20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 94440 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #420 på: 30. Sep. 2020, 23:39 »
Statestikken er ikke så å si lik. I følge XG og flere andre statestikker skulle vi ha havnet på nedrykk. Tallene under Bruce er noe av svakeste en nufc manager har hatt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #421 på: 02. Okt. 2020, 09:49 »
Syns faktisk også denne var ganske treffende:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #422 på: 02. Okt. 2020, 10:31 »
Enig. Svakt forarbeid av Benitez. ;) Bruce passer klubben mykje bedre. Ein av få som faktisk har fått ein viss innflytelse i klubben noke Benitez aldri klarte.

Men sjønnner ikkje dette "hatet" mot Bruce heilt. Han har resultatmessig gjort det minst like bra som Benitez. Er den managern i ashley perioden som faktisk viser ambisjoner om å vinne noke! :o  2 kvartfinaler i cuper er meir enn resten av røkla har klart tilsammen på over 10 år? Ein manager som faktisk går for å vinne cuper er da bedre enn ein som driter i cuper og kun fokuserer på å beholde plassen ? For min del virker det logisk at den som går for cupene faktisk viser til meir ambisjoner..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #423 på: 02. Okt. 2020, 10:50 »
Enig i at Bruce har tatt de mer seriøst i form av at han har stilt sterke mannskap i flere kamper enn sine forgjengere.
Men må være lov å se litt bak resultatene. Vil påstå vi hadde voldsomt med flaks med trekninga sesongen som var, og også denne sålangt. Ofte har vi tidlig møtt god motstand, spesielt i ligacupen.
Forrige sesong måtte vi ha ekstrakamp både mot Rochdale og Oxford i FA-cupen sist sesong, og vi pressa oss såvidt gjennom etter solomål av ASM mot sistnevnte. Så slo vi WBA borte 3-2 før vi røk ut 2-0 hjemme mot Shitty straks det var duganes motstand. Fjorårets ligacup datt vi ut hjemme på straffer etter første kamp, da også mot duganes motstand mot Leicester.

I år slo vi Blackburn etter en rævva kamp hvor vi nesten ikke presterte noe, før vi faktisk overbeviste mot Morecambe med 7 mål, for så å såvidt klare oss forbi Newport. Nå har vi trukket Brentford borte, og der vil jeg jo nesten si sjansene er 50-50 på forhånd. Men igjen, jækla heldig med trekninga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #424 på: 02. Okt. 2020, 12:10 »
Men sjønnner ikkje dette "hatet" mot Bruce heilt. Han har resultatmessig gjort det minst like bra som Benitez.
Kritikken mot Bruce er jo ikke rettet mot resultat. Poengmessig er det helt innafor under Ashley ambisjoner. Kritikken mot Bruce er mangel på identitet, hva vi gjør med ball og uten ball. Som Kristoffer sier det er lov å se bak resultatene. Vi har vert med på nedrykk og tunge tider før, men Bruce sin fotball er det svakeste jeg har sett som nufc supporter. Hvilke kamper kontrollerte vi forrige sesong? West Ham borte og Bournemouth borte? Pluss to kamper der vi var en mann mer mot Sheffield U og Southampton. Resten hadde vi nesten fortjent å tape. Vi kunne fint hatt 20 poeng mindre. Noe statestikkene viste og fortsatt viser. Vi slipper til vanvittig mange sjanser og vi er nesten ikke inne i motstander sin boks.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #425 på: 02. Okt. 2020, 16:48 »
Enig i at Bruce har tatt de mer seriøst i form av at han har stilt sterke mannskap i flere kamper enn sine forgjengere.
Men må være lov å se litt bak resultatene. Vil påstå vi hadde voldsomt med flaks med trekninga sesongen som var, og også denne sålangt. Ofte har vi tidlig møtt god motstand, spesielt i ligacupen.
Forrige sesong måtte vi ha ekstrakamp både mot Rochdale og Oxford i FA-cupen sist sesong, og vi pressa oss såvidt gjennom etter solomål av ASM mot sistnevnte. Så slo vi WBA borte 3-2 før vi røk ut 2-0 hjemme mot Shitty straks det var duganes motstand. Fjorårets ligacup datt vi ut hjemme på straffer etter første kamp, da også mot duganes motstand mot Leicester.

I år slo vi Blackburn etter en rævva kamp hvor vi nesten ikke presterte noe, før vi faktisk overbeviste mot Morecambe med 7 mål, for så å såvidt klare oss forbi Newport. Nå har vi trukket Brentford borte, og der vil jeg jo nesten si sjansene er 50-50 på forhånd. Men igjen, jækla heldig med trekninga.

Heldige med treninga har ein kanskje vært ja ingen tvil om det, men Benitez hadde neppe vært i kvarten uansett.. for når han bruker juniorspillere i fa cupen har han ingen intensjon om å forsøke på å være med i cupen(e) så Shelvey hadde neppe vært på banen og sikrer straffekonk mot Newport..
Ingen i nufc forventer vel at ein vinner noke men om manageren  ikkje eingang forsøker ka e poenget med å "eksistere" som klubb då ?  :-\ No kan ein ialfall drømme om ein tur til Wembley..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #426 på: 02. Okt. 2020, 17:09 »
Men sjønnner ikkje dette "hatet" mot Bruce heilt. Han har resultatmessig gjort det minst like bra som Benitez.
Kritikken mot Bruce er jo ikke rettet mot resultat. Poengmessig er det helt innafor under Ashley ambisjoner. Kritikken mot Bruce er mangel på identitet, hva vi gjør med ball og uten ball. Som Kristoffer sier det er lov å se bak resultatene. Vi har vert med på nedrykk og tunge tider før, men Bruce sin fotball er det svakeste jeg har sett som nufc supporter. Hvilke kamper kontrollerte vi forrige sesong? West Ham borte og Bournemouth borte? Pluss to kamper der vi var en mann mer mot Sheffield U og Southampton. Resten hadde vi nesten fortjent å tape. Vi kunne fint hatt 20 poeng mindre. Noe statestikkene viste og fortsatt viser. Vi slipper til vanvittig mange sjanser og vi er nesten ikke inne i motstander sin boks.

Kan ikkje huske ein dominerte kamper under Benitez heller ? Var vel heller ikkje på topp 15 i noke av statistikker ? Vanvittig kjedelig kamper var iallfall Benitez ekspert på.. Bruce sin fotball etter korona pausen forrige sesong er vel den mest underholdene fotballen til nufc siden Pardew ::)
   Ser poenget.. men synes uansdett Bruce fortjener bedre. Hadde han sagt nei til jobben hadde Nufc vert i Championship no, det er eg bombesikker på.
   
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #427 på: 02. Okt. 2020, 18:29 »
Men sjønnner ikkje dette "hatet" mot Bruce heilt. Han har resultatmessig gjort det minst like bra som Benitez.
Kritikken mot Bruce er jo ikke rettet mot resultat. Poengmessig er det helt innafor under Ashley ambisjoner. Kritikken mot Bruce er mangel på identitet, hva vi gjør med ball og uten ball. Som Kristoffer sier det er lov å se bak resultatene. Vi har vert med på nedrykk og tunge tider før, men Bruce sin fotball er det svakeste jeg har sett som nufc supporter. Hvilke kamper kontrollerte vi forrige sesong? West Ham borte og Bournemouth borte? Pluss to kamper der vi var en mann mer mot Sheffield U og Southampton. Resten hadde vi nesten fortjent å tape. Vi kunne fint hatt 20 poeng mindre. Noe statestikkene viste og fortsatt viser. Vi slipper til vanvittig mange sjanser og vi er nesten ikke inne i motstander sin boks.

Kan ikkje huske ein dominerte kamper under Benitez heller ? Var vel heller ikkje på topp 15 i noke av statistikker ? Vanvittig kjedelig kamper var iallfall Benitez ekspert på.. Bruce sin fotball etter korona pausen forrige sesong er vel den mest underholdene fotballen til nufc siden Pardew ::)
   Ser poenget.. men synes uansdett Bruce fortjener bedre. Hadde han sagt nei til jobben hadde Nufc vert i Championship no, det er eg bombesikker på.
   
Må igjen få presisere at det ikke handler om underholdning eller resultat (for min del). Er ikke på grunn av fotballen på banen Benitez ble populær. Sjanser i mot var vi ganske høyt oppe under Benitez. Nå blir vi pepret stort sett hver kamp. Synes det er vanskelig å si at Bruce fortjener bedre når vi ligger på 18-19-20 plass på alt vi foretar oss.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #428 på: 02. Okt. 2020, 23:11 »
Statestikken er ikke så å si lik. I følge XG og flere andre statestikker skulle vi ha havnet på nedrykk. Tallene under Bruce er noe av svakeste en nufc manager har hatt.

Ifølge samme statistikk skulle ikke LFC, som ble suverene mestere, vunnet PL.
Ser at mange bruker forskjellige statistikker mot Steve Bruce. Karakteristikker som grå og kjedelig og null taktisk forståelse som noen lirer av seg er jeg også uenig i.
Han har vært manager i forholdsvis små klubber som ikke har vært i nærheten av PL etter hans tid. Til disse klubbene har han også klart å signere noen gode offensive spillere med X faktor.
Steve Bruce har også en vane til å hente unge spillere, både på permanent basis og på lån. Mange av dem spiller idag, eller har spilt, for mye større klubber enn dem Bruce hentet dem til.

Forrige sesong spådde "alle" at NUFC ville rykke ned. Vi holdt plassen med god margin. Han må da jo ha gjort noe riktig?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #429 på: 02. Okt. 2020, 23:27 »
Vi har aldri blitt rundspilt så mange ganger under Benitez som vi har under Bruce. Aldri har en nufc manager hatt så mye flaks heller. Om du dykker ned i statestikken som du sier så vil du finne flere svar på det.

Vil si statistikken er så å si lik. Så Samma møkka.

Når det gjelder flaks mener jeg sesongen vi ble nr 5 med Pardew leder suverent

Litt uenig med begge 2. Vi var defensivt bedre under Benitez. Offensivt var det utrolig dårlig.
Synes heller ikke vi har hatt spesielt flaks under Bruce, heller motsatt. Nå var vi heldige mot Tottenham sist, men det er jaggu meg lenge mellom hver gang vi er det synes jeg.

Jeg synes heller ikke at vi hadde så mye flaks da vi endte på 5. plass. Synes vi da hadde et knallbra lag med klassespillere i sentrale posisjoner. Var bare 5. poeng unna en 3. plass.
Vi hadde jo også en solid 7. plass under Glenn Roeder. Da hadde vi også noen gode spillere, men et stykke unna kvaliteten vi hadde på spiller materialet under den ene sesongen til Pardew.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #430 på: 03. Okt. 2020, 00:05 »
Så under Benitez var det utrolig dårlig offensivt, likevel scoret vi mer i alle Benitez sine sesonger og skapte flere sjanser. Jeg er ikke noen tilhenger av Benitez sin filosofi, men skal du hakke på det offensive spillet til Benitez så fortjener jammen meg Bruce kritikk med. Og hvordan du kan påstå at ikke Bruce har hatt marginene med seg, men heller hatt de mot seg er utenfor min fatteevne..

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #431 på: 03. Okt. 2020, 23:18 »
Benitez er en som går etter penga,, Bruce er mye bedre han er en ekte geordie,,
Vil aldri ha grisken Benitez tilbake,,
Bruce gjør det jo berde  så hvorfor vil man ha tilbake griskefar,, bare fordi han har ett navn å leve på,, spar meg

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #432 på: 04. Okt. 2020, 21:37 »
Så under Benitez var det utrolig dårlig offensivt, likevel scoret vi mer i alle Benitez sine sesonger og skapte flere sjanser. Jeg er ikke noen tilhenger av Benitez sin filosofi, men skal du hakke på det offensive spillet til Benitez så fortjener jammen meg Bruce kritikk med. Og hvordan du kan påstå at ikke Bruce har hatt marginene med seg, men heller hatt de mot seg er utenfor min fatteevne..

De forskjellene på de statistikkene som blir dratt frem er vel marginale? Skiller f.eks bare 4 mål, og hva de andre tallene viser vet jeg ikke. Det statistikkene derimot ikke viser var at dette var Bruce sin 1. sesong. Ut var målene og assistene fra Rondon og Ayoze Perez forsvunnet og inn var helt nye angrepspillere kommet.
Om Joelinton hadde vært bedre i sin første sesong eller de høye herrer i NUFC hadde visst at han ikke var en spydspiss, hva da?

Så en annen statistikk her om dagen som viste at Souness lå marginalt høyere eller hadde vært "bedre" i NUFC enn Steve Bruce.
Det den statistikken IKKE viser er at Souness tok over et lag som endte på 3. 4. og 5. plass sesongene før, som kom til semifinale i UEFA cupen, og kom videre fra CL gruppespillet.
At til sammenligning tok Steve Bruce over NUFC som kom på 13. plass sesongen før, og endte på samme plassering, med en mindre seier enn Benitez men også ett mindre tap enn sin forgjenger.

Og til slutt, hva er det Bruce har vært så heldig med eller hatt flaks eller marginer eller hva jeg skal kalle det? Er det dommeravgjørelser? Er det at motstander har hatt mer ball? Flere skudd på mål?
Ærlig talt, det er jo fotball. Av og til har man marginene på sin side andre ganger ikke.


NB! Dette er ikke en sammenligning av Benitez og Bruce fra min side. Jeg prøver bare å påpeke det jeg mener, at heller ikke Benitez kan få klubben opp på topp 6 uten hjelp fra styret med bruk av mer penger og bedre spillere.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #433 på: 05. Okt. 2020, 00:32 »
I en eller annen tråd her inne så listet jeg opp alle kampene vi ble rundspilt. I mange av de kampene tok vi poeng derav marginer på vår side. For å snu det da, hvilke kamper sist sesong hadde vi marginer i mot?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #434 på: 05. Okt. 2020, 14:33 »
Folk er veldig opptatt av ballinnehav. Bruce/Benitez/ diego Simone, Drillo +++++ er jo managere som vil at motstanderen skal ha mye ball. Holde de i sjakk og ha kontroll. For deretter å utnytte feil hos motstander ved kontring, Dødballer og lange baller.

Drillo sa engang i sin prime på midten av 90-tallet. Den beste prestasjonen han visste på banen, var å ha mist mulig besittelse av ballen men alikevel vinne.