20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Babayaro forlater klubben  (Lest 8418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Babayaro forlater klubben
« på: 10. Des. 2007, 13:48 »

Babayaro forlater klubben


Celestine Babayaro har ikke spilt siden 1-o tapet mot Manchester City den 31.mars. Nå har Newcastle United betalt han for å forlate klubben.

Sam Allardyce har dermed aldri fått brukt den skadeplagede venstrebacken, og har nå bestemt seg for å kvitte seg med han. Dette kommer som gode nyheter for den norske newcastlefansen, som lenge har sett på Babayaro som overskuddsvare i troppen.

Dette er også å regne som bensin på bålet, med tanke på ryktene om Manchester Uniteds Wes Brown. Newcastle har nå kun én venstreback, José Enrique, og det er sannsynlig at Big Sam kommer til å forsterke denne lagdelen i januar, selv om både Charles N’Zogbia og Damien Duff kan spille i denne posisjonen.

tassen88

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #1 på: 10. Des. 2007, 13:56 »
Flott. Var på tide vi fikk han bort. Jeg husker når vi først signerte Baba, da så jeg på han som en av de beste venstre backene i PL med sin store  hurtighet og offensive ferdigheter. Jeg ble litt skuffet. Mannen har vært mer skadet enn frisk.

Jeg ønsker meg en fysisk sterk venstre beck med veldig gode defensive ferdigheter som vi kan bruke når vi møter lag som er bedre enn oss.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #2 på: 10. Des. 2007, 14:02 »
Dette var på tide, fyren er vel kansje den dårligste forsvareren vi har hatt i NUFC!?
Det er bra at Big Sam tar tak og fortsetter med å rydde opp i stallen slik han gjorde i sommer.

Håper på Riise nå da, en god venstreback som er sterk fysisk, rask og har bra skuddbein. Rutine fra PL har han også. Eller skal kansje N`Zogbia omskoleres!?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #3 på: 10. Des. 2007, 14:56 »
Dette er også å regne som bensin på bålet, med tanke på ryktene om Manchester Uniteds Wes Brown.

Prøver du å fortelle oss at Wes Brown er venstreback?

John Arne Riise ville vært en kjempespiller for oss, som Frode nevner..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Noreng

  • Gjest
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #4 på: 10. Des. 2007, 15:34 »
For å svare på ekte fjortissmåte:

caaaare.


Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #5 på: 10. Des. 2007, 15:35 »
Prøver du å fortelle oss at Wes Brown er venstreback?

Wes Brown spiller både midtstopper og venstreback, ja.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #6 på: 10. Des. 2007, 15:44 »
Trodde heller det midtstopper og høyreback han var?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #7 på: 10. Des. 2007, 15:44 »
Stemmer nok det.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #8 på: 10. Des. 2007, 15:50 »
Vel, er ikke Wes Brown en potet?
Han er vel egentlig midtstopper, men kan også spille back. Har vel blitt brukt mest på høyrebacken for en gammel og skadet G. Neville, men han har vel også blitt plassert på venstrebacken selv om han er høyrebent...........

Uansett er ikke Brown en erstatter for Babayaro, heller en god medlem av stallen, kansje erstatteren for Carr når han forsvinner i januar??

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #9 på: 10. Des. 2007, 15:59 »
når jeg tenker på de svakeste spillerne i united, er det to navn som umiddelbart kommer frem... brown og o'shea! dette er sånne typisk reading, wigan spillere som jeg absolutt håper vi aldri ser i svart og hvitt

heller ståle stensaas altså!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #10 på: 10. Des. 2007, 16:05 »
Jeg vet ikke helt hva du mener med "heller Ståle Stensaas", men jeg anser Brown og O'Shea for å være langt bedre venstrebacker enn Ståle Tversover, for ikke å si midtstoppere. Jeg mener Brown og O'Shea er langt bedre enn Reading og Wigan-standard. Ellers hadde de ikke spilt såpass mye for Man Utd som de gjør, i mine øyne. Men hvorvidt de er stort bedre enn det vi har fra før, er jeg heller usikker på. Brown er ikke god nok til å gå rett inn i startelleveren og forsterke laget umiddelbart i mine øyne, han hever kvaliteten på stallen som helhet, og er kanskje en bedre backup enn David Edgar. Men Edgar har fremtiden foran seg, det har ikke Brown.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

tassen88

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #11 på: 10. Des. 2007, 16:40 »
Dette er også å regne som bensin på bålet, med tanke på ryktene om Manchester Uniteds Wes Brown.

Prøver du å fortelle oss at Wes Brown er venstreback?

John Arne Riise ville vært en kjempespiller for oss, som Frode nevner..

- Ikke Riise, må vel finnes noen annet der ute? Jeg takler bare ikke mannen.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #12 på: 10. Des. 2007, 16:57 »
Beste løsning for både klubb og spiller. Han er for dårlig for å spille for oss og hadde ingen fremtid i klubben. Flott å se at Sam fortsetter å renske opp i stallen. Tror også vi handler inn en venstreback i januar, men vanskelig å si hvem det blir. Tror Sam har stor kunnskap om mange markeder så han kan overaske igjen. Uansett tror jeg Shorey på Readinmg ville vært et bra kjøp. Reading har sagt de vil selge og mtp at kontrakten hans går ut til sommeren kan de heller ikke ta blopris.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #13 på: 10. Des. 2007, 17:02 »
Greit nok å ikke være noen fan av Riise som person, men at han er en meget god fotballspiller er det ikke tvil om. Jeg har tenkt tanken selv, men kommet til at han blir for dyr. Vi har tross alt en liten Riise fra før av, i vår lille, franske magiker Charles N'Zogbia. Og Enrique har sine likhetstrekk han også.

Og jeg er ikke så sikker på om jeg hadde satt pris på den ekstreme mediedekningen i Norge.
For all del, jeg vil gjerne se en norsk spiller i Newcastle, som har litt mer å fare med enn Ronny Johnsen hadde de 5 månedene han spilte for oss. Men jeg vil ikke ha en norsk spiller bare for å ha en norsk spiller, og jeg føler det blir litt sånn hvis vi skulle kjøpe Riise eller Gamst Pedersen. For selv om vi trenger en venstreback, så har vi allerede Enrique, og det er potensiale i unge Zog. Så det blir unødvendig å handle såpass dyrt som John Arne Riise kommer til å bli.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Babayaro forlater klubben
« Svar #14 på: 10. Des. 2007, 17:49 »
Bra at vi blir kvitt Baba. Synes vi skal skaffe oss en rutinert venstreback, men ikke Riise. Han er kanskje Norges mest overvurderte spiller. Ellers så gjør Zog en god innsats på venstresiden, selv om jeg ville foretrukket å sett han litt lenger fremover på banen der han har sine sterkest kvaliteter!