20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75664 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #15 på: 07. Aug. 2019, 08:30 »
Han er vertfall meir «Ja-mann» enn Keegan, Sir Bobby og Benitez.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #16 på: 07. Aug. 2019, 13:45 »
Vært i jobben i 2-3 uker nå. Stempelet kommer vel kjapt. Var vel i utgangspunktet stemplet som det samme dag han ble linket til jobben.

Skal heller ikke glemme at da Shepherd og Hall eide klubben styrte de mye med overganger de også. Kenneth Shepherd har vel nå sitt eget agentselskap Triple S som blant annet var involvert i Harry Maguire overgang til ManU.

Er drøssevis av eksempler før også, både under Keegan og SBR. Mye rart av både salg og kjøp jeg tviler på at Keegan og SBR lot skje med godt humør.
Forskjellen er at Shepherd og co virkelig slo på stortromma av og til.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #17 på: 07. Aug. 2019, 15:37 »
Jeg tenker vel at samtlige av sommerens overganger er spillere som Bruce har fått tildelt, og ikke identifisert selv. Så får vi se i fremtiden hvordan ting utarter seg. Om Bruce overlever til et nytt overgangsvindu da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #18 på: 07. Aug. 2019, 15:50 »
Viktig å huske på at vår modell ikke er revolusjonerende, men heller ganske vanlig i Europa (mer og mer vanlig i England også).

Når Emery kom inn til Arsenal, var det like mye Sven Mislintat og Raul Sanellhi som bestemte hvem som skulle kjøpes. De tre sammen fant de spillerne Arsenal skulle kjøpe. Det var også grunnen til at Mislintat forlot Arsenal, ble for mye uenighet mellom han og Emery/Sanellhi. Og for å være helt ærlig, skjønner jeg den modellen svært godt. Managere blir i 3-4 år kanskje, og mange spillere er lengre.

Det som ikke fungerer for oss, er at vi kun ser på videresalgsverdi, og blar opp penger på offensive spillere. De defensive bruker vi minst mulig på.

Men tiden der managere/head coach alene står som ansvarlig for spillerkjøp, er på vei ut. Og når klubber blar opp £40-£60m for en enkelt spiller, er det ikke vanskelig å forstå.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #19 på: 07. Aug. 2019, 18:29 »
Jepp, med managermodellen har man ingen kontiniuitet på overgangsfronten. Man U er et godt eksempel på det tror jeg, og kan forklare noe av årsaken til at de er der de er nå. Som du sier Anders, når man har en investering på 500 så er det veldig klokt å passe på den, ved at det for eksempel er sportslig kompetanse i klubben som sørget at en eventuell ny trener har en spillerfilosofi som passer til denne investeringen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #20 på: 07. Aug. 2019, 18:39 »
Ja. For lite info om Man Utd til å uttale meg der (føler dog at feil man sitter med ansvaret der også - Woodward), men vi har uten tvil altfor liten kompetanse i spillerlogistikken. Når ting er som det er på SJP, burde Ashley hentet inn en solid og relativt anerkjent sportsdirektør. Da ville mindre havnet på Charnley.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #21 på: 07. Aug. 2019, 19:27 »
Jeg tenker vel at samtlige av sommerens overganger er spillere som Bruce har fått tildelt, og ikke identifisert selv. Så får vi se i fremtiden hvordan ting utarter seg. Om Bruce overlever til et nytt overgangsvindu da.

Ganske logisk da klubben har brukt mye ressurser på å se på spillerne og finne ut mest mulig om dem over sikkert en lengre periode. Om Steve Bruce hadde vært dønn uenig om én av spillerne kan det jo være at han hadde satt foten ned.......🤷‍♂️
Jeg må si at jeg er ganske fornøyd med spillerne som har kommet inn både i januar og i sommer. Det er hurtighet, styrke og teknikk i fleng. Det er spennende offensive unge spillere som har et i mine øyne et veldig godt forsvar og keeper bak seg.

Vi får også se om Steve Bruce kjører samme stramme defensive tilnærming som Benitez eller om han lar de offensive spillerne få litt mer spillerom fremover. Kanskje det kan føre til litt mer trøkk fra Almiron, ASM, Joelinton, osv.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #22 på: 08. Aug. 2019, 20:45 »
Er veldig skeptisk til tanken om at Bruce ikke blir en yes man i Newcastle. Bruce vet hva han går til, det er Ashley som bestemmer det meste når Bruce har lite å vise til på CV'en.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #23 på: 09. Aug. 2019, 07:38 »
Bruce var altså mann nummer 11 på lista vår, var han ikke?
Tenker det sier det meste, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #24 på: 09. Aug. 2019, 07:51 »
Bruce var altså mann nummer 11 på lista vår, var han ikke?
Tenker det sier det meste, jeg.

👍

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #25 på: 10. Aug. 2019, 18:53 »
Er skeptisk til Bruce enten han er en ja mann eller nei mann.
Supportere fra andre lag ler av hele greia, fra benitez til Bruce er jo helt tragisk. Eneste som kan redde dette er om han får sparken etter 5 kamper. Har null tro på denne mannen desverre.. Vis forsvaret er drilla fra benitez og angrep spillerne våres får ut potensialet, kan han så klart få til noe midlertidig.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #26 på: 10. Aug. 2019, 19:42 »
Bruce kommer til å få bra med tillit, og det er glimrende! Å sparke han tidlig vil være idioti. Finnes INGEN managere som er bedre enn Bruce som vil ta over hvis han får sparken etter 10-12 kamper.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #27 på: 10. Aug. 2019, 20:15 »
Spennende å se om han gjør det bedre enn forrige sesongs tre poeng første ti. Er vel på papiret enklere oppsett nå, men samtidig er nok de tre nyopprykkede lagene klart bedre enn de tre som rykket ned forrige sesong.

Klart, fårn sparket før halvveis sesong kommer neppe en meritert manager som Rafa inn, så tror han bli værende okke som hvordan resultatetene blir.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #28 på: 10. Aug. 2019, 21:45 »
Bruce vil få tillit uansett om vi får en elendig start. Og det syns jeg er helt riktig. Vi tjener lite på å sparke han etter 10-15 kamper. Gitt at ting ikke er helt fullstendig krise.
Historisk sett gir også Ashley sine ansettelser bra med tillit, kanskje foruten Hughton etter opprykket. Se bare på hvor lenge McClaren fikk sitte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #29 på: 11. Aug. 2019, 12:33 »
Ja. For lite info om Man Utd til å uttale meg der (føler dog at feil man sitter med ansvaret der også - Woodward), men vi har uten tvil altfor liten kompetanse i spillerlogistikken. Når ting er som det er på SJP, burde Ashley hentet inn en solid og relativt anerkjent sportsdirektør. Da ville mindre havnet på Charnley.

Her tror jeg du treffer spikern på hodet.
Problemet er ikke nødvendigvis at ikke manageren styrer overgangene alene, men HVEM som faktisk gjør det. Charnely er ingen fotballfaglig sterk person, så forleden en oversikt over sportsdirektørerene i PL klubbene, og mener å huske at det var EN(!) klubb som glimtet med sitt fravær på den lista. Det sier sitt.

Men for å være litt posetiv da så virker det som det har kommet spennende spillere til klubben i sommer, og spillere
Benitez muligens hadde sagt nei til. Mulig Benitez kunne klart å få bedre valuta for pengene, men er også en viss mulighet for at færre nye hadde kommet inn portene på St.James Park med Benitez ved roret.
Så det kunne slått begge veier...(?)

Ingen er vi vel særlig imponert av Stiv Brus sin statistikk som manager i PL, men til gjengjeld har han vel aldri hatt et bedre utgangspunkt enn nå....(?)