20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00  (Lest 16903 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« på: 12. Des. 2013, 22:48 »
Ny kamp, denne gang hjemme mot et solid Southampton. Cabaye er suspender, og dermed må det bli ihvertfall en endring fra kampen på OT.

Jeg håper på denne 11'eren:

                     Krul

Debuchy - Willo - Colo - Santon

                     Tiote

            Sissoko      Anita

Ben Arfa                        Gouffran

                       Remy

"Frykter" derimot en 4-4-2 igjen med Shola på topp og Ben Arfa på benken.

Andreas Thoring

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 236
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #1 på: 13. Des. 2013, 09:56 »
Tøff, tøff kamp!
Soton har en haug med skader på nøkkelspillere, men bet godt fra seg mot City.

Skader: Kelvin Davies (k), Artur Boruc (k), Nathaniel Clyne (f), Daniel Fox (f), Guly (m), Morgan Schneiderlin (m), Victor Wanyama (m)
Usikre: Jose Fonte (f), Jack Cork (m), Gaston Ramírez (m)

Surt at Cabaye er ute. Anita får vise oss hva som bor i han.

                         Krul
Deb - Williamson - Colo - Santon

Sissoko - Anita - Tiote - Gouff

               Shola - Remy



snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #2 på: 13. Des. 2013, 10:03 »
Med Cabaye ute denne kampen tror jeg fort vi skal være fornøyd med et uavgjort resultat her.

Med Cabaye hadde jeg trodd og håpt på en seier.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #3 på: 13. Des. 2013, 10:06 »
Eg tror og håper at Anita kan komme inn å gjøre en tilsvarende jobb som Cabaye ville ha gjort.

Har også en følelse på at Ben Arfa starter denne kampen for å få litt fart fremover.
Vi er på hjemmebane og det er vi som skal angripe og styre denne kampen.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #4 på: 13. Des. 2013, 10:11 »
Jeg også frykter 4-4-2 med Ameobi på topp. Og det gjør meg forbanna, for det er ingen tvil om at laget Daniel har satt opp er det beste laget som kan stilles den dagen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #5 på: 13. Des. 2013, 10:30 »
Håper og på Anita og Ben Arfa for Cabaye og Shola, men kan igrunn ikke klandre Pards om han igjen velger 442, siden det har funka som faen idet siste, og Shola har prikket formen. Håper uansett på litt endringer i ny og ne,  og ser gjerne at enten HBA eller Cisse starter ilag med Anita

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #6 på: 13. Des. 2013, 11:03 »
Jeg også frykter 4-4-2 med Ameobi på topp. Og det gjør meg forbanna, for det er ingen tvil om at laget Daniel har satt opp er det beste laget som kan stilles den dagen.
Er for såvit enig med laget til Daniel, men Pards har sagt etter flausen mot Swansea at han ville rullere litt meir på spillerne. Svakheten vår i forsvaret er faktisk Santon og farten hans! Kanskje han skulle fått seg ein kamp på benken og inn med feks M`Biwa  :wink:

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #7 på: 13. Des. 2013, 12:57 »
Jeg også frykter 4-4-2 med Ameobi på topp. Og det gjør meg forbanna, for det er ingen tvil om at laget Daniel har satt opp er det beste laget som kan stilles den dagen.
Selvfølgelig kan en så tvil om det. Det er trolig det laget som hadde slått best an i en FM verden, men realiteten er at det har vært andre lag som har tatt rotta på 3 av de 5 beste lagene i ligaen.

Jeg tror for en gangs skyld at vi får se Ben Arfa fra start, fordi Pardew vil ha litt ekstra kreativitet når han mangler Cabaye. Sliter samtidig med å bestemme meg for hvem som bør vike plass for ham - basert på prestasjoner og form.

Mistenker 4-4-1-1, der Ben Arfa får loffe litt rundt Remy.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #8 på: 13. Des. 2013, 13:23 »
Newcastle (from): Krul, Elliot, Debuchy, Coloccini, Williamson, Yanga-Mbiwa, S. Taylor, Santon, Dummett, Haidara, Tiote, Anita, Marveaux, Sissoko, Ben Arfa, Gutierrez, Sammy Ameobi, Bigirimana, Obertan, Cisse, Remy, Gouffran, Shola Ameobi.

Southampton (from): Gazzaniga, Cropper, Britt, Chambers, Shaw, Targett, Fonte, Lovren, Hooiveld, Yoshida, Cork, Davis, Ward-Prowse, Reed, Lallana, Ramirez, Rodriguez, Gallagher, Osvaldo, Lambert.

Med unntak av start Xl, så går vi Southampton en lang gang hvertfall!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #9 på: 13. Des. 2013, 14:52 »
Denne burde me greia å vinna. Hugsar sesongen me kom på 5.plass. Då tapte me mot WBA og Swansea heima på denne tida. Det kan fort skje det same no. Me veit jo aldri kva me får servert.

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #10 på: 13. Des. 2013, 15:56 »
Hvis Pardew også mot Saints ønsker å holde på ballen mer enn mot Swansea, så bør han stille med en trio på midten, da med Sissoko litt fremskutt foran Anita og Tiote. Southampton hadde henholdsvis 51% og 49% possession borte mot Arsenal og Chelsea. Hjemme mot City vant de possessionstaten med 55%.

Dette blir en utrolig tøff kamp mot et meget solid lag. Vi er ørsmå favoritter pga hjemmebane, noe som ikke pleier at være en fordel for oss, og igjen blir det første målet latterlig viktig. Vi må være PÅ fra start, stresse dem og ta kommandoen. Klarer vi det, så tror jeg dette kan gå veien! Skulle gjerne sett HBA fra start, men blir svært (positivt) overrasket om han starter. Jeg tror Pardew respekterer Saints såpass at han prioriterer intensitet og arbeidskapasitet, og stiller den vanlige 442 der Anita går inn for Cabaye.

Jeg går ikke inn i kampen med klare forventninger om at dette skal og bør bli en trepoenger, men både håper og tror på det. En uavgjort der vi holder dem bak oss på tabellen skal jeg også fint klare å svelge. Uansett resultat, så er det innstillingen og spillet som blir det viktigste for min del. Vi må bevise at vi har noe å gjøre i kampen om europacup-kvalikk, og det må vises gjennom prestasjonene på banen!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #11 på: 13. Des. 2013, 17:02 »
Kjipt at dette ikke er en tv kamp klokka 1600 i morgen. 2 lag som har gjort det bra og ligger bra til på tabellen.
Chelsea-Palace er jo ikke akkurat noe å glede seg til.

mortinho84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 272
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #12 på: 13. Des. 2013, 21:36 »
syns vi hyper sout. litt vel her nå. vi har 5/6 nå og di har 1/6. Og vi har hjemmebane og bør være store favoritter. men som nufc mann så husker jeg jo hvordan vi som oftest går på smeller når ting begynne å se bra ut,men ut fra form og tabel så er vi klare favoritter og tar høyde for topp3 da vi blar om til 1/14 på kalenderen

Daniel_88

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #13 på: 14. Des. 2013, 04:49 »
enig med flere her inne ang lagoppstillingen til kampen!
ofrer med glede bort ameobi i denne kampen slik at vi kan stille med 5 på midtbanen.
liker ideen med ben arfa fra start, evt som innbytter ganske tidlig i 2 omg  :iik:
men hvem skal spille hvis ben arfa ikke starter? tviler på at marveaux får sjansen stakkars, da blir det nok heller noe sånt kjenner jeg pardew rett

tiote
sissoko anita
gouffran jonas eller denne varianten, sissoko, tiote, anita, gouffran

men håper på ben arfa fra start, det vil gjøre det lettere for oss å skape sjanser mot et lag som sliter med formen og som kommer til å basere seg på å parkere bussen foran mål og gå for kontringer eller utnytte evt tabber, tipper de er fornøyd med et poeng borte mot et lag som har slått chelsea,tottenham og manu!

regner med at en seier også hadde smakt veldig for pardew som fikk sparken av nettopp denne klubben..

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 14/12 kl. 16:00
« Svar #14 på: 14. Des. 2013, 08:53 »
Ønsker:

Krul
Debuchy-Willi-Colo-Santon
     Sissoko-Tiote-Anita
                 Ben Arfa
            Gouffran-Remy

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.