20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva kan vi forvente av Keegan?  (Lest 6562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #30 på: 27. Jan. 2008, 17:31 »
Uansett hva han sa, så spilte vi hvertfall veldig god fotball i første omgang. Det kan ingen ta fra oss. Vi må bare lære å prestere en hel kamp. Gleder meg til martins er tilbake. Han gir angrepet noe ekstra.
lt;3 Newcastle <3

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #31 på: 27. Jan. 2008, 17:37 »
Tar det ikke for gitt, selv om det var det jeg skrev:)
Godt mulig Keegan sier litt mindre før kampen i forhold til det spillerene er vant til.
Men om alt han hadde sagt var: "Arsenal are a great passing team. We must make sure we pass the ball better than them"
så tviler jeg sterkt på at vi hadde spillt som vi gjorde i første omgang.
Vet ikke om andre er av samme mening, men jeg synes det så ut som om det var en plan over angrepene og spillet vårt, noe det er lenge siden sist jeg så.
Om det er noe i det NOTW skriver, er ikke godt å vite, men om det er det, regner jeg med det er sterkt overdrevet.
Når sånne rykter om spillere som er skeptiske til manageren kommer ut, kan det fort få en negativ effekt enten det er noe i det eller ikke.

Enig Doffi, får håpe Nigeria snart ryker ut av mesterskapet.
« Siste redigering: 27. Jan. 2008, 17:39 av mongobongo »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #32 på: 27. Jan. 2008, 17:46 »
Jepp..vi trenger Martins nå!  Det er en ganske stor sjanse for at Nigeria ryker på tirsdag, og da har vi Oba tilbake mot Boro til helga tenker jeg..så det er bare å håpe.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

RHCP14

  • Gjest
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #33 på: 27. Jan. 2008, 19:39 »
Eg forventer at Keegan får eit godt samarbeid med spillerene han har til rådighet nå. Han må få tilbake ein positivitet i laget og glade ansikter ute på banen. Synes det er kjipt å se spillere som Owen, Duff og Martins med total mangel av sjølvtillit. Sånn det ser ut nå får vi ikkje noen forsterkninger i januar. Dette betyr at spillerene er nødt til å brette opp armene å kjempe for å havne midt på tabellen.

Første omgangen av Asenalkampen var svært oppløftende. Ein kan se at Duff er på veg tilbake igjen, og i neste kamp holder han kanskje alle 90. Newcastle-laget spilte langs bakken i ein ofansiv 4-4-2, og ikkje 4-5-1 som Big Sam ville ha spillt.

Likevel så var det nok eit Arsenal-lag som undervurderte oss i første, for andre omgang var total Arsenal-dominans.

Forventer at Newcastle ikkje sprekker som dei gjorde mot Arsenal....

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #34 på: 27. Jan. 2008, 20:22 »
Vi klarer oss veldig bra i første omgang, men det er for mye panikk i forsvaret vårt i tillegg til at vi ikke har en notorisk målscorer. Håper virkelig at Owen kan begynne å putte noen snart, det kan jo også forsvares med at midtbane leddet vårt ikke klarer å servere Owen med gode passninger.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #35 på: 27. Jan. 2008, 21:20 »
Tar det ikke for gitt, selv om det var det jeg skrev:)
Godt mulig Keegan sier litt mindre før kampen i forhold til det spillerene er vant til.
Men om alt han hadde sagt var: "Arsenal are a great passing team. We must make sure we pass the ball better than them"
så tviler jeg sterkt på at vi hadde spillt som vi gjorde i første omgang.
Vet ikke om andre er av samme mening, men jeg synes det så ut som om det var en plan over angrepene og spillet vårt, noe det er lenge siden sist jeg så.
Om det er noe i det NOTW skriver, er ikke godt å vite, men om det er det, regner jeg med det er sterkt overdrevet.
Når sånne rykter om spillere som er skeptiske til manageren kommer ut, kan det fort få en negativ effekt enten det er noe i det eller ikke.

Enig Doffi, får håpe Nigeria snart ryker ut av mesterskapet.

>> Er enig i at det så ut som at det var en plan bak spillet vårt i første omgang. Så løsslupne i spillestilen har ikke Newcastle vært på lang tid. Når det er sagt, var oppskriften ganske enkel: høyt press på banen, spill langs kantene, og ball etter ball i boksen. Og det funket i 1. omgang; mye takket være at Nicky Butt spilte som en gud som defensivt midtbaneanker, og Duff hadde dagen på venstrekanten. Bedre spisser, og vi hadde sannsynligvis puttet en ball eller to også.

Angående lengden og detaljene i pre-matchtaler, så er jeg ikke så sikker på om det har så mye å si uansett. Med fare for å fremstille meg selv som arrogant, er det ikke til å stikke under en stol at flere og flere fotballspillere kun er overbetalte jyplinger med lav IQ og steinhøyt ego. Kort fortalt vil flere av dagens fotballspillere neppe ha noen praktisk forståelse for taktisk drilling fremstilt på ei tavle, og slikt sett er det like greit om de kun blir presentert for "Rema 1000-modellen" som Kevin keegan sannsynligvis primært står for. Pluss på at Keegan er en jævel på motivering, og sluttresultatet blir ikke nødvendigvis dårligere enn om det var et taktisk geni som var manager...


PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #36 på: 27. Jan. 2008, 22:22 »
Hehe, tror ikke du er den eneste som mener at mange fotballspillere er overbetalte jyplinger med stort ego.  :)
Vi har vel hatt vår del med "sånne typer" i klubben, og har nok av dem enda.
Får bare håpe Keegan vet hvordan man skal takle dem, det var vel der Roeder hovedsaklig feilet.


Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #37 på: 28. Jan. 2008, 14:52 »
The News of the World quoted that always-busy "club insider" as having given them the lowdown on Kevin Keegan's Emirates team talk as follows:

"The players were waiting for Kevin to give his instructions but all he said was 'Arsenal are a great passing team. We must make sure we pass the ball better than them'.

That was it," reported the anonymous source.

"There were no specific tactics, no work on set pieces ... the players were stunned."

Tatt fra Nufc.com

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men det er jo ikke den beste pre-match talen jeg har hørt? Er ikke så veldig motiverende?

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #38 på: 28. Jan. 2008, 15:25 »
Det er  mest sannsynlig bare bullshit og diskutert tidligere her inne.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva kan vi forvente av Keegan?
« Svar #39 på: 28. Jan. 2008, 17:54 »
Forøvrig har jeg inntrykk av at taktikkmøter foregår FØR den talen i garderoben. Det er ikke rett før de går inn til kampen at spillerne skal få informasjon om motstanderen og hva de selv skal gjøre. Hva man legger i begrepet Pre Match Team Talk i England vet jeg dog ikke. Jeg har aldri vært inne i Newcastles garderobe før kamp, og jeg vet heller ikke om de har spillermøte dagen før kamp, eller tidligere på kampdagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon