20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Rykker Newcastle opp igjen?

Ja, selvfølgelig går vi rett opp igjen
17 (58.6%)
Ja, men først via playoff
3 (10.3%)
Nei, vi blir mellom 8-15
5 (17.2%)
Nei, vi blir mellom 16-21
0 (0%)
Nei, vi rykker ned til League One
4 (13.8%)

Stemmer totalt: 29

Skrevet av Emne: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17  (Lest 22543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« på: 03. April 2016, 17:48 »
Det skal et stort mirakel til for at Newcastle atter en gang skal berge plassen i Premier League.
Etter gårsdagens tap mot Norwich har vi 7 kamper igjen og må hente inn 6-7 poeng på de gule og grønne. Med tanke på at vi kun har vunnet to kamper på rad en gang forrige sesong og en gang denne sesongen ser jeg oppgaven for å berge plassen som umulig. Jeg har klar over at en del av dere er uenige i dette, men slik vi spiller for tiden ser jeg ingen grunn til å være optimistisk.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #1 på: 03. April 2016, 18:19 »
1. Spark Charnley, Carr og Moncur.
2. Få på plass en ny strategi basert på at det faktisk er en fotballklubb man driver.
3. Send samtlige franskmenn på dør, makan til rævva gjeng finner du ikke i fotballen noe sted.
4. Saylor, Anita og Colo, bye, bye....
5. Selg spillere vi kan få noe for. Er nok ikke mange, men Krul, Gini, Ayoze, Janmaat bør det gå an å få noen kroner for.
6. Bruk pengene til å kjøpe inn noe rutinerte spillere som kan få oss opp igjen kjapt.
7. La Rafa få alt han peker på "and then some" for å bli i klubben.

 
No fate but what you make

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #2 på: 03. April 2016, 19:21 »
1. Spark Charnley, Carr og Moncur.
2. Få på plass en ny strategi basert på at det faktisk er en fotballklubb man driver.
3. Send samtlige franskmenn på dør, makan til rævva gjeng finner du ikke i fotballen noe sted.
4. Saylor, Anita og Colo, bye, bye....
5. Selg spillere vi kan få noe for. Er nok ikke mange, men Krul, Gini, Ayoze, Janmaat bør det gå an å få noen kroner for.
6. Bruk pengene til å kjøpe inn noe rutinerte spillere som kan få oss opp igjen kjapt.
7. La Rafa få alt han peker på "and then some" for å bli i klubben.

Helt enig!!!!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #3 på: 03. April 2016, 19:33 »
I skrivende stund er det Burnley som leder Championship og de kommer nok til å rykke opp.

Her er laget under:
GK:Tom Heaton
DR:Matthew Lowton
DC:Michael Keane
DC:Ben Mee
DL:Stephen Ward
MC:Joey Barton
MC:David Jones
MR:George Boyd
ML:Scott Arfield
FC:Andre Gray
FC:Sam Vokes

Mange krigere som absolutt gir alt her. Har en god keeper som sikkert har redda noen poeng i enkelte kamper, midtstoppere som er gode i luften, en rutinert venstre back, 2 krigere sentralt på midten, en god dødball legger i George Boyd samt en målscorer i Andre Gray (23 mål) Samt de har en manager som krever full innsats i Sean Dyche.

Newcastle neste år i Championship.

Keeper: Krul, Elliot, Darlow. Trenger ikke noe drastisk her da alle kan være 1 keeper.
DR: Ny. 100% sikker på at Janmaat er en av de første i køen ut.
DC: Mbemba. Blir nok med ned og kan ta gode steg her.
DC: NY. Vil ikke se Taylor eller Colo her. Frykter dog at Colo blir ettersom han har 1 år igjen av kontrakten.
DL: Dy. Dummett er ingen venstre back og Haidara er skadd 50 % ++pr. sesong.
MC: Shelvey. Tviler på noen lag i PL legger 10 mill + på bordet for han. Blir nok med videre.
MC: Colback: Holder muligens nivået her.
ML: Aarons/Thauvin: Nå eller aldri for disse.
MR: Townsend. Som Shelvey
FC: Mitrovic. Kan ta flere steg her nede og være en 15-20 mål pr. sesong
FC: Armstrong. Har vist at nivået for et middels lag i League one er inne og skal være klar for dette nivået.

Trenger ikke å være helt bekmørkt dette, men mye kommer an på hvem som blir manager også.

Sunderland med Big Sam har på en måte litt bedre forutsetninger for å lykkes i en knokkel liga da de har flere gråsteiner i laget.
Villa har en større oppgave foran seg.

Blir dog en hardere kamp en sist vi var nede da WBA var de eneste virkelige konkurrenter. Var vel 20 poeng + ned til laget på 3 plass? Nå satses jo det friskt av klubber som Derby, Hull, Boro, Sheffield W, Brighton, og QPR. Kan ikke spille på 80 % innsats her.

Viktig å ha spillere som scorer mål der nede ettersom det ofte er jevne kamper der et mål på tampen kan være forskjellen på 1 eller 3 poeng.







darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #4 på: 03. April 2016, 23:55 »
Newcastle neste år i Championship.

Keeper: Krul, Elliot, Darlow. Trenger ikke noe drastisk her da alle kan være 1 keeper.
DR: Ny. 100% sikker på at Janmaat er en av de første i køen ut.
DC: Mbemba. Blir nok med ned og kan ta gode steg her.
DC: NY. Vil ikke se Taylor eller Colo her. Frykter dog at Colo blir ettersom han har 1 år igjen av kontrakten.
DL: Dy. Dummett er ingen venstre back og Haidara er skadd 50 % ++pr. sesong.
MC: Shelvey. Tviler på noen lag i PL legger 10 mill + på bordet for han. Blir nok med videre.
MC: Colback: Holder muligens nivået her.
ML: Aarons/Thauvin: Nå eller aldri for disse.
MR: Townsend. Som Shelvey
FC: Mitrovic. Kan ta flere steg her nede og være en 15-20 mål pr. sesong
FC: Armstrong. Har vist at nivået for et middels lag i League one er inne og skal være klar for dette nivået.
Synes du gjør noen riktige vurderinger her. Om jeg fikk bestemme vet jeg ikke om at jeg villa ha tatt med noen av franskmennene eller nederlenderne i troppen. Krul funker, muligens Haidara og de Jong også..

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #5 på: 04. April 2016, 10:29 »
Ikke uenig bortsett fra jeg vil tro Krul forsvinner.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #6 på: 04. April 2016, 10:34 »
Bruk Dummett som stoppar!

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #7 på: 04. April 2016, 12:31 »
Krul er jeg rimelig sikker på forsvinner. Skal han være aktuell for det nederlandske landslaget kan han nok ikke spille i Championship. Uansett er det vel på tide at han går, for han har stagnert veldig syntes jeg, og tviler på at han hever nivået dit vi vet han kan være hvis han vil.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #8 på: 04. April 2016, 12:59 »
Krul forsvinner nok, og det er synd. Jeg mener at Elliot ikke er på Krul sitt nivå og at det at han er sesongens beste spiller også i stor grad gjenspeiler hvor svake utespillerne våre har vært. I tillegg tror jeg at Krul er en av for få ledertyper i stallen.
Når det er sagt er jeg ikke redd for keeperplassen for fremtiden enten det er PL eller Wanker vi spiller i. I Wankership er en trio bestående av Darlow, Woodman og Elliot mer enn bra nok for å kjempe om opprykk tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #9 på: 04. April 2016, 13:13 »
Sånn som ståa er i dag er vel både Mitrovic, Wijnaldum, Perez, Janmaat og Krul attraktive for større klubber. Sissoko kanskje og, men han får ikke spille Champions League! Tiote og Cisse går vel begge til Kina/Tyrkia/Russland/Qatar. Når det kommer til de 3 førstnevnte (M,W,P) håper jeg faktisk de blir utleid slik at de kan komme tilbake OM vi rykker rett opp igjen. Colo får dra hjem. Anita vil vel slite med å finne ny klubb. Men helst; adjø. Riviere, Obertan, Gouffran og Marveaux får vi håpe er attraktive for noen dårlige franske klubber.

Tror alle disse blir med ned: Elliot, Dummett, Darlow, Mbemba, Haidara, Taylor, Colback, Saivet, Shelvey, Colback, Townsend, Aarons, De Jong. Til denne potensielle stallen trengs en kraftig software-update.

Tror vi mister Benitez. Nigel Pearson inn om han ikke går til Villa?

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #10 på: 04. April 2016, 13:19 »
Keeperplassen er vel der vi har vært mest stabile de siste sesongene. Deres statistikk hadde jo sett vesentlig lysere ut med bedre folk foran seg på banen. Når forsvarsspillerne rundspilles gang på gang, midtbanen mister ballen og spissene ikke veier opp antall baklengs blir det vrient å klare seg blant topp 17 i Premier League.

Så blir det spennende om det bli Sunderland eller Palace som rykker ned sammen med oss, for jeg er sikker på at Norwich ikke taper mot de to, og statistikken siste to runder er jo klar: Norwich 6, Sunderland 2 og Newcastle 1 poeng, så her viser Norwich viktigheten å slå til på rett tidspunkt.

Uansett hvem vi rykker ned sammen med syntes jeg at Villa er i samme båt som oss, ubrukelig lederskap og spillere som gir blanke f.
Vanskelig å se dem kjempe om opprykk neste sesong, mens det tredje laget som går ned blir opprykksfavoritter. Sunderland tror jeg karrer seg opp igjen, de har trolig den spillerstallen som kan takle hverdagen i Championship best. I tillegg er de jo sikret minst fire poeng mot Newcastle.

Med tanke på de øvrige lagene som vil bli de nye motstanderne kan det bli tøft å rykke opp igjen med mindre det kommer noen vinnerskaller inn. Det er neppe Charnley, Carr og Moncur i stand til å levere, så jeg håper Ashley snart innser hvor mye de har og kommer til å koste klubben i tapte inntekter.

Blir Elliot, Dummett, Darlow, Mbemba, Haidara, Taylor, Colback, Saivet, Shelvey, Colback, Townsend, Aarons, De Jong igjen må det virkelig forsterkes kraftig. Så får vi tro og håpe at Newcastle kan tiltrekke seg noen brukbare Championship spillere!?

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #11 på: 04. April 2016, 15:42 »
Jeg for min del gidder ikke å følge Newcastle lengre så lenge Ashley sitter der han gjør. Gidder ikke å bruke mer tid og energi på den vannskjøtselen han har påført klubben gjennom disse årene. Kan med fordel si at Newcastle er død så lenge han sitter som eier.
 Jeg har i allefall mye glede av å følge Rosenborg, et lag med en klar identitet og forståelse for hva som kreves for å vinne. Newcastle er den rakke motsetning, late spillere, ingen vinnerkultur, ingen identitet. Takk for meg, kommer sterkere tilbake når Mr. Mike Ashley har pakket sine saker og selger klubben til noen som vet hva det vil si å drive en fotballklubb.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #12 på: 04. April 2016, 16:57 »
Er slett ikke så sikker på at det står klubber i kø for å kjøpe Krul. Har ikke helt levert opp til det nivået han hadde i 11/12 sesongen, og en sesong på sidelinja hjelper nok ikke.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #13 på: 04. April 2016, 17:44 »
Jeg for min del tror ganske sikkert Perez blir med ned. Verre med Aarons som ikke har signert kontrakt. Perez signerte akkurat 5.5 års kontrakt så med annet noen virkelig legger mye penger på bordet tror jeg han blir. må nok bygge laget rundt shelvey, townsend, perez og lac

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hvordan gjør Newcastle det i Championship 2016/17
« Svar #14 på: 04. April 2016, 18:21 »
I kø kommer de nok ikke til å stå, men Krul er fortsatt bare 28. Blir neppe veldig dyr dersom de rykker ned, også grunnet hans lojalitet til klubben over mange år. Er en landslagskeeper med mange år foran seg. Håper Perez blir ja. Det hadde vært viktig.