20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 169261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #30 på: 06. Des. 2008, 18:07 »
Jeg er nordlening, og avskyr TIL. Pluss at Glimt og RBK står hverandre nær. Greit? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #31 på: 06. Des. 2008, 18:29 »
Blanding av Mo, Tromsø og bergenserdialekt kanskje?

Mannen er født og oppvokst i Gratangen - ei bygd i sør-Troms. Moren er visst fra Bergen, så der er nok snevet av skarre-r. Men Ja han har en særegen dialekt!

Enig m Joakim at han er den perfekte etterfølger etter Steinar Nilsen. I tillegg er han en del sterkere på det offensive spillet. TIL har idag fornyet avtalen til assistent trener Agnar Christensen, den avtalen strekker seg ut 2010 sesongen. I tillegg fortsetter Truls Jensen som spillerutvikler, også det en gledelig nyhet.

Med andre ord, jeg er strålende fornøyd med løsningen TIL har kommet opp med. Styret har fått en del pes tidligere (også fra undertegnede), men denne gangen skal de virkelig ha for at de har vist handlekraft! Thumbsup!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #32 på: 06. Des. 2008, 18:32 »
Gratangen ja. Hadde en kompis fra militæret som bodde der. Fikk høre hvor grov vesterålsdialekta var! Tok det som et fint komplement.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #33 på: 06. Des. 2008, 21:30 »
Jeg er nordlening, og avskyr TIL. Pluss at Glimt og RBK står hverandre nær. Greit? :P

Poenget var vel heller at vi som diskuterer dette kanskje er i overkant interressert i fotball :P Er mye de samme folka som diskuterer i tippeliga-trådene hele tiden.

Steffen Iversen ble forøvrig operert i dag og får ikke spille fotball på to måneder. Har lenge lurt på om kampen mot FCK var den siste vi fikk se Steffen Iversen ikle seg RBK-drakten i, men kanskje jeg tok feil. Hvem vil vel kjøpe en skadet spiller i Januar?

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #34 på: 07. Des. 2008, 21:45 »
Så har TIL kapret nok en kapasitet i sitt støtteapparat. Velkommen tilbake Truls Hallen!
http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3976281.ece

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #35 på: 07. Des. 2008, 22:01 »
Husker jeg ikke helt var det han derre tullingen som ikke ville flytte til Trondheim, og jobbe med Høgmo og Olympiatoppen for å få RBK-spillerne til å bli bedre fysiske. Men som istedet, et par år senere, flyttet til Oslo for å jobbe med Martin Andresen og Vålerengen. Å jobbe med Norges dårligste lag er altså en større utfordring enn å jobbe med Norges beste lag. Fullt forståelig.

Istedet fikk RBK en nyutdannet blond dame fra Verdal, som sjarmerte buksene av Roar Strand. Bokstavelig talt. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #36 på: 07. Des. 2008, 23:51 »
Uvant tanke, men jeg tror faktisk TIL kan bli gode neste år. Eller er det slik at dere egentlig er best i motgang Ulf? Og ikke når det ser så godt tilrettelagt ut som nå :P

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #37 på: 09. Des. 2008, 17:59 »
Frykter en gjespende kjedelig trønderdominert eliteserie neste år. Alle reduserer vel sannsynligvis budsjettet sitt, mens RBKs er ekspansivt. Det er i nedgangstider det blir synlig hvem som har de hundre millionene i bakhånd.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #38 på: 09. Des. 2008, 18:01 »
Om vi kjøper to nye spisser (f.eks. Kenny Cooper og Patrick Ingelsten) tror jeg vi har en ganske god sjanse ja. Men da må vi satse.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #39 på: 09. Des. 2008, 18:04 »
Ja, det er de som satser i økonomiske nedgangstider som lykkes i fotballen, og per i dag er det vel bare RBK som virkelig har muligheten.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #40 på: 09. Des. 2008, 22:58 »
Da er det vel håp for Glimt... :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #41 på: 09. Des. 2008, 23:03 »
Dere er jo i konstant økonomisk nedgang uansett :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #42 på: 09. Des. 2008, 23:03 »
Og vi er rutinerte i så måte! Gull av gråstein kalles det! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #43 på: 10. Des. 2008, 02:25 »
Lyn har forøvrig gjort en fin signering i form av Thomas Jacobsen fra Bodø/Glimt. Slet voldsomt med skader hele fjorårssesongen, og var bare innpå bana i 2 kamper. Men sesongen før var han en av våre klart beste spillere, og jeg skulle gjerne sett at vi hadde Jacobsen i stallen neste sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #44 på: 10. Des. 2008, 11:47 »
Og hvordan er det Glimt har satset så stort i år egentlig?