20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam allerdayce SPARKET!  (Lest 15054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #60 på: 11. Jan. 2008, 17:09 »
Det samme blir det jo med Redknapp, hvorfor skal han gjøre en god jobb her bare fordi han har gjort det bra i Pompey?



Han har i hvert fall betraktelig bedre muligheter for å gjøre det, ettersom han spiller den typen fotball som passer Newcastle, og ikke den som passer Bolton.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #61 på: 11. Jan. 2008, 17:12 »
Benjani ein tulling Joakim? Han er da langt bedre enn våre spissar. Har du verkeleg sett Benjani i år? Er jo ein meget god spelar. Kunne glatt bytta han mot Owen. Glatt.

Forøvrig so kjem eg til å støtte den nye manageren. Kven det blir, blir det spennande å sjå. Synst forøvrig meget synd på Big Sam. Er jo latterleg å sparke han etter 8 månadar synst eg. Burde ha fått sesongen. Men sånn seriøst, kva hadde vi å tape? Vi har vore eit latterleg og middelmodig lag dei siste sesongane, og likavel låg vi bedre an enn i fjor.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #62 på: 11. Jan. 2008, 17:15 »
Det samme blir det jo med Redknapp, hvorfor skal han gjøre en god jobb her bare fordi han har gjort det bra i Pompey?



Han har i hvert fall betraktelig bedre muligheter for å gjøre det, ettersom han spiller den typen fotball som passer Newcastle, og ikke den som passer Bolton.

Både Souness og Roeder spilte det vi kan kalle "offensiv" fotball, men de lyktes heller ikke. Å gå inn for å skore mål kontra og ikke slippe inn er ingen hemmelig formel for suksess. Men at det er penere og morsommere å se på, det tror jeg de fleste er enige om.

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #63 på: 11. Jan. 2008, 17:40 »
Det samme blir det jo med Redknapp, hvorfor skal han gjøre en god jobb her bare fordi han har gjort det bra i Pompey?



Han har i hvert fall betraktelig bedre muligheter for å gjøre det, ettersom han spiller den typen fotball som passer Newcastle, og ikke den som passer Bolton.

Har du sett mange Pompey kamper i år? Passer deres måte å spille fotball Newcastle? Vi har jo aldri tidligere vært gode til å ligge bakpå å satse på kontringer.
an sparker ikke Bobby Robson??

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #64 på: 11. Jan. 2008, 18:34 »
Det samme blir det jo med Redknapp, hvorfor skal han gjøre en god jobb her bare fordi han har gjort det bra i Pompey?



Han har i hvert fall betraktelig bedre muligheter for å gjøre det, ettersom han spiller den typen fotball som passer Newcastle, og ikke den som passer Bolton.

Kos deg med Football Manager du, så kan vi snakkes om noen år...

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #65 på: 11. Jan. 2008, 19:34 »
Jeg tror faktisk Chimpen kommer til å bli et av Redknapps første kjøp. Håper det. Så setter vi Beye inn sentralt sammen med Taylor som skriver ny kontrakt.
Så spiller vi Enrique god på venstresiden, å vips er problemene løst.. Iallefall teoretisk..
Jeg likte det jeg så av Beye den kampen han spilte sentralt, å han tilfører hurtighet sentralt, å det er viktig i dagens fotball..

Benjani sammen med Martins hadde vært spennende å se sammen, hadde utfylt hverandre godt..
Men det som er viktig å se på, er hvordan vil Redknapp spile, formasjonsmessig..
Vil han spille 4-4-2 eller 4-3-3 eller sånn som jeg tror.... Han spiller utifra hvor spillerene er best\possisjon, å stiller lag utifra det..

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #66 på: 11. Jan. 2008, 19:38 »
Redknapp spiller vel 4-5-1, altså samme som Allardyce.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #67 på: 11. Jan. 2008, 19:44 »
Spilte ikke West Ham 4-4-2 under han? Håper han først og fremst ser på hvilke styrker spillerne våre har før han setter en spesiel formasjon. Tror det vil være lurt å spille den formasjonen og stilen som passer spillerne våre best og for øyeblikket er det 4-4-2.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #68 på: 11. Jan. 2008, 20:29 »
Benjani ein tulling Joakim? Han er da langt bedre enn våre spissar. Har du verkeleg sett Benjani i år? Er jo ein meget god spelar. Kunne glatt bytta han mot Owen. Glatt.
Jeg innrømmer glatt at jeg bare har sett én kamp av Benjani, og det var i hjemmemøtet mot oss. Men jeg synes ikke han var ekstremt god og vanvittig imponerende i den kampen. For det første fikk han jo hele banen for seg selv. Det var jo ikke en Newcastle-spiller på mils avstand av den mannen. Det er Newcastles problem, ikke et bevis på at Benjani er verdens beste fotballspiller. Jeg synes ikke han var så god i den kampen at jeg glatt hadde erstattet han med Owen, som faktisk fremprovoserte et selvmål på en av våre sjeldne visitter på Portsmouths banehalvdel, og hvis ikke jeg husker helt feil kunne han fort ha scoret et mål til også. Uten at jeg skal si dette med sikkerhet. Husker dessverre ikke hele Pompey-kampen i hodet.

Samtidig så skal jeg innrømme at jeg ikke fulgte veldig nøye med Benjani i kampen. Jeg var mest opptatt av hvor forferdelig, vanvittig, ekstremt elendig vi spilte.

Og det skal sies at jeg KUN ser våre kamper. Jeg drar ikke på pub for å se Portsmouth mot Bolton eller Everton mot Blackburn. Jeg elsker fotball, men det får da være grenser. Hvorfor skal jeg bruke penger på å se lag jeg ikke holder med?

Lars Arild, kan du fortelle meg hvorfor vi skal sette pygmeen (neida, han er ingen pygmé, men han er ikke akkurat noe fyrtårn heller) Beye inn som stopper, når vi kan velge mellom utpregede stoppertyper som Cacapa og Faye til å spille sammen Taylor i midtforsvaret. Beye er altfor god på høyrebacken til at vi kan sette ham inn som stopper, selv om han er veldig god der også. Chimbonda kan gjerne komme han, men da må han nøye seg med å være backup for Beye. Jeg mener bestemt at Cacapa, Taylor og Faye, ja selv Rozenhal, er bedre stoppere enn Beye.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #69 på: 11. Jan. 2008, 20:39 »
De gangene Beye har spilt stopper har han vært god og personlig er jeg mye mer trygg på han enn Rozehnal. Men jeg er enig med deg i at Beye fortsatt skal spille høyreback. Når vi endelig har fått en god høyreback syntes jeg vi skal fortsette med han der.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #70 på: 11. Jan. 2008, 21:55 »
Jeg mener at vist vi skal kjøpe Chimpen, som ca koster 8 mill pund blir ikke det som bakcup.
Det er han for god til, etter min mening.
Jeg vil da heller kjøpe Chimpen å flytte Beye inn sammen med Taylor(vist ikke Cambpell kommer) det mente jeg.
Jeg mener han(Beye) har mange av de egenskapene vi trenger sentralt. Han er trygg, god med ballen i beina, han er hurtig, noe som har vært en mangelvare sentralt hos oss, å som har straffet oss flere ganger.
Han er god på hodet, ikke verdensmester men meget god.
Derfor vil jeg flytte han inn sentralt sammen med Taylor.
La oss ha Faye som backup sentralt i forsvaret, ellr som den defensive spilleren. Imponerte meg faktisk der.
La oss enten kvitte oss med Rozen eller Cacapa, som ikke har overbevist meg allverdens, da mest Rozen.

Vi trenger fart sentralt, det har vist seg flere ganger. Derfor denne løsningen, Beye har imponert meg MEGET når han spilte sentralt.
Men time vil show Joakim ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #71 på: 11. Jan. 2008, 22:14 »
Jeg tror vi kan konkludere med at vi ikke kjøper Chimbonda. 8MP er både overpris og feil bruk av penger etter min mening. Det er andre plasser vi bør forbedre fremfor høyreback...

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #72 på: 11. Jan. 2008, 22:48 »
Jeg mener at vist vi skal kjøpe Chimpen, som ca koster 8 mill pund blir ikke det som bakcup.
Det er han for god til, etter min mening.
Jeg vil da heller kjøpe Chimpen å flytte Beye inn sammen med Taylor(vist ikke Cambpell kommer) det mente jeg.
Jeg mener han(Beye) har mange av de egenskapene vi trenger sentralt. Han er trygg, god med ballen i beina, han er hurtig, noe som har vært en mangelvare sentralt hos oss, å som har straffet oss flere ganger.
Han er god på hodet, ikke verdensmester men meget god.
Derfor vil jeg flytte han inn sentralt sammen med Taylor.
La oss ha Faye som backup sentralt i forsvaret, ellr som den defensive spilleren. Imponerte meg faktisk der.
La oss enten kvitte oss med Rozen eller Cacapa, som ikke har overbevist meg allverdens, da mest Rozen.

Vi trenger fart sentralt, det har vist seg flere ganger. Derfor denne løsningen, Beye har imponert meg MEGET når han spilte sentralt.
Men time vil show Joakim ;)


Vi kjøper aldri den der Chimpen, Lars Arild... Hvorfor skulle vi...? Heller en sentralmidtbane for 8 mil £

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sam allerdayce SPARKET!
« Svar #73 på: 11. Jan. 2008, 23:39 »
Å kjøpe en høyreback til £8 mill er selvfølgelig fullstendig bortkastede penger. Vi har en bunnsolid høyreback i Beye, og han skal forbli der. Vi har bedre spillere i stopperposisjon allerede, og om Harry drar med seg Sol, så blir jo nesten også Taylor overflødig (merk: jeg sa nesten), for ikke å snakke om Beye (hvis vi kjøper Chimbonda that is, og la oss kalle ham det, hvis han skal være god nok for denne klubben. Vil ikke ha noen spiller som kalles chimp. Det er et negativt ladet ord for meg. Ihvertfall i denne sammenhengen).

At Beye har egenskaper som gjør han til en god stopper er ikke god nok grunn til å kjøpe en ny høyreback. Vi har allerede flust av stoppere, og vi trenger Beye der han er best, som høyreback. Mannen har jo også en langt bedre innleggsfot enn sin nåværende konkurrent, Carr, som ikke er ueffen, selv om mange hevder det.

Skal vi punge ut så mye som £8 mill for en spiller, så må det være en sentral midtbanespiller, evt. spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon