20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #285 på: 28. Des. 2009, 15:46 »

hehe, bare je får sett den på nettet da :)

je måtte sjekke Wolves sitt lag på goal.com, bare for å få en oversikt over de dårlige forsvarsspillerne :p må vel nesten sjekke de ut på fm etterpå å, for å få en kritikkverdig vurdering.. hehe.. men kan jo begynne med Mark Little.. solgte du han? Han vet je er god, for han pleier je å låne om je sliter på høyre back :) iallefall veldig rask.. trudde det var en spiller du kunne satse på.. å hva med Berra? Mancienne? spennende å høre hva du har gjort med de spillerne der..

viktig å være gjerrig på bortebane, ødelegge spillet å kontre inn eller putte vinnermålet på dødball :) skjønt, gjelder egentlig mot de "storelagene".. lag som er like jevne eller antatt dårligere, bør få seg en leksjon i offensiv god fotball ;-) 5 i forsvar har je ikke spilt med før.. pleier som regel å spille deffensiv 4-1-4-1(4-5-1), med drøying av tid, kontring fotball, når je veit att je er underlegen :) funker 7 av 10 ganger.. hehe, noe som gir en god odds.

artig å få inn så mye penger, samt handle inn forsterkninger!? billigere enn de du solgte :)

bare hyggelig, det er jo derfor denne tråden ble startet, vil je tro:D er en liten ringrev innen fm.. skjønt, sliter med suksess på dette nye spillet.. lurer på om det er for mye avansert taktikk på plass nå, for en slik løp dem i senk-putt ballen kontant i mål taktikk mannen je er :D hehe
Hehe :P
Mark Little er absolutt en spiller å satse på, men trenger han ikke akkurat denne sesongen, han er ung. Jeg Melchiot drar på åra, og Little tar nok rollen hans om ikke lang tid. Little ville ikke fått så mye spilletid denne sesongen, så han er på lån hos Swindon.

Christophe Berra er en helt grei stopper, men han bedre, solgte han til Ipswich for 15 millioner. Mancienne avbrøt jeg lånet til, tenkte at jeg ikke hadde bruk for han... litt usikker på om jeg burde gjort det, har Melchiot som 1.valg, ellers har jeg Greg Halford, som er hakket bedre. Det er dessuten ikke så nødvendig og ha han på lån om jeg ikke trenger han, jeg har han ikke i framtiden. 3 valg, og nødstillfelle har jeg det norske stor talentet Magnar Ødegaard.

Ronald Zubar var på Wolves fra før, han har jeg fortsatt, han er en god backup, siden Andrade har lett for å pådra seg skader. Jeg kommer heller ikke til å selge Zubar. Jeg har også Kevin Foley, som også var der da jeg overtok. Han er backup, kan ikke si jeg bruker han ofte, men han er grei å ha i spillerstallen.

Ved å si at jeg fullfører på øvre halvdel av tabellen, noe jeg tviler på at jeg gjør, fikk jeg 80 mill (?) til overganger :P . Så økonomisk klarer Wolves seg bra.

Score på dødball er noe jeg sjelden gjør... har hatt noen få cornere jeg har scoret på. Kampen mot Stoke var en vanskelig lag, de er veldig dødballsterke, gode på cornere og kast, så spiller du mot Stoke, WATCH OUT. Rory Delap er en farlig spiller når han kaster!

_________________________________________________________________

Jævlig!
1,2,3 keeperne mine er skada, 4 keepern min kom akkurat tilbake fra skade, så var han langt ifra kampklar, så jeg måtte bruke 5(!) keepern min!
17 år gamle Tajei Omenås. Han er et greit talent, hvertfall på min save. Men han er langt ifra klar for PL. Da endte det med 4-1 tap mot Wigan, i et mareritt av en fotballkamp... Han kom rett fra reservelaget. Jeg vurderte å leie han ut, det skal jeg faen meg være glad for at jeg ikke gjorde. 4 keepern min er klar til neste kamp regner jeg med.
_________________________________________________________________

Update på keeper krisen!
2 keepern min er tilbake, 1 keepern min ble skada med en gang han kom tilbake. 4 keepern min ble skada igjen med en gang han var kampklar. 5 keepern min ble skada etter 1 lags debuten.

2 keepern min skal spille kampen mot villa, og på benken finner man 6 keepern, henta rett fra u-19 akademiet. Daniel East.
« Siste redigering: 28. Des. 2009, 17:37 av ErikLi »

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #286 på: 29. Des. 2009, 09:03 »

Wow.. det må en si.. sliter virkelig på keepersia du da med andre ord.. Hvem er 1.keeper, 2.keeper og 3.keeper av Matt Murray, Wayne H og Marcus Hahnemann?

Aha.. skjønner den med little da ja.. greit å få lånt han ut så han får kamptrening. kan ikke sløse bort ett sånt talent på benken :p
Vurderte å hente berra til Newcastle men, fant ut att han vart litt dyr :p

er inne i min debut i PL og på papiret hadde je forsåvidt en grei åpnining.. men den gang ei..

Blackburn hjemme: 0-0, kunne vippa begge veier, dem fikk ett mål korrekt annulert, sier vi  :P
Portsmouth hjemme: 1-2, Nufc: Deco P:Maartens x2 RK: S.Taylor 4.min og en gjøk på portsmouth i det 86.min(da var det 0-2).
Reading borte: 0-0, RK:Guthrie mellom 30 og 40 min. håpløst det å.

la meg etter de kampene der, fant ut att det var best. Neste kamp er Port Vale borte i Ligacupen, bør bli seier det. Neste kamp i PL, tror je var mot Scums!

håpløs serieåpning, med to rødekort.. Ligger greit over streken, ettersom je har noen lag etter meg. Investert i ett par spillere siden opprykket:
Inn:
Deco - Gratis, greit med en verdensstjerne i troppen.
M.Silvestre - Gratis, greit med en erfaren kar å ha som back up
R.Maakay-Gratis,Henta pga avslutter egentskapene sine, backup
M.Knightley - 90 mill fra Wolves :) trengte en god h.ving
G.Cahill - 44mil fra Bolton(rykka ned).
J.Hart - usikker sum fra Man. City. Ny 1.keeper.
Carlos Martins - 11 mil fra Benfica (midtbanespiller)
T. Soares - 20 mil fra Stoke(rykka ned)
Vanden Borre - på lån fra Genoa, bruker han som H.back
Marquinhos - på lån fra Internacional(brasil)
Hadde R.Shawcross klar rett etter att stoke rykka ned, men da hadde je ikke penger til den overgangen, da je fikk penger var han ikke tilgjengelig for like "lite" penger(52,5mil) :(

Ut:
Colo på lån til Roma, med opsjon på salg. fikk 15mil først.
H.Vukis(talentet på u19),på lån til Barca,greit å lære fra de beste
Krul på lån til QPR, greit å la han få erfaring.
Nolan på lån til Birmingham med opsjon på salg. fikk 8 mill ca
Barton på lån til West Ham, med opsjon på salg. fikk 10 mill ca
Ranger på lån til Millwall(rykka opp til CCC). fikk 1 mill. greit å la han herje litt i CCC en sesong :)
Slapp Butt på free transfer
Slapp Geremi på free transfer i januar.
Solgte T.lucius til plymouth for 6,25 mill.(henta'n gratis 09 ses)
Prøvde å selge ameobi å løven, men ingen ville ha dem.
prøver å låne ut Tozer og Kader for erfaring på nest høyeste nivå.

laget som spiller når alle er tilgjengelige:
                             J.Hart
A.vanDen Borre-S.Taylor-G.Cahill-J.Enrique
                     T.Soares-D.Guthrie   
      M.Knightley-Marquinhos-Jonas
                             A.Carroll

Vurderer å bytte ut Marquinhos og Carroll med Deco og Maakay. Kanskje det vil gi meg litt flere mål og poeng :)

Stoke er ikke så farlig med, ettersom dem rykka ned :p Dødball, kun Cornere egentlig pleier je å gjøre mye mål på :) Kjører dødballa inn på fem-meter og/eller straffe-feltet og ber stopperne utfordre keeperen, funker som regel perfekt.. men stopperne må jo være gode på hode da ;-) Nå som je har deco, å vurderer å bruke han fast, er je plutselig litt farligere på frispark å, det samme med martins på bana :)
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #287 på: 29. Des. 2009, 13:52 »
1. W Hennessey
2. Carl Ikeme
3. Matt Murray
4. Marcus Hahnemann
5. Tarjei Omenås
6. Daniel East

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #288 på: 30. Des. 2009, 12:12 »

Sjøl likar je Matt Murray, som var lovande en gong før han blei langtidsskada. men respekterer den rekkefølgen der, å ser att den å har sitt store potensial.

Forsåvidt, har je hatt en håpløs seriestart nå, med to tap, borte mot Shitty og hjemme mot Villa.. itillegg til resultatene som je sa i forrige innlegg.. Knuste port vale borte i Liga cupen, men det skulle bare mangle.. Man U lå faktisk sist etter 2 serie runder, å ligger vel nå etter ett par kamper til rett under streken.. Morosamt :D
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #289 på: 30. Des. 2009, 14:26 »

Sjøl likar je Matt Murray, som var lovande en gong før han blei langtidsskada. men respekterer den rekkefølgen der, å ser att den å har sitt store potensial.

Forsåvidt, har je hatt en håpløs seriestart nå, med to tap, borte mot Shitty og hjemme mot Villa.. itillegg til resultatene som je sa i forrige innlegg.. Knuste port vale borte i Liga cupen, men det skulle bare mangle.. Man U lå faktisk sist etter 2 serie runder, å ligger vel nå etter ett par kamper til rett under streken.. Morosamt :D

Arsenal lå på 12 plass etter 15 serierunder hos meg :P
Men nå funker ikke saven lenger :(
Starter med Colchester istedenfor. Lag med bra økonomi, feilen jeg gjorde med Wolves, som du sa var å bytte ut hele laget. merket at lite funka. Var nærme sparken, men nå funka ikke saven, kanskje like greit :P

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #290 på: 30. Des. 2009, 14:33 »
colchester ja.. laget med ikke så altfor stor stadion.. eller har de bygd ny? :) er litt av noen lag du væljer deg ut..  sjøl begynner å lure på om je skal begynne med noen nytt.. hehe.. menne.. problemet er att je har vært mange lag allerede, så veit itte hvilket je skal vælja meg nå..
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #291 på: 30. Des. 2009, 15:54 »
colchester ja.. laget med ikke så altfor stor stadion.. eller har de bygd ny? :) er litt av noen lag du væljer deg ut..  sjøl begynner å lure på om je skal begynne med noen nytt.. hehe.. menne.. problemet er att je har vært mange lag allerede, så veit itte hvilket je skal vælja meg nå..
The Weston Homes Community Stadium heter hvertfall hjemmebanen. Byggeår 2008, så du kan si at den er relativt ny. 10 000 tilskuerplasser tar arenaen (kun sitteplasser).

http://footballmanager.neoseeker.com/wiki/Transfer_Budgets_(2010)
Her kan du se transferbudsjettene til klubbene Premier League-League 2 (oppført i pund, så hvis du ganger budsjettet med 10, så finner du sånn ca i norske kroner). Starta med noe rundt 9 mill kr i Colchester, så du kan hente noen forsterkninger. Prøver å få Ryan Donaldson på lån fra Newcastle. 18 år, 14 i hurtighet og avsluttninger blant annet. Potensial til å bli stor han.

Leeds, Southampton, Colchester, Norwich, Huddersfield, Brighton og Bristol Rovers er de med størst overgangsbudsjett. Jeg tror dette er fra 1 patch, og jeg spiller med patch 2. Det er ikke store forandringer hvertfall.

Hvis du skal velge et lag fra League 1, burde du velge en av de jeg nevnte. Hvis du vil har penger til forsterkninger vel og merke. 

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #292 på: 30. Des. 2009, 23:12 »
Prøver å få Ryan Donaldson på lån fra Newcastle. 18 år, 14 i hurtighet og avsluttninger blant annet. Potensial til å bli stor han.

Lånte han ut fra januar 10->juli 11. De forlenget lånet i januar 11.
På de første 12 mnd, scoret han omtrent 50 mål på 70 kamper. Det var i league one :) Vukcic var langt fra ueffen i CCC 10/11 sesongen. På lån til Charlton. Sist jeg sjekker hadde han scoret 10 mål på 15 kamper :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #293 på: 31. Des. 2009, 02:11 »
Etter en 3. sesong hvor jeg kom på 2. plass i PL, kvartfinalen i CL og kvartfinalen i begge cuppene trengte jeg å forsterke.

Har nå hentet Fabian Delph og Pato (!) til klubben, og kommer til å hente noen talenter til for litt ekstra bredde i stallen.

Håper jeg greier å vinne noe igjen i neste sesong :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #294 på: 31. Des. 2009, 12:45 »
Har nå hentet Fabian Delph og Pato (!) til klubben, og kommer til å hente noen talenter til for litt ekstra bredde i stallen.
Magnar Ødegaard og Marco Verratti. Klarte å hente Magnar til Colchester. I 1 sesong kostet han 1.4 mill(!), og han er født i 93. Marco Verratti, som er et enda større talent, og det største som jeg vet om, også 16, født sent på året i 92.

Henta Verratti til Wolves, og han fikk en del spilletid, hadde mange assists og et par mål.

Jani

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #295 på: 05. Jan. 2010, 18:00 »
rykka opp med Newcastle nå netopp, fikk 11 mill kr i transferbudsjett.
noen som har noe gode soillere som er gratis/koster lite?

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #296 på: 05. Jan. 2010, 19:53 »
Da har jeg også kommet i gang med FM2010.
Har lest litt rundt i tråden her,  og lett litt etter råd. Smolarek gikk nettopp til en annen klubb, men jeg får inn Marquinhos på lån, i tillegg til Weiss [ManCity, MHS, lån] og Basham [Bolton, DM/FS/MS, lån]. Tenker å prøve å få inn en spiss til på lån, ettersom Ranger og Carroll ikke har overdrevent gode stats. Mulig jeg gunner på med Harewood. Funker han bra?
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #297 på: 05. Jan. 2010, 20:04 »
Da har jeg også kommet i gang med FM2010.
Har lest litt rundt i tråden her,  og lett litt etter råd. Smolarek gikk nettopp til en annen klubb, men jeg får inn Marquinhos på lån, i tillegg til Weiss [ManCity, MHS, lån] og Basham [Bolton, DM/FS/MS, lån]. Tenker å prøve å få inn en spiss til på lån, ettersom Ranger og Carroll ikke har overdrevent gode stats. Mulig jeg gunner på med Harewood. Funker han bra?

Lån Macheda, wilshere og saivet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #298 på: 05. Jan. 2010, 20:19 »
Harewood hadde snaut 30 mål for meg i alle turneringer første året. Holdt på å signere han på permanent basis, men gikk for noen andre grunnet alder.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #299 på: 05. Jan. 2010, 22:38 »
Da har jeg også kommet i gang med FM2010.
Har lest litt rundt i tråden her,  og lett litt etter råd. Smolarek gikk nettopp til en annen klubb, men jeg får inn Marquinhos på lån, i tillegg til Weiss [ManCity, MHS, lån] og Basham [Bolton, DM/FS/MS, lån]. Tenker å prøve å få inn en spiss til på lån, ettersom Ranger og Carroll ikke har overdrevent gode stats. Mulig jeg gunner på med Harewood. Funker han bra?

Basham har eg aldri tenkt på å hente av eller annen grunn, men han blir i alle fall god utover ! Scorer ofte mot meg...