20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 160210 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #285 på: 11. Jan. 2014, 17:05 »
Newcastle have been cleared to sign Holland star Siem de Jong after he confirmed plans to leave Ajax this month.

http://metro.co.uk/2014/01/11/newcastle-close-in-on-siem-de-jong-as-he-confirms-plans-to-leave-ajax-4258546/

Hadde tatt'n i mot med åpne armer, men jeg tror ikke Newcastle henter noen i Januar. Det er toss alt Newcastle vi snakker om.
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #286 på: 11. Jan. 2014, 20:52 »
Ja, Newcastle som aldri har kjøpt noen i januar før. Spesielt ikke i fjor.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #287 på: 11. Jan. 2014, 21:40 »
Ja, Newcastle som aldri har kjøpt noen i januar før. Spesielt ikke i fjor.

Jeg tenkte akkurat det samme

Ser ikke noe grunn til at vi ikke skal kjøpe noen nå, sett at vi ikke brukte no penger i sommer.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #288 på: 11. Jan. 2014, 22:29 »
Vi har vel omtrent vært "vinner" av januarvinduet i to år på rad nå. Med Cisse i 2012 som hadde en usannsynlig bra vårsesong, og med de fem franske spillerene vi dro inn fjorårets vindu.

Men jeg forventer likevel at vi gjør noe nå, på bakgrunn av det vinduet vi hadde i sommer. Vi trenger en spiss!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #289 på: 11. Jan. 2014, 23:33 »
Spiss og en som kan lette presset på Cabaye som eneste midtbanespiller med målpoeng i seg! Gjerne en ren kant og!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #290 på: 12. Jan. 2014, 00:19 »
På det derre fans forumet sa vel representantene fra klubben at de foretrakk kjøpe spillere i januar da mulighetene for lavere priser og kupp var mye større enn i sommervinduet. Og det har jo vist seg under Cashley at det er da vi bruker mest peng. Det økonomiske perspektivet veier selvfølgelig tyngre enn å ha et best mulig og samspilt lag fra starten av sesongen må vites.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #291 på: 12. Jan. 2014, 01:18 »
Ja, Newcastle som aldri har kjøpt noen i januar før. Spesielt ikke i fjor.

Det er vel ingen som har hverken sagt eller hintet mot noe sånt, er det? Skjønner ikke hvor den kommentaren kom fra.
Nei.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #292 på: 12. Jan. 2014, 01:27 »
På det derre fans forumet sa vel representantene fra klubben at de foretrakk kjøpe spillere i januar da mulighetene for lavere priser og kupp var mye større enn i sommervinduet. Og det har jo vist seg under Cashley at det er da vi bruker mest peng. Det økonomiske perspektivet veier selvfølgelig tyngre enn å ha et best mulig og samspilt lag fra starten av sesongen må vites.

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den.. Riktignok har vi vært flinke i tidligere januar vinduer, og det er et poeng at man kan pushe igjennom overganger for en rimelig penge på spillere som har kort tid igjen på kontrakten. Slik vi gjorde med sissoko f.eks.

Men all hovedsak er det selger som sitter med mest makt i dette vinduet, og vi har sett utallige ganger hvordan prisene presses opp. Januar vinduet er på mange måter som siste uken i august vinduet. Stikkordet er ofte panikk. Skal man sikte seg inn på unge spillere, spillere som er nøkkelspillere på sitt lag etc. så er ikke januar det beste tidspunktet. Ta vår egen Cabaye som eksempel. Til salgs om sommeren, men ikke i januar.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #293 på: 12. Jan. 2014, 01:31 »
Ja, jeg skjønner hva du mener. Klubbrepresentantene dro jo nettopp frem det argumentet som du benytter angående Sissoko. Samme gikk for Debuchy. Vi sparte vel noen halve millioner der, men hvorvidt det faktisk var så bra veit jeg ikke. Cisse kjøpte vi i januar, men prøvde oss også på  i sommervinduet, men da skulle Freiburg ha mer penger husker jeg Carr sa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #294 på: 12. Jan. 2014, 01:44 »
Penger spart, men hvilken forskjell kunne det utgjort for oss sportslig om feks debuchy, sissoko og Gouffran var hos oss i hele fjor..

Foran sesongen 11/12 gjorde vi et knallvindu og hadde Ba og Cabaye på plass i god tid så de fikk med seg hele Pre-season. Da gjorde vi ting riktig etter min mening, og vi husker hvordan det gikk..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #295 på: 12. Jan. 2014, 04:02 »
Jeg er selvfølgelig helt enig med deg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #296 på: 12. Jan. 2014, 07:33 »
Kvifor låna De Young no og ikkje Lukaku i fjor sommar?

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #297 på: 12. Jan. 2014, 11:00 »
Så lenge vi ligger godt til midt på tabellen har jeg lite tro på at Ashley vil bruke en eneste krone. Det store unntaket i fjor skyldtes jo at vi lå så dårlig til at vi uten nødvendige forsterkninger hadde rykket ned.

Jeg håper jeg blir positivt overrasket.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #298 på: 12. Jan. 2014, 12:02 »
Hadde vi... og jeg gjentar, hadde vi..... henta De Jong brødrene i januar! awwwwwwwwww  :iik:

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #299 på: 12. Jan. 2014, 14:31 »
Ja, Newcastle som aldri har kjøpt noen i januar før. Spesielt ikke i fjor.

Det er vel ingen som har hverken sagt eller hintet mot noe sånt, er det? Skjønner ikke hvor den kommentaren kom fra.

Regner med den kom her ifra:


Hadde tatt'n i mot med åpne armer, men jeg tror ikke Newcastle henter noen i Januar. Det er toss alt Newcastle vi snakker om.