20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 574256 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2940 på: 17. Sep. 2014, 17:16 »
Når Pardew er ute, håper jeg sackpardew-gjengen går til den viktigste roten til våre problemer: ashley out!

Er ikke helt enig der. Jeg lever fint med MA.  Synes NUFC ville ha mistet mer av sin sjel om den skulle ha blitt oppkjøpt av en rik sjeik som har forvandlet oss til City.  Håper og tror at MA har innsett at Pardew ikke har mer å tilbringe klubben.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2941 på: 17. Sep. 2014, 18:03 »
Sackpardew-gjengen har sagt at de veit at problemet bunner ut i Ashley. Men vanskelig å skulle presse drittsekken ut da. Da må fansen kollektivt slutte møte opp på SJP.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tremblem

  • Gjest
Sv: Alan Pardew
« Svar #2942 på: 17. Sep. 2014, 18:15 »
Når Pardew er ute, håper jeg sackpardew-gjengen går til den viktigste roten til våre problemer: ashley out!

Er ikke helt enig der. Jeg lever fint med MA.  Synes NUFC ville ha mistet mer av sin sjel om den skulle ha blitt oppkjøpt av en rik sjeik som har forvandlet oss til City.  Håper og tror at MA har innsett at Pardew ikke har mer å tilbringe klubben.

Mike Ashley, den uttalte filosofien hans for klubben er ikke så dum, teknisk sett:

1. Klubben skal være tilpasset de nye Financial Fair Play-reglene og være en klubb med sunn økonomi
2. Klubben skal utvikle yngre spillere som på sikt skal kunne selges for en god fortjeneste

So far so good, og jeg er enig i at det er den riktige måten å drive klubben på, og drevet riktig skal det være mulig konstant være blant topp 8, snuse på en CL-plass i ny og ne samt konkurrere om pokaler i cupene.

Hvor går det da så inn i helvete feil? Etter mitt syn:

1. Noe Ashley sjøl burde skjønne, you got to spend money to earn money. Noe har han gjort riktig med å oppgradere treningsanlegg, hente en del tilsynelatende spennende, yngre spillere osv, men de hjelper faen så lite når han er kjip på pengene når det gjelder å ansette de riktige folkene. Dette bringer meg over på punkt nr. 2.

2. Man må faktisk ha den rette kompetansen på plass for å få valuta for pengene og utvikle folk. De vil si et medisinsk apparat som klarer å forebygge og begrense skader, trenere som er i stand til å utvikle enkeltspillere samt en MANAGER som er i stand til å utvikle et fungerende lag hvor disse spillerne kan blomstre ved å få utnytte sine sterke sider og utvikle seg.

Her feiler Ashley noe helt kapitalt! Pardew er ikke i stand til å utføre noe av dette, og hvorfor da beholde han? Skylde på at Pardew har vanskelig arbeidsforhold? Velkommen i klubben, det er omtrent slik alle klubber og trenere har det. Klubber som Southampton, Swansea og Everton, til og med inntil nylig Arsenal, er klubber å se til. De har klart å få mye ut av små midler med dyktige managere ved roret.

Hadde Ashley fått inn en manager som klarer å utvikle en attraktiv spillestil, en som tør å utvikle spillere, gi ungutta sjansen samtidig som man kan få inn noen spillere med rutine til å veilede de, skulle jeg garantert en mye mer veldrevet klubb på alle områder. Dette ville generert:

1. Mer positiv oppmerksomhet rundt laget, som igjen skaper større inntekter via sponsorer, tv-inntekter og publikum
2. Ekstra inntekter gjennom høyere plasseringer
3. Dette vil gjøre oss mer attraktive for spillere og annet personell
4. En entusiastisk fanskare som kan være en 12th man igjen

Vel, dette er mine synspunkter.


Strategien til Ashley er i dag bare halvveis gjenomført, og har man bare tenkt å gjøre noe halvveis kan man like godt drite i å gjøre noe som helst!
« Siste redigering: 17. Sep. 2014, 18:22 av Tremblem »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2943 på: 17. Sep. 2014, 20:10 »
Godt innlegg Tremblem. Min støtte til MA er avhengig av hvilken manager han får inn nå. Hadde jeg vært ham, ville jeg hentet inn en ung, lovende, offensiv manager som tillater spillere å gjøre feil. Pardews overfokus på "defensiv" organisering svekker oss fordi man ikke lærer seg å spille seg ut av pressede situasjoner.  De Boer ville vært en helt fantastisk signering. Han har også en fordel fordi vi har flere nederlandske spillere i stallen. Ergo vil de tilpasse seg raskere hans spillestil. Med De Boer får vi også enklere tilgang til det nederlandske spillermarkedet tror jeg

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2944 på: 17. Sep. 2014, 20:14 »


Håh!
Nei.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2945 på: 17. Sep. 2014, 20:21 »
Elsker denne ironiske bruken av Ashley fargene. Smått genialt når man først skulle gjøre noe.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2946 på: 18. Sep. 2014, 00:52 »


Håh!

Herlig! Håper dei får dei med seg inn på stadion
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2947 på: 18. Sep. 2014, 00:54 »
mr.fresh, slike odds har som regel lite å si når det gjelder managere og transfers. Mange ganger har managere og overganger ikke engang vært spillbare, uten at det skjer noe.

ehhh... vel.... en bookmaker setter ikke 10 i odds på chelsea hjemmeseier mot west ham feks... kan godt hende de gir deg 1,01 i odds borte mot real madrid..... dette fordi det de tjener på er å ikke gi kunden for høye odds... så å gi en usikker ting lav odds antyder ingenting.... men å gi en såkalt "sikker" ting høy odds antyder at det ikke er så sikkert som man skulle tro.... man ville aldri få så høy odds på pardew som nestemann ut om det er såpass sikkert... da vil jo bookmakern tape penger, og slashe oddsen/aldri ha den høy i første omgang... oddssettere er tross alt folk som sitter på all info og er blant de beste til å vite sansynligheten for utfalll... så er svært sjelden man finner en odds som er for høy... om de gir lav odds på noe mere usikkert gjør bare at de evt ikke blir spilt på eller tjener penger på de som er dumme nok.... men å sette høy odds på noe sikkert skjer ikke....(hvertfall meget sjeden)... er det noe som tilsier om noe skjer, er det om oddsen er høy.... da skjer det som regel ikke.... om den er lav sier ingenting....

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2948 på: 18. Sep. 2014, 12:01 »
Sikkert mange som har sett denne



Spesielt delen om kreative spillere er meget gjenkjennelig.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2949 på: 18. Sep. 2014, 17:41 »
Pardew, gjer som Ole Gunnar. Tre til side!

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2950 på: 18. Sep. 2014, 18:09 »
Sikkert mange som har sett denne



Spesielt delen om kreative spillere er meget gjenkjennelig.

Hvordan kan noen være så spot on, før han i det hele tatt hadde overtatt laget... Hahaha
Toon till I die.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2951 på: 18. Sep. 2014, 18:38 »


Dette oppsummerer det godt. Har hørt prat om dette siden Pardew ble manager, men veien er lang fra ord til handling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2952 på: 18. Sep. 2014, 21:05 »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2953 på: 18. Sep. 2014, 21:37 »
Did you know: Alan Pardew’s league record when losing at half time stands at P 42 W 0 D 6 L 36 (6 points salvaged from a possible 126).

NUFC never come back to win after trailing at half time during his tenure.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2954 på: 18. Sep. 2014, 22:28 »
Gir jo et veldig godt bilde av Pardew taktiske begrensninger, det derre.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/rob-lee-am-struggling-find-7795871

Forøvrig Rob Lee med et godt innlegg der han påpeker at det er tross alt ikke kun Pardew sin feil, dette.
Og så har han vel rett i at det vi trenger er en manager som faktisk våger si Ashley i mot, men at Ashley antakeligvis igjen blir å ansette en yes-man fremfor en manager som vil tjene oss best.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida