20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45  (Lest 12075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #60 på: 25. Sep. 2013, 22:43 »
Ja, herlig med seier og vidare til dei siste 16 i cupen. Håper seieren kan løfte team-spiriten før ein meget tøff kamp mot Everton. Vi var ikkje overlegne mot Leeds, men vi fortjente seieren. For å sei det rett ut så saug! iallefall i den offensive delen. plussane denne kampen var: Cisse goal, Sammy veldig sentral i kampen og clean sheat.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #61 på: 25. Sep. 2013, 22:52 »
Noen som veit når trekningen er? Rett etter Arsenal-kampen, eller under?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #62 på: 25. Sep. 2013, 23:08 »
Vi trakk City... seff
Toon till I die.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #63 på: 25. Sep. 2013, 23:18 »
Obertan må ha selvtillit på nivå med en skadeskutt måke. Jeg har ikke sett på makan. Blir jo bare verre og verre!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #64 på: 25. Sep. 2013, 23:18 »
Faen altså, at det ikke er mulig å ha LITT flaks i trekningen... Da kunne vi like gjerne ha tapt i dag for min del.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #65 på: 25. Sep. 2013, 23:19 »
Driter i ligacupen uansett. Greit å få opp selvtilliten litt til Everton-kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #67 på: 26. Sep. 2013, 10:46 »
Driter i ligacupen uansett. Greit å få opp selvtilliten litt til Everton-kampen.

Eg skjønnar ikkje korleis du kan sei det. Ligacupen er vel det nærmaste me kan koma eit trofe i vår levetid...

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #68 på: 26. Sep. 2013, 12:49 »
Selv om det ikke er HELT krise om vi skulle ryke ut av denne cupen syns jeg allikevel det er en gyllen mulighet til å gi spilletid til fringe-players.  Spesielt nå i år som vi uansett ikke er med i Europa.

I tillegg har det jo nå gitt oss et mål til Cissé, som forhåpentligvis er starten på at han finner tilbake til scoringsformen.  Med det sagt så er det heller ingen krise om vi skulle ryke mot et lag som ManCity - det er så uhorvelig mye bedre enn å ryke på et flaut tap mot dårligere lag / lag fra lavere divisjoner.

Det aller beste hadde selvsagt vært om vi skulle klare å gå videre. Både fordi vi da er videre i cupen, men også fordi vi da får litt revansjetter kampen vi tapte 4-0, og bare det i seg selv kan være verdt mye rent mentalt.
Genius by birth. Slacker by choice.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #69 på: 26. Sep. 2013, 13:08 »
Eg skjønnar ikkje korleis du kan sei det. Ligacupen er vel det nærmaste me kan koma eit trofe i vår levetid...

Heilt enig. Vi MÅ gå for ligacupen heilhjerta i år, akkurat slik vi burde gjort det i større grad i tidlegare år. City heime er inga unnskyldning for å kapitulere. I alle fall ikkje med tanke på at City har følgjande kampar i tidsrommet* rundt oppgjeret: CSKA (B, 23. okt), Chelsea (B, 27. okt), Norwich (H, 2. nov) og CSKA (H, 5. nov). Alle desse fire vil nok ha ein høgare prioritet hos Pellegrini enn kampen mot oss, og det vil også vise igjen på laguttaket.

Over 30 klubbar har vunne ligacupen sidan vi vann den sist. Eg kokar over om ikkje klubben snart tek dette faktum på alvor.

* = Med atterhald om at kampar kan bli flytta som følge av kampen mot oss.

Av alle signeringene i januar 2013 er iallefall Debuchy den største skuffelsen. Jeg hadde sett litt av ham fra før, og visste at han ikke var lynkjapp, men helt ok hurtighet (noe som etter min mening må være et minimum for en PL-back). For meg virker han derimot til tider direkte treig.



Utifrå denne å dømme, så skal han i alle fall ha noko tempo i kroppen. Merk spesielt Debuchy sitt tal samanlikna med Haïdara sitt. Til dette er det sjølvsagt mange merknader å poengtere (fitness-nivået til Haïdara, at det er ein veldig isolert effekt som blir måla, etc). Mitt ankepunkt mot Debuchy til no er at han ofte posisjonerer seg dårleg, og kjem på etterskot som følge av nonchalanse. Dei kampane han i tillegg ikkje får hjelp av HBA blir det gjerne ein fri autostrada ned vår høgreside.

Den kampen mot Villa var jo særdeles bra frå hans side, der han stort sett nøytraliserte Agbonlahor. Eg trur han blir bra på sikt når vi får drilla inn betre samhandling i den nye forsvarslina. Debuchy, MYM, Colo og Santon har ikkje allverdens mange kampar saman som 'unit', så her er det rom for forbetring. Er konsentrasjonen bra, er føresetnadene der for at vi skal kunne levere.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #70 på: 26. Sep. 2013, 15:34 »
Det at vi skal møte City er jo bare en gyllen mulighet til å demonstrere at årets første kamp var en "fluke" ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #71 på: 26. Sep. 2013, 17:59 »
Ligacupen er ikke noe man setter veldig høyt eller skryter av fem år frem i tid, men jaggu faen hadde jeg blitt fornøyd om Newcastle vant hele greia. Hadde vært jævlig stas, selv om det kun er en liten cup.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #72 på: 27. Sep. 2013, 16:56 »
Hans J - vi har aldri vunnet ligacupen. Tror du tenker på FA-cupen.
Forøvrig, så klarer jeg ikke engasjere meg stort i ligacupen. Det må jeg ærlig talt si. Mikke Mus-cup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #73 på: 27. Sep. 2013, 17:16 »
Du har sjølvsagt heilt rett i det. Min feil.

Ditt manglande engasjement for ligacupen er ei ærleg sak, men for min eigen del skulle eg ha jubla i årevis om vi klarte det. Prestisjen bak trofeet er vel kanskje ikkje allverdens for mange, men eg trur - som lgrinde - at vi ikkje har spesielt mange fleire moglegheiter til å hanke inn ein pokal i overskodeleg framtid.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Leeds 25/09 kl. 20.45
« Svar #74 på: 27. Sep. 2013, 17:24 »
Misforstå meg rett. Jeg kommer til å juble over et ligacuptrofè. Men noen langvarig jubel blir det ikke. Til det mener jeg det er for lite prestisje i til å gjøre. FA-cupen satser samtlige lag i England på, den er stor. Ligacupen bruker jo topplaga som god matching til reservene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida