20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overvurdering av spillere?  (Lest 14196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Overvurdering av spillere?
« på: 24. Nov. 2007, 17:06 »
Jeg har tenkt tanken i lang tid. Driver vi en kraftig overvurdering av egne spillere? Klarer vi ikke å ta av oss de svart/hvite brillene og se hvilke spillere som virkelig fortjener å spille for Newcastle United? Jeg er virkelig ikke sikker. Vi rangerer James Milner som en svært habil ving, men er han virkelig så god? Han kan jo bare én eneste finte, som dog til tider fungerer svært bra. Er Joey Barton en av Englands beste midtbanespillere? Og fortjener spillere som Geremi og Butt å spille for oss?

Er det virkelig KUN formasjon, taktikk og managerens ferdigheter det er noe galt med? Eller er det på tide å hente inn noen skikkelig kvalitetsspillere i januar?

Jeg er virkelig ikke sikker...

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #1 på: 24. Nov. 2007, 17:07 »
geremi , butt, smith er alle overvurdert.
lt;3 Newcastle <3

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #2 på: 24. Nov. 2007, 17:35 »
Butt er ræva

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #3 på: 24. Nov. 2007, 17:36 »
Dette er strengt tatt litt feil tidspunkt for denne diskusjonen, men det skader absolutt ikke å kaste et kritisk blikk på egen spillerstall. I sommer var vi fra oss av begeistring for de nye spillerne som kom inn etter tur og orden, men verken Geremi, Smith eller Viduka har imponert stort til nå, Joey Barton derimot har ikke fått tid på seg ennå.

Milner føler jeg havner under samme kategori som N'Zogbia, ung og lovende med ett stort potensiale, men det spørs jo om Newcastle evner å få det beste ut av disse unggutta, det har man ikke klart med mange av de som må kunne regnes for etablerte spillere i dagens stall.

Ifjor var jeg til tider veldig frustrert over at vi hadde mange spillere som Roeder ikke maktet å få det beste ut av, nå (spesielt idag) er jeg ikke lenger sikker på om Allardyce klarer det heller (dog innrømmer jeg at jeg hadde klokketro på det i sommer og i høst).

Men jeg avslutter dette innlegget som jeg startet det. Dette er egentlig et ugunstig tidspunkt å ta denne diskusjonen på, og derfor setter jeg strek her for denne gang før skuffelsen blir for dominerende.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #4 på: 24. Nov. 2007, 17:57 »
Er vel ingen tvil om at spelarmaterialet som vi har per dags dato er langt ifrå godt nok. Slik eg ser det, så består egentleg laget vårt for det meste av squadspelarar.

Vi har alt for mange middelmodige spelarar, overvurderte og nokon er til og med championship nivå på!

Given - overvurdert. Langt ifrå Premier Leagues beste keepera som nokon skal ha det til. Hadde glatt bytta han mot Finnen i Bolton målet

Målvaktplassen
Harper - heilt grei keeper, habil.
Krul - Stort keepertalent.

Forsvar


Ramage - Championship-standard
Taylor - Kraftig overvurdert. Middelsspelar.
Carr - Championship-standard
Enrique - Stort talent.
Cacapa - Rutinert midtstoppar, god men spørsmålet er om han takler presset i Newcastle.
Beye - God og anvendelig spelar. Virkar best som midtstoppar.
Rozehnal - Heilt grei spelar. God med ball, sliter med den fysiske spelestilen i England.
Faye - God stoppar. God på haudet, langsbakken og ikkje minst i duellene.

Midtbane
Milner -A4 format de lux. Treig ving som heller ikkje er spesielt god teknisk. Skal ha for god haldning og moral. Har jo eit bra skudd forsåvidt.
Butt - Er vel neppe ein midtbanespelar i England som slår like mange feilpasningar som han. Middelmodig spelar.
Barton - Oppskrytt. For all del, god spelar, men klarte aldri å dominere skikkeleg for City. Ikkje god nok for nokon av topp 5 klubbane.
Smith - middelmodig. Lagar mange unødvendige frispark og får endel kort. Er ikkje spesielt god med ballen, alt for mykje gamp. Skal ha for innsatsen i alle fall.
Emre - Klassespelar med mykje potensiale. Er den mest ballsikre spelaren vi har. Klassespelar. Tru han kan bli veldig verdifull
Matthew Pattison - Championship, league 2 standard. Treng vel ikkje å seie meir der.
N'Zogbia - Stort talent med mykje potensiale.
Geremi Middelmodig spelar som senker tempoet i laget noko heilt forjævligt. Dårleg teknisk.

Ameobi - championship-standard
Owen - Overvurdert spelar. Konstant skada. Synst han skapar ein uro-rundt Newcastle mannskapet. Hans beste dagar er nok forbi.
Viduka- injury phrone. God i spiss, men er veldig avhengig av eit godt lag rundt seg.
Martins - Klassespelar, må berre få fast-speletid. Men er litt for mykje humørspelar til tider.
 
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #5 på: 24. Nov. 2007, 18:01 »
Spillerne våre er ikke overvurderte etter min mening, de fleste er hver for seg veldig gode spillere. Problemet er at vi ikke fungerer som et lag, og laget trenger mer tid på å bli samspilte. Et problem slik jeg ser det er at vi for ofte skifter formasjon, vi må velge om vi skal spille 433 eller 442 og begynne å kjøpe spillere etter hvilket system vi velger å satse på.

Doffi mener Geremi, Butt og Smith er overvurderte, jeg er enig i at Geremi er en overvurdert spiller men ikke de to andre. Det virker som Geremi rett og slett ikke har tempoet til å spiller PL lenger. Det at du mener Butt er overvurdert skjønner jeg ikke, Butt synes jeg er en av veldig få som prøver å gå foran med innsats og tæl, han lykkes ikke alltid men han prøver bestandig. Alan Smith synes jeg de fleste er kritiske til så hvorfor du mener han er overvurdert skjønner jeg ikke, jeg er enig at Smith som midtbanespiller ikke er god nok for Newcastle. Men Alan Smith som spiss er en helt annen spiller, jeg er overbevisst om at vi trenger en type som Smith på topp, han jobber og sliter hele kampen akkurat som Bellamy gjorde i glansdagene. Sammenlignet med Viduka mangler han endel ferdigheter som målscorer, men jeg synes han tilfører oss såpass mye spillemessig at han bør starte foran Viduka.

En spiller jeg føler er overvurdert er David Rozenhal, synes han har vist svakheter gjennom hele sesongen. Fysisk er han litt veik for PL og taper ofte avgjørende dueller, men han er en grei spiller å ha i stallen. Synes vi skulle satse på Taylor sammen med Faye i midtforsvaret, men Enrique og Beye på hver sin back. La disse få tid til å bli samspilte.

Føler en midtbane bestående av Zog-Barton-Emre-Milner blir alt for veik og alt for offensiv. Slik stallen er idag tror jeg vi er best tjent med å starte med Butt, har også tro på at Barton vil bli veldig viktig. Selv liker jeg Emre veldig godt, men begynner å tvile på om han passer inn i PL som Newcastlespiller. Vi fører sjelden kamper i samme grad som Liverpool, Arsenal, Manu og Chelsea og dermed føler jeg ikke Emre kommer helt til sin rett, jeg tror en Emre hadde vært langt bedre i Arsenal. Jeg håper vi satser på Zog-Butt-Barton-Milner fram til januar, så får vi håpe vi finner en god erstatter for Butt. Emre kan være god å ha som innbytter til vi får laget til å fungere, da tror jeg Emre kan bli langt bedre.

På topp ville jeg satset på Smith sammen med enten Owen eller Martins. Viduka synes jeg virker veldig tung fortiden.
an sparker ikke Bobby Robson??

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #6 på: 24. Nov. 2007, 18:08 »
Totalt uenig i deg når det gjelder Given og Milner, litt uenig når det gjelder Barton og Taylor, ellers veldig enig med deg Hans Emil.
Føler Given er og blir en fantastisk keeper, kanskje vår viktigste spiller. Milner er ekstremt flink til å få lagt inn, skyter bra de få gangene han tør, og jobber knallhardt hele tiden.
Barton har vært elendig til nå, men tror han kan bli god, synes han blir litt bedre hver gang jeg ser han.
Taylor er ett enormt talent, selv om han ikke har spillt bra i år, så har vi sett i de tidligere sesongene at han kan bli enormt god.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #7 på: 24. Nov. 2007, 18:11 »
Er enig i at vi overvurderer flere av våre spillere, har prøvd å si det flere ganger. Det var blant annet grunnen til at jeg startet tråden "hvilke av våre spillere kunne ha spilt for et topp4 lag".

Per i dag så mener jeg vi har godt nok lag til en 8 plass eller bedre, men om vi klarer det kommer ann på Big Sam.

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #8 på: 24. Nov. 2007, 18:19 »
Er vel ingen tvil om at spelarmaterialet som vi har per dags dato er langt ifrå godt nok. Slik eg ser det, så består egentleg laget vårt for det meste av squadspelarar.

Vi har alt for mange middelmodige spelarar, overvurderte og nokon er til og med championship nivå på!

Given - overvurdert. Langt ifrå Premier Leagues beste keepera som nokon skal ha det til. Hadde glatt bytta han mot Finnen i Bolton målet

Målvaktplassen
Harper - heilt grei keeper, habil.
Krul - Stort keepertalent.

Forsvar


Ramage - Championship-standard
Taylor - Kraftig overvurdert. Middelsspelar.
Carr - Championship-standard
Enrique - Stort talent.
Cacapa - Rutinert midtstoppar, god men spørsmålet er om han takler presset i Newcastle.
Beye - God og anvendelig spelar. Virkar best som midtstoppar.
Rozehnal - Heilt grei spelar. God med ball, sliter med den fysiske spelestilen i England.
Faye - God stoppar. God på haudet, langsbakken og ikkje minst i duellene.

Midtbane
Milner -A4 format de lux. Treig ving som heller ikkje er spesielt god teknisk. Skal ha for god haldning og moral. Har jo eit bra skudd forsåvidt.
Butt - Er vel neppe ein midtbanespelar i England som slår like mange feilpasningar som han. Middelmodig spelar.
Barton - Oppskrytt. For all del, god spelar, men klarte aldri å dominere skikkeleg for City. Ikkje god nok for nokon av topp 5 klubbane.
Smith - middelmodig. Lagar mange unødvendige frispark og får endel kort. Er ikkje spesielt god med ballen, alt for mykje gamp. Skal ha for innsatsen i alle fall.
Emre - Klassespelar med mykje potensiale. Er den mest ballsikre spelaren vi har. Klassespelar. Tru han kan bli veldig verdifull
Matthew Pattison - Championship, league 2 standard. Treng vel ikkje å seie meir der.
N'Zogbia - Stort talent med mykje potensiale.
Geremi Middelmodig spelar som senker tempoet i laget noko heilt forjævligt. Dårleg teknisk.

Ameobi - championship-standard
Owen - Overvurdert spelar. Konstant skada. Synst han skapar ein uro-rundt Newcastle mannskapet. Hans beste dagar er nok forbi.
Viduka- injury phrone. God i spiss, men er veldig avhengig av eit godt lag rundt seg.
Martins - Klassespelar, må berre få fast-speletid. Men er litt for mykje humørspelar til tider.
 

Helt enig i samtlige vurderinger. Men det som er alarmerende er at de få klassespillerne vi har, som Emre og Martins ikke har den skikkelige tilliten hos Allardyce.  Det bekymrer meg.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #9 på: 24. Nov. 2007, 18:31 »
Jeg vil påstå at vi har mange gode enkeltspillere, som er for dårlig sammen som et lag!

Når det gjelder våre spillere vil jeg si at vi har 3 spillere som har nivået som trengs for å spille seg til CL plass...Given, Duff, Martins.....Owen hvis han er i form og Emre hvis han har de riktige medspillerne...

Spillerne våre er ikke overvurderte, men vi må kunne være kritisk til hvordan de oppfører seg som lag!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #10 på: 24. Nov. 2007, 19:49 »
Nei, vi overvurderer IKKE spillerne våre når vi forventer minimum en plassering mellom 6-8, som flestparten her gjør! Vi har spillere som har prestert særdeles bra på andre topplag og i andre store ligaer. Det er holder heller ikke å hele tiden si at spillere fra andre ligaer trenger èn sesong for å bli vant med den engelske stilen, når andre lag klarer å tilpasse spillere fra samme liga mye kjappere, selv om dette til dels er individuelt også!

Så hvorfor er det spillerne det er noe galt med? Kan det ikke være Sam Alllardyce og hans hodeløse "kick and run style" det ikke fungerer med?

Vi har spillere som kan holde på ballen, dra av en mann, drible, som er raske og gode til å komme til innlegg, som er fysisk sterke og vansklige å slå i lufta, osv.
Men slik vi spiller nå har vi ikke sjanse til å styre en kamp! For å gjøre det MÅ man kunne holde ballen litt i laget, se etter kreative løsninger, tørre å spille bredt og bruke vingene, bruke kvalitetene vi har i laget, rett og slett gjøre det som heter Å SPILLE FOTBALL!

Slik Big Sam vil spille, med lange baller opp mot en kraftig spiss, er altfor destruktiv og enkelt! Greit jeg likte ikke Drillo fotballen og den Semb sto for, derfor liker jeg ikke Allardyce sin heller! Fordi, hvordan skal vi kunne styre en kamp når vi måker langt opp, håper at vi vinner duellen og så andre ballen, er ikke dette for tilfeldigheter å regne, hvor en slik ball havner!?

Så, hvorfor i h........ klarer Manure å spille med 2 små spisser i Rooney og Tevez, når vi ikke klarer å bruke Martins - Owen sammen? Er virklig førstenvnte duo SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre, eller går det hele på hva slags fotball og taktikk manageren legger opp til og vil spille!?
Hvorfor ikke endelig prøve å ansette en manager som er interssert i å spille sin egen fotball fremfor å ødelegge for alla andre lag, holde ballen langs bakken og gjøre det derfra. Det var slik vi vant kamper med Bobby Robson og Keegan, ved å tørre å bruke kantspillerne våre (Robert, Solano, Ginola, Gillespie), slå innlegg foran mål, osv. istedenfor å slå innlegga fra egen 16 meter og rett frem.

Er det virklig spillerne? Eller kan det være manageren?

(PS! Synes Allardyce er veldig bra når det snakkes om moral og "livets skole", enklere sagt sier han mye fornuftig, men når det gjelder fotballfilosofi er jeg langt fra enig med han)!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #11 på: 24. Nov. 2007, 19:54 »
Du er av samme oppfatning som meg Frode....jeg skriver noe lignende på Allardyce tråden her....Vi må TØRRE å spille fotball!! Vi blir så jævli feige!!!

Har aldri likt Allardyce sin fotballfilosfi, og det har jaggu ikke endret seg mye....Så kort sagt er jeg enig med deg i det du skriver Frode!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #12 på: 24. Nov. 2007, 19:57 »
Så det du skrev først etter at jeg postet denne kø1. Men bra at jeg ikke er alene!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #13 på: 24. Nov. 2007, 21:20 »
Jeg er på mange måter enig med Abel og Frode i at vi egentlig ikke overvurderer spillerne våre. Det er gode spillere vi har. Men de må få tid til å spille sammen som en enhet. Og det ser ut som det kan ta sin tid, når Allardyce aldri greier å finne ut hva som er hans beste ellever og hva som er den beste formasjonen å bruke.

Enkelte spillere virker å kanskje ikke ha det som kreves for å spille i Premier League, og vi vet alle hvilke av våre spillere som overhodet ikke er gode nok for spill på dette nivået. Geremi fremstår veldig temposvak, Rozenhal sliter ekstremt med fysikken i Premier League. Han kan tidvis ligne litt på Phillipe Albert, og vi drømte alle om det da han kom, men det ser ut som vi må glemme det. Veldig usikker i stressede situasjoner.

Samtidig bør vi innse at vi per tidspunkt er et middelmådig lag. Det er lenge siden Keegan og Robson nå, og vi må frigjøre oss fra tanken om "gode, gamle dager" som en rettesnor for hvordan vi skal spille fotball og hvor gode vi er. Vi er ikke så gode lenger nå. Freddie Shepherd gjorde noen kardinalfeil og har ført oss langt, langt, langt tilbake sportslig og økonomisk. Mike Ashley har tatt seg av det økonomiske, Chris Mort prøver å rette opp i det administrative og Big Sam prøver fremdeles å få rettet opp i det sportslige. Og det må han fremdeles få tid til.

Jeg vil ikke gå i detalj om Big Sams spillestil her, for dette er ikke tråden for det. Men jeg vil bare si at Big Sam må få tid til å utvikle sin spillestil i forhold til spillerne han har til rådighet, og han må få tid til å få spillerne til å prestere med hans spillestil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #14 på: 24. Nov. 2007, 22:45 »
Synes vi har 3-4 klassespillere:
Martins,
Given,
N`Zogbia(kommende stjerne),
Jose Enrique(kommende stjerne).

Deretter kommer spillere som Emre, Owen, Viduka, Barton, Milner, Beye(egentlig en klassespiller men holder igjen litt), Faye, Rozehnal, Cacapa, Harper osv.

I neste gruppe har vi middelmådigheter som Smith, Geremi, Ameobi osv.

Og i siste gruppe har vi elendigheter som Butt, Carr og Babayaro.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg