20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 38438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #30 på: 13. Des. 2007, 21:52 »
Faye - Emre/Barton på midten kanskje? Og så Cacapa - Taylor bak...

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #31 på: 13. Des. 2007, 21:53 »
De skal faen ikkje ha noko med borte og heime, de skal ha noko me kva motstand vi møter. Fulham skal vi dominere og spele ball i hatt med. Vi kan ikkje spele med to butt bare fordi det er borte sjølv om det er Derby vi møter

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #32 på: 13. Des. 2007, 22:04 »
Helt i orden at du er uenig i den sentrale midtbanen....men da må du i det minste komme opp med ett forslag til sentral midtbane da, ellers blir det ganske håpløst spør du meg.....

Jeg skriver at jeg vil ha inn en deffensiv midt og da blir det enten Geremi eller Butt. Butt har vært variabel og særlig dårlig borte så jeg ville ha valgt Geremi - Barton hvis jeg var manager. Begge har vært med på å snu den negative trenden og fortjener å spille. Emre kan komme innpå hvis vi sliter med å score...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #33 på: 13. Des. 2007, 22:12 »
Hvorfor er det håpløst? Han mener at den midtbanen ikke vil funke, men det betyr ikke at han må ha en fasit i hodet fordet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #34 på: 13. Des. 2007, 22:40 »
er butt skadet? han bør ivertfall ikke starte. Barton nesten like god deffensivt som geremi mener jeg, og mye bedre offensivt. Vi bør ikke ha deffensive holdninger når vi spiller mot fulham, samme om det er hjemme eller borte. Man kommer aldri på topp 6 hvis uavgjort borte mot fulham er godt nokk.

vi har tapt alt for mange kamper som vi aldri skulle tapt, og da må vi prøve å ta igjenn tapt terreng. Personlig forventer jeg 3 poeng, og har stor tro på at vi skal klare det. jeg håper også på cleen sheet, men mest av alt håper jeg vi skårer det første målet. var slitsomt å ligge under mot birmingham.

Tror laget blir uforandret, bare at butt går ut og emre kommer inn.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #35 på: 14. Des. 2007, 00:09 »
Off, så klisjéaktig å si at Emre-Baron ikke kan fungere. Småprovoserende i grunn. Barton er da god defensivt, han? Hvilke argumenter har du/dere for at Barton ikke er god nok defensivt?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #36 på: 14. Des. 2007, 00:21 »
Off, så klisjéaktig å si at Emre-Baron ikke kan fungere. Småprovoserende i grunn. Barton er da god defensivt, han? Hvilke argumenter har du/dere for at Barton ikke er god nok defensivt?

Barton er bedre offensivt enn defensivt, Barton er god defensivt til å være en offensiv midtbanespiller men sammenlignet med Butt blir han for dårlig defensivt. En annen ting er at Barton ofte har en tendens til å komme for seint inn i taklinger, og som defensiv midtbanespiller er dette en veldig viktig del av jobben. Hadde Emre vært like god defensivt som Barton kunne de muligens fungert, Emre jobber hardt han men som duellspiller taper han alt for ofte. De offensive kvalitetene til Emre ville garantert gjort oss godt, men det jeg er redd for er at vi taper midtbanen med Emre-Barton og derfor vil slite med å få igang eget spill.

Personlig ville jeg spilt med en litt skjev midtbane i denne kampen, Emre-Butt-Barton-Milner, med N`Zogbia som offensiv venstre back. Alternativet inn med Enrique, og Emre eller N`Zogbia til venstre på midten.
an sparker ikke Bobby Robson??

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #37 på: 14. Des. 2007, 00:26 »
Skjønner ikke at så mange vil ha en sentral midtbane bestående av Emre og Barton. Begge er to gode fotballspillere jeg gjerne skulle sett sammen på banen, men hvis vi lar begge to starte på sentral for vi en midtbane med ingen deffensive fibre. Det kan vi ikke spille med borte i PL Det er viktig og ha en som kan balansere midten slik at den offensive midtbanenspilleren kan glitre. Noen vil kanskje si at Barton kan passe som deffensiv, men det er jeg helt uenig i. Han er god når han kan løpe opp og ned og være veldig mye med i spillet og er ikke typen til å holde igjen og balansere midtbanen. Emre og Barton er våre to beste sentralmidtbane spillere og for meg er det ingen tvil om det, men selv om vi stiller med våre 11 beste betyr ikke det at vi får det beste laget.

Er ikke enig! Vet ikke om du så kampen mot Birmingham nå sist, men der fikk vi se at Barton ligger veldig dypt i sin midtbanerolle og han går gjerne ned til forsvarerne for å hente ballen å prøve å bygge opp angrep. Dette behøver slett ikke å svekke hans gode vane for å komme på dype løp å skape rom eller målsjanse for seg selv eller medspillere. At han holder litt igjen vil også gi han mulighet til å vurdere situasjonene og "time" sine offensive løp bedre..........

Det at man må ha en defensiv midtbanespiller uten noen form for offensive kvaliteter og som ikke har lov å gå lenger enn til motstanderens banehalvdel er bare tull. Det er like viktig at en i en slik rolle kan bygge opp angrep, tørre å gå på dype løp og slik kan putte et avgjørende mål i ny og ne (slik f.eks. Keane og Vieira gjorde nok av ganger).

Jeg tror Barton vil vokse som spiller om han får den defensive midtbanerollen rollen i laget, styrer vi kampen er det heller ingenting i veien i at vi har 2 sentrale spillere som begge kan bidra offensivt heller. Blir vi presset bakover er det vel også bra og ha en god ballsikker person i denne rollen, som kan fordele baller, starte hurtige angrep, osv. Barton er jo kjent for å ha noen susende langskudd og gode pasninger, så jeg ville foretrekket han i denne rollen, gjerne som kaptein slik ståa er nå!

Håper på N`Zogbia - Barton - Emre - Milner på midten mot Fulham, skal vi ha 3 mann der vil jeg heller ha Geremi enn Butt inn som sistemann på midtbanen.....

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #38 på: 14. Des. 2007, 00:43 »
Det er ikke uten grunn at Barton er ført opp som naturlig i defensiv midtbane posisjon på FM, og at det er der han er best.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #39 på: 14. Des. 2007, 08:55 »
Hmm. Spiller du litt med han omgjøres han pluteslig til OM helt uten videre hos meg ihvertfall.
Barton er intet anker. Han er en box-to-box-spiller, og en offensivt tenkende midtbanespiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #40 på: 14. Des. 2007, 09:07 »
Nå er det så vidt meg bekjent ingen universell sannhet i fotball som sier at man MÅ spille med en defensiv og en offensiv eller at den metoden MÅ fungere best. Det kan likesågodt fungere bra med to likeverdige midtbanespillere, og jeg tror Barton-Emre kunne fungert siden begge har så god arbeidsinnsats. Derimot tviler jeg at for eksempel Kaka-Diego kunne fungert sentralt på midten i en 4-4-2 like mye som jeg tviler på at Butt og Geremi fungere sammen. Verken Emre eller Barton er jo super offensive spillere, Barton er en box til box spiller mens Emre er en ballfordeler som ligger like mye på egen som motsatt banehalvdel. Jeg har tro på at de vil fungere sammen helt til det motsatte er bevist i alle fall.

Angående kampen så håper jeg Enrique starter på venstreback. Beye er naturlig på høyreback, mens Taylor er selvskreven i midtforsvaret med den formen han er i. Noen som vet om Faye blir klar til kampen, isåfall må han ta den andre plassen. Håper som sagt på at Emre og Barton kan spille sammen. Zogbia på venstrekanten og muligens Geremi på høyrekanten siden han er kaptein. Martins og Smith på topp sier seg nesten selv om dagen.

Har tro på at det løsner for oss i denne kampen, etter oppmuntringen på tampen av kampen mot Birmingham. Tror ikke på noen målorgie av dimensjoner, men at vi delvis sliter oss til en 2-1 seier der vi har viser at vi har spillemessig ålreit kontroll i store deler av kampen. Tipper at Smith kriger inn sitt første på svært lenge pluss at Martins bruker straffemålet fra sist til forbedring av selvtilitt som gir han et spillemål.

Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #41 på: 14. Des. 2007, 09:16 »
Hva med Milner? Han er jo vår formspiller for tiden, mens Zog har vært heller laber den siste tiden.
Ser for meg at dette laget starter:
Given
Beye-Faye-Tayls-Zog
Geremi-Butt-Barton
Martins-Smith-Milner
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #42 på: 14. Des. 2007, 09:23 »
Har dessverre ikke sett så mange Newcastle kamper denne sesongen, pga reising, så skrev innlegget litt ut ifra magefølelsen. Men om Zogbia eller Milner spiller, spiller (for et ordspill) liten rolle for min del, jeg er bare litt utålmodig å få testet ut Enrique skikkelig.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #43 på: 14. Des. 2007, 10:38 »
Må si meg enig med Daniel her, alt annet en 3 poeng tar jeg i allefall som en skuffelse. Skal vi klare å krype inn blant de 10 beste må vi vinne denne kampen og flere bortekamper.

Noen som vet hvor lenge det er til Owen er tilbake forresten?


                                                                                                                                                            H'WAY THE LADS

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #44 på: 14. Des. 2007, 12:53 »
Er vel snakk om at Owen muligens spiller mot Derby den 23. Han blir ihvertfall klar til kampene i romjula
« Siste redigering: 14. Des. 2007, 12:58 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic