20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1620 på: 24. Juli 2020, 13:02 »
Synes du er veldig naiv Toon. Det er den mest komplekse saken PL har vert borti. Hva som er problemet er det veldig få som vet. Noe av det er piratvirksomhet. Samtidig har kjøpersiden gitt informasjon til medier/journalister som ikke har stemt. Kjøpersiden påstår at det er ingenting som kan felle dette oppkjøpet, men som sagt de har tatt feil ved flere anledninger gjennom denne farsen.

Dere får til å virke som at pl ikke vil ha de nye eierne. Det er jo helt bakvendt. De kjemper og samarbeider med de nye eierne om å få ting igjennom. Finnes jo ingen tvil om at pl vil ha de nye eierne inn. Det betyr penger og det er alt hva det dreier seg om.

Tror du/dere virkelig prinsen ( snart kongen av sa) går inn i dette for å bli driti ut. Det går nok i orden på en eller annen måte. Disse gutta leker ikke butikk.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1621 på: 24. Juli 2020, 14:46 »
Synes du er veldig naiv Toon. Det er den mest komplekse saken PL har vert borti. Hva som er problemet er det veldig få som vet. Noe av det er piratvirksomhet. Samtidig har kjøpersiden gitt informasjon til medier/journalister som ikke har stemt. Kjøpersiden påstår at det er ingenting som kan felle dette oppkjøpet, men som sagt de har tatt feil ved flere anledninger gjennom denne farsen.

Dere får til å virke som at pl ikke vil ha de nye eierne. Det er jo helt bakvendt. De kjemper og samarbeider med de nye eierne om å få ting igjennom. Finnes jo ingen tvil om at pl vil ha de nye eierne inn. Det betyr penger og det er alt hva det dreier seg om.

Tror du/dere virkelig prinsen ( snart kongen av sa) går inn i dette for å bli driti ut. Det går nok i orden på en eller annen måte. Disse gutta leker ikke butikk.

Faktum er at ingen vet noe for øyeblikket. Du driver jo bare og riffer på den samme visa som ved alle andre potensielle oppkjøp.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1622 på: 24. Juli 2020, 15:56 »
Jeg tipper vi ikke hører en dritt.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1623 på: 24. Juli 2020, 17:24 »
Tippar PL er livredde og ikkje tør bestemme seg! Dei har stukket hovudet i sanden rett og slett. Dei gir ikkje beskjed til andre enn kjøpar...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1624 på: 24. Juli 2020, 17:46 »
Jeg tror om de skulle avslå dette hadde de gjort det forlengst. Tror/håper enten mandag eller 1 . August.

Mandag fordi det er den perfekte dagen med vindu åpning og matcher ferdig. 1.aug OM de venter på Telecom avtalen med manu går ut 31. Juni

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1625 på: 24. Juli 2020, 20:02 »
For meg gir det ikke mening at Telecom-avtalen med Manchester U. skal stå i veien for offentliggjøring av oppkjøpet (med mindre det er juridiske årsaker til at det ikke er mulig, men det pleier ikke å være slik i andre sammenhenger. F.eks med spillerkjøp, da kan avtaler offentliggjøres lenge før de trer i kraft). Hvis det er tilfellet at oppkjøpet egentlig er klart, hvorfor kan man ikke offentliggjøre at oppkjøpet vil gå gjennom, men med virkning fra 1. august? Bruce, med flere, har gått ut og bedt om fortgang i prosessen fordi klubben står i limbo nå. Hvis dette egentlig skal gå gjennom og man bare venter på at Telecom-avtalen skal avsluttes, mener jeg det er urimelig at klubben ikke får noen indikasjoner på dette før etter at overgangsmarkedet åpner.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1626 på: 24. Juli 2020, 20:41 »
Er bare Toon som klamrer seg fast til halmstrå for å bortforklare.

Med stor sannsynlighet er saken at dette er komplekst fordi PL, ulikt hva Toon tror, ikke er sikre på om de vil ha Saudi inn som eiere. Dette skyldes nok endel pga shady piratlinker samt saudiernes elendige omgang med menneskerettigheter som stiller PL i limbo og har gitt et voldsomt trykk utenfra (media, politikere, NGOs...).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1627 på: 24. Juli 2020, 23:36 »
Jeg syns dere faktisk er naive her 😎
For pl betyr penger alt. Moral osv spiller ingen rolle. Det er for meg fryktelig naivt av dere å tro.
Eks at Masters går ut og sier enkas brev vil bli tatt med i avgjørelse. Er jo bare pr stunt. Tull. De driter da fullstendig i hva hun mener om Saudi. De tenker kun kroner. Eneste problemet jeg ser for meg ved overtagelsen, er hvordan Pl kan godta uten å miste ansikt offentlig.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1628 på: 25. Juli 2020, 07:31 »
En liten stråmann der? Det er da vel ingen som har argumentert for at enken sitt brev isolert sett danner grunnlag for avgjørelsen. Dette billige argumentet brukes for å underbygge at moral ikke har noe å si, og ergo er vi andre naiv.

Det som for meg fremstår naivt, er å si at det eneste potensielle problemet med overtagelsen er hvordan PL kan godta uten å miste ansikt, og samtidig mene at moral ikke har noen verdens ting å si.

Vi så jo hvilket voldsomt spetakkel det ble da dette ble offentlig kjent. Og her føyer enken sitt brev seg inn i rekken av mange som har ytret sin mening, uten at jeg med det mener at dette er godt nok grunnlag for å avslå oppkjøpet.

Det vi vet er at det er en kompleks sak og at det har tatt mye lenger tid enn normert. Kanskje det jobbes med å få avklart noen ting som står i veien for at oppkjøpet kan godkjennes?Eller kanskje det jobbes med at det juridiske skal være helt vanntett ved et avslag? Vi vet ingenting, men jeg vil jo tro det første. Men jeg tror i hvert fall ikke det er noen automatikk i at det går gjennom, slik du nærmest fremstiller det, Toon.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1629 på: 26. Juli 2020, 13:21 »
Vet ikke om jeg skal le eller grine over hvor mange ganger jeg har lest, i morgen, neste uke. Men én ting er sikkert det er at vi kommer nærmere og nærmere, avtalen går igjenom det er jeg rimelig sikker på, PL takker ikke nei til så pengesterke allierte, det er tross alt gribbene som styrer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1630 på: 26. Juli 2020, 16:51 »
Vet ikke om jeg skal le eller grine over hvor mange ganger jeg har lest, i morgen, neste uke. Men én ting er sikkert det er at vi kommer nærmere og nærmere, avtalen går igjenom det er jeg rimelig sikker på, PL takker ikke nei til så pengesterke allierte, det er tross alt gribbene som styrer.

Helt klart 👍

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1631 på: 26. Juli 2020, 19:36 »
Blir spennende de 24 neste timene, nå tror jeg faktisk det skjer, jeg er såpass dum at jeg hopper på Twitter stormen rundt at bruce fikk telefon fra Mike Ashley under intervjuet. Done deal? ;)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1632 på: 26. Juli 2020, 20:20 »
Blir spennende de 24 neste timene, nå tror jeg faktisk det skjer, jeg er såpass dum at jeg hopper på Twitter stormen rundt at bruce fikk telefon fra Mike Ashley under intervjuet. Done deal? ;)

Ikke fått med meg den. Hva sier rykte?

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1633 på: 26. Juli 2020, 20:30 »
Ryktet sier at bruce mottok en telefon på direkte tv, noe som stemmer,  han sa det var fra Ashley så han måtte avbryte intervjuet, og da er galskapen igang!
"He wanted to say thank you for all the hard work and that was it."

Her blir han spurt om samtalen litt ut i intervjuet,virler stresset rundt situasjonen.



« Siste redigering: 26. Juli 2020, 21:36 av Tommyok »

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1634 på: 27. Juli 2020, 00:17 »
Ryktet sier at bruce mottok en telefon på direkte tv, noe som stemmer,  han sa det var fra Ashley så han måtte avbryte intervjuet, og da er galskapen igang!
"He wanted to say thank you for all the hard work and that was it."

Her blir han spurt om samtalen litt ut i intervjuet,virler stresset rundt situasjonen.



Virker stresset ja, men virker mer irritert på Premier League for at det tar så lang tid.
Får håpe Ashley og klubben krever svar fort nå når overgangsvinduet åpner, vil være rart om de drar ut tiden da,.
det vil jo svekke klubben betydelig i overgangsvinduet om man ikke vet hvem eierne skal være..