20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi trenger flere moderatorer  (Lest 11682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #15 på: 23. Des. 2011, 13:39 »
Hei, OK da beklager jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #16 på: 23. Des. 2011, 21:13 »
Ser at behovet er møtt, men kan gjerne gjøre det. Nå er jeg i Norge og bør melde meg inn i klubben igjen også med det samme ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #17 på: 24. Des. 2011, 15:45 »
Støtter krav om grunn til sletting av innlegg. Jeg har også en mistanke om at enkelte sletter innlegg de ikke er enige i. Husker jeg var uenig med en av modene en gang den tiden jeg var aktiv, og skrev en lang post uten noe som helst brudd på regelverket som bare ble slettet. En annen, tror det var Plebster, skrev noe av det samme og ble også slettet. Etterpå spurte jeg i samme tråden om hvorfor innleggene ble slettet uten å få noe som helst svar. For alt jeg vet ble kanskje den posten og slettet :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #18 på: 24. Des. 2011, 16:17 »
Rart. Det er ikke meg bekjent at poster slettes så hyppig uten at grunn blir oppgitt. Det er i så fall beklagelig.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #19 på: 25. Des. 2011, 00:05 »
Det skjer ekstremt sjeldent at et innlegg slettes, når man tenker på alle innleggene som blir postet. Men når det skjer, skal det jo være en begrunnelse (enten i posten, eller på PM) om hvorfor. Så her forleden dag et slikt eksempel.

Jeg sliter litt med at etter jeg ble moderator, så har jeg en lei tendens til å trykke på "rediger"-knappen, i stedet for "sitat"-knappen :P Oppdager heldigvis blemma før jeg gjør noe skade, så tror ikke jeg har rotet til noe ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #20 på: 25. Des. 2011, 00:23 »
Vi har jo en sånn moderation log. Regner med at alt som blir foretatt av sletting dukker opp der. Da er det i såfall veeeeldig lenge mellom hver slettet post. Kan hende noen får til å slette uten at det kommer opp i loggen?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #21 på: 25. Des. 2011, 00:27 »
Hvor er loggen?  Den er kanskje bare for moderatorer?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #22 på: 25. Des. 2011, 00:32 »
Ja, den er det Kristoffer.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #23 på: 25. Des. 2011, 00:56 »
Okei. Gir vel mening det ja :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #24 på: 25. Des. 2011, 12:32 »
Var ikke meningen å starte noe styr. Jeg tipper det er jeg som har rotet, men noen ganger når jeg har skrevet innlegg som jeg forventer svar på, så finner jeg ikke innlegget igjen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #25 på: 25. Des. 2011, 13:01 »
I mine øyne er ikke dette noe styr :)
I ditt tilfelle er det helt på sin plass å spørre, så får du svar tilbake ;)
Og hvis du hadde hatt rett, måtte vi ha fikset på det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #26 på: 26. Des. 2011, 20:58 »
I desember er det tilsammen slettet 6 innlegg. Samtlige av MLerbakk i Transfer-tråden. Transfertråden er hans, så dette er helt riktig utført. 2 av innleggene ble slettet etter diskusjoner i teamet vedrørende en av disse postene (som var quotet i den andre), bjørni sitt var det som quotet original post.

De 4 andre er jeg usikker på hva er, men regner med det er gode grunner til det. Ingen i denne diskusjonen har fått noen innlegg slettet den siste måned ifølge min gjennomgang av moderatorloggen.

Gikk en drøy måned bakover for å sjekke om det har vært noen stigning i antall slettinger av poster, noe den sjekken og mangel på klager (utenom 2 over her) begge indikerer at det ikke er.

Hvis dere mistenker noe sånt, er dette noe vi i teamet rask kan sjekke via moderatorloggen, så det er bare å ta kontakt med noen av de andre i teamet enn den dere mistenker for slettingen, med mindre dere er av den typen som like å ta det direkte med den det gjelder. Uansett ber vi om at dere forholder dere saklige (noe som gjelder oss også selvfølgelig) inntil vi har sett på saken og kommet til et svar. Og tro heller ikke at vi i teamet beskytter hverandre på sånne ting - det kan gå minst like hett for seg i teamet som ellers på forumet og det er mange meninger :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #27 på: 26. Des. 2011, 22:03 »
Hei.
Jeg takker for avklaringen. Selv om jeg føler jeg satte igang noe jeg ikke burde satt igang (pga at jeg tok feil), er det veldig motiverende å se den måten mine insinuasjoner er imøtegått på. Dette er men som skryt til dere, bare så ingen misforstår meg :p

Jeg vil også enda en gang presisere at jeg godtar slettingen av det ene innlegget mitt, og min "påstand" er derfor ikke basert på den episoden.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #28 på: 26. Des. 2011, 22:52 »
:)

Nemo problemo. Godt vi kan ta en sjekk innimellom.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Legion of Light

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 454
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #29 på: 03. Jan. 2012, 23:20 »
Kunne gjerne ha tenkt meg en rolle som mod her. 
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.