20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #870 på: 25. Aug. 2009, 16:20 »
Jeg skal se at Mads Stokkelien er like forbanna god neste sesong, før jeg en gang vurderer å ønske ham til Rosenborg. One hit wonders er ikke akkurat sjelden vare.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #871 på: 25. Aug. 2009, 17:25 »
Jaja, herregud. Det er jo kun RBK spillere som kan gjøre det bra rundt i europa. Annan var jo bare en idiot i Start, men med en gang han gikk til RBK så er han verdt 100 mill mer enn alle andre i TL.

For å sette Stokkeliens innsats i forhold til alder litt i perspektiv.

Yngste spiller som scoret 7 mål eller mer i Tippeligaen en hel sesong de siste årene er (alder er alderen på spilleren det året det gjelder):

2009: Stokkelien, 19 år, 9 mål (1/3 av sesongen igjen)
 
2008: Mame Biram Diouf, 21 år, 7 mål
2007: Tarik Elyounoussi, 19 år, 9 mål
2006: Edu, 20 år, 8 mål
2005: Olivier Occean, 24 år, 8 mål
2004: Lars Iver Strand, 21 år, 8 mål
2003: Espen Hoff, 22 år, 8 mål
2002: Magne Hoset, 21 år, 7 mål
2001: Trond Fredrik Ludvigsen, 19 år, 10 mål
2000: Trond Fredrik Ludvigsen, 18 år, 10 mål

Altså, scorer han 2 til så går han forbi denne fine gjengen, og det er rimelig bra tatt alder, minutter spilt og tabellsituasjon i betraktning. Men han spiller jo ikke på RBK, så derfor er han jo ikke verdt noenting og har ikke sjans i helvete.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #872 på: 25. Aug. 2009, 23:35 »
Tull, det er ikke det jeg sier.
Jeg sier bare at jeg vil vente og se hva han gjør neste sesong, før jeg tar noen beslutning om hvor god denne gutten egentlig er. Men for all del, statistikken hans er veldig bra. Sterkt gjort å score såpass mye for lille Start i sin første sesong på toppnivå. Det er imponerende det Stokkelien presterer denne sesongen. Men jeg vil se an neste sesong, før jeg vurderer han som god nok for større oppgaver. Føler jeg har sett en del one season wonders i min tid.

Og jeg har aldri påstått at Annan kun har vært god i Rosenborg. Jeg tviler ikke på at han var nesten like god da han kom til Start. Men han hadde ikke det beste oppholdet der. Og foruten innsatsen i Stabæk hadde han neppe vært aktuell for Rosenborg i utgangspunktet. Men ja, Annan er verdt jævlig mye penger, og han er altfor god for Tippeligaen. Det finnes der ikke tvil om. Men jeg koser meg så lenge Annan er Rosenborg-spiller. Han gjør Rosenborg så uendelig mye bedre, og er en særdeles viktig bidragsyter til at vi er ubeseirede denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #873 på: 28. Aug. 2009, 21:11 »
Tull, det er ikke det jeg sier.
Jeg sier bare at jeg vil vente og se hva han gjør neste sesong, før jeg tar noen beslutning om hvor god denne gutten egentlig er. Men for all del, statistikken hans er veldig bra. Sterkt gjort å score såpass mye for lille Start i sin første sesong på toppnivå. Det er imponerende det Stokkelien presterer denne sesongen. Men jeg vil se an neste sesong, før jeg vurderer han som god nok for større oppgaver. Føler jeg har sett en del one season wonders i min tid.

Og jeg har aldri påstått at Annan kun har vært god i Rosenborg. Jeg tviler ikke på at han var nesten like god da han kom til Start. Men han hadde ikke det beste oppholdet der. Og foruten innsatsen i Stabæk hadde han neppe vært aktuell for Rosenborg i utgangspunktet. Men ja, Annan er verdt jævlig mye penger, og han er altfor god for Tippeligaen. Det finnes der ikke tvil om. Men jeg koser meg så lenge Annan er Rosenborg-spiller. Han gjør Rosenborg så uendelig mye bedre, og er en særdeles viktig bidragsyter til at vi er ubeseirede denne sesongen.

Når spillere i Stokkeliens alder presterer såpass som han har gjort denne sesongen så er det nesten irrelevant hvordan han gjør det neste sesong. Han har helt klart varene og spør du meg dreier det seg om å spisse de kvalitetene han har bevist at han allerede har. Gode talentspeidere i større klubber har antagelig allerede sett kvalitetene og i den riktige klubben vil han kunne bli en juvel. Ser ikke bort ifra at Stokkelien kunne vokst betraktelig i NUFC sitt talentsystem.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #874 på: 28. Aug. 2009, 21:24 »
Trur det hadde vært morsomt med Stokkelien i klubben
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #875 på: 28. Aug. 2009, 21:42 »
Han kommer sikkert til å bli god under de rette forholdene, ergo ikke i Newcastle..

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #876 på: 28. Aug. 2009, 22:09 »
Trur det hadde vært morsomt med Stokkelien i klubben

Stokkelien har noen egenskaper i seg som gjør at han kan nå veldig langt! Naturlig målscorer, putter med både høyre, venstre og med hodet. Flink til å komme til sjanser. Holder han samme nivået og scoringsrate neste sesong, så er han borte fra Tippeligaen på et blunk. Bør nesten være aktuell for en landslagstropp mot slutten av sesongen hvis formen skulle holde seg.

Trenger litt mer kamperfaring i norsk fotball, før han er aktuell for Newcastle eller andre utenlandske klubber.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #877 på: 31. Aug. 2009, 13:44 »
Jeg liker Pedersen veldig godt, og tror både han og stokkelien kan komme seg til PL.  Tror dessuten at Pedersen eren type spiller Shearer ville ligt. Tror nokk de fleste agentene fra England vet om både han og stokkelien i tillegg til Huesklepp og Skjelbreid.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #878 på: 03. Sep. 2009, 21:52 »
Ikke at jeg nødvendigvis vil ha han/de til Newcastle, men Joshua King og Magnus Eikrem scoret i kveldens reservelagskamp for Man Utd mot Wigan. Joshua King imponerer visst :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #879 på: 04. Sep. 2009, 17:49 »
De er vel fremdeles såpass langt unna a-lagsnivå at det ville vært idiotisk å hente dem til Newcastle. Også vanskelig å si om de er nevneverdig større talenter enn det vi har.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #880 på: 04. Sep. 2009, 18:02 »
Selvfølgelig. Tenkte jeg bare skulle påpeke at det er norske talenter som gjør det bra i England. Selv om det bare er på reservelaget. Spennende å se om de slår gjennom :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #881 på: 04. Sep. 2009, 18:19 »
Selvfølgelig. Tenkte jeg bare skulle påpeke at det er norske talenter som gjør det bra i England. Selv om det bare er på reservelaget. Spennende å se om de slår gjennom :)

Ja det blir spennende. Hadde vært gøy om vi fikk opp noen nye norske fjes som kan hjelpe landslaget med årene  8)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #882 på: 04. Sep. 2009, 18:34 »
Joa, for all del.
Personlig ser jeg for meg at av alle de norske tenåringene som spiller reservelagsfotball i utlandet vil maks en eller to nå a-nivå på sikt. Kanskje ingen. Det er åletrangt å komme seg gjennom nåløyet i Norge, og Rosenborg har tatt livet av en god del talenter (dere skjønner hva jeg mener) opp gjennom årene. Men om Rosenborg er nådeløse, er ikke akkurat nåløyet enklere å komme gjennom i Man Utd. Det er vel kun fra 92-generasjonen (becks, giggs, scholes, butt, neville, neville +++) at såpass mange har kommet opp på aller høyeste nivå.

Men jeg blir overrasket om King og Eikrem spiller for a-laget til Manchester United i CL om fire år. Men forhåpentligvis blir de gode spillere og ressurser for landslaget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #883 på: 04. Sep. 2009, 20:28 »
Ja, jeg mener at hvis unggutta kommer seg til utlandet, spiller med de spillerne som de to gutta spiller med, blir de bedre enn hvis de skulle vært i henholdsvis Molde og Vålerenga.
Jeg ser det som positivt hvis det drar flere ut. Men når de runder 20-21-22, burde de enten ha sjans på a-lagspill, eller komme seg til en "dårligere" klubb og få matching på a-lag :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #884 på: 04. Sep. 2009, 20:42 »
Ja, jeg mener at hvis unggutta kommer seg til utlandet, spiller med de spillerne som de to gutta spiller med, blir de bedre enn hvis de skulle vært i henholdsvis Molde og Vålerenga.
Jeg ser det som positivt hvis det drar flere ut. Men når de runder 20-21-22, burde de enten ha sjans på a-lagspill, eller komme seg til en "dårligere" klubb og få matching på a-lag :)

Det er helt individuelt. Det er mange norske talenter som har kasta bort en god fotballkarriere ved å dra altfor tidlig ut, mens det samtidig er mange som har lyktes godt med det også. Jeg liker at norske talenter drar tidlig ut, men at det er så jævla mye bedre å spille reservelagsfotball når du er 18 år, kontra å spille i tippeligaen er vanskelig å si. Treningstilbudet vil såklart være bedre i England, men i fotball handler alt om å spille førstelagsfotball.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM