20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Medlemslokking  (Lest 10814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Medlemslokking
« Svar #30 pć: 05. Okt. 2011, 14:34 »
Fikk svar fra RGF i dag, og det ser dessverre ut til at det ikke er lov.

Sitat
Hei.

I henhold til pakkereiseloven og dens bestemmelser er en pÄlagt Ä stille garanti hvis det annonseres, markedsfÞres eller selges garantipliktige pakker uavhengig av om det er fortjeneste i det eller ei.

Hvis dere fakturerer de reisende for bare et pakkereiseelement, for eksempel kampbillettene og supporterne selv betaler direkte til hotell/fly er det ikke garantipliktig. Straks en pakke bestÄr av to pakkereiseelementer eller mer er hele pakken garantipliktig.

Flere andre supporterklubber, blant annet Manchester United Supporter Club meldte seg av samme grunn inn i RGF i juni i Ă„r.

Til orientering.

Vi kan uansett legge til rette for at alle innlosjeres pÄ samme hotell. Skal som sagt fikse det foran neste supportertur.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 pć: 05. Okt. 2011, 14:43 »
Har du sendt mail til supporterunionen og?

Vi kan jo bare gi beskjed om alle de andre klubbene som selger dette ulovlig, sÄ blir det vel stor stÄhei, evt mange fengselsstraffer :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 pć: 05. Okt. 2011, 15:59 »
HÞres pussig ut spÞr du meg. Jeg ville iallefall prosedert mot det om jeg mÄtte. NÄr lovgiver uttrykkelig sier: "I « nÊringsvirksomhet » ligger at formÄlet med virksomheten, direkte eller indirekte, er Ä oppnÄ Þkonomisk fortjeneste." sÄ synes jeg mildt sagt det er spesielt at RGF pÄstÄr at det er "uavhengig av om det er fortjeneste i det eller ei". Taler vel lovgiver midt imot der iallefall.

ForĂžvrig om formĂ„let med loven sĂ„ er det ifĂžlge Kai KrĂŒger (antageligvis utledet fra forarbeidene, men orker ikke lese pĂ„ det): "LovformĂ„let er tross dette Ă„ ramme den profesjonelle virksomhet pĂ„ selskapsreiseomrĂ„det, noe som er et tolkningsmoment i grĂ„sonen mellom «virksomhet» og «nĂŠring» pĂ„ den ene side og sporadiske turopplegg av mer privat karakter pĂ„ den annen."

Jeg ville forsĂžkt Ă„ hĂžre om Jussformidlingen i Bergen kan hjelpe oss: http://www.jussformidlingen.no/
Send en mail med spÞrsmÄlet og gjengi det sentrale i korrespondansen og at du sliter med Ä forstÄ vilkÄrene i pakkeloven §2-2 i samsvar med forarbeidene og den responsen som RGF gir deg. Bare poengter at vi er en liten supporterklubb (300ish medlemmer?) og begrenset Þkonomi.
« Siste redigering: 05. Okt. 2011, 16:02 av Hughie »