20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Eddie Howe  (Lest 17180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #75 på: 03. Sep. 2023, 00:21 »
Midtbanen er god på papiret, men henger ikke sammen i det hele tatt. Har mistet troen på Joelinton som sentral midtbane, synes han gjør det bedre som kantspiller. Vi har allerede brukt mye penger på Gordon og Barnes i den posisjonen, og jeg synes nå at det er litt merkelig at vi ikke heller hentet en høyreving. Trippier er ikke mye involvert offensivt, om det er pga. motstander, kollektiv svikt eller individuell svikt vet jeg ikke. Kanskje en blanding av alle tre. Isak blir for isolert på topp, og noen mener at han burde prøves ute på kanten igjen slik at Wilson får sjansen fra start. Men igjen, der har vi både Gordon, Barnes og Joelinton i køen. Jeg tror savnet at Willock er stort, han skapte utrolig mye for oss forrige sesong.

Litt merkelig vindu egentlig, vi kjøpte noen store talenter. Men Tonali er jo egentlig den eneste virkelige oppgraderingen av første elveren, og han har ikke fungert så bra sammen med Bruno og Joelinton hittil. Kjøp av unggutter tyder jo nok en gang på at eierne heller tenker langsiktig enn å styrke så mye som mulig her og nå, noe som KAN tyde på at de vil være tålmodige. Hvor tålmodige de vil være med Howe gjenstår å se. Vi får lettere kamper fremover, og det er viktig å snu denne trenden veldig kjapt. Jeg tror ikke det er krise helt enda. Vi tok kun 4 poeng i tilsvarende oppgjør sist sesong, men vi har utvilsomt vært svakere de siste 2 kampene.

Og til slutt: 2 clean sheets på 22 kamper. Det er jo nokså bekymringsverdig. Er ikke kun Pope sin feil, men jeg synes at Pope virkelig har tapt seg de siste 6 månedene.
« Siste redigering: 03. Sep. 2023, 00:27 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #76 på: 03. Sep. 2023, 14:25 »
Litt tidlig å spekulere i om Howe får fyken? Har vært gjennom noen av de tøffeste kampene vi kommer til å ha denne sesongen, og noen ble kanskje litt høye på seg selv etter 5-1 mot Villa? Får gi det noen kamper til før svartmaling starter, mener nå jeg.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #77 på: 03. Sep. 2023, 20:04 »
Det som bekymrar meg mest er at me ikkje greier holde nullen lenger. Kor blei det av det beste forsvaret/defansive laget i ligaen? Er jo nesten ekstremt kor mange mål me gir vekk. Føler me sjeldan verte utspelt i forkant av ei skåring, men veldig mange feil som fører til baklengs.
Eg tykkjer det verte for latterleg at visse fans meinar at ein bør vurdera sparke Howe no, første motgangen (er knapt det ein gong) me har hatt på 1 1/2 år?
« Siste redigering: 03. Sep. 2023, 20:27 av lgrinde »

altitudes

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #78 på: 04. Sep. 2023, 09:31 »
Enig i mye av det som står her. Kjedelig med 3 poeng etter 4 kamper, men nå har vi i det minste noen av de vanskeligste kampene unnagjort og mot Liverpool burde vi vel strengt tatt hatt 3 poeng. Det er små marginer. Når det gjelder baklengsmål viser de siste par kampene hvor tynt det egentlig er i midtforsvaret vårt. 4 av de 6 målene vi har sluppet inn på 4 kamper var med Burn istedenfor Botman i midtforsvar. (2-1 målet mot Liverpool og 3-1 mot Brighton i helgen.) Dette riktignok mot offensivt veldig sterke motstandere. 

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #79 på: 10. Des. 2023, 19:32 »
Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å skjønne hva Howe holder på med om dagen. Ja, Newcastle har et absurd antall skader, og benken er noe av det svakeste jeg har sett i min tid som fotballsupporter. Men lell da? Når man spiller den typen fotball Newcastle gjør, hvor det løpes, presses og er ekstremt høy intensitet i 90 minutter pluss tillegg, så må man gjøre noen bytter. Det er ting som sier seg selv. Allikevel spiller han de samme 10-11 i kamp etter kamp etter kamp etter kamp, i et fryktelig tett kampprogram, og nekter å gjøre bytter.

PSG-kampen er et godt eksempel. Isak var vel mer helt stillestående fra det 65. minutt, og bidro ikke verken offensivt eller defensivt. Det er 25 (+8) minutter hvor Isak er helt kake, og ikke evner å gjøre noe nytte av seg. Newcastle var fra og med det tidspunktet en spiller mindre på banen. Jeg nekter å tro at ingen av Ndiweni, Parkinson, Hall, Dummett eller Huntley kunne kommet på å bidratt med noe positivt.

Og det her er jo noe vi har sett ganske mange ganger i PL den siste tiden også. Kamper hvor Howe venter og venter og venter, selv om absolutt alle ser at et bytte eller to er høyest nødvendig.

Det kan ikke fortsette sånn som det her. Hvis han fortsetter med det tullet her noe særlig lenger nå, så ender vi opp med å ikke kunne stille med 11 spillere i løpet av desember/tidlig januar. Flere av spillerne ser jo helt kjørt ut etter 20-25 minutter, i kamp etter kamp. Kan jo ikke fortsette sånn som det her.
Nei.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #80 på: 10. Des. 2023, 21:35 »
Helt enig, boris. Har tenkt på å skrive noe lignende selv de siste ukene, mest for å få ut frustrasjon- men det har ikke blitt til.. Synes dette har vært Howe sin store svakhet hele veien. (Digger Howe, misforstå meg rett).

Irriterer meg også at Ritchie byttes inn hver jæ**a kamp, fremfor en av unggutta! Hiv nå heller innpå unge sulte spillere som faktisk har litt fart i beina.

Utrolig trist å se laget prestere så svakt som i de to siste nå :'(

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #81 på: 15. Des. 2023, 18:25 »
Må jo sies at Howe sin spillestil stiller meget store krav til spillerne, og da mest taktisk. Man så hvor lang tid det tok Gordon å bli vant til det. Er neppe mer dramatisk enn at Howe rett og slett ikke tror at disse unggutta er klare for det enda og at det ikke vil gagne laget (på tross av åpenbart slitne spillere utpå der). Mannen ser dem hver dag på trening og etter det vi nå ser fra Gordon så virker det som om staheten til Howe gir frukter etter hvert.

Om Howe tror vi taper med flere sifre om han bytter innpå noen av disse unggutta så fair enough. Har gjort seg fortjent til litt stahet. Ingen av disse unggutta på benken (med unntak av Hall) er vel heller ryktet å være noen enorme talenter og er der vel kun grunnet skadesituasjonen.

At denne sesongen kom til å bli et blodslit er vel heller ikke uventet.
« Siste redigering: 15. Des. 2023, 18:27 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #82 på: 17. Des. 2023, 11:30 »
Jeg synes også at Howe burde rotert mer tidlig i sesongen, før skadekaoset oppstod. Da hadde vi kanskje hindret et par av dem. Allerede tidlig i sesongen så poengterte fans at han kanskje burde rotere litt mer, vi spilte nesten
samme mannskap 2 ganger i uken (liga og CL) til tross for en sterk benk. Til slutt ble vi jo uansett tvunget til å bruke noen av de som han ikke ville bruke i starten. Livramento fikk nesten ikke spille et eneste minutt, og når han ble tvunget til å bruke han, så var han jo helt rå. Dette med Europa er jo noe helt nytt for Howe. Forhåpentligvis så vil han lære av sine feil (noe han ofte gjør), og bli bedre på å rotere neste sesong. Jeg (som mange andre) tenker at dette med rotasjon er svakheten til Howe akkurat nå, noe som kanskje ikke er rart mtp. mangelen på erfaring med så tette programmer.
« Siste redigering: 17. Des. 2023, 11:36 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #83 på: 23. Des. 2023, 17:57 »
Velfortjent tap mot selveste Luton. Imponerende!
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #84 på: 26. Des. 2023, 13:32 »
Kjipt å gå inni kamp mot selveste Nottingham Forest med forventninger om tap. Godt å se at Wilson er ute av laget, men Gordon og Almiron har spilt med 1/4 av energien de vanligvis spiller med, og har vært nær ubrukelige i flere uker nå. Og jeg klandrer ingen av de, for det er utelukkende Eddie Howe sin skyld.

At Livramento fortsetter på benk synes jeg er helt sykt, men da gir det i det minste er offensivt alternativ på benk, og det er godt å ha Joelinton tilbake. Med mindre det oppstår skader, burde både Livramento og Joelinton komme inn for Gordon og Almiron i løpet av andre omgang, selv om jeg gjerne skulle hatt Joeliton på midten i stedet for passasjeren Longstaff. Men det får vente, for det viktigste er vel å begynne å spare Gordon og Almiron der man kan, for Newcastle spiller nærmest uten kantspillere om dagen. Og kanter er viktig, spesielt for Newcastle.

Håper på en opptur!
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #85 på: 26. Des. 2023, 14:48 »
Nekter som vanlig å gjøre bytter når det trengs, og Nottingham går opp til en velfortjent 2-1.

Hvorfor det ikke kommet et eneste bytter i pausen er det helt umulig å forstå. Gordon leverte en 5/10 omgang, Almiron 3/10 og Longstaff 2/10. Allikevel får alle tre komme ut etter pause. Ikke et bytte.
« Siste redigering: 26. Des. 2023, 14:49 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #86 på: 26. Des. 2023, 14:51 »
Chris Wood scorer hattrick, og jeg har begynt å kose meg. Det er kjipt å si det, men Eddie Howe får dessverre som fortjent. Feig og alt for sta.




Post-match:

Jeg ønsker ikke Eddie Howe ut eller noe sånt, men hvor lenge tror folk PIF kommer til å la han holde på? Han er sta, har sine favoritter og evner ikke å komme opp med en brukbar plan B. Det er ingenting som tyder på at han lærer av sine egne feil, og det er ingenting som tyder på at han kommer til å gjøre det.

Vi diskuterte tidlig i sesongen at midtbanen ikke henger sammen og at det er enorme rom mellom midtbanen og forsvaret, og det er noe vi fremdeles ser. Hvorfor finner ikke Eddie Howe en løsning på det? Det er spilt 19 kamper av sesongen, i tillegg til div. cuper, og problemet er fremdeles her. Det må da være mulig å gjøre noen taktiske endringer, som forhindrer det?

Veldig mye av det vi ser nå, er de samme problemene Bournemouth hadde i sin siste sesong under Eddie Howe. I fjor virka det som om han hadde tatt mye lærdom av den sesongen, og alt han har holdt på med siden da, men nå ser vi en manager som går tilbake til akkurat det som sendte han ned med en annen klubb for noen år siden. Har suksessen gått han til hodet, eller er det andre problemer?

Liverpool, Sunderland (cup), Aston Villa og Man City er de fire neste. Vanskelig å se noe annet enn fire tap her. Sunderland burde være walkover, men jeg tror Eddie Howe og spillerne kommer til og ta for enkelt på det og bli overkjørt av et energisk Sunderland som rett og slett vil mer.
« Siste redigering: 26. Des. 2023, 15:39 av boris. »
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #87 på: 28. Des. 2023, 01:16 »
Chris Wood scorer hattrick, og jeg har begynt å kose meg. Det er kjipt å si det, men Eddie Howe får dessverre som fortjent. Feig og alt for sta.




Post-match:

Jeg ønsker ikke Eddie Howe ut eller noe sånt, men hvor lenge tror folk PIF kommer til å la han holde på? Han er sta, har sine favoritter og evner ikke å komme opp med en brukbar plan B. Det er ingenting som tyder på at han lærer av sine egne feil, og det er ingenting som tyder på at han kommer til å gjøre det.

Vi diskuterte tidlig i sesongen at midtbanen ikke henger sammen og at det er enorme rom mellom midtbanen og forsvaret, og det er noe vi fremdeles ser. Hvorfor finner ikke Eddie Howe en løsning på det? Det er spilt 19 kamper av sesongen, i tillegg til div. cuper, og problemet er fremdeles her. Det må da være mulig å gjøre noen taktiske endringer, som forhindrer det?

Veldig mye av det vi ser nå, er de samme problemene Bournemouth hadde i sin siste sesong under Eddie Howe. I fjor virka det som om han hadde tatt mye lærdom av den sesongen, og alt han har holdt på med siden da, men nå ser vi en manager som går tilbake til akkurat det som sendte han ned med en annen klubb for noen år siden. Har suksessen gått han til hodet, eller er det andre problemer?

Liverpool, Sunderland (cup), Aston Villa og Man City er de fire neste. Vanskelig å se noe annet enn fire tap her. Sunderland burde være walkover, men jeg tror Eddie Howe og spillerne kommer til og ta for enkelt på det og bli overkjørt av et energisk Sunderland som rett og slett vil mer.

Enig i det du sier. Vi har hatt maks uflaks med både trekninger og skader denne sesongen. Det unnskylder likevel ikke mangelen på rotasjon. Jeg må innrømme at jeg er overrasket og skuffet over at han ikke ser det som alle andre ser, nemlig at Trippier, Gordon og Almiron ikke klarer å spille 180 minutter i uka. Dette er helt åpenbart, men likevel fortsetter vi å starte dem. Det hjelper oss lite å ha en manager som ikke klarer å løse problemet med slitasjen av å spille kamper i Europa. For meg virker det som at han tenker for kortsiktig og vil maksimere hver kamp, men på sikt så får vi da store problemer. Jeg tror likevel at neste sesong kan bli veldig bra med Howe, dersom PIF er tålmodige med han og backer han de neste 2 vinduene. Men da må han lære av dette.

Er litt spent på januar kampene. Meget tøffe kamper, men samtidig så vil vi få litt mer pause mellom kampene. Jeg tror Howe får holde på i januar.

Når det kommer til Livramento så var han visst småskadet. Jeg undrer meg likevel mye over hvorfor han fikk så lite spilletid på starten av sesongen. Da vi ga han noen cupkamper så virket han veldig klar.
« Siste redigering: 28. Des. 2023, 01:29 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #88 på: 28. Des. 2023, 03:12 »
Er jo en ganske kinkig situasjon dette her. Howe sin spillestil krever enormt mye og er fort sårbar om den ikke gjennomføres 100%. Klopp og Liverpool slet en periode med det samme. Synes mange overanalyserer og krisemaksimerer nå (prisen for suksess naturligvis!)

Spillestilen fører til slitasje, men er også umulig å gjennomføre om ikke spillerne er gode nok til det. Så Howe har jo et vanskelig valg ofte mellom slitne spillere og spillere (som jeg mistenker) han ikke tror er gode nok til å få resultatene.

Har også satt pris på at han har gått all-in i CL. Det er verdt å tape noen poeng i PL for å oppleve kvelder som den mot PSG. Når vi først er i CL er det helt rett at det bør være førstepri (vet aldri når disse sjansene dukker opp igjen, uansett hvor mye vi hadde prioritert PL). Liker at vi ga alt for å komme videre og dret i å safe inn en EL-plass.

Hva stahet angår så gjelder vel dette de fleste gode managerene i moderne fotball. Der Fergie og Mourinho hadde plan a, b og c så har Pep og Klopp som plan b å gjøre plan a bedre. De endrer småting, men grunnprinsippene er skrevet i sten. Ser ikke noe problem med dette i lengden.

Dette er nok en balansegang han nok fikser fint etterhvert og det vil være en enorm skandale om han får fyken. Denne sesongen kom alltid til å bli tøff og jeg tror vel de flese innså at å kopiere 4. plassen fra i fjor ville være nærmest umulig. Om PIF-gjengen ikke gjør det lover det ikke godt for eierskapet synes jeg.

Vil tippe at om bare Tonali var tilgjengelig ville vi sett mye bedre ut og der kan jo ikke Howe klandres.

Tøffe kamper i Januar, men vi ser jo veldig ofte det beste fra spillerne i kamper mot gode lag, så absolutt muligheter for noen gode resultater. Pausen etter Liverpool-matchen vil nok gjøre underverker.

Tipper vi tar bra med poeng i vår og ender på en 6. plass (at Man U er over oss synes jeg er helt sykt utifra det de egentlig har prestert på banen sålangt i år). Det vil være meget sterkt synes jeg mtp CL og en tropp og manager som ikke har særlig mye rutine med så tett kampprogram.
« Siste redigering: 28. Des. 2023, 03:26 av Andymag »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #89 på: 28. Des. 2023, 21:58 »
Einig Andymag.

No er det viktig å ha is i magen. Howe må sjølvsagt få tid til å snu dette. Første halvdel av sesongen har jo vorte totalt øydelagt av ekstremt mange skadar. Og på ein av dei viktigaste av dei alle, Nick Pope! Kor mange mål har me sluppe inn etter at han vart skada? Dei fleste har verkeleg undervurdert kor god han er for oss. Ja, han sparkar av og til ballen ut over sidelinja, men eg e 99% sikker på at med han i mål hadde me vore vidare i ligacupen og i CL.  Fleire poeng i ligaen hadde me hatt og. Han, Trippier, Botman, Bruno og Isak i toppform er vore beste spelara.
Og so må ein hugsa på at alle desse som kjem tilbake frå skade, etter fleire mnd ute, treng ein del kampar og trening før dei er 100%.


Anbefalt lesning:
https://www.themag.co.uk/2023/12/i-blame-nick-pope-newcastle-united/

https://www.themag.co.uk/2023/12/jinky-jim-did-warn-us-newcastle-1-nottingham-forest-3-newcastle-united/





« Siste redigering: 29. Des. 2023, 13:25 av lgrinde »