20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt  (Lest 21236 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #135 på: 31. Jan. 2018, 23:16 »
Godt poeng, Romance, og helt enig! Rafa bør ha kritikk han også, og ikke kun fordi Joselu starter hver kamp, eller at dårligere spillere starter fremfor bedre hver jævla kamp!

Kampen idag; koffor setter han inn Ritchie, som har vært ELENDIG i lang tid no? Hvis Kenedy var sliten, fair enuff. Ellers hodeløst å ta han av!
Og koffor var ikke Mbemba på benken engang? Rafa bør svelge litt stolthet ASAP.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #136 på: 31. Jan. 2018, 23:21 »
Samme hvem som kommer inn for Kenedy i dag. Han skulle ALDRI bli tatt av uansett.

Eventuelt droppe å ta ut Atsu, heller sette inn Murphy for Kenedy når brasilianeren først skal ut.


Jeg mener også det er riktig at Joselu starter, han gir oss mer enn Gayle. Han må bare terpe på kamplignende avslutninger, også under press. Men i oppspillet er han ganske god mener jeg, men vi mangler løpene inn bak duellene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #137 på: 31. Jan. 2018, 23:27 »
Rafa er så langt fra feilfri. Helt sinnsyke valg han tar innimellom. Jeg nekter å tro at roteringen handler om slitne spillere. Selv om jeg er sliten etter 4 dager på jobb, så henter ikke sjefen inn en vikar som gjør jobben min. Kan skjønne at han roterer litt i kamper mot storlagene, i og med at han da kan spare de antatt beste (ettersom kampen er tapt på forhånd). Ellers mener jeg at alle spillere bør klare å trene hver dag, samt spille 1-2 kamper i uka. De lever tross alt av dette
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #138 på: 31. Jan. 2018, 23:30 »
Helt enig i det siste der om Joselu. Han har store svakheter, men han blir også spilt ganske rævva av bevegelsene rundt seg. Der jeg også føler poenget med Rafa kommer frem er at Joselu skal byttes av for Gayle i det vi slipper inn, men vi forsetter å gjennomføre bytte? Ehhhh, fordi? Gayle skal kontres med (frem til de utlinka skapte vi jo faktisk litt)? Fordi Joselu er sliten(den kjøper jeg ikke med kampprogrammet vårt, ærlig talt)?  Eller bare....fordi...  Er planen å legge seg bakpå og kontre med Gayle, på hjemmebane på 1-1? Personlig ville jeg faktisk beholdt Joselu på banen 1. fordi Gayle heller ikke har bevist noe, 2. hvis vi skal safe inn 1-1 er han jo faktisk ganske brukanes på defensiv dødball.

Ja, er så mye jeg lurer på egentlig. Samtidig er jeg den første til å genierklære om Gayle hadde putta. Føler meg faktisk litt sånn rådvill nå.
Og ja, det skremmer meg at så og si alle bunnlag har begynt å plukke poeng og forsterket i vinduet nå...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

ascobar

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 40
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #139 på: 01. Feb. 2018, 09:01 »
Folkens,
Jeg leser gjennom alle sidene og biter meg merke I ett par ting.
- Jeg er heilt enig om alt dere sier om Joselu. Mannen har ikke selvtillitt I det hele tatt. Fy kor dårlig.
- BB er Diame ja, tett fulgt av Kennedy og Lascelles. Merino var også god.. men veldig sliten på slutten.

Ayoze Perez!!
Det som jeg synes er rart er at ikke Ayoze Perez er nevnt I det heile tatt. Perez har igjen en kålsvart dag. Han treffer ikke på mottak, medtak, eller når ballen skal avleveres. Det er 3 konkrete situasjoner som er hårreisende dårlig av han som kunne blitt god mulighet av. Den (sjangsen Joselu skyter utenfor stolpen)   pasningen til Joselu fra Perez er bade feilvektet og slapp. Hadde dette vert enten en hardere pasning på fot eller en vektet I forkant av Joselu, hadde Joselu fått muligheten til skikkelig avslutning. Isteden må han stoppe opp for å vente på ballen som kommer trillende, og forsvarer kommer skliende for blokkering. Ball går gjennom bena på forsvarer og utenfor stolpen.

Slimani og Kennedy: Dette lover bra.. Hadde den forbanna MA klasket inn 20 M på en ny 10èr for oss.
Dette blir en nedrykkskamp uten sidestykke, og jeg er redd vi kommer til å se på denne og Swansea som årsak til at vi rykket ned. (Årsak ligger også I å ikke imøtekomme Rafa`s ønske om å ha klar nye spillere til desse 2 nevnte kampene)
« Siste redigering: 01. Feb. 2018, 09:03 av ascobar »

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #141 på: 01. Feb. 2018, 10:39 »
Helt enig angående Perez, siddis, noe eg faktisk påpekte tidligere i kampen. Perez er rævva, og vi skriker virkelig etter en ny 10'r!
Med Joselu og Perez der fremme så har vi to stk som ikke makter å avslutte, det går bare ikke!

I situasjonen du refererer til med Joselu så var det vel Yedlin som spilte pasningen, var det ikke🤔

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #142 på: 01. Feb. 2018, 10:47 »
Nå nevnte jeg ikke han, men stiller meg likefullt bak:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #143 på: 01. Feb. 2018, 12:11 »
Helt enig angående Perez, siddis, noe eg faktisk påpekte tidligere i kampen. Perez er rævva, og vi skriker virkelig etter en ny 10'r!
Med Joselu og Perez der fremme så har vi to stk som ikke makter å avslutte, det går bare ikke!

I situasjonen du refererer til med Joselu så var det vel Yedlin som spilte pasningen, var det ikke🤔

Perez hadde noen blaff her rundt juletider met noen gode kamper, men stiller meg generelt sett bak kritikken av han her ja. Veik, treig, mister ball hele tiden, null oversikt og dårlige pasninger. Absolutt ingen spiller for 10-rollen.
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #144 på: 01. Feb. 2018, 12:35 »
Straffen er elendig, men det skuddet er "slikt som kan skje". Den stresser jeg ikke for mye.

Svakt av Rafa å ta av Kenedy, det var da vi mistet initiativet. Ritchie har ikke vist meg noe som tilsier at han skal lykkes i PL. Gayle er heller ikke god nok for PL, mens avslutningsegenskapene til Joselu er for svake. Ellers synes jeg faktisk han gjør mye bra i dag (jada, bare å latterliggjøre meg, men det mener jeg)!

Clark er svak (få inn Mbemba!), Dummet er svak, Yedlin likeså. Må få inn trygghet i forsvaret igjen!

Kenedy hadde krampetendenser, så var nok ikkje eit bytte som Rafa ønsket å gjere i utgangspunktet. Han var jo vår beste sammen med Diame før han vart bytta ut
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #145 på: 01. Feb. 2018, 14:08 »
Helt enig angående Perez, siddis, noe eg faktisk påpekte tidligere i kampen. Perez er rævva, og vi skriker virkelig etter en ny 10'r!
Med Joselu og Perez der fremme så har vi to stk som ikke makter å avslutte, det går bare ikke!

I situasjonen du refererer til med Joselu så var det vel Yedlin som spilte pasningen, var det ikke🤔

Perez hadde noen blaff her rundt juletider met noen gode kamper, men stiller meg generelt sett bak kritikken av han her ja. Veik, treig, mister ball hele tiden, null oversikt og dårlige pasninger. Absolutt ingen spiller for 10-rollen.

This☝️

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #146 på: 01. Feb. 2018, 15:31 »

Kenedy hadde krampetendenser, så var nok ikkje eit bytte som Rafa ønsket å gjere i utgangspunktet. Han var jo vår beste sammen med Diame før han vart bytta ut

Det fikk jeg ikke med meg på den utrolig dårlige streamen jeg hadde, så da unnskylder jeg Rafa den 😉 dår håpe han viser noe samme slag mot CP på søndag!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #147 på: 01. Feb. 2018, 17:21 »
Hovedproblemet er jo eigaren :-X

Begynner å bli litt åpenbart, gjør det ikke... ;)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #148 på: 01. Feb. 2018, 17:27 »
Hvor er Dubravka når man trenger han. Darlow legger pent tilrette for seg selv. Er det lov?

Lov å spørre hva som forventes av denne Dubravka? Leste et sted i transfertråden at noen mente han ikke blir noe klart førstevalg. Det tolker jeg altså som at han er på nivå med Elliott og Darlow, og videre ble det kommentert at det er "greit nok"? Kan man være litt uenig i det og konstantere at denne klubben strengt tatt egentlig trenger en keeper som kan bli et solekart førstevalg mellom stengene? Hvis ikke føles det litt som man har "kjøpt for å kjøpe"? Jeg aner alldeles ikke hva vi kan forvente av denne Dubravka, men håper det er en oppgradering av Darlow og Elliott?

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Burnley Onsdag 31.1.2018 kl. 20.45 Ikke TV-sendt
« Svar #149 på: 01. Feb. 2018, 18:33 »
Hvor er Dubravka når man trenger han. Darlow legger pent tilrette for seg selv. Er det lov?

Lov å spørre hva som forventes av denne Dubravka? Leste et sted i transfertråden at noen mente han ikke blir noe klart førstevalg. Det tolker jeg altså som at han er på nivå med Elliott og Darlow, og videre ble det kommentert at det er "greit nok"? Kan man være litt uenig i det og konstantere at denne klubben strengt tatt egentlig trenger en keeper som kan bli et solekart førstevalg mellom stengene? Hvis ikke føles det litt som man har "kjøpt for å kjøpe"? Jeg aner alldeles ikke hva vi kan forvente av denne Dubravka, men håper det er en oppgradering av Darlow og Elliott?
Han er reservekeeper for Slovakia, og konkurrenten spiller også i Tsjekkia...