20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00  (Lest 14815 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #75 på: 22. Des. 2013, 20:24 »
Synes forresten at Cabaye hadde sin beste kamp på veldig lenge nå, og han spilte, ikke overraskende, i en litt offensiv rolle.

Cabaye ser bare bedre og bedre ut for tiden.

En fantastisk fotballspiller og utrolig viktig for oss!

Sissoko har også begynt å vise hva som bor i han igjen de siste kampene!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #76 på: 22. Des. 2013, 21:19 »
Cabaye har jo også selv uttalt at han trives i akkurat en slik rolle. En dyptliggende playmaker som jobber fra boks til boks.

Korrekt.
Og enig med Panzer. Tiote klare ankeret med Anita og Cabaye som indreløpere slik jeg ser det. Mektig imponert over Anita også. For en deilig liten spiller det er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #77 på: 23. Des. 2013, 00:38 »
Er for så vidt enig med utsagnene om Cabaye, men vil gjerne også påpeke hvor utrolig fri rolle han ser ut til å ha fått i det siste. 

I denne siste kampen nå så var det en liten periode der han i løpet av få minutter først var ute på høyre ving offensivt, dro av en back nær dødlinja, og skapte en målsjanse for oss.  Like etterpå var han på venstre ving på vei frem for oss, før han til slutt hadde en viktig klarering i venstreback posisjon (riktignok som første-forsvarer om jeg husker rett).

Det syns jeg gir et fint bilde av at han ikke bare er kreativ og "vet" hvor han kan gjøre nytte for seg, men at han også trengs defensivt av og til.  Og det krever også mye av medspillere som vet va de selv skal gjøre når Cabaye går ut av posisjon. 

Sistnevnte var veldig ofte synliggjort som et problem tidligere da Ben Arfa fikk starte fast, og ingen egentlig visste helt hvor de skulle gjøre av seg når han fant på noe lurt.  Akkurat det syns jeg har blitt mye bedre rundt både Ben Arfa og Cabaye i det siste, og representerer kanskje (forhåpentligvis?) den gode flyten vi har i laget for tiden.
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #78 på: 23. Des. 2013, 00:55 »
Tør jeg å påstå at dette minner veldig om en viss vår for halvannet år siden der Cabaye hadde en lignende indreløperrolle, sammen med Tiote og Jonas på midten?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #79 på: 23. Des. 2013, 06:25 »
Ser tankegangen!
Synes det er spennende å se Newcastle om dagen. Vi kan vinne hver kamp, men er også klar over at vi kan ryke på en smell hver kamp.
Men det er deilig å tenke på at vi har holdt buret reint mot blant andre Spurs og Man Utd borte, og Chelsea hjemme! Lag som i fjor ekstremt sjeldent, uten at jeg har tall på det, gikk målløse av banen. Artig hvordan vi igjen har spillere som går foran med gode eksempler, både hva innsats og kvalitet gjelder!
Jeg var en av de som forsvarte Pardew veldig lenge i fjor, og hadde troa på at han var riktig mann. Men på slutten av sesongen mistet jeg en god del av troa, og ønsket han vekk. Men i høst har den troa kommet tilbake. Tatt en del skalper i høst, vist mye hvertfall jeg er fornøyd med, og virker som om han har overbevist veldig mange supportere. Er i mine øyne bortimot den perfekte mannen for oss, mtp restriksjonene fra Ashley.
Til slutt er det greit å sende ut en liten hyllest til spillere som Krul, Willy og Cabaye. Tre spillere jeg synes presterte under pari i fjor, og som virkelig har bidratt til en god høst for vår del. Spesielt imponert over statistikken Willy har :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #80 på: 23. Des. 2013, 12:39 »
En forskjell fra 11/12 sesongen er at jeg nå synes vi fortjener alle seirene vi får, kanskje med unntak av bortekampen med Tottenham. Vi har vist mer kvalitet, og hatt mindre "flaks".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #81 på: 23. Des. 2013, 15:38 »
Ja. Men føler jo at vi våren 2012 også spilte meget bra. Før jul var det veldig mye jevne matcher hvor vi hadde marginer med oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #82 på: 24. Des. 2013, 11:51 »
Hvordan er det å finne wtreams til nettbrett? Android. Mulig?
Nei.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #83 på: 24. Des. 2013, 13:07 »
Kommer ikke over hvor bra Willy faktisk spiller iforhold til hvor "dårlig" han har vært. Det er natt og dag!

6 poeng bak første plassen etter neste halvspilt sesong! Sykt!
Toon till I die.

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #84 på: 24. Des. 2013, 14:14 »
Jeg tror ikke diskusjonen ville blitt så stor frem til ikveld, derfor venter jeg med å starte den neste kamptråden. Jeg lager Newcastle - Stoke ikveld med mindre noen andre gjør det!