20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272576 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

bjĂžrni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1440 pć: 26. April 2011, 18:18 »
For flesteparten vil nok det vÊre riktig, men det betinger at de drar ut nÄr de fÞler fremdriften stopper opp. I Norge gar vi i flere Är satset mer pÄ svensker og afrikanere enn egne talenter. Da kan det nok vÊre like lurt Ä komme seg ut. Se pÄ Wolff i molde. Hva om han ikke hadde gÄtt til scums nÄr han gjorde. Han hadde mÄttet slite benk i Molde og spilt pÄ andrelaget. Ikke sikkert han hadde hatt samme utvikling da. Han reiste hjem etterpÄ og jeg tror ikke gan angrer pÄ oppholdet

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1441 pć: 26. April 2011, 22:57 »
Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn til slutt her - kommer nok veldig an pÄ hvor god den utenlandske klubben er pÄ Ä ta vare pÄ sine juniorer og slikt. At en ungdom har like mye igjen for Ä spille pÄ reservelaget i ManU som han har med Ä spille i TL har jeg ikke sÄ mange problemer med Ä tro pÄ. Vi har vel som sagt sett slike ting gÄ begge veier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1442 pć: 02. Mai 2011, 17:19 »
Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn til slutt her - kommer nok veldig an pÄ hvor god den utenlandske klubben er pÄ Ä ta vare pÄ sine juniorer og slikt. At en ungdom har like mye igjen for Ä spille pÄ reservelaget i ManU som han har med Ä spille i TL har jeg ikke sÄ mange problemer med Ä tro pÄ. Vi har vel som sagt sett slike ting gÄ begge veier.

+1

Det er et relativt lite antall norske talent som har reist ut tidlig for Ä spille i ungdoms- og reservelag i forhold til mengden talent som gÄr veien om etablert spill i Tippeligaen.

Teller man suksesser blant de som reiser ut i ung alder i forhold til de som etablerer seg i Norge fÞrst sÄ er det ikke sÄ sikkert at vi kan konkludere med at det relativt sett blir flere suksesser av Ä holde seg pÄ hjemmebane lengst mulig.

Om vi sier at 1000 talent som blir i Tippeligaen resulterer i 10 gode og etablerte spillere for det norske landslag, mens det av 100 talent som reiser tidlig til utlandet resulterer i 1 god og etablert spiller for Norge, sÄ fortoner sjansen seg helt lik.

Men som Kristoffer sier er det sÄ mye individuelle forutsetninger som avgjÞr hva som er det beste at det pÄ generelt grunnlag kan vÊre vanskelig Ä si at det ene nÞdvendigvis er sÄ mye bedre enn det andre.

Om vi ser pÄ forhold utover de rent sportslige (tenker da sosialt og utdanning/jobb utenom fotball) sÄ er det nok etter min mening generelt sett best Ä holde seg i Norge.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1443 pć: 12. Mai 2011, 13:46 »
Ja, da var selveste Annan inne pÄ flopplisten allerede i Tyskland. Spilleren som nesten kunne spilt pÄ Barca ifÞlge enkelte. Er det rart noen av oss ikke vil hente spillere herfra, alla Ujah osv?

http://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/diese-spieler-haben-nichts-gebracht-17823038.bild.html
FC Schalke: Anthony Annan (24) – ein KopfschĂŒttel-Transfer, das StĂ€rkste an ihm ist, dass er der Neffe von Ex-UN-GeneralsekretĂ€r Kofi ist

Hans styrke er at han er nevĂž til Kofi Annan visstnok (og det er han jo heller ikke).

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1444 pć: 12. Mai 2011, 14:04 »
MÄ huske pÄ at dette var et stort steg for Annan, sÄ Ä kalle han en flopp allerede blir jo bare for dumt.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1445 pć: 12. Mai 2011, 14:12 »
ForsÄvidt enig, men han har da spilt ved siden av Essien pÄ et meget hÞyt nivÄ en stund. Tyder uansett pÄ at han har vÊrt langt ifra imponerende nÄr de gjÞr han til latter pÄ den mÄten.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1446 pć: 12. Mai 2011, 14:43 »
Sant det, hadde forventet mer av han selv om han nÄ er pÄ et mye hÞyere nivÄ. La han fÄ en skikkelig oppkjÞring i sommer, sÄ fÄr vi heller dÞmme han om et Ärs tid! :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1447 pć: 12. Mai 2011, 16:36 »
NÄ skiftet vel Schalcke trener rett etter Annans overgang. Det kan jo ha spilt inn det ogsÄ? NÄ har jeg sÊrdeles liten oversikt over hvordan Tony har gjort det, og hvor mye eller lite han har spilt. Men Ä kalle han en flopp etter bare fire mÄneder i klubben, det er ganske drÞyt. Det er ikke lett Ä komme midt i sesongen, nÄr laget allerede er satt. Samtidig har klubben slitt i Bundesliga denne sesongen, det gjÞr det kanskje ikke enklere for Annan Ä prestere.

Og om han nÄ ikke skulle lykkes i Schalke, sÄ er det ikke dermed sagt at han ikke kan lykkes pÄ hÞyt nivÄ. Det betyr i sÄfall bare at Schalke var feil klubb for han pÄ nÄvÊrende tidspunkt, og det kan ha mange Ärsaker.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1448 pć: 12. Mai 2011, 18:41 »
Moa tok jo til de grader nivÄet med en gang, sÄ det er tydeligvis noen som har ferdighetene til Ä ta steget kjapt. Hyggelig lesing forÞvrig. Jeg har faktisk stor sans for Moa, Annan Þnsker jeg alt vondt.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1449 pć: 14. Mai 2011, 14:33 »
Anthony Ujah har vÊrt nevnt fÞr og med sine 20 Är er han i en spennende alder. Jeg mÄ innrÞmme jeg har forandret mening om fyren etter Ä ha lest noen intervjuer. Han virker som en jordnÊr kar som jobber mot et hÞyere mÄl. Han har helt klart kvaliteter og jeg ser pÄ han som en spennende spiller for oss. FÞrst og fremst som en back-up pÄ kort sikt. Hvor mye vil han koste mon tro?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1450 pć: 14. Mai 2011, 14:38 »
SÄ er det jo igjen dette med hvor man havner. For min del var det ingen problem Ä se at Annan var TLs beste spiller mens han var her. Men han kom midt i sesongen, til en klubb med litt turbulens. Mens Moa har fÄtt spilt i et lag som har vÊrt i flytsonen gjennom store deler av sesongen og overrasket stort. Har trua pÄ at begge i lengda vil bevise seg som gode nok pÄ et slikt nivÄ, jeg. Moa er forÞvrig en av de norske spillerne jeg har stÞrst respekt for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1451 pć: 14. Mai 2011, 15:31 »
Ja, da var selveste Annan inne pÄ flopplisten allerede i Tyskland. Spilleren som nesten kunne spilt pÄ Barca ifÞlge enkelte. Er det rart noen av oss ikke vil hente spillere herfra, alla Ujah osv?

http://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/diese-spieler-haben-nichts-gebracht-17823038.bild.html
FC Schalke: Anthony Annan (24) – ein KopfschĂŒttel-Transfer, das StĂ€rkste an ihm ist, dass er der Neffe von Ex-UN-GeneralsekretĂ€r Kofi ist

Hans styrke er at han er nevĂž til Kofi Annan visstnok (og det er han jo heller ikke).

Da lurer jeg pÄ hvor store forventninger de hadde til han? Skulle han alene vÊre den som skulle snu den dÄrlige sesongen for dem?
Det er jo ikke tatt hÞyde for at Schalke har vÊrt en gedigen skuffelse hele denne sesongen. Ligger fÞr siste runde idag pÄ 14. plass, kun 4 lag bak seg.
Jeg har sett 2 eller 3 kamper der Annan har spilt, blant annet debuten hans mot Dortmund, og jeg synes han har klart seg bra. I debuten tok Dortmund fullstendig over de siste 15-20 minuttene, da var Annan byttet ut.

Ikke lett Ä komme til en storklubb som sliter i motgang med profiler som ikke presterer og trenerskifte som skjer uker etterpÄ. Nok av profiler der som har underprestert denne sesongen. Det var ikke slik at nÄr Annan kom til klubben begynte de Ä spille dÄrlig, det har de gjort hele sesongen, bortsett fra CL turneringen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1452 pć: 14. Mai 2011, 16:38 »
Hvordan vet du hva de har tatt hĂžyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Sannsynligvis har han vÊrt helt sykt rÊva mesteparten av tiden. Det er nemlig godt gjort Ä komme pÄ flopplisten etter bare en halv sesong pÄ banen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1453 pć: 14. Mai 2011, 19:56 »
Hvordan vet du hva de har tatt hĂžyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Hva mener du? Hva er poenget du vil frem til?

Jeg synes det var en dÄrlig artikkel som nevner en hel haug med navn men ikke noen sÊrlig til begrunnelse om hvorfor de mener sÄ.

AngÄende artikkelen sÄ nevner ikke den Annan med sÄ mange ord, kun et bilde med en tekst under at han er nevÞen til Kofi Annan. Det synes jeg er en dÄrlig begrunnelse for Ä kalle han en flopp.
I den nevnte artikkelen er det vel kun den 22 Är gamle Marko Arnautovic som det blir skrevet mer enn et par ord om. Ikke har han vÊrt noen mÄlmaskin tidligere og ikke var han det i Werder Bremen heller.
Jeg vet ikke hvor mye Schalke mÄtte betale for Annan, men vet at Huntelaar med sin pris pÄ 14 mill euro og kun 7 mÄl og som i tillegg er blitt henvist til benken ikke er nevnt. Det er heller ikke Angelo Chariststeas som ble hentet i januar og kun har fÄtt 4 kamper og 1 mÄl.

Schalke har nÄ 6 tap pÄ rappen, Annan har kun spilt i 1 av dem pÄ grunn av en skade. I kampene fÞr skaden og denne dÄrlige formen var Annan mye brukt og Schalke sto da med 8 seire, 4 uavgjorte og 3 tap i den perioden. I 8 av de kampene har Annan spilt med statistikken 4 seire, 2 avgjorte og 2 tap.
Men Schalke kan jo hÄpe at Annan er tilbake til finalen i cupen mot Duisburg og at de fÄr en etterlangtet seier der. Annan spilte jo i semifinalen da de vant 1-0 borte mot Bayern Munchen.

MÄ ogsÄ nevne at danskene har 2 stk pÄ lista. Den ene er Simon KjÊr og den andre er 20 Äringen Nicolai JÞrgensen som ble hentet til Bayer Leverkusen fra Akademsike Boldklubb for 800 000 euro. FÄr kritikk for sine null mÄl pÄ 9 innhopp. Men han var garantert heller ikke hentet for Ä skyte Bayer Leverkusen mot Bundesligatittelen.

Nile Ranger har vel 1 start og ett par og 20 innhopp og null mÄl til sammenligning. Flopp?


Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1454 pć: 15. Mai 2011, 14:54 »
Hvordan vet du hva de har tatt hĂžyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Hva mener du? Hva er poenget du vil frem til?

At du uttalte deg som om du visste hva folkene bak kÄringen har lagt til grunn for utvelgelsen. Noe du selv skriver i det siste innlegget at det ikke stÄr noen ting om.

Jeg ser forÞvrig ikke noe poeng i forsÞket ditt med Ä nÊrmest motbevise utvelgelsen med statistikk nÄr du ikke selv har sett kampene. Selv om Schalke bÄde var dÄrlig fÞr Annan kom og dÄrlig etter Annan kom, kan vel fyren ha vÊrt elendig likevel. Jeg stÄr pÄ at tyske sportsjournalister har langt mer troverdighet nÄr de skal fylle opp en slik liste enn det du har.

Men det er vel ingen spillere jeg kan huske som noen gang har blitt hypet sÄ vanvittig opp i TL som Annan, sÄ jeg skjÞnner godt at det er lett Ä kaste seg pÄ "spiller i verdensklasse"-bÞlgen.