20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 95039 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Veien mot Em 2012.
« på: 24. Nov. 2009, 11:57 »
Frankrike kommer til Ullevaal for å spille mot det norske fotballandslaget den 11. august - en motstander Egil Olsen gleder seg til å møte.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=588256

Dette er glimrende matching for Norge. Gleder meg virkelig at vi fikk napp hos Franskmennene. Blir spennende å se hva vi stiller av lag å hvordan vi evt kan gjøre det i en kamp mot en topp nasjon.
Dette vil å gi en liten pekepin på hvordan vi står rustet foran den kommende EM kvaliken.
Da kan vi å se litt hvordan vi ligger an i forhold til de store nasjonene.

Spennende.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #1 på: 24. Nov. 2009, 15:58 »
Tror faktisk at vi når EM i 2012, men da er vi avhengi av at John Carew ikke har ny måltørke som han pleier. Vi må også få en god nok keeper. Knutsen er bra nok han, men når EM sluttspillet starter vil han være 38 år og i god tid før det må vi finne en som kan vokte buret. Dette må naturligvis ikke være Jarstein og Opdal. Ser helst av noen andre keepere presterer bra nok.

Ellers, som sagt; Vi er avhengi av at Carew scorer de målene han skal, Riise er stødig både offensiv og defensivt, Gamsten viser hvorfor han spiller på Blackburn og Hangeland fortsetter storspillet for Fulham som smitter over på landslaget. Det er også viktig med andre gode spillere så vi slipper at Doffen Hæstad skal brekke bena på Torres og sånt.

Angående kampen mot Frankrike vet jeg ikke om det blir så mye bedre enn andre privatkamper fordi Frankrike trolig vil spare sine største stjerner som Henry, Benzema og Ribery. Uten disse vil vel ikke kampen være mye mer verdt en Sveits kampen utenom at det kanskje blir litt ekstra selvtillit hvis vi skulle være så heldig å faktisk slå Frankrike.

Håper vi spiller bra nok fotball i kvalifiseringen så jeg ikke blir flau over landslagets stygge spillestil. Det håper jeg virkelig! Uansett er det veldig bra hvis Drillo kan lede oss til EM for det medfører også at Solbakken må vente lenger på å bli landslagssjef noe som for en hver pris må utsettes. Det ville bety mye for nasjonen Norge å komme til et sluttspill nå etter at hele landet har mistet interessen for fedrelandet på grunn av dritt fotballen til Åge Hareide.
Drillo: Dette greier vi! 

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #2 på: 24. Nov. 2009, 18:10 »
Hvis ikke Jarstein, hvem da?
Espen Bugge Pettersen kanskje? Som bare gjør TV-redninger, og som ikke er i stand til å ta det ingen TV-kommentatorer bryr seg om?

Jeg ser per dags dato kun én eneste norsk keeper som kan gjøre en bedre jobb enn Jon Knudsen om fire år. Og det er synd å si det for alle dere som hater Rosenborg, men den mannen heter Rune Jarstein, og han spiller IKKE for Rosenborg i 2012. Dessverre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #3 på: 24. Nov. 2009, 18:26 »
Hvorfor ikke Jarstein?
Jarstein gjør bare tabber, han har på ingen måte inponert i Tippeligaen i år. Aldeles ikke i fjor heller. Så man på VG sportsidene etter runden var det en "tabbetabell", som gikk ut på hvilke keepere som hadde flest tabber. Gjett hvem som topper? Jarstein er jo ikke i stand til å gjøre feberredninger. Han har bare den slappe hånda og de glatte keeperhanskene sine og er ikke i stand til noen ting. Hvorfor tror du RBK hentet Daniel Ørlund? Var det fordi Jarstein var for dårlig kanskje?
Forhåpentligvis spiller ikke Jarstein i RBK i 2012. Forhåpentligvis spiller han i Adeccoligaen, men med denne utviklingen er selv Adecco for bra for han, dessverre. Håper for Jarsteins del at han kan bli en god keeper, men hos meg har han brukt opp sjansene sine.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #4 på: 24. Nov. 2009, 18:42 »
Jarstein har helt klart imponert i tippeligaen i år, ihvertfall i andre del av sesongen har han vært solid. I første del var det mye tabber, men han har absolutt vært bra andre del av sesongen. Jarstein er også utrolig god til å omstille seg, luke bort de dårlige prestasjonene. At han ikke er i stand til å gjøre feberredninger er helt latterlig å si. Han har vist mange feberredninger dette året. Han har også fått mye skryt av både "fotballeksperter" og trenere.
Jeg mener på ingen måte at  Jarstein er en fantastisk keeper, men blant de norske det er å velge mellom. Er han et klart førstevalg, bak knudsen for øyeblikket. Hvis han klarer å luke bort unødvendige tabber, og blir mer stabil i prestasjonene er han et klart førstevalg.
Det er min mening da ;)

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #5 på: 24. Nov. 2009, 18:56 »



4.49 minutter med Jarstein "uhell".

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #6 på: 24. Nov. 2009, 19:36 »



4.49 minutter med Jarstein "uhell".

En rimelig flott og beskrivende video. Nå skal det sies at tabbene var hentet fra en tidsperiode på to år, men de hadde ikke engang tatt med alle.

Ikke engang Håkon Opdal har gjort like mange store tabber som Jarstein over de to siste årene, og det forteller en hel del om Jarstein. Det forteller egentlig veldig mye om Norge når vi må ha med sånne folk i landslagstroppen. Waaaaaaaay to go.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #7 på: 24. Nov. 2009, 20:34 »
Alle vet vel at Jarstein har gjort sin del av tabber opp gjennom årene. Men blir helt feil å fremstille det sånn som du gjorde Peter. Jeg har aldri sagt at Jarstein er en fantastisk keeper, men hvis man skal sammenligne Jarstein med andre norske keepere er han det beste alternativet bak knudsen.
Ingen tvil

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #8 på: 24. Nov. 2009, 21:35 »
Hvis ikke Jarstein, hvem da?
Espen Bugge Pettersen kanskje? Som bare gjør TV-redninger, og som ikke er i stand til å ta det ingen TV-kommentatorer bryr seg om?

Jeg ser per dags dato kun én eneste norsk keeper som kan gjøre en bedre jobb enn Jon Knudsen om fire år. Og det er synd å si det for alle dere som hater Rosenborg, men den mannen heter Rune Jarstein, og han spiller IKKE for Rosenborg i 2012. Dessverre.

Bugge Pettersen gjør veldig mye mer enn tv-redninger, han har vært stabil og trygg i hele år, men har ikke det toppnivået som en landslagskeeper burde/må ha.
Jeg vet ikke hvor mange kamper med SF du har sett i år, men noe sier meg at det er få, skal ikke skryte på meg å ha sett for mange selv heller, men det jeg har sett av han er alt annet enn den beskrivelsen du kommer med her.
Han har hatt sine tabber han som de fleste andre keepere i TL, men at han har vært generelt mer solid enn Jarstein i år tør jeg påstå.
Jarstein har nok bedre potensiale og høyere toppnivå, men han må vise det oftere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #9 på: 26. Nov. 2009, 18:28 »
Bugge Pettersen mer solid enn sisteskansen til det laget som slapp inn suverent færrest mål denne sesongen? Det skal VELDIG godt gjøres.
Alt handler ikke om forsvaret.

Bugge Pettersen er god på strek. Meget god. Han har selvsagt enkelte andre ferdigheter også, men er ikke i nærheten av Jarstein når det kommer til feltarbeid, som jeg mener er ekstremt viktig for en keeper. Jarstein er trygg og god og tar det han skal ta på streken, selv om han hadde en fæl start i RBK.

2008-sesongen var meget svak for Jarstein. Uten tvil. Han gjorde altfor mange tabber, og greide ikke å legge tabbene bak seg. Før denne sesongen fikk han endret noe på øvelsene han gjorde på trening, har blitt mye sterkere i hodet og leverte dermed en meget god sesong, og var i mine øyne Tippeligaens beste keeper. Jarstein gjorde riktignok noen tabber i år også, men de var BETYDELIG færre enn forrige sesong, og han greide å komme gjennom den dårlige perioden med hodet høyt hevet, og ble bedre og bedre utover høsten.

Jeg har ikke sett spesielt mange kamper med Sandefjord. Det er riktig. Men jeg er likevel like klar på at Bugge Pettersens store styrke er på streken og kun der. Han passer veldig godt for et lite lag som Sandefjord, og presterer utmerket der. På landslaget, eller i RBK for den del, ville han falle totalt gjennom, på samme måte som Espen Johnsen gjorde. Johnsen fikk et glimrende comeback i Strømsgodset. En liten klubb som får mange skudd mot seg i løpet av en kamp. Da er Espen Johnsen i sitt ess. Han er fantastisk én mot én og meget god på streken, og var derfor en stor stjerne i Godset. Men han er betydelig dårligere enn både Rune Jarstein og Alex Lund Hansen. Og grunnen til at RBK hentet Daniel Örlund er at Lund Hansen dro til Odense og Jarstein nølte med å skrive under ny kontrakt.
Ikke fordi Jarstein var for dårlig. Snarere for å holde han på tå hev, og gi han ordentlig konkurranse om plassen. Og selvsagt, fordi han nølte med å forlenge kontrakten. Rosenborg har ikke råd til å ta sjanser på keeperplassen, og har skaffet seg en keeper som tilsynelatende er veldig lik Jarstein i styrker og svakheter, og som også har en viss tabbekvote på samvittigheten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #10 på: 26. Nov. 2009, 18:36 »
Jon Knutsen, et av flere keepere som har vært bedre enn Rune Jarstein i år. Han gjør så og si ALDRI tabber.
Siden man snakker om Tippeligaens beste keeper, altså ikke bare Norske kan man vel nevne både Troy Perkins, Johan Dahlin(den tiden han spilte), Anders Lidegaard, Knut Dørum Lillebakk og Kenny Stamatoupolos. Alle disse har vært gode i TL i år. Jarstein har ikke vært god. For tiden er han på nivå med Opdal og Myhre.
Ta en titt på Jarstein videoen litt lenger oppe, hvis du ikke har sett den før, og du vil gjennoppleve de "magiske" øyeblikkene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #11 på: 26. Nov. 2009, 18:49 »
Kjære, vene, snille, lille Peter. Ta nå vekk de enorme brillene du har på deg, og se litt nærmere på noe annet enn bare tabbene Jarstein har gjort. Se på den måten han har bidratt til at Rosenborg bare slapp inn 22 mål denne sesongen.

Dørum Lillebakk? Moldes keeper har vært en tikkende bombe denne sesongen. Han har variert veldig i prestasjonene, og levert noen hårreisende tabber, som Jarstein ikke har vært i nærheten av denne sesongen. Selv ikke tabben mot Sandefjord var noe i nærheten av det Dørum Lillebakk har vist frem denne sesongen. Moldes keeper er en av flere grunner til at de ikke greide å holde tritt med Rosenborg mot slutten av sesongen, og Lillebakk var ikke akkurat strålende da Rosenborg vant på Røkkeløkka i september.

Jon Knudsen er en stabil keeper, men han har ikke det ekstreme høyestenivået som for eksempel Jarstein har. I år var Knudsen stabilt ok. Gjorde en del meget gode kamper, og noen mindre gode kamper. Var aldri drittdårlig, men var heller aldri verdensklasse.

Troy Perkins var god. Den er jeg med på. En av de tre-fire bedre keeperne denne sesongen. Synes likevel Jarstein var et par hakk bedre enn Perkins, da Jarstein var suverent best da det gjaldt som mest. Det var ikke Perkins. Det var ikke noen av de andre du nevner. Med et mulig unntak av Knudsen, som tross alt loset Stabæk inn til bronse.

På nivå med Opdal og Myhre? Jeg skjønner at du har et eller annet personlig mot Jarstein. Er du fra Telemark, kanskje? Hatt Jarstein som barnevakt da han var tenåring og du var liten skrikerunge? Nei, jeg tviler på det. Altså må du ta av deg skylappene og se på HELHETEN!

Ta en titt på kampen mot Brann, for eksempel. Elller mot Molde.
Dette var kamper hvor Jarstein var glimrende.

Feberredninger på upressa skudd fra 20 meter er ikke alt, min gode venn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #12 på: 26. Nov. 2009, 18:56 »
Ta å ro deg ned Joakim. Helt unødvendig å ta en slik tone. Er ikke hyggelig å lese for noen som helst. Hvis jeg skal synke til ditt nivå for å beskrive hvordan du oppfører deg nå så ville jeg sakt: Smålig, arrogant og forvirret.

Er nok flere som mener at det i år har vært flere keepere som har vært bedre enn Jarstein. Jeg synes Knudsen er opplagt, kanskje også Perkins, Stamatoupolos, Pettersen og Ramovic.

Selvfølgelig har det mye å si at han har spilt bak det forsvaret han har gjort og det kollektive ansvaret hele Rosenborg tar. Er det som er grunnen for bare 22 mål imot. Selvfølgelig har Jarstein bidratt men ikke dratt lasset alene.

Vennligst ta av supporterbrillene.
« Siste redigering: 26. Nov. 2009, 19:22 av Ipt »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #13 på: 26. Nov. 2009, 19:04 »
Jeg ser at det blir gjort desperate forsøk på å forsvare Jarsteins plass i landslagstroppen blant annet ved å hevde at Jon Knudsen ikke har samme "ekstreme høyestenivået" som RBKs mentalt ustabile keeper. Haha. Velger å ta det som underholdning.

Nå klarer jeg å innse at Opdal ikke er verdens beste keeper (se og lær, Joakim!), men jeg vil mye heller ha Opdal enn Jarstein i mål. Det er litt på grunn av den mentale ustabiliteten til Jarstein, men mye på grunn av de store tabbene hans. Jeg sier ikke at Opdal er feilfri, men når han har en normalt god dag så er han en OK keeper i likhet med Jarstein.

Han psycho-keeperen i Tromsø er jo også mye mye bedre enn Jarstein.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #14 på: 26. Nov. 2009, 19:18 »
Helt enig med deg joakim
Trenger ikke å utdype noe mer hvorfor, det sier seg selv :P