20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 148188 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #30 på: 01. Jan. 2010, 20:25 »
Strengt tatt ikke så mange minner jeg gleder meg over som nordmann er jeg redd :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #31 på: 01. Jan. 2010, 20:37 »
Greit antall legender som har vært i brann opp igjennom årene. Får gåsehud av en del av den listen, men den sydlandske stemningen som vises under "Brann – Viking 5-2, serie 2007 – gullfeiringen " er noe for seg selv. For en fans!

For å si det sånn; vi fyller stadion når vi mottar gull. ;)

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #32 på: 01. Jan. 2010, 22:34 »
Har vore ein gang på Brann stadion, var for ein del år sidan i siste kamp eller noko mot Rosenborg, huska sikkert litt feil men Rosenborg leda 5 eller 6-0 då Brann scora og jubelen stod i taket, vannvittig jubel og utrulig bra stemning. Stod også ganske midt i mellom store-stå og RBK fansen som nok også hjalp stemningsmessig  :)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #33 på: 05. Jan. 2010, 16:21 »
Strengt tatt ikke så mange minner jeg gleder meg over som nordmann er jeg redd :P

Tror ikke du så klippene. Fortsatt ikke for sent å bli rett-troende innenfor norsk fotball.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #34 på: 05. Jan. 2010, 17:50 »
Har vore ein gang på Brann stadion, var for ein del år sidan i siste kamp eller noko mot Rosenborg, huska sikkert litt feil men Rosenborg leda 5 eller 6-0 då Brann scora og jubelen stod i taket, vannvittig jubel og utrulig bra stemning. Stod også ganske midt i mellom store-stå og RBK fansen som nok også hjalp stemningsmessig  :)

Var det Tommy Knarviks frisparkperle i krysset? ;)
« Siste redigering: 05. Jan. 2010, 18:04 av Martin91 »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #35 på: 05. Jan. 2010, 18:05 »
De 24 største øyeblikkene i norsk fotball i nyere tid er forresten avslørt i Aleksander Osdals videojulekalender: http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/521154_julekalenderen-en-oversikt?ref=mst

Mange nydelige minner.

Ahh, 4-3 kampen mot Molde i 1999 er et av mine beste Brann-minner! :D Flott å få se høydepunktene igjen!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #36 på: 05. Jan. 2010, 18:56 »
Har vore ein gang på Brann stadion, var for ein del år sidan i siste kamp eller noko mot Rosenborg, huska sikkert litt feil men Rosenborg leda 5 eller 6-0 då Brann scora og jubelen stod i taket, vannvittig jubel og utrulig bra stemning. Stod også ganske midt i mellom store-stå og RBK fansen som nok også hjalp stemningsmessig  :)

Var det Tommy Knarviks frisparkperle i krysset? ;)

Var nok Alex Valencia, er jeg redd. Husker både kampen og frisparket.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #37 på: 05. Jan. 2010, 19:04 »
Har vore ein gang på Brann stadion, var for ein del år sidan i siste kamp eller noko mot Rosenborg, huska sikkert litt feil men Rosenborg leda 5 eller 6-0 då Brann scora og jubelen stod i taket, vannvittig jubel og utrulig bra stemning. Stod også ganske midt i mellom store-stå og RBK fansen som nok også hjalp stemningsmessig  :)

Var det Tommy Knarviks frisparkperle i krysset? ;)

Var nok Alex Valencia, er jeg redd. Husker både kampen og frisparket.

Ah, stemmer! Trodde alltid det var Knarvik  :-[

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #38 på: 07. Jan. 2010, 01:18 »
Strengt tatt ikke så mange minner jeg gleder meg over som nordmann er jeg redd :P

Tror ikke du så klippene. Fortsatt ikke for sent å bli rett-troende innenfor norsk fotball.

Er der jeg skal være, og har vært der siden 1993!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #39 på: 07. Jan. 2010, 01:20 »
Og jeg hører at Moldskred er på vei fra TIL til RBK?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #40 på: 07. Jan. 2010, 17:15 »
Ja Morten er på vei til Barteland. Er nok det beste for alle parter. TIL får litt penger INN i en bunnskrapt kasse - 3,5mill nå som kan bli til 5mill hvis-atte-og-dersom" i følge ryktene.
TIL får også bort en stor utgiftspost på lønninngslisten - rundt 110 000 - 120 000 i mnd antar jeg.
Dessuten har ikke MM virket skikkelig skjerpet de siste mnd av forrige sesong. Tror det har mye med at han har ønsket seg bort all den tid dama hans studerer i Trondheim.
Tror han fort kan bli en hit på Lerkendal. Ufattelig fart på han i allefall. RBK kan bli veldig farlige på kontringer neste år, med MM og Olsen på laget. Antar Prica vil fortsette som spiss og at MM er tiltenkt en rolle på kanten.

Gratulere til Trondheim med en bra handel som er grei for alle parter. Godt han ikke fulgte SN til Bergen i allefall...  ;D :P

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #41 på: 07. Jan. 2010, 17:54 »
Moldskred er vel typen til å sutre når spilletiden uteblir. I beste fall kjøper RBK en plagsom benkesliter.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #42 på: 07. Jan. 2010, 18:45 »
Jeg tenker likedan Berntsen, bortsett fra at jeg vil bruke uttrykket "i verste fall".
Jeg frykter også at Moldskred kommer med den samme, gamle frasen som alle spillere som entrer Lerkendal kommer med, "jeg skal til utlandet. Dette er den beste muligheten for å få til det. Håper det går fort, så jeg slipper å være her så forbanna lenge". Og vips, etter et par år skal de ha Iversen-lønn og sikler etter europeiske b-klubber.

Jeg er noget skeptisk til at Hoftun nok en gang styrer hele forbanna butikken på Lerkendal. Dette lukter Roy Miller lang vei. Jævlig lang vei.
Ikke er Moldskred høyrekant, som RBK har tenkt å bruke ham som, og ikke er det plass til ham som spiss, der Ivers har klippekort som backup for Prica.

Alle hyller RBKs kjøp av Örlund, Winsnes og sannsynligvis Moldskred.
Svensken er greit nok, vi må kjøpe en ny førstekeeper når Jarstein ikke vil skrive ny kontrakt. Likevel stiller det oss i en noe vanskelig situasjon, da ingen av disse spillerne tolererer å sitte på benken. Blir Jarstein førstekeeper og drar etter sesongen, blir Örlund pissed, og ønsker seg bort allerede påfølgende sesong, og vi sitter igjen med en juniorkeeper og kanskje Espen Johnsen. Drømmescenario for enhver Brann-supporter.

Winsnes er jeg noe skeptisk til. Han har nok kanskje blitt en bedre spiller siden sist han var her, men nå begynner han å dra ganske mye på årene, og Strømsgodset er tross alt ikke Rosenborg. Han har flere gode egenskaper, men han er ikke noen langdistanseløper og enda mindre en sprinter. Vi mister dermed mye av egenskapene som gjorde Tettey så forbanna god for oss, og får en veldig stasjonær midtbanespiller, hvis fremste egenskap er å slå pasninger. En god ballvinner og en god ballfordeler. Men ballvinneren har vi jo allerede i Annan. Ballfordeleren er jo Sapara. Eventuelt Skjelbred. Kanskje vil Demidov være en vel så god makker til Winsnes, og hva skal vi da med lille Doktor Winsnes?

En god høyrekant mangler vi fremdeles. Morten Moldskred løser ikke det problemet. Hva med å heller bruke et par ekstra millioner på for eksempel Bolanos?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #43 på: 07. Jan. 2010, 19:02 »
http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_henv/http://www.dagbladet.no/2010/01/07/sport/denilson/tromso/tippeligaen/stabek/9811102/

Gamle Denilson skal på prøvespill i Tromsø. Denilson ble i 1998 verdens dyreste spiller da Real Betis betalte 200 millioner kroner for ham fra Sao Paolo. Han vant VM med Brasil i 2002.

Jævlig sykt hvis dette skjer. Neste utrolig at han faktisk gidder og spille for en Norsk klubb. Han har jo spilt i Vietnam og Saudi Arabia de siste årene, så han er klart ikke den samme som han var.  Rart at det har gått så dårlig med ham de siste årene. Fremdeles bare 32. Det er ganske lav alder i forhold til Rivaldo og Figo som  også dro og tjente penger i Uzbekistan og Arabia. Spennende hvertfall.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #44 på: 07. Jan. 2010, 19:08 »
Hahahaha.

Det er jo bare Tromsø som kan få seg til å gjøre noe sånt.
Skal ha Denilson på prøvespill bare for reklamens skyld. Idioti. Håper de forstår at Sparebank1 Nord-Norge ikke er rike nok til å betale ukelønna hans, dersom de tror de kan tilby ham kontrakt, og at regjeringen ikke kommer til å stille noen statsgaranti for dette heller.

Når det er sagt, Denilson var en syk dribler i sin tid. Sannsynligvis den beste verden har sett. Og da regner jeg med Pele og Maradona. Men om han kunne så veldig mye annet enn å drible er jeg noe skeptisk til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon