20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 59173 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #390 på: 27. April 2012, 00:22 »
Poenget er jo ikke disse "faktasjekkspaltene" (som jeg regner med de færreste av oss gidder å sjekke), eller for den del disse minutt-for-minutt-oppdateringene, men hva dekningen som helhet gir inntrykk av for oss som følger med med et halvt øye og kun ser hva hovedoppslagene handler om. Jeg tror faktisk vi er i flertall i befolkningen.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #391 på: 27. April 2012, 02:52 »
Fullstendig enig i at Dagbladets svartmaling av alt Breivik gjør og foretar seg blir veldig gjennomsiktig. DB skyver liksom leseren over på Breiviks side av argumentet når de blant annet skal arrestere ham for å føle seg "eksistensielt truet". Det kan sikkert få noen til å bli noe mer sympatiske overfor galningen, fordi folk flest har en veldig manikeisk logikk. Det er viktig å påpeke feil hos ABB når han har fått den talerstolen som han har fått, men gjennom å overdrive slik som Dagbladet i den siste tiden har gjort risikerer man samtidig blowback. Alt med måte.

???

Tror du skjønner hva jeg mener: At DB's svertekampanje og flisespikkeri kan virke mot sin hensikt. Blowback var kanskje ikke riktig ord i den sammenhengen, skal gå med på den.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #392 på: 27. April 2012, 10:44 »
http://www.aftenposten.no/kultur/-Behring-Breivik-er-som-en-megafon-for-hoyreekstreme-6815977.html

Eg er veldig nysgjerrig på kor mange av dei sokalle høgreekstreme(føler det finst so mange ulike namn) so meinar dette.

ABB har jo ikkje ein ideologi, men han miksar fleire saman. Det er vel vorte ganske so klart. So slik sett er jo dei mykje av det han meinar teke frå det so mange andre står for og. Men det er svært få som støyttar han i desse grufulle valdlege handlingane? Eller?

Misforstå meg rett, men eg føler media skjære alle av desse "grupperingane" øve ein kam.

Det er uansett bekymringsfull lesning.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #393 på: 27. April 2012, 10:50 »
Retorikken til ham er dessverre lik mye av det du ser fra andre - og de bruker jo akkurat de samme kildene og nettforumene. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de er villige til å gjøre det han gjorde - men synet på verden tror jeg dessverre der er mange som deler.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #394 på: 27. April 2012, 13:35 »
Ja, kanskje. Skremmande i so fall. Ser jo at for eksempel Fjordman og andre på gatesofvienna ror so godt dei kan.
Eit godt eksempel er dette med at dei fokuserar på at saka er eit einaste stort sirkus og at alle har sin agenda. Las ein av dei skreiv at rettsaka burde har vart i 1-2 dagar. Sidan drapsmannen heilt klart måtte vera gal og låsast inne på livsstid. Då har ein forstått mykje av demokratiet og rettsstaten Noreg.  :koko:


Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #395 på: 27. April 2012, 16:35 »
Poenget er jo at han bruker ideologien til å forsvare det han gjorde. Jeg skal fint innrømme at jeg deler mange av hans og andre lignende synspunkter, uten at jeg i nærheten av å være så høyreorientert som han er. Og så er ikke politikk en valid grunn til å ta livet fra noen uansett hvordan man vrir og vender på det.

Tror ikke ABB er psykotisk, men han er definitivt psykisk syk på en eller flere måter.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Ba Ba Ba!!!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #397 på: 08. Mai 2012, 14:11 »
Fin markering det der. Selv om jeg er sterk motstander av EU, og alt som har med det å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #398 på: 08. Mai 2012, 14:27 »
Du skulle tatt en diskusjon med Tore på Facebook - så hadde du ikke vært det etterpå :)

Forøvrig fin lesning. Og Tore var særs entusiastisk når det kom til EU, det fikk jeg lett med meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #399 på: 08. Mai 2012, 18:24 »
Den diskusjonen ville jeg aldri turt å ta. Jeg ville aldri møtt Tore i en debatt. Jeg ville tapt så det sang.
Jeg er overbevist om at Tore kunne fått en skilpadde til å tro den var en krokodille, så lett som han snudde Arbeiderpartiet i postdirektivsaken i fjor på denne tiden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #400 på: 22. Juli 2012, 00:41 »
RIP alle som døde på Utøya for nøyaktig 1 år siden!