20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191760 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1140 på: 18. Jan. 2015, 13:13 »
Har starta på Brooklyn Nine-Nine og er helt frelst. Sykt bra og ekstremt vittig. Utvilsomt noe av det mosomte jeg har sett av nyere komiserier på år og dag. Andre Braugher er helt kanon!

Spoiler (hover to show)

 :ler:
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1141 på: 18. Jan. 2015, 18:03 »
Har starta på Brooklyn Nine-Nine og er helt frelst. Sykt bra og ekstremt vittig. Utvilsomt noe av det mosomte jeg har sett av nyere komiserier på år og dag. Andre Braugher er helt kanon!

Spoiler (hover to show)

 :ler:



Heilt enig! Ein av mine favoritt komiserier ved siden av Parks and Rec
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1142 på: 19. Jan. 2015, 08:17 »
Sett ferdig sesong to av Orphan Black nå selv. Storveis underholdning. Alison er rå :P

Ellers - omsider fått sett første sesong av Veep. Akkurat i min gate.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1143 på: 24. Mars 2015, 23:05 »
Så akkurat fjerde episode av Les Revenants. Dæven steike så bra! Blir bare bedre og bedre med hver episode, og jeg var allerede veldig imponerte etter første episode. Mogwai gjør en suveren jobb au.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1144 på: 12. April 2015, 10:50 »
Begynt å sjå Marvel's Daredevil. Fy faen så jævla fett!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1145 på: 14. April 2015, 13:03 »
Sett sesong 1 av Bloodline. Heile ligg ute på Netflix. Knallsterkt mørkt familiedrama med sterke skodespelarprestasjonar. Spesielt av Ben Mendelsohn og Kyle Chandler. Dei briljerar.
Denna anbefalar eg på det sterkaste. Sikkert nokon som meinar den til tider er kjedeleg eller går treigt, men det er det vel nokre folk som tykkjer det same om True Detective. Som andre gode seriar treng den tid på å sive inn i blodårene dine og når den fyrst har gjort er du hekta.  Dette er ein veldig vellagd serie. Eg og kona mi vart totalt hekta. Fekk lyst til å sjekka ut Friday Night Lights grunna Kyle Chandler.
« Siste redigering: 14. April 2015, 13:19 av lgrinde »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1146 på: 14. April 2015, 17:00 »
Fekk lyst til å sjekka ut Friday Night Lights grunna Kyle Chandler.

Så Friday Night Lights for kanskje 5 år siden og husker at digget det (hvertfall første to sesongene). Vet ikke hvordan jeg hadde likt det nå siden jeg har endret mening på filmer jeg likte på den tiden, men du bør absolutt sjekke det ut om du er en fan av Kyle Chandler


Spent på neste sesong av True Detective. Jeg så den teaseren og ble liksom ikke heelt fanget. Syns det er spennende at Colin Farell og Vince Vaughn fikk hovedrollene, men samtidig er jeg redd de er litt for kjent fra B-filmer og vil føles litt malplassert. Burde funnet noen som er litt mindre kjente fra før, slik de bruker å være så bra til i HBO
« Siste redigering: 14. April 2015, 17:06 av Martin »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1147 på: 16. April 2015, 22:55 »
Så akkurat de to første Daredevil-eisodene, og det var jævlig fett. Spesielt kampkoreografien var drøyt bra. De har garantert hentet masse inspirasjon fra The Raid: Redemption og Berandal, og de gjør det jævlig bra. Det i seg selv er mer enn nok for meg. Var veldig bra sånn ellers au. Ser frem til å fortsette på serien i morgen.
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1148 på: 18. April 2015, 22:00 »
Sett sesong 1 av Bloodline. Heile ligg ute på Netflix. Knallsterkt mørkt familiedrama med sterke skodespelarprestasjonar. Spesielt av Ben Mendelsohn og Kyle Chandler. Dei briljerar.
Denna anbefalar eg på det sterkaste. Sikkert nokon som meinar den til tider er kjedeleg eller går treigt, men det er det vel nokre folk som tykkjer det same om True Detective. Som andre gode seriar treng den tid på å sive inn i blodårene dine og når den fyrst har gjort er du hekta.  Dette er ein veldig vellagd serie. Eg og kona mi vart totalt hekta. Fekk lyst til å sjekka ut Friday Night Lights grunna Kyle Chandler.

Gode analyser som vanlig Lgrinde. Jeg skal se den. Nåde deg om den ikke er bra :)

Jeg vil forøvrig anbefale Trailer Park Boys. Alle sesongene pluss filmene ligger på netflix. En godt gjemt julvel som har velfortjente 8.6 på imdb. Jeg synes series er hysterisk morsom. Etter to episoder er man hekta fordi da begynner man å skjønne karakterene,.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1149 på: 26. April 2015, 08:40 »
Daredevil var bra. Mørkt og kult med en outstanding action-koreaografi. Dødsrått. Vincent D'Onofrio vinner hele serien. Faen så bra!

Gleder meg latterlig mye til Daredevil sesong 2,  A.K.A. Jessica Jones, Iron Fist, Luke Cage og ikke minst Defenders. Kan fort bli dritkult.

Starter nok på Agent Carter i dag. Har trua.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1150 på: 27. April 2015, 23:21 »
Har akkurat sett ferdig min andre anime-serie. Cowboy Bebop. Kvifor har eg ikkje sett dette før? Fantastisk serie som følger ei gruppe dusørjegere i fremtiden. Menneske har reist ut i rommet, og lever rundt om kring i solsystemet. Så kva er det som er så fantastisk med serien? Vel for det første er det karakterene. Hovudpersonen Spike, må vere ein av dei kulaste karakterene som nokon gang er skapte i ein serie, han er så jævlig chill og tilbakelent, men samtidig ein mester i kampsport. I tillegg har han ei mørk fortid, som til stadighet henter han igjen. Noko som gjer karakteren djupare og meir interessant. Dei andre hovudkarakterene blir viet vel så mykje tid som Spike, og er vel så interessante. Du har Jet, som er ein slags fars-figur for resten av crewet, og den som kanskje er mest "fornuftig" av seg, men også han har ei fortid som blir relevant for enkelte episoder og gjer at vi kan bli bedre kjent med personen og skjønne kor han kommer fra. Så har du Faye som rett og slett er super sexy, men som er sjølvstendig og klarer fint å stå på egne bein.

For det andre så har denne serien eit utrulig soundtrack. For det meste er det jazz, men det brukes også heavy metal, rock, j-pop og mange andre stilarter. Berre sjekk ut introsangen til serien.

I tillegg er også serien fantastisk tegna og laga. Rett og slett nydelig tegna. Dette er så mykje meir enn berre ein god anime. Det er fantastisk underholdning.

10/10

Har også sett Attack on Titan, som eg også synes var veldig bra og underholdene, men langt i fra samme nivå som Bebop.

7.5/10
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1151 på: 28. April 2015, 09:39 »
+1 for Cowboy Bebop! Regner med at du kjører på med Cowboy Bebop: The Movie au? Holder ikke helt nivået til serien, men er helt suveren lell. Fett med space western.

Mye bra anime for både barn, ungdom og vokse, både hva film og serier angår. Synd at "folk flest" ser på anime som noe for barn og übergeeks.


Spirited Away sendes forøverig på Trondheim Kino fra 8. mai. Må prøve og få med meg den på kino.



Må få sett litt mer anime igjen snart selv. Lenge siden jeg har kjørt på med masse anime. Får plukke opp noen serier og filmer igjen etterhvert. Så mye å se.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1152 på: 28. April 2015, 14:27 »
Kommer nok til å gjere det og ja. Vanskelig å holde seg unna, når ein veit at ein kan få sjå meir av Cowboy Bebop. 
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1153 på: 29. April 2015, 08:32 »
Det gjør du rett i.

Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1154 på: 30. April 2015, 12:39 »
True Detective sesong 2.
Colin Farrel