20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #315 på: 12. Jan. 2010, 14:36 »
for det første, hva skjer med resultatene til folk å spillerne dem klarer å hente?? er bare å gratulere :)

er sjøl i sesong to med både NUFC og LEEDS. ligger i nærheten av toppen med leeds, henta blandt annet D.Simpson og M.Harewood(bytter litt på han og beckford, problemet er bare att harewood spilte jævlig bra den tida beckford var skada i sesongstartenn 2010). 

spiller mest med NUFC nå, hvor je har gjort detta så langt!

Inn:
Deco - Gratis, greit med en verdensstjerne i troppen.
M.Silvestre - Gratis, greit med en erfaren kar å ha som back up
R.Maakay-Gratis,Henta pga avslutter egentskapene sine, backup
M.Knightley - 90 mill fra Wolves  trengte en god h.ving
G.Cahill - 44mil fra Bolton(rykka ned).
J.Hart - usikker sum fra Man. City. Ny 1.keeper.
Carlos Martins - 11 mil fra Benfica (midtbanespiller)
T. Soares - 20 mil fra Stoke(rykka ned)
Vanden Borre - på lån fra Genoa, bruker han som H.back
Marquinhos - på lån fra Internacional(brasil)
Hadde R.Shawcross klar rett etter att stoke rykka ned, men da hadde je ikke penger til den overgangen, da je fikk penger var han ikke tilgjengelig for like "lite" penger(52,5mil)

Ut:
Colo på lån til Roma, med opsjon på salg. fikk 15mil først.
H.Vukis(talentet på u19),på lån til Barca,greit å lære fra de beste
Krul på lån til QPR, greit å la han få erfaring.
Nolan på lån til Birmingham med opsjon på salg. fikk 8 mill ca
Barton på lån til West Ham, med opsjon på salg. fikk 10 mill ca
Ranger på lån til Millwall(rykka opp til CCC). fikk 1 mill. greit å la han herje litt i CCC en sesong 
Tozer på lån til Chesterfield i League One.
Slapp Butt på free transfer
Slapp Geremi på free transfer i januar.
Solgte T.lucius til plymouth for 6,25 mill.(henta'n gratis 09 ses)
Solgt Shola Ameobi til Birmingham i januar vinduet.
Solgt P.Løvenkran. til en klubb je ikke husker akkurat nå(januar)


ett litt prøving å "feiling" er dette laget som har snudd den dårlige sesong starten til å kommet meg opp på midtsjiktet i januar:

                                   J.Hart
A.Vanden Borre-S.Taylor-T.Kadar(form spiller)-M.Silvestre
                           Gutherie-A.Smith       
                      M.Knigthley-Deco-Jonas       
                                  Big Andy

det betyr att Enrique er ute av laget etter stor spill fra silvestre, det samme gjeder cahill, hvor hans form var litt nedadgående og kadar holder koken :)

føler je trenger en spiss og fikk akseptert ett låne tilbud på Santa Cruz, men så kom milan å snappa han opp foran meg.
Fikk også akseptert ett låne bud på Jo, og han har je i lomma om ikke arbeidtilatelsen er i orden da.. Hadde 1 mill kroner i transfer midler i januar, solgte jo to spillere(ameobi og Løven 29 og 15 mill) og fikk 5 mill å kjøpe for.. så Jo er den eneste je hadde råd til..

Neste kamp er southend borte i FA cupen. blir grei seier :) hadde fem kamper på rad med 2 uavgjort og 3 seiere(deriblandt obligatoriske seieren mot Sunderland og en fin seier mot City på st.james' park) før det ble tap mot aston villa borte(etter å tatt ledelsen). det førte meg opp på 12 plass.. lå å vaka mellom 19 og 17 plassen lenge.. har en luke på 6 poeng ned til nedrykk..

skal klare meg greit nå får'n håpe.. :) også får vi vel mere penger til sommeren :) går med tap hver månde, noe som ikke er så bra.. sjøl med fullt hus og ingen lønn over 29 mill!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #316 på: 12. Jan. 2010, 19:44 »
Jeg har spilt med Newcastle på Fm 2010, og til nå har det gått slik:
sesong 1: Opprykk
sesong 2: 6.plass i PL
sesong 3: 2. plass i PL, kvartfinale i Europacup
sesong 4: 1.plass i PL,  finale i CL( tap mot real madrid)


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #317 på: 14. Jan. 2010, 09:18 »
Er inni min første sesong med Newcastle. Etter ein dårleg start har eg no 9 seirar og 1 uavgjort på dei 10 siste. Dette gjer at eg ligg på 1 plass, 1 poeng føre WBA.
Har slete litt med taktikken, men synst det fungerar bra no.

UT: Ameobi, Barton, Geremi og Vukic.

Inn: Insua (lån), Ramsey (lån), Nick Montgomery, James Rodriquez (18år, anbefalast!) Kikin Fonseca (15 kampar, 14 mål), Christian Vieri.

Møter Chelsea i kvartfinalen i Ligacupen.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #318 på: 14. Jan. 2010, 10:20 »
kikin fonseca og bofo bautista er stjerne spillere tross alder og najonalitet :) alltid hatt lyst på dem, men ettersom je er i min andre sesong så begynner dem å dra litt på åra :p
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #319 på: 14. Jan. 2010, 18:01 »
Hos meg ble Newcastle kjøpt opp allerede i midten av oktober den første sesongen. Dog bare av en annen styreformann, som ikke har planer om å gjøre noen investeringer i klubben. Mådderføker. Eneste han gjorde var å frigjøre ca 40 mill NOK til overganger.

Laget ligger dog godt an, og leder serien med 4 poeng foran Sheff. Utd. med en kamp til gode. Har også kommet meg til 4. runde i Ligacupen.

På overgangsfronten har jeg hentet Marc Muniesia [FS, Barcelona, gratis], og Marquinhos [OM, AS], Chris Basham [FS, DM, MS] og Vladimir Weiss [OMH] på lån. I tillegg har jeg lånt ut noen unggutter, og jeg sliter med å bli kvitt Nicky Butt og Geremi.
Tips til hva jeg bør bruke mine 40 MNOK på?
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #320 på: 14. Jan. 2010, 18:08 »
Hos meg ble Newcastle kjøpt opp allerede i midten av oktober den første sesongen. Dog bare av en annen styreformann, som ikke har planer om å gjøre noen investeringer i klubben. Mådderføker. Eneste han gjorde var å frigjøre ca 40 mill NOK til overganger.

Laget ligger dog godt an, og leder serien med 4 poeng foran Sheff. Utd. med en kamp til gode. Har også kommet meg til 4. runde i Ligacupen.

På overgangsfronten har jeg hentet Marc Muniesia [FS, Barcelona, gratis], og Marquinhos [OM, AS], Chris Basham [FS, DM, MS] og Vladimir Weiss [OMH] på lån. I tillegg har jeg lånt ut noen unggutter, og jeg sliter med å bli kvitt Nicky Butt og Geremi.
Tips til hva jeg bør bruke mine 40 MNOK på?

Kjøp fri Geremi og Butt  ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #321 på: 14. Jan. 2010, 18:34 »
Det går ikke på transferbudsjettet, så kvitt deg med de! :P

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #322 på: 14. Jan. 2010, 19:27 »
Kvitta meg med Barton, Geremi og Amobi. Betalar vel fortsatt litt løn til dei, men måtte berre få dei vekk :P Fresh start.
Butt gløymte eg heilt, han har eg på reservelaget.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #323 på: 14. Jan. 2010, 23:12 »
Kvitta meg med Barton, Geremi og Amobi. Betalar vel fortsatt litt løn til dei, men måtte berre få dei vekk :P Fresh start.
Butt gløymte eg heilt, han har eg på reservelaget.
Hvis du ikke har kvitta deg med Butt, så er det det laget han skal spille på hvertfall!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #324 på: 14. Jan. 2010, 23:15 »
Haha nei eg skal forma og byggja laget rundt denne geniale spelaren ;) For all del, Butt var ein gong ein veldig god spelar, men no er han moden for å leggja skodna på hylla.

morten145

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #325 på: 15. Jan. 2010, 00:23 »
kvittet meg med butt og geremi ganske fort...

men IRRITERER meg at det er så vansklelig å bli kvitt colo!!

sinsyk høy uke lønn og man får ikke kvalitet for pengene syns jeg...

en annen ting var at jeg hentet dida på free transfear.. og speideren min gav han 5 1/2 stjerne... tenkte jeg hadde gjort et scoop til han kom til klubben... rett og slett ubrukelig.. hehe..

nå bruker jeg krul... gjør det faktisk veldig bra:)

man må prøve og feile litt... lever seg inn i spillet av og til og glemmer litt å sjekke real game fackts.. hehe..

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #326 på: 15. Jan. 2010, 11:14 »
Er jeg den eneste som ikke har spilt dette enda?
Jeg har klart å holde fingrene unna, å kommer sikkert til og gjøre det i en stund til. Jeg følger litt med her inne da, å har snappet opp endel frem til jeg skal spille selv :)

Helt ifra begynnelsen av sesongen, prøver Ashley da å kvitte seg med klubben?
Er det vanskelig å kvitte seg med Ashley?

Lykke til videre alle sammen 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #327 på: 15. Jan. 2010, 12:07 »
kan dere ikke gi Colo ny kontrakt? han gikk frivillig ned i lønn hos meg, og er en god nok spiller for klubben i mine øyne:) han er vell mer lett solgt også når han tjener mindre i Newcastle
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #328 på: 15. Jan. 2010, 12:10 »
Taylor og Colo storspelar no i forsvar hjå meg, 1 sesong. Er vel i desember. Slo akkurat Barnsley 0-2, Rodriquez med eit frispark i krysset frå 25 m.

Peter

  • Gjest
Sv: FM 2010
« Svar #329 på: 15. Jan. 2010, 14:06 »
Er jeg den eneste som ikke har spilt dette enda?
Jeg har klart å holde fingrene unna, å kommer sikkert til og gjøre det i en stund til. Jeg følger litt med her inne da, å har snappet opp endel frem til jeg skal spille selv :)

Helt ifra begynnelsen av sesongen, prøver Ashley da å kvitte seg med klubben?
Er det vanskelig å kvitte seg med Ashley?

Lykke til videre alle sammen 8)


Nei, du er ikke den eneste. Vet ikke om jeg orker og kjøpe det, men når voksne har glede av det har sikkert jeg og(hvis jeg hadde kjøpt det)...