20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #195 på: 27. Juli 2020, 11:32 »
Eneste grunnen til at jeg tok opp poengsummen var alt maset til TooN om at Bruce samlet mer poeng enn Benitez som om det var det eneste som betydde noe. Bare fordi det var omtrent det eneste Bruce scora bedre på. Spillet har vært vesentlig svakere.
« Siste redigering: 27. Juli 2020, 11:36 av Eriksen »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #196 på: 27. Juli 2020, 17:54 »
Tenker vi kun på poeng så har Bruce gjort det ok. Ser vi bortifra det så skorter det på alle plan for min del. For det første Benitez betydde ambisjoner, håp og samhold.  Bruce lyser Ashley, middelmådighet, likegyldighet. Før fotballen stoppet så toppet vi de aller fleste negative statestikker (har ikke sjekket etter det). Sett bortifra noen kamper vi vann med en spiller mer på banen så har vi stort sett blitt rundspilt i hver eneste kamp, med noen få unntak. Det toppet seg med hjemmekampen mot Brighton. Har nesten ikke sett maken til hvor overlegen en motstander var i forhold til oss, hvor vi på papiret skulle være favoritten på hjemmebane.

Klubben har vert gjennom flere nedrykk, men fotballen som har blitt servert denne sesongen er noe av det kjedeligste og svakeste jeg har sett som nufc supporter. Vi må også ta med porsjonen flaks vi har hatt. Ser man tilbake på kampene denne sesongen så er det sjokkerende hvordan vi fikk med oss såpass med poeng.

Spillere som Bruce mistet er greit å ta med (Benitez hadde Joselu, Ayoze og Gayle i sin første sesong bare til opplysning), men hvorfor får ikke Bruce mer ut av en spiller som kostet nærmere en halv milliard? Joelinton har fått sin kritikk med rette, men jeg synes Bruce har sluppet billig unna i den diskusjonen. Kom heller ikke med den at Bruce bestemmer ikke hvem som kommer inn dørene. Til en viss grad gjør han det, og han sparte ikke på superlativene når Joelinton ble kjøpt.

Benitez vs Bruce diskusjonen forsvinner ikke, men for min egen del så står Benitez for så uendelig mye mer enn Bruce både på banen og av banen.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #197 på: 27. Juli 2020, 18:06 »
Slik jeg ser det har vi gått tilbake på det meste.
Vi scorer mindre mål, skaper mindre, slipper motstander til langt flere muligheter og dermed slipper vi også inn flere mål. Vi er i større grad utsatt for stortap som vi i stor grad ikke opplevde overhodet under Rafa. Vi har flere skader nå enn under Rafa. Er dette tilfeldig, eller har dette med treningsarbeid og forebyggende arbeid å gjøre?

FA-cupen var en "opptur" denne sesongen, og ja, Rafa røk mot motstand fra lavere nivå hvor han nedprioriterte med å stille reservepreget. Men Bruce måtte altså ha omkampt mot Oxford, Rochdale, slet seg knapt videre mot WBA og røk som ventet ut straks motstanden var god. I denne prosessen stilte han også med våre beste.

Så har han da altså feilet i sitt mål om å få oss til å spille mer attraktiv fotball sålangt. Og skyldt dette på forrige managers taktikk. Så han valgte da gå tilbake til den, og har i denne prosessen evnet gjøre oss til den litt dårligere versjon av det laget enn vi var.
Så er det selvfølgelig slik at man gjerne trenger enda lengre tid på å implementere sine ideer enn kun en sesong. Jeg er dog veldig usikker på om jeg ønsker se Steve Bruce implementere sin masterplan hos oss.

Rafa ville ikke signere Joelinton da han så han ikke var svaret som midtspiss. Steve Bruce kommer inn og satser på Joelinton som dette, og stiller seg bak dette kjøpet. Så er jeg enig i at Bruce mistet to nøkkelspillere, men vil også i stor grad si at vi har berget plassen på grunn av to individualister - Dubravka og ASM. Tror vi hadde vært på nedrykk uten ASM sine bidrag.
Slenger dette på mitt eget innlegg. Veldig enig!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #198 på: 29. Juli 2020, 14:08 »
"Based on xG process (1.07 xGF, 1.85 xGA per game) and xPoints (35.6), Newcastle were the second worst team in the Premier League. If the proposed takeover doesn’t take place and upgrades are not made, Newcastle could be in danger of relegation."
Infogol, Twitter.

Ikke overraskende, men igjen underbygger dette hvor svake vi er spillemessige og hvor mange skritt tilbake vi har tatt under Bruce. Fortsetter dette tviler jeg for at vi flakser oss til fullt så mange poeng enda en sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #199 på: 03. Aug. 2020, 09:10 »
Siden det først snakkes om og sammenlignes prestasjonene til Stiv Brus og Benitez: hvor mye av årets prestasjon kan man tilskrive det fundamentet som Benitez hadde bygd opp? Ikke for å ta fra Stiv Brus noe, men føler mye av det som har reddet Newcastle flere ganger i året er det deffansive fundamentet som henger igjen etter Benitez? Husker til sammenligning at Zidane berømmet nettop dette da han tok over Real Madrid midt i sesongen etter Benitez, og deretter leverte C.L. trofeet.

Denne Joelinton diskusjonen syns jeg kan svinge litt begge veier. Vi ser jo tydelig hvorfor Benitez ikke ville at klubben skulle svi av store summer på ham, han er helt klart ikke svaret/løsningen på spissproblemet. Det skal jeg gi Benitez rett i. Samtidig tenker jeg litt sånn at Brus kanskje tenkte: greit, det er han vi kan få grønt lys til å signere. Da er han bedre eller ikke noen. Hvilket jeg forsåvidt er enig i. Et kompromiss jeg er nokså sikker på at Benitez aldri ville godtatt. Så får man mene hva man vil om det, og være enig med hvem man vil av de to.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #200 på: 27. Sep. 2020, 15:52 »
Sesongen fortsetter og fortsatt er det ingen plan eller struktur under denne manageren.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #201 på: 27. Sep. 2020, 16:20 »
Er et mirakel at det bare er 1-0..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #202 på: 27. Sep. 2020, 16:58 »
Tidenes ran..🤣 Carroll var veldig god i dag, det skal sies.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #203 på: 27. Sep. 2020, 17:08 »
No shots on target Steve Bruce før VAR slår inn. Uansett, vi er i andre sesongen til Bruce og fortsatt er det ingen som vet hva han vil.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #204 på: 27. Sep. 2020, 19:10 »
No shots on target Steve Bruce før VAR slår inn. Uansett, vi er i andre sesongen til Bruce og fortsatt er det ingen som vet hva han vil.

1. omgang var elendig. 2. omgang hever vi oss veldig. Straffen er det jo ingenting å si noe på med de regler som er idag.
At Bruce ønsker å være mer offensiv i spillestilen er jo ikke vanskelig å se. Han prøvde sist sesong også enkelte kamper men det gikk ikke. Denne sesongen og nå også mot Tottenham i store deler av 2. omgang byttet han om til 4-4-2. Det funket idag, men ikke mot Brighton i forrige runde. Gikk greit mot West Ham også med Carroll - Wilson på topp.

Min mening er at NUFC ikke har spillere sentralt som er gode nok og flytter beina hurtig nok. Skal vi spille slik må vingene også være med å gjøre en solid jobb defensivt. Er ikke sikker på om alle vingene våre er like gode defensivt.
Fordelen med 4-4-2 er jo at vi har 2 stk helt der oppe og veldig ofte kan bli en trussel selv om vi blir presset litt bakpå.

Både Keegan og SBR sverget til 4-4-2 da de var managere i NUFC. også under den gode sesongen til Pardew spilte vi slikt med Demba Ba og Cisse på topp. Men det er ikke like mye fres over Hayden - Shelvey som det var over Cabaye - Tiote, eller for den saks skyld Batty - Lee eller Speed - Dyer/Jenas.
Det er heller ikke like mye fres over spiss parret nå som den gang da.

Skal vi opp på nivå som vi var i tidligere perioder så må vi nok ha inn noen solide forsterkninger i hvert ledd. Spesielt på midtbanen. Kan vi flytte Joelinton opp som spiss sammen med Wilson og få suksess med det kan vi spare oss litt. Men én god sentral midtbanespiller og en solid stopper må inn.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #205 på: 27. Sep. 2020, 19:18 »
Bruce mangler identitet. Vi surrer i alle mulige formasjoner og systemer. Det er der problemet ligger. Vi har tre skudd på mål på tre kamper. Vi toppet også de negative statestikkene langt ut på våren sist sesong. Hangeland var sjokkert etter første omgangen. Like sjokkert var de for en uke siden. Vi har blitt ydmyket og rundspilt to kamper på rad nå. Pluss en haug av kamper sist sesong.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #206 på: 27. Sep. 2020, 22:23 »
Bruce mangler identitet. Vi surrer i alle mulige formasjoner og systemer. Det er der problemet ligger. Vi har tre skudd på mål på tre kamper. Vi toppet også de negative statestikkene langt ut på våren sist sesong. Hangeland var sjokkert etter første omgangen. Like sjokkert var de for en uke siden. Vi har blitt ydmyket og rundspilt to kamper på rad nå. Pluss en haug av kamper sist sesong.
Jeg synes ikke Bruce mangler identitet, jeg synes han mangler noen gode spillere i viktige og sentrale posisjoner.
Det er vel heller ingen som kan ha trodd at vi skulle styre spillet borte mot Tottenham.
Når det gjelder statistikk så kan vi umulig ha toppet diverse statistikker når Benitez ledet laget heller. Det var safety first da også. Forskjellen er at vi var bedre til å forsvare da. Samtidig så har NUFC, i mine øyne ihvertfall, bedre offensive vinger nå enn under Benitez, men de er ikke fullt så gode defensivt. Jeg sammenligner ikke de 2 managerne men troppene er ikke veldig forskjellig, noe men ikke mye.

Så for å vri litt på alt sammen. Vi vant fortjent borte mot West Ham som akkurat knuste Wolverhampton. Hammers hadde også en god kamp borte mot Arsenal sist. Tyder på en sterk seier. Vi står med 4 poeng etter 3 kamper mot relativt tøff motstand.

Jeg tror vi må 8-9 år tilbake i tid da Pardew hadde knallgode spillere til rådighet og fikk klubben opp på 5. plass, da styrte vi kampene mer. Spillermaterialet den gang var av et helt annet kaliber.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #207 på: 28. Sep. 2020, 00:02 »
Benitez hadde mye svakere spillere enn det Bruce har nå. Jeg sier ikke at vi skal styre spillet mot Tottenham. Det er hva vi gjør med ball og uten ball. Vi toppet ingen statestikker under Benitez, men vi var heller ikke så langt ute på viddene som vi har vert under Bruce. Igjen se på statestikkene sist sesong og denne!

Nå har ikke de beste offensive spillerne våre kommet i gang, men når de gjør det så forventer jeg mer av dette laget og hvordan de opptrer.

Legger ved en tweet fra Douglas son oppsumerer det greit..Steve Bruce was talking about evolution in the summer. Not beyond realms of imagination: look at Brighton. First game looked like we might be getting it; last two felt oh-so-familiar.

4pts is an OK return from first three - par - but beneath that we need to see something new.
« Siste redigering: 28. Sep. 2020, 00:24 av Fluffy »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #208 på: 28. Sep. 2020, 00:46 »
Siden det ikke er noen kamptråd eller tråd for spilleren.. Hva skjer med Fraser? Var veldig spent på å se han i aksjon. Var ikke engang på benken..

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #209 på: 28. Sep. 2020, 08:37 »
2 skudd på mål på 4 kamper. Hvor flaut er ikke det?