ the PGMOL said.

VAR then decided there was not a clear and obvious error made by Dean

‘As this was a subjective decision, the VAR deemed that there was not enough evidence to overturn the original call and so stuck with the on-field decision.’

Slik jeg tolker det sÄ mÄ Dean ha sagt at han sÄ det var kontakt, men at han mener det ikke var pÄ en utilbÞrlig mÄte, vanskelig Ä overprÞve det da kanskje. Jeg stiller meg i alle fall ikke uforstÄelig til avgjÞrelsen.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #138 pć: 26. Aug. 2019, 19:19 »
Bare lurer.. voten Þverst her. 2 stk har trodd pÄ marginal seier til Newcastle. Ja jeg var selvfÞlgelig den ene. Men hvem er den andre?

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #139 pć: 26. Aug. 2019, 21:53 »
Puh glad eg ikkje sÄg denne! Orkeer ikkje meir Benitez drittfotball >:( :'( :'(
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #140 pć: 26. Aug. 2019, 22:38 »
Trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former i debatter og diskusjoner pÄ internett. UtÞverne omtales ofte som «troll», «internett-troll» eller «nett-troll». Trolling kan defineres som «Ä lokke andre inn i meningslÞse og endelÞse diskusjoner [som ikke handler om temaet og slÞser bort tid]».[1] Et troll pÄ nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nÞdvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste mÄlet er ikke Ä argumentere for en pÄstand, men Ä fÄ folk til Ä hisse seg opp og «bite pÄ kroken».

Og eg har bestemt meg for Ă„ bita pĂ„ kroken kvar gong bullshit om Rafa sin tid her verte slengt ut her og der☺️
« Siste redigering: 26. Aug. 2019, 22:51 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #141 pć: 27. Aug. 2019, 00:46 »
NÄr Bruce kom til klubben var det bare negativt. Fra 1.dag. Flere nevnte han burde fÄ ca 10 kamper fÞr dÞmming. Da kom Benitez stats opp pÄ hans 10 fÞrste i fjor. Da ble fÞrste 10 kamper plutselig ikke godkjent. Da skulle man se hele sesongen. Flott tenker jeg, men da mÄ dere jo stÞtte Bruce og laget denne sesongen. Prestasjonen vil jo svinge sÄ null vits i Ä grave seg ned med eks tap mot Arsenal.

FÞr kampen mot Spurs var det jo bare negativt igjen. Hele 60% av stemmene endte pÄ at Spurs ville kjÞre over oss. AltsÄ fÞr start av kamp er det allerede bekmÞrkt her inne.
Og nÄr vi vant. PÄpekte jeg til alle dere som savner Benitez og allerede har dÞmt Bruce , stats pÄ Benitez vs topp 6 borte. Det ble ogsÄ tatt som at dere mÄ beskytte Benitez. Her burde dere jo hyllet Bruce. HAN er vÄr mann.

Poenget mitt og grunnen til at jeg tosker med dere er at det er alt for mye negativitet hele veien. Ble til og med sagt at Joelinton var en flopp. La nÄ mannen fÄ endre gateadresse i folkeregisteret fÞr han dÞmmes da. Og hvor er stÞtten til laget. Ja vi har en klovn som eier. Men Bruce og stallen mÄ jo stÞttes 100%.




Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #142 pć: 27. Aug. 2019, 04:58 »
Kan droppe trolling-anklagene mener nÄ jeg. Hadde vi tapt 4-0 her ville mange brukt det som enda et argument mot Bruce, sÄ da mÄ da TooN vitterlig fÄ bruke seieren til Ä forsvare han.

Bra med trykk pÄ et forum og helt lov med forskjellige meninger. At Rafa spilte jevnt, men tapte der Bruce nÄ vant er selvfÞlgelig et lovlig argument for Ä stÞtte Bruce, selv om det i mine Þyne er altfor tidlig Ä si (og mine tvil rundt hans evner ikke er mindre).
Om vi kan kritisere Bruce da vi sammenligner han med Rafa, mÄ TooN kunne gjÞre det samme motsatt vei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #143 pć: 27. Aug. 2019, 07:40 »
Jeg sier ikke at Bruce skal fÄ hele sesongen uansett resultater. Benitez klarte 10 plass med tilnÊrmet lik stall som spilte i Championship. Da er det naturlig at vi er litt ekstra tÄlmodig nÄr det gÄr dÄrlig. Som mange har nevnt her inne fÞler jeg meg langt mindre sikker pÄ at Bruce hadde klart Ä snu en slik trend. NÄr det er sagt Þnsker jeg selvsagt at Bruce motbeviser alle kritikerene.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #144 pć: 27. Aug. 2019, 09:02 »
Bare lurer.. voten Þverst her. 2 stk har trodd pÄ marginal seier til Newcastle. Ja jeg var selvfÞlgelig den ene. Men hvem er den andre?
Voten var Äpen litt etter kampslutt, sÄ "no har me juksa litt". ;)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #145 pć: 27. Aug. 2019, 09:47 »
Bare lurer.. voten Þverst her. 2 stk har trodd pÄ marginal seier til Newcastle. Ja jeg var selvfÞlgelig den ene. Men hvem er den andre?
Voten var Äpen litt etter kampslutt, sÄ "no har me juksa litt". ;)

Hehe. Lov det Espelid 😎

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle 25.08-19, kl 17.30
« Svar #146 pć: 28. Aug. 2019, 08:12 »
Kan droppe trolling-anklagene mener nÄ jeg. Hadde vi tapt 4-0 her ville mange brukt det som enda et argument mot Bruce, sÄ da mÄ da TooN vitterlig fÄ bruke seieren til Ä forsvare han.

Bra med trykk pÄ et forum og helt lov med forskjellige meninger. At Rafa spilte jevnt, men tapte der Bruce nÄ vant er selvfÞlgelig et lovlig argument for Ä stÞtte Bruce, selv om det i mine Þyne er altfor tidlig Ä si (og mine tvil rundt hans evner ikke er mindre).
Om vi kan kritisere Bruce da vi sammenligner han med Rafa, mÄ TooN kunne gjÞre det samme motsatt vei.

Godt innlegg Andymag.

Jeg likte Rafa veldig godt, og Ăžnsket naturligvis at han skulle fortsette.  Han ville klart Ă„ etablere oss pĂ„ Ăžvre halvdel av tabellen, og det er det aller viktigste for meg . Jeg er jo lei av nedrykk og kampen mot nedrykk. Derimot er jeg usikker pĂ„ om han ville klart Ă„ tatt oss lengre enn det. Hadde han stĂ„tt for en fotball som er i samsvar med det som de store klubbene spiller, og hatt de nĂždvendig mellommenneskelige egenskapene ville ikke Benitez ha trent oss eller vĂŠrt nĂ„ i Kina.  Etter LFC har han vel fĂ„tt sparken i de fleste store klubbene som jakter pokaler.  SĂ„ akkurat nĂ„r det gjelder Benitez lĂžnn, er jeg mer tilbĂžyelig til Ă„ stĂžtte MA (og jeg er uenig i absolutt alt MA gjĂžr ellers).  I fĂžlge businessinsiders artikkel fra 2017 var Benitez den 15. best betalte manageren i verden, med en Ă„rslĂžnn pĂ„ ÂŁ4 millioner pund. Det er ikke verst for en manager som ikke har vunnet et trofe av betydning pĂ„ evigheter synes jeg.
Jeg synes ogsÄ, til tross for at han maste pÄ MA om bedre akademifasiliteter, var for lite flink til Ä bruke talenter. Der er jeg mye stÞrre fan av SolskjÊr: Jeg er sikker pÄ at dette vil lÞnne seg for ManU, om supporterne og eierne, tÞr Ä gi ham den tiden som er nÞdvendig.

Isum synes jeg derimot Benitez styrker er stÞrre enn hans svakheter. Hadde vi derimot fÄtt en ny eier, og vi har fÄtt inn en manager som Eddie Howe fra Bournemoth, som er ung og har fÄtt til mye med lite, hadde jeg glemt Benitez ganske sÄ fort.