20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 302253 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1485 på: 12. Juni 2020, 20:35 »
😂
Her inne tas positivt imot som pest😎

Kan fort være det forhandles i bakgrunn for et oppkjøp.
Som nevnt tidligere kan det godt være at når oppkjøpet blir bekreftet blir også manager ( posh) og en spiller bekreftet( Coutinho).

Spennende tider. Håper oppkjøpet bekreftes før vinduet åpner. Syns det er rart at pl flyttet vår siste hjemmekamp til nøytral bane. Ryktes det er ikke fordi Liverpool tar pokalen( det er nok ferdig feiret for lengst da) , men ryktes at det gjøres fordi skjærene ville feire at det var sist kamp med Ashley.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1486 på: 16. Juni 2020, 11:52 »
Kan dette vera dagen? Er det i morgon rapporten frå WTO kjem?

Ser media siterar frå WTO-rapporten og ting tydar på at SA får so hatten passar med tanke på dette med piratsendingane.

Report: WTO report 'condemns Saudi Arabia in strongest possible terms'
This from the Telegraph's Luke Edwards as we await the WTO's report into Saudi Arabia's alleged involvement in the illegal streaming of sporting events.

https://twitter.com/LukeEdwardsTele/status/1272806620125429760


PL har vel hatt denne rapporten i hendene i øve 1 mnd so kan jo håpa dei har jobba for å få SA til binde seg til ein avtale som PL tenar stort på.

Denne her er eg meir skeptisk til:

WTO report says Premier League would be 'acting inconsistently' if it approves NUFC takeover
The BBC report:
The WTO report says “should the Premier League approve the Newcastle takeover by KSA, it would be acting inconsistently with its own decisions and factual evidence as part of the WTO proceedings”


Rapporten vart vel utarbeidd lenge før noko NUFC takeover? Og WTO blanda seg vel ikkje inn i kven PL skal godkjenne som klubbeigar?

Den siste var ein BBC-reportar som twitra, men ein reportar frå NYT twitra at NUFC ikkje er nemnt.
« Siste redigering: 16. Juni 2020, 12:36 av lgrinde »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1487 på: 16. Juni 2020, 12:36 »
De har vel lov å komme med råd og veiledning basert på sine funn, vil jeg anta.

Jeg syns det virker som om PL får såpass med ytre press på seg både hva piratsendinger angår samt også med hensyn til ondskapen Saudi Arabia står for at jeg tror de kommer til å blokkere dette, jeg.
Vi får håpe at rapportene om han amerikaneren som venter i bakgrunnen stemmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1488 på: 16. Juni 2020, 12:44 »
Frå N-O forumet (får ikkje til å legge inn bilde so vert rein tekst)


Re: Various: N-O has lost the plot over potential end of Mike Ashley's tenure
« Reply #18604 on: Today at 11:04:51 AM »
Quote from: Ian W on Today at 11:01:31 AM
Quote from: TK-421 on Today at 10:59:30 AM

tariq panja

@tariqpanja
Appears the WTO itself has not weighed in on the Newcastle deal specifically. It's not the WTO's place to comment on that. The report which is out later deals with the specific issue of piracy and Saudi attempts to block legal action by rights owners, Pl, FIFA, UEFA etc

91
11:52 AM - Jun 16, 2020
Twitter Ads info and privacy
48 people are talking about this

Make sense.

Where's that quote above from then?

Apparently he’s with the New York Times.


Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1489 på: 16. Juni 2020, 13:53 »
Er så mye rør nå. Ingen som aner hva som er sant eller ikke. En god del av journalistene kan legge opp å finne seg noe nytt å gjøre også. Makan til piss mange lirer av seg som gang etter gang viser seg å være oppspinn og tull.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1490 på: 16. Juni 2020, 16:20 »
I morgen er det 9 uker siden papirene ble publerisert i media. Burde virkelig skje noe snart.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1491 på: 16. Juni 2020, 16:45 »
So from my read of this, Saudi has been found at fault and required to change the following:

1) Their obstruction of Qatar being allowed access to lawyers in their courts (all Saudi law firms refused and the WTO have said that needs to change).

2) Saudi should have allowed criminal proceedings against BeoutQ.

So, basically, no connection to PIF and even if there were no grounds for refusal, as neither of these are criminal acts on the part of Saudi, nor would be considered to be so in a U.K. court.

It’s just saying that Saudi’s government control of their legal system is not in accordance with WTO rules and needs to change.

Worst case scenario is that PL defer approval until Saudi agree a plan to change the above. But can’t see them refusing on grounds here.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1492 på: 16. Juni 2020, 16:50 »
De har vel lov å komme med råd og veiledning basert på sine funn, vil jeg anta.

Jeg syns det virker som om PL får såpass med ytre press på seg både hva piratsendinger angår samt også med hensyn til ondskapen Saudi Arabia står for at jeg tror de kommer til å blokkere dette, jeg.
Vi får håpe at rapportene om han amerikaneren som venter i bakgrunnen stemmer.

Penger trumfer lett alt dette. Sånn jeg ser det finnes det ikke en sjans for at det blir avslått.
Begynner å bli utålmodig selv, men hjelper jo på at sesongen starter igjen i morgen 😎 Bør vel snart komme Breaking News! Amerikaneren er jeg ikke int i, vår tur til å ha en bunnløs brønn med penger.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1493 på: 17. Juni 2020, 07:12 »
Synes jo det er ganske så håpløst at Pl har brukt så lang tid for så å nekte oppkjøpet, burde jo da gjort det for lenge siden. Da kunne jo man fått på plass en ny kjøper i løpet av den her tiden. Ser heller for meg at de har brukt så lang tid for å ha ryggen sin tørr, slik at ingen ting skal falle tilbake på de når de godkjenner oppkjøpet. En tanke i alle fall.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1494 på: 17. Juni 2020, 09:47 »
Mener å lest at city sin pl test tok ca 8 uker. Noen som vet noe om dette? For det lille jeg finner om det tilsier 3 uker😱

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1495 på: 17. Juni 2020, 10:42 »
Keith Downie
@SkySports_Keith
16m

We are told US businessman Henry Mauriss (Chief Executive of Clear TV) has lodged a £350m bid to buy Newcastle United, which could rival Amanda Staveley’s £300m Saudi-backed takeover. #NUFCTakeover

___________________________________________________________________________________

Craig Hope
@CraigHope_DM
23m

Sources claim US businessman Henry Mauriss has made a £350m offer to buy NUFC & would ideally like to take control before the start of the 2020/21 season, should the Saudi-led takeover fall through. More to follow
@MailSport

Er mer positiv til USA enn UAE. Uansett fint at det er et alternativ dersom det ikke blir Saudi!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1496 på: 17. Juni 2020, 10:48 »
Hvor mye er han god for?
Syns dette lukter fugl. Hvorfor by 350 når Ashley har godtatt 300 fra Saudi.
« Siste redigering: 17. Juni 2020, 10:50 av TooN »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1497 på: 17. Juni 2020, 11:00 »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1498 på: 17. Juni 2020, 11:05 »
Hvor mye er han god for?
Syns dette lukter fugl. Hvorfor by 350 når Ashley har godtatt 300 fra Saudi.

Ingen vet, men er nok ikke mye å skryte av.

Men Mauriss liker den frie verden som den er, og har allerede en ferdig businessplan for Newcastle United, i grove trekk en blåkopi av Liverpool-modellen.

Nok en gang, nei takk.
« Siste redigering: 17. Juni 2020, 11:09 av snkz »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1499 på: 17. Juni 2020, 11:10 »
« Siste redigering: 17. Juni 2020, 11:12 av snkz »