20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 300745 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #420 på: 29. Mai 2019, 17:38 »
Står også følgende i pressemeldingen:
Sitat
"The proof of funds statement was forwarded to Mike Ashley’s lawyers on 17 April 2019.

Dette også i sterk kontrast til hva alle seriøse, engelske medier melder som de siste dagene har pekt på at selv om de er enige om kjøpesum, har de enda ikke bevist at de har pengene.
Dette samt det Pontare peker på gjør at jeg stadig forholder meg skeptisk.


http://binzayed.com/index.htm



Mulig de ikke er så stor på internett i Emiratene, men hjemmesiden deres er svært enkle saker. I tilegg er alt av verdier, mål og visjon tatt ut av en klisjelærebok.

Har vært i Emiratene og de er ikke akkurat helt i toppsjiktet når det gjelder IT der.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #421 på: 29. Mai 2019, 17:47 »
Jeg tror det blir oppkjøp. Bin Zayed Group virker seriøse, og det blir jo selvfølgelig mye synsing fra media ang. Dette.

Mike Ashleys formue £ 2,9 Milliarder. Sheikh Khalid Bin Zayed Al Nahyans formue £ 22 milliarder. Vi får vel da isåfall den nest rikeste eieren blandt Preimier Leauge klubbene. Så er det jo litt andre tider i Premier Leauge ifm. Fair Play enn det var da City fikk nye eiere.

Sheikh Khalid Bin Zayed Al Nahyan og Bin Zayed Group ønsker og kommunisere med fansen og holde de oppdatert, i motsetning til Ashley som aldri har kommunisert en dritt, bortsett ifra kampen mot West Ham(?) for noen år siden hvor det var vinn eller forsvinn fra premier leauge hvor han lovte å satse om fansen stilte seg bak laget. . Kampen vant vi 2-0 og Premier Leauge kontrakten ble fornyet.
« Siste redigering: 29. Mai 2019, 18:09 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #422 på: 29. Mai 2019, 18:06 »
Hvor står det at formuen til Sheikh Khalid er på 22 milliarder pund?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #423 på: 29. Mai 2019, 18:17 »
Nr 5 på den listen der er vel en helt annen person?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #424 på: 29. Mai 2019, 18:19 »
Nr 5 på den listen der er vel en helt annen person?

Så det nå, derfor jeg slettet innlegget. Vi får se hva som skjer. Beklager feil info.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #425 på: 29. Mai 2019, 18:21 »
Null stress, jeg bare lurte. Har ikke sett noen plass at det står noe om formuen til denne mannen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #426 på: 29. Mai 2019, 18:33 »
Så det var flere medier som meldte en antatt formue mandag på rundt £ 22 Milliarder. men kan ikke finne det igjen nå. Er vel der jeg har det ifra.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

OlavDM

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #427 på: 29. Mai 2019, 18:37 »
Har også lest 22 mrd fra flere kilder, samt en rapport som sammenligner med formuen til Sheffield United-eieren.

Håper Øyvind har rett her. Dersom gruppen faktisk er seriøse, har de vært veldig transparente (i motsetning til Ca$hley) - og ambisjonene synes å være i CL-størrelse (mitt inntrykk).

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #428 på: 29. Mai 2019, 18:38 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/who-sheikh-khaled-bin-zayed-16335763

Ble spekulert i at familien var god for 150 milliarder pund. Men, ikke like mye åpenhet om formue i de landene som skattelistene her til lands :)


Ellers anbefaler jeg denne igjen: https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Football/Premier+League/Newcastle+United/Top+Sources

Får man samlet opp veldig mye om det som skrives på et sted.
« Siste redigering: 29. Mai 2019, 18:41 av Geordie »
No fate but what you make

OlavDM

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #429 på: 29. Mai 2019, 18:43 »
Ja, newsnow er et must for å få med siste oppdateringer.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #430 på: 29. Mai 2019, 18:52 »
Godt det er andre som husker det samme som meg, som OlavDM.  :)

Tror de fleste medier har endret antatt formue Sheikh Khaled bin Zayed Al Nehayan har til at familien skal være god for £ 150 Milliarder og at Sjeikens formue er "unclear". Får håpe dette er ligningsformue da :P
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #431 på: 29. Mai 2019, 21:02 »
Sånn jeg forsto det så er det familien til eieren av Man City som er god for 150 milliarder pund, og det viste seg vel Sheikh Khalid ikke er i slekt med de i det hele tatt? Noe det ble skrevet at han var til å begynne med. Mulig jeg tar helt feil.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #432 på: 29. Mai 2019, 21:35 »
Lee Ryder er en journalist som bare snakker tøv... men det virker som om at Ashley og Sheiken har kommet til en enighet og at papirer er sendt til PL. så håper virkelig det blir noe nå, hvis ikke så tror jeg dette aldri vil skje med drittsekken ashely som eier.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #433 på: 29. Mai 2019, 23:36 »
Han bruker titlen HH som betyr at han er medlem av en av de 6 familiene som styrer landet.
Han bruker Al Nahyan som er samme familie navn som City eieren. At han er i slekt med kongefamilien er jo helt sikkert, ellers kan han vendte seg og bli kvitt ett par kroppsdeler i nær fremtid, det er ikke sånt du kommer deg unna med nede der.

Cusine er jo et begrep vi forbinder med kusine/fetter, mens i andre deler av verden byttes det i forbindelse med personer lengre ut i slekten.

Hvor mye penger han har? Vi snakker billioner dollar her, så nok til å handle akuratt det han vil ha når han vil ha det.

Spørsmålet er heller hva er hans plan for Newcastle? Er det en hobby? Ett vedde mål mot kronprinsen en sen natt om hvem som først vinner champions league? En reklame plakat? Plassering av kapital? Investering? Det vil jo vise seg med tiden. Men at han har penger nok er helt klart, også er det ikke bare å hoste opp 3.5 milliarder. Er jo ikke sånn at man har pengene stående på konto, det er jo bundet opp i andre investeringer helst skult for skatte futen i alle verdens land..

Har troen på at denne går igjennom, tvilsomt at en sånn type vil tape ansikt etter Liverpool forhandlingene brøt sammen og det ble poengtert at han ikke kunne vise til at han hadde pengene..

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #434 på: 30. Mai 2019, 01:23 »
Står også følgende i pressemeldingen:
Sitat
"The proof of funds statement was forwarded to Mike Ashley’s lawyers on 17 April 2019.

Dette også i sterk kontrast til hva alle seriøse, engelske medier melder som de siste dagene har pekt på at selv om de er enige om kjøpesum, har de enda ikke bevist at de har pengene.
Dette samt det Pontare peker på gjør at jeg stadig forholder meg skeptisk.


http://binzayed.com/index.htm



Mulig de ikke er så stor på internett i Emiratene, men hjemmesiden deres er svært enkle saker. I tilegg er alt av verdier, mål og visjon tatt ut av en klisjelærebok.

Har vært i Emiratene og de er ikke akkurat helt i toppsjiktet når det gjelder IT der.
Lol, har ikke sett nettsiden før nå. Dette er jo åpenbart tull!