20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: MMA  (Lest 7130 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #15 på: 03. Mai 2011, 05:19 »
hehe, sorry boris. Var to dager etter eventen, så tenkte det var greit. Skal vente lengre neste gang  ;)

Berntsen: MMA i dag er en veldig sikker sport. I tillegg til at slag og spark mot hode bare er en liten del av sporten (slik at det ikke blir like utsatt som i f.eks boksing), så blir utøverne passet godt på av dommeren når de er inne i buret. De stoppet kampen når hevningen i hodet til han som er avbildet her fikk den, slik at en doktor kunne undersøke tilstanden hans. Dette gjør de regelmessig når folk får kutt i ansiktet også. Dersom kuttet skulle være for stort, eller fører til at blod renner ned i ett av øynene, så blir kampen avbrutt siden personen ikke vil være i stand til å forsvare seg på en intelligent måte.

Det er klart at det ikke er sunt å holde på i denne sporten, slik det er med mange andre sporter også. Såvidt meg bekjent, så er det kun forekommet ett dødsfall forårsaket av hjerneslag i en sanksjonert event i Nord Amerika, der mesteparten av dagens MMA blir utøvet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #16 på: 03. Mai 2011, 18:43 »
Følgte en del med på UFC før. Har også trent MMA i ca 1 år + 2 år thai boxing. Veldig gøy trening :)
Blir litt lite av det nå som jeg er i militæret, men er en god del andre folk som har trent det før som jeg sparrer litt med av og til :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #17 på: 04. Mai 2011, 18:04 »
Skal vel fortsette med det etter militæret Martin? Eller har du gitt helt opp den karrieren ? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #18 på: 21. Nov. 2011, 09:15 »
Var å så 10 MMA-kamper her i Moskva i går i M-1 Challenge - deriblant legenden Fedor Emelianenko mot amerikaneren Jeff Monson. Ganske kult selv om den hovedfighten egentlig aldri tok helt av. Fedor vant dog etter 3 eller 4 tap på rad - Monson ble rett og slett rundjult og virket ganske hjelpesløs. Morsomt da det var sykt med liv på tribuna under den kampen og etterpå - samt at Putin fikk endel buing mot seg da han kom inn i ringen for å gratulere :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #19 på: 21. Nov. 2011, 16:35 »
Fett! Har jævlig lyst til å se no' MMA-kamper selv. Fete greier!
Nei.

Peter

  • Gjest
Sv: MMA
« Svar #20 på: 21. Nov. 2011, 16:39 »
Så du var på MMA kamp med Putin, Kris?  ;D

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #21 på: 21. Nov. 2011, 19:04 »
Hehe, ja - stemmer! Hadde ganske bra plasser - kjøpte passe dyer billetter. Så vi så han greit fra der vi satt. Skulle akkurat til å lime inn sak om nettopp Putin som ble bua ut - noe jeg syns var ganske så morsomt :P

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10031955
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #22 på: 21. Nov. 2011, 19:06 »
Hvor mye måtte du betale for billetten?
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #23 på: 21. Nov. 2011, 19:32 »
Betalte vel rundt 4500 rubler - som vel er en 800-900 kr. Relativt dyrt her til lands da vil jeg påstå - men var jo som sagt langt fra de aller billigste billettene også da. De dyreste var jo dog også usaklige priser på :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #24 på: 21. Nov. 2011, 19:34 »
Jeg synes ikke det høres så veldig ille ut. Har hørt historier om folk som hat betalt mange, mange tusenlapper for ekstremt gode seter. Får meg til å gå:  :o og forbli sånn i ti døgn.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #25 på: 21. Nov. 2011, 19:42 »
Jada. Du må det om du skal sitte i nærheten av ringside - men det er fortsatt mulig å få veldig godkjente seter til en grei pris - noe jeg vil påstå vi hadde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #26 på: 21. Nov. 2011, 19:54 »
Det tror jeg på. Har drøyt lyst til å stikke på noe sånt selv en dag. MMA er max fett!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #27 på: 21. Nov. 2011, 19:57 »
Selv for en fyr som meg som egentlig ikke er veldig interessert i det var det fortsatt veldig underholdende. Og du verden for en vill stemning det var under oppbyggingen og under selve kampen mellom Fedor og Monson. Han er virkelig en svær helt her i Russland - og Monson fikk en hel del juling selv om han hold ut alle rundene. De er flinke til å lage et bra show av det hele.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #28 på: 28. Nov. 2011, 00:07 »
Kult å ha sett en som blir regnet som tidenes beste heavy weight, selv om tiden hans er forbi.

8-900 kroner ingenting hvis man sammenligner med billettprisene på UFC-events som er tre ganger så dyrt for noen av de dårligste billettene.

Skal dog sies at dette var en kamp der selv Monson var klar over at han kom til å tape, men at pengene var for gode til å takke nei til. Han sliter med ryggplager, og kunne f.eks ikke sitte på flyet bortsett fra ved avgang og landing, så han stilte ganske svakt fra begynnelsen av.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #29 på: 25. Juni 2012, 21:04 »
Sitat
En av de flotteste ambassadørene for den stadig mer populære idretten Mixed Martial Arts, Fedor Emelianenko, har bestemt seg for å legge opp.



Litt trist. For en jævlig hard mann.

Hans siste kamp: !
« Siste redigering: 25. Juni 2012, 21:06 av boris. »
Nei.