20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 380671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.


Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2476 på: 26. Jan. 2012, 09:53 »
Gjorde ikke det i første omgang mot fulham. Da var det mer 4-3-3..

Helt riktig, Anders. Det var en også en lignende formasjon mot QPR, når Jonas vandra inn som indreløper. Det er nettopp denne formasjonsendringen som får meg til å tenkte at AP kanskje vurderer et formasjonsbytte.

4-3-3:
Cabaye -Tiote - Jonas
  HBA - Cissé - Ba

4-4-2:
HBA - Cabaye - Tiote - Jonas
              Cissé - Ba

Så.. Hvem tror du Pardew tar ut? :P

Begge Demba kan tydeligvis spille venstreving/venstrespiss, så jeg liker faktisk tanken om 4-3-3 bedre, nettopp på grunn av at vi får ut max potensiale av flest spillere. Jeg tror HBA liker seg bedre i en høgrekant/spiss-rolle, der han kan vandre inn og avslutte (nettopp som han gjorde mot Fulham), og jeg tror Jonas liker seg bedre i en indreløperrolle (fordi han har vært god der de siste to kampene).

Men uansett, Eriksen, det er faktisk samma for meg hvilken formasjon de spiller i, du byr på to jævla gode formasjoner! For noen spillere! :)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2477 på: 26. Jan. 2012, 10:27 »
Men om Elia kommer, hvem skal spille? Rotasjon?

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2478 på: 26. Jan. 2012, 10:31 »
Daily Mirror: Newcastle target Adrian Mariappa has dismissed an £800-a-week pay rise from Watford.
Keep calm and put Shola on.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2479 på: 26. Jan. 2012, 11:17 »
Om dette vinduet ender med at vi får inn Cisse, Douglas, Mariappa, Zaha og Elia vil jeg definivt si at dette vinduet har vært en kjempesuksess :toon: :toon:

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2480 på: 26. Jan. 2012, 12:04 »
Om dette vinduet ender med at vi får inn Cisse, Douglas, Mariappa, Zaha og Elia vil jeg definivt si at dette vinduet har vært en kjempesuksess :toon: :toon:

Med den innstillingen vil du veldig sannsynlig bli skuffet :P Synd vi ble linket med Elia, jeg føler at hver gang vi blir linket med en spiller så blir det ingenting utav det! :/ Kan ikke huske sist gang vi på forhånd sa at vi var interessert i en spiller og deretter forhandlet oss frem til kontrakt... Skulle ønske vi berre fikk det opp på nufc.co.uk; Elia signs 5-year deal. <3

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2481 på: 26. Jan. 2012, 12:22 »
Har ikke bruk for ham. Med D2 på topp og HBA på høyre kant kommer vi etter all sannsynlighet å kjøpe et talent på midten, om vi i det hele tatt kjøper noen i det leddet. Det vi trenger aller først er en god stopper, deretter et spisstalent siden alle bak D2 er rubbish. Hvis vi ender opp med forsterkninger i disse posisjonene samt at vi ikke mister noen, har vi hatt et meget godt vindu etter mitt skjønn.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2482 på: 26. Jan. 2012, 12:40 »
Uenig mtp. behovet for spisser. Cissé, Ba, Best og Ameobi holder mer enn nok enn så lenge. Fokuset bør være å få inn en ordentlig stopper, deretter en ving.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2483 på: 26. Jan. 2012, 12:43 »
Jeg har fundert litt på hvorfor ikke vinger har blitt linket til klubben i januar. Svaret kom kanskje mot Fulham, da HBA plutselig var og finne på kanten. Siden han fungerte såpass bra der, så tror jeg som andre her inne at Pardew vil prøve og finne en formasjon som vil åpne for at Ba, Cisse og HBA kan starte. Enten med HBA som høyre ving i en 4-4-2 formasjon, eller mer som en 4-3-3. Jeg synes dette er spennende! Og det som gjør det enda mer spennende er at vi blir linket til Elia som kan gi enda flere mulige konstellasjoner. Ettersom HBA nok fortsatt blir regnet som en hengende spiss eller en av vingene i 4-4-3 (som i praksis var det vi spilte mot Fulham og med stort hell i 1.omgang), så står vi igjen med Jonas, Taylor og Obertan som kan bekle vinger i vår vante 4-4-2, og det er noe tynt. Her kan Elia komme rett inn i en 4-4-2 formasjon, eller utfordre HBA i en 4-4-3 eller om Cisse ikke slår igjennom, utfordre han.

I mine øyne skal vi med en forsterkning på ving og tillegg en lovende midtstopper være godt rustet til og utfordre Liverpool om sjetteplassen. Blir RvP skadet, kanskje til og med femteplassen. Og hvem vet, kanskje vi kommer langt i FA cupen og da er ekstra viktig med bredde i troppen. Vi skal i alle fall klare og holde Stoke og Villa bak oss, syvendeplass er kan vise seg og være gull verdt det også.
Black and white since 1996

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2484 på: 26. Jan. 2012, 13:08 »
Jeg synes verken Best eller Shola har imponert mye, og hvis Cisse er så god som enkelte sier han er, kan han være med å skyte oss helt opp i ryggen på chelsa. Hvis cisse eller demba blir skadet (gud forby) vil tomrommet bli for stort. Best er for ustabil, og har for dårlige bevegelser i boksen. Shola er bare ræv rett og slett.  Vi har bedre erstattere på kant i raylor og snart mav.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2485 på: 26. Jan. 2012, 13:22 »
Om dette vinduet ender med at vi får inn Cisse, Douglas, Mariappa, Zaha og Elia vil jeg definivt si at dette vinduet har vært en kjempesuksess :toon: :toon:

Du kan jo drømme :P

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2486 på: 26. Jan. 2012, 13:26 »
Jeg synes verken Best eller Shola har imponert mye, og hvis Cisse er så god som enkelte sier han er, kan han være med å skyte oss helt opp i ryggen på chelsa. Hvis cisse eller demba blir skadet (gud forby) vil tomrommet bli for stort. Best er for ustabil, og har for dårlige bevegelser i boksen. Shola er bare ræv rett og slett.  Vi har bedre erstattere på kant i raylor og snart mav.

Enig at Shola har vært svak lenge, og Best har mye og gå på. Allikevel synes jeg Best er en god spiss, men han sliter når han spiller med Shola fordi Shola er så forbanna lat og springer aldri etter ballen når Best vinner en duell. I Dembas har vi to gode spisser, Best er brukbar, HBA kan spille spiss, mens Shola og Løvenkrands til nøds kan brukes. På kantene har det vært for lite konkurranse og vi er helt avhengig av at disse fungerer og er i form om vi faktisk skal klare og utnytte superparet på topp, så jeg mener fokuset på være på en ny ving når det gjelder å hente en offensiv spiller. Men mest prekært er jo en midtstopper...
Black and white since 1996

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2487 på: 26. Jan. 2012, 13:29 »
Jeg synes verken Best eller Shola har imponert mye, og hvis Cisse er så god som enkelte sier han er, kan han være med å skyte oss helt opp i ryggen på chelsa. Hvis cisse eller demba blir skadet (gud forby) vil tomrommet bli for stort. Best er for ustabil, og har for dårlige bevegelser i boksen. Shola er bare ræv rett og slett.  Vi har bedre erstattere på kant i raylor og snart mav.

Mav som i Marveaux? Du tar virkelig han med i regnestykket? Ok.

Tomrommet trenger ikke bli for stort. Vi har også Ben Arfa som kan spille hengende spiss, eventuelt kan vi spille 4-5-1.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2488 på: 26. Jan. 2012, 13:35 »
Når neste mann vi har å sette på vingen er Obertan så føler jeg det sier sitt. Nå vil jeg ha ving inn fremfor spiss - men uansett bør forsvaret selvfølgelig være førsteprio.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #2489 på: 26. Jan. 2012, 13:45 »
Når neste mann vi har å sette på vingen er Obertan så føler jeg det sier sitt.

Wrong, we har assistkongen raylor  :happy: