20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #60 på: 16. Des. 2021, 13:51 »
Auba kan vi holde oss langt unna. Lønn på 4 mill i uka ryktes det, 32 år, disiplinærproblemer? Uansett om Saudi-lommeboka renner over, nei takk.
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #61 på: 16. Des. 2021, 19:27 »
Håper de er smarte i vinduet nå. Kjøper unge sultne spillere med en lys fremtid.
Kessie, bellingham osv osv.
kjøper de eldre spillere som er ute etter å heve mest mulig penger på sin siste kontrakt må vi starte om igjen til sommeren.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #62 på: 17. Des. 2021, 16:54 »
Christian Eriksen på free transfer?

Er jo vanskelig å si hvordan formen hans er om dagen, men kan vel også han legger opp i en alder av 29 år.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/9KGBEq/inter-loeser-christian-eriksen-fra-kontrakten
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #63 på: 17. Des. 2021, 19:33 »
https://www.nufcblog.co.uk/2021/12/17/saudi-consortium-hire-transfer-expert-to-sign-at-least-three-key-players-in-january-report/

Leid inn en midlertidig transfer-konsulent. Tipper Staveley venter til våren med å ansette en DOF. Vanskelig å få tak i beste navnene før vi vet hvor klubben er neste sesong vil jeg tro?

Påstås vi er ute etter en ballspillende midtstopper, en progressiv (?) back, og en dynamisk midtbanespiller, som alle kan gå inn og heve laget. Ønskes også en offensiv midtbane samt spiss.

Ryktes jo hardt til Trippier om dagen, er han backen de er ute etter? Blir et spennende vindu for en gangs skyld :)
No fate but what you make

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #64 på: 21. Des. 2021, 10:22 »
Hadde håpet på coronastopp i PL slik at vi fikk flest mulig kamper etter vinduet åpnet. Blir ekstremt skuffet om ikke en eller to signeringer er klar til første kamp i januar!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #66 på: 22. Des. 2021, 18:29 »
https://www.nufcblog.co.uk/2021/12/22/sky-germany-newcastle-a-possible-destination-for-giant-cb-with-exit-as-good-as-sealed/

JA TAKK!

Kvalitets stopper dette. Leser litt rundt at flere synes han har dårlig tempo, men ville klart blitt vår beste midtstopper. Sule og Trippier inn ville blitt en meget god start på januar vinduet. :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #67 på: 23. Des. 2021, 11:20 »
Jeg tror vi ender opp med et ganske frustrerende vindu. Det nytter ikke være full av peng når det er svært sannsynlig at nye spillere vet at det blir minst ett år i Championship fra neste høst av. Så er forberedt på mange nyheter om spillere som velger takke nei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #68 på: 23. Des. 2021, 11:27 »
Jeg tror vi ender opp med et ganske frustrerende vindu. Det nytter ikke være full av peng når det er svært sannsynlig at nye spillere vet at det blir minst ett år i Championship fra neste høst av. Så er forberedt på mange nyheter om spillere som velger takke nei.

Er enig, med mindre det er mulig å tilpasse kontrakten slik at spillerne har en form for sikkerhet mot nedrykk? Kan være lån med oppsjon dersom vi holder plassen for eksempel.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #69 på: 23. Des. 2021, 11:50 »
Det er selvfølgelig en løsning jeg kan se for meg bli brukt. Eventuelt maks overgangssum-klausuler ved nedrykk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #70 på: 23. Des. 2021, 13:33 »
Blir et meget spennende overgangsvindu. Ikke at jeg har høye forventninger, mer en undring over hva de klarer å få til? Meget vanskelig vindu å få til noe, både på grunn av andre klubbers motvilje til å selge i nyttårsvinduet, og hvor stor evne klubben har til å overbevise spillere til å ta sjansen på å komme til Newcastle?

Tror det fort ender opp med løsninger slik Eriksen/Kristoffer beskriver. Imidlertid, kommer det først et brukbart navn inn døra, så blir det nok lettere å få inn 3-4 til.

Jeg tror seriøst laget er mer enn bra nok til å klare seg, bare man får hevet kvaliteten på noen få plasser.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #71 på: 23. Des. 2021, 14:20 »
Er enig. Tror ikke vi trenger å bytte ut 50 % av start-elleveren. 
Vi trenger at det er flere enn ASM og Wilson som alene skal dra oss gjennom dette, slik det i stor grad har vært. Tror et tre forsterkninger som går rett inn i laget sentralt på midten, back og på stopperplass vil hjelpe utrolig på.

Så er Jamal Lewis skadet til en gang uti januar ser jeg, mens Paul Dummett nærmer seg retur. Og det skal fader ikke undervurderes, da han vil styrke oss betraktelig defensivt enten som back eller stopper. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brimi

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #72 på: 27. Des. 2021, 18:41 »
Det er ingen fare med å gi de nedrykksklausul. Tipper de blir veldig glad i ukelønnen sin og får det vanskelig med å få tilsvarende i annen klubb om vi skulle rykke ned.
Det går nesten ikke an å bli skuffet over hva klubben ender opp med å få tak på i januar. Vi har vært vandt med at vi kan få låne stallfyll fra andre klubber rundtom i verden. Det er mange kamper igjen og selvom det ser mørkt ut er jeg optimist.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #73 på: 28. Des. 2021, 12:05 »
Høres ut som skaden til Wilson vil holde ham ute av spill en stund nå, så da er det bare og begynne å se seg om etter en spiss som kan score mål. Origi fra Liverpool(?), hvis man evt rekker å gjøre en handel før Klopp oppdager at Mane og Salah skal til Afrika mesterskapet...  :P

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #74 på: 28. Des. 2021, 12:56 »
Min drøm: Dušan Vlahovic

Satser på at vi stiller følgende mannskap etter januar:

         Dubravka/Darlow
Trippier-Sule/-Lascelles/Schär-Digne
         
          Joelinton-Shelvey/NY

Fraiser/NY                       Maximin/Almiron
               Vlahovic-Wilson

6 spillere inn, altså.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.