20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem tar over sirkus Newcastle?

Harry Redknapp
11 (12.2%)
José Mourinho
11 (12.2%)
Mark Hughes
11 (12.2%)
Steve McClaren
15 (16.7%)
Martin Jol
7 (7.8%)
Terry Venables
0 (0%)
Alan Shearer
11 (12.2%)
Kevin Keegan
9 (10%)
Gordon Strachan
4 (4.4%)
Chris Coleman
2 (2.2%)
Marcelo Lippi
3 (3.3%)
Ottmar Hitzfield
5 (5.6%)
Paul Ince
0 (0%)
Steve Bruce
0 (0%)
Nigel Pearson
0 (0%)
Claudio Ranieri
0 (0%)
Stuart Pearce
0 (0%)
David O Leary
1 (1.1%)

Stemmer totalt: 85

Skrevet av Emne: Hvem tar over sirkus Newcastle?  (Lest 47645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #225 på: 15. Jan. 2008, 17:37 »
Houllier ja. Veit om mange kompiser som vil mobbe meg da.
Veit ikke hva jeg skal si. Klart bedre enn Redknapp og co, men om det er noen drømmemann - definitivt ikke!

Hehehehe, kjenner meg igjen her ja. Dog enig at det ikke er drømmemannen, men når man ser hvordan det hele har utviklet seg er jeg sann litt over middels fornøyd med Houllier. Håper han drar inn Shearer i teamet som det går rykter om.
Enig i den! Houllier alene derimot (uten Shearer) vil skuffe meg litt! Føler vi trenger en type som Shearer i trenerteamet...

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #226 på: 15. Jan. 2008, 17:44 »
Han har vel en eller annen uoffisiell rekord i antall floppkjøp da. Usikker på hvordan han gjorde det på transferfronten i Lyon, men i Liverpool hentet han mange elendige franskmenn. Cisse (14 mp), Le Tallec, Cheyrou + Diouf, Diao osv.
Walking in a Keegan wonderland!

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #227 på: 15. Jan. 2008, 18:00 »
Altså, akkurat nå er det ikke floppkjøp-kvota vi burde fokuserefor mye på, alle flopper en og annen gang i transferheten. Når det er sagt er hverken Cisse eller Diouf dårlige spillere, men kanskje litt overpriset. Har uansett begge bevist at de er gode, selvom de er usmaklige.
Når vi ser de siste managerene vi har hatt og deres bomkjøp så kommer jeg faktisk bare på N'Zogbia,Martins ,(og til nå) Beye og Faye i farten(sorry hvis jeg glemmer noen) som ikke har vært bomkjøp de siste årene. Resten har vel på et eller annet vis vært bomkjøp. Og det er jo sikkert mye av grunnen til at vi ligger om vi gjør nå.
Enig i at Shearer i trenerstabben hadde vært helt konge, og det optimale i førsteomgang. Det hadde virkelig vært noe.
 
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #228 på: 15. Jan. 2008, 18:01 »
Endelig virker det som om vi ser til kontinentet igjen. ENDELIG. Nå har ikke utenlandske managere og Newcastle vært en kanonsuksess akkurat med Ardiles og Gullit. Men Houllier skiller seg fra disse på flere måter:

Mannen har en drøss av managererfaring både i England og i Frankrike. Det hadde hverken Ardiles eller Gullit. Med Houllier kan vi få en manager som har defensiv struktur som sin spesialitet. Han gjorde Liverpool til et av de vanskeligste lagene å spille mot da han var manager der, og er det en som virkelig kan få skikk på forsvaret vårt, så er det Houllier. Så får angrepsspillet komme etterhvert, da en solid defensiv grunnmur alltid vil være en forutsetning for et skikkelig offensivt angrepsmønster.

Og for å være helt ærlig så tror jeg Houllier har skikkelig lyst på jobben. Jeg tror han tenker at han har noe uoppgjort i engelsk fotball ettersom den siste tiden i Liverpool ble "så der". Og jeg tror definitivt at han har lært en hel del siden sist han var i England.

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #229 på: 15. Jan. 2008, 18:07 »
Njaa, selv om Liverpool var drit kjedelige å se på under Houllier betyr ikke det nødvendigvis at de var såå sterke defensivt. Husker spesielt at de slet voldsomt på defensive dødballer.
Allikevel har du et godt poeng i at Houllier muligens føler han har noe å bevise i England, men i det store og det hele er jeg skeptisk til Houllier.
Walking in a Keegan wonderland!

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #230 på: 15. Jan. 2008, 18:08 »
Mange ønsker Shearer som manager, og jeg er en av dem.
Han har ingen erfaring, men han kjenner klubben meget godt og har et navn
i den store fotballverdenen som kan være med på å lokke til seg noen spennende spillere!

Samtidig er jeg stor fan av Keegan.
Skulle gjerne sett han i managerstolen med Shearer som assistent (eller likestilte stillinger
hvis det høres bedre ut for bl.a Shearer).
Under Keegan hadde Newcastle en rekke spennende profiler og spilte ganske ofte glimrende og
underholdende fotball, noe de siste sesongene har gitt lite av...

Tror ikke Mark Hughes velger bort jobben sin i Blackburn til fordel Newcastle.
Samtidig er det surt å se spillere som Santa Cruz og Elano bøtte inn mål for sine klubber,
mens vi knapt nok klarer å få ballen innenfor 16 meter'n  :'( :'( :'( :'(

Gerard Houllier er heller intet dårlig valg!
Spørsmålet er vel om han vil forlate stillingen han har per dags dato...
Han har enorme fotballfaglige kunnskaper og kjenner fransk fotball bra og er glimrende på
spillerutvikling...
Han har vunnet trofeer og kanskje han klarer det samme i Newcastle???

SÅ jeg vil bli JÆVLA glad hvis Keegan eller Houllier setter seg i managerstolen...

Trodde ALDRI jeg skulle si meg hjertens enig i Bråkebøtta's meninger, men her må jeg jaggu si at jeg er HELT ENIG! Bra Bøtta - Keep on smiling :)

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #231 på: 15. Jan. 2008, 18:32 »
Han har vel en eller annen uoffisiell rekord i antall floppkjøp da. Usikker på hvordan han gjorde det på transferfronten i Lyon, men i Liverpool hentet han mange elendige franskmenn. Cisse (14 mp), Le Tallec, Cheyrou + Diouf, Diao osv.


Mange flopper ja, og jeg blir ikke akkurat imponert over denne lista.

In
 Date  Player               From              Fee

 1998
 July  Vegard Heggem        Rosenborg         £3.5m
 Nov   Jean-Michel Ferri    Istanbulspor      £1.5m

 1999
 Jan   Frode Kippe          Lillestrom        £700,000
       Rigobert Song        Salernitana       £2.72m
 Feb   Djimi Traore         Laval             £550,000
 May   Sami Hyypia          Willem II         £2.6m
 June  Titi Camara          Marseille         £2.6m
       Stephane Henchoz     Blackburn         £3.75m
       Sander Westerveld    Vitesse Arnhem    £4m
 July  Vladimir Smicer      Lens              £3.75m
       Erik Meijer          Bayer Leverkusen  Free
       Dietmar Hamann       Newcastle         £8m

 2000
 Mar   Emile Heskey         Leicester         £11m
 June  Markus Babbel        Bayern Munich     Free
       Bernard Diomede      Auxerre           £3m
 July  Pegguy Arphexad      Leicester         Free
       Gary McAllister      Coventry          Free
       Nick Barmby          Everton           £6m
 Aug   Christian Ziege      Middlesbrough     £5.5m
 Sept  Gregory Vignal       Montpellier       £500,000
 Nov   Danny Sjoland        West Ham          £1m
 Dec   Igor Biscan          Dynamo Zagreb     £5.5m

2001
 Jan   Jari Litmanen        Barcelona         Free
 May -
 July  John Arne Riise      Monaco            £4m
       Milan Baros          Banik Ostrava     £3.4m
 Aug   Chris Kirkland       Coventry          £6m A
       Jerzy Dudek          Feyenoord         £4.85m
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #232 på: 15. Jan. 2008, 18:36 »
For Lyon kjøpte han følgende:

John Carew Besiktas £ 5m
Benoit Pedretti Marseille   
Sylvain Monsoreau Sochaux 
Tiago Chelsea £ 6.5m
Kim Kallstrom Rennes 
Jeremy Toulalan Nantes
Sebastien Squillaci Monaco 
Alou Diarra Lens
Milan Baros Aston Villa
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #233 på: 15. Jan. 2008, 18:43 »
Houllier gjorde uten tvil mange dårlige kjøp i Liverpool. Skulle nesten tro det var tradisjon på Anfield, for jeg syns egentlig at Benitez har gått mye i samme sporet.

Det store paradokset, derimot, er at Newcastle i samme periode nok brukte mer penger på bomkjøp enn Houllier og Liverpool. 10 mp. for Alain Goma og Marcelino i 1999 sier sitt. Og de to utgjorde bare toppen av det store isfjellet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #234 på: 15. Jan. 2008, 18:49 »
Newcastle = Bomkjøp. Så han vil sikkert passe godt inn :)

Asbjørn, hvor finner du slike lister? Har flere ganger prøvd å finne det for div managere med finner sjeldent like fine som de der.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #235 på: 15. Jan. 2008, 18:52 »
Newcastle = Bomkjøp. Så han vil sikkert passe godt inn :)

Asbjørn, hvor finner du slike lister? Har flere ganger prøvd å finne det for div managere med finner sjeldent like fine som de der.

Fant dette på Newcastle-Online forumet. Ellers er Soccerbase.com et fint verktøy.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #236 på: 15. Jan. 2008, 18:53 »
vil ikke påstå at allardyce har hatt så mange kanonkjøp heller ( for oss).. Tror ikke houllier vil gjøre det værre akkurat.

Jeg er skaptisk, men det ville jeg vært uansett hvilken manager som overtok. jeg tror at houllier er den beste kandidaten, av de som er oppnåelige. har vært i spillet en stund, og kan foråpentligvis ha lært av tiden i liverpool?

Bør også ha godt oversikt over talenter rundt om i verden. Men så var det dette om å tørre å angripe antatt bedre lag..,
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #237 på: 15. Jan. 2008, 18:55 »
For Lyon kjøpte han følgende:

John Carew Besiktas £ 5m
Benoit Pedretti Marseille   
Sylvain Monsoreau Sochaux 
Tiago Chelsea £ 6.5m
Kim Kallstrom Rennes 
Jeremy Toulalan Nantes
Sebastien Squillaci Monaco 
Alou Diarra Lens
Milan Baros Aston Villa

Mange habile kjøp her.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #238 på: 15. Jan. 2008, 18:56 »
Jeg hadde vært veldig fornøyd m houllier m shearer som assistent, fantastisk fornøyd hadde jeg blitt faktisk. Men jeg var jo fornøyd med ansettelsen av big sam også da :-\

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #239 på: 15. Jan. 2008, 19:04 »
For Lyon kjøpte han følgende:

John Carew Besiktas £ 5m
Benoit Pedretti Marseille   
Sylvain Monsoreau Sochaux 
Tiago Chelsea £ 6.5m
Kim Kallstrom Rennes 
Jeremy Toulalan Nantes
Sebastien Squillaci Monaco 
Alou Diarra Lens
Milan Baros Aston Villa

Mange habile kjøp her.

I frankrike er nok dette mer enn gode nok kjøp, men ikke mange av spillerene ovenfor, om noen i det hele tatt hadde tatt plass i startelleveren blant de fire store i PL. Kommer til å støtte Houllier 100%, men jeg er spent på hvordan The Boo boys vil reagere når de ser hvilken fotball Houllier står for. Er redd for at vi kan få oppleve den samme gamle sirkus leksa om igjen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."