20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittmat  (Lest 28374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #75 på: 20. Sep. 2010, 16:14 »
Ananas fersk er jo bare en forverrelse av fersk ananas da den distinkte smaken blir enda sterkere :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #76 på: 20. Sep. 2010, 16:16 »
Helt enig med Joakim. Bløtkake med anas oppå et også en sikker vinner her i gården. Jævlig godt!

Men ja, hermetikkananas og fersk er selvfølgelig to helt forskjellige ting, og ja, det smaker svært forskjellig. Og sammenligne det blir som å sammenligne First Price's ferske pizza og hjemmelaget pizza, eller First Price's lasagne og hjemmelaget lasagne. Jeg liker FP's pizza of lasagne. Funker helt greit om man er sliten og slap og bare skal slappe av på en sein fredagskveld. Men det er jo helt forskjellgi fra hjemmelaget pizza of lasagne. Helt forskjellig!

Og fersk ananas om sommeren er noe av det beste som finnes. Bare sitte i sola og gomle fersk ananas. Da er jeg i himmelen! ;D
Nei.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Favoritt mat
« Svar #77 på: 24. Sep. 2010, 16:44 »
Nå skal jeg straks putte mine første hjemmelagde brød i ovnen. En stor dag for meg dette!
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #78 på: 24. Sep. 2010, 17:04 »
Melder meg inn i foreningen for ananas-mislikere. Ødelegger det meste det kommer borti. Er hjemme hos mor i helga, og da må man passe på å legge inn bestillinger i god tid. Hjemmelaget lasagne og fårikål er ikke å forakte!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #79 på: 25. Sep. 2010, 02:54 »
I går spiste jeg et grovt rundstykke med ost og skinke, salat, tomat (æsj, bort med det), agurk, paprika OG ananas. Ananasen på det rundstykket ødela mye av smaken, dessverre. Men så var det jo attpåtil en halv inntørka hermetisert ananasring. Men ananas er generelt veldig, veldig godt. Også i enkelte gryteretter. Jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å mislike den syrlige ananas-smaken.

 
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #80 på: 25. Sep. 2010, 03:23 »
tomat (æsj, bort med det)
Tomater suger noe så grenseløst. Har prøvd og prøvd å smake på det i håp om at jeg en dag begynner å like det, men det smaker nesten verre og verre hver gang!
Irriterende å ikke like det siden man kan banne på at det er på sånn 80% av alle sandwitcher, baguetter, salater eller pizzaer...
Og piller man den av så har den etterlatt seg et bløtt ekkelt drittsted på måltidet! >:(

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #81 på: 25. Sep. 2010, 10:31 »
Jeg er sjokkert! Tomat er rett og slett herlig! Det er svært sjeldent at jeg spiser ei brødskive hjemme uten tomat på. Tomat, paprika, vårløk og sylteagurg på brødskive = WIN!

Og matpakka mi består alltid av det samme. To grove brødskiver, salami/falukorv, ost, paprika og 8-9 cherry tomater, samt en frukt. Tomatene funker som bare det. Jævlig godt og knaske på! Er også ofte jeg sitter og kun spiser cherry tomater når jeg ser på film og sånn. Tomater er også ekstremt godt når det er varmebehandlet. Grilla tomat = WIIIIIIIN!!!!!
Nei.

Peter

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #82 på: 25. Sep. 2010, 10:37 »
Jeg synes tomat er veldig godt. Spessielt om du har det i en salat eller på rundstykket ditt. Tomat er jo et must å like, mye større must enn ananas. Veldig, veldig rart at noen kan mislike denne meget gode grønnsaken.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #83 på: 25. Sep. 2010, 14:36 »
Tomat er K O N G E! Helt fantastisk med noen skiver tomat oppå pizzaen, og en burger skal ha tomat på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #84 på: 25. Sep. 2010, 15:15 »
Har aldri turt å smake på tomat en gang, ser jo direkte jævlig ut. Full av ekkel gugge med frø inni, blir kvalm av tanken! :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #85 på: 25. Sep. 2010, 15:53 »
Har aldri turt å smake på tomat en gang, ser jo direkte jævlig ut. Full av ekkel gugge med frø inni, blir kvalm av tanken! :P

Du er jo sjuk, mann! :P
Tomat er nok den klart diggeste av alle grønnsaker. Saftig og god!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #86 på: 25. Sep. 2010, 16:11 »
Saftig? God? Det er du som er sjuk, Kristoffer.
Saftig er det selvfølgelig, da Tomat er bare saft og frø. Problemet er at verken saften eller frøene er særlig gode at det gjør noe.
Tomat ødelegger smaken uansett hva det er for noe (med mindre vi snakker om tomatsuppe, tomatpuré eller tomatketchup, men det er noe ganske annet). Det være seg pizza, burger, salat, baguette eller hva det nå måtte være. Tomaten er ikke god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #87 på: 25. Sep. 2010, 16:20 »
Haha, kloke ord Joakim, 100% enig! :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #88 på: 25. Sep. 2010, 16:35 »
Hvordan kan du være enig i det, som aldri har smakt det? Blir det samme som å si at sauballer et støgt uten å ha smakt det ;)
Tomat er såvisst fantastisk - unntaket er jo nesten ketchup som så alt for mange skal sodomere all mulig mat med. Ketchup er forbeholdt pølse og til nøds chips. Tomaten derimot, den er god. Forøvrig er dette en relativt meningsløs diskusjon, akkurat som den om anus-frukten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #89 på: 25. Sep. 2010, 16:53 »
Hehe, nei sjansen er vel ikkje så stor for å komme til enighet i en slik diskusjon :P