20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272580 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #630 pć: 20. Juni 2009, 22:30 »
Hadde vÊrt moro med en norsk spiller til newcastle, men mest pga presseomtaler etc i norsk presse. Har ikke helt troa pÄ overprisa
middels gode norske spillere. Finner spillere som er bedre og billigere andre plasser. Finn 1 norsk spiller som er bedre enn bolanos?!?
Vanskelig! Mulig en norsk stopper som f.eks Demidov,Reginiussen eller no kunne gjort sakene sine bra.
 :o




Reginiussen!? Han har jo aldri spilt en god landskamp for Norge og nÄr det gjelder TromsÞ sÄ har de ikke bedre spillere Ä det sier litt for Reginiussen suger. :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #631 pć: 21. Juni 2009, 01:00 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut pÄ landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller pÄ toppnivÄ.
Det Þdela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig ogsÄ.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #632 pć: 21. Juni 2009, 01:07 »
Forresten vil jeg anbefale alle Ä ta en titt pÄ mer enn bare hÞydepunktene fra Aalesund-Rosenborg, og se hvor vanvittig god Per Ciljan Skjelbred er nÄr han spiller pÄ sin favorittplass, sentral offensiv midtbane. Det var i den posisjonen han slo gjennom i 2005. Det var i den posisjonen han rundspilte Valencia. Det var i den posisjonen han i dag lekte seg med Aalesund, som riktignok ble felt av Rekdals mislykkede taktikk, men som ogsÄ ble spilt jÊvlig dÄrlige av RBK, og Ciljan spesielt.

Hadde Rosenborgs spisser vÊrt i stand til Ä score pÄ 100% sjanser, sÄ hadde Skjelbred hatt minst to assist pÄ samvittigheten etter denne kampen, og om linjemannen hadde latt vÊre Ä se seg blind pÄ Iversen, som ikke er med i spillet, sÄ hadde Ciljan fÄtt en scoring ogsÄ, da det er umulig for linjedommer Ä se om Ciljan er en halv millimeter offside eller ikke.

Bare vent til tegneserielagene er slÄtt og gruppespillet i Europa League stÄr for tur.
De tegneserielagene som Brann og Huseklepp ikke er i stand til Ä slÄ.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #633 pć: 21. Juni 2009, 01:11 »
Oioioi, han rundspiller AALESUND dere! 50mill NÅÅÅÅ!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #634 pć: 21. Juni 2009, 01:13 »
Det var ikke det jeg sa. Det var bare for Ă„ bevise for alle som tror at han er en oppskrytt nobody, at denne gutten faktisk er en jĂŠvlig god fotballspiller, som er mer enn klar nok for utlandet. Om enn ikke Premier League.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerℱ
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #635 pć: 21. Juni 2009, 04:13 »
Æ tror han der Hans Åge YHndestad kunne klart sĂŠ greit i engelske fotballen. Evt. broren Eirik Yndestad, som spiller pĂ„ Tromsdalen.

T(komma)U(komma)I(komma)L. Tromdalen Ungdomss ogidrettslag
Godsangerℱ

                    Twitter: @BjerreP

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #636 pć: 21. Juni 2009, 09:13 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut pÄ landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller pÄ toppnivÄ.
Det Þdela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig ogsÄ.

Herre jemini Joakim, du mÄ snart beskyttes mot deg selv. Snakk om mye sÞppel du presterer Ä pÄstÄ.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #637 pć: 21. Juni 2009, 15:06 »
Ahh. Godt Ă„ se at Aslak har skrytt mer om H.Å. Yndestad. SĂžndagen blir ikke den samme uten ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #638 pć: 21. Juni 2009, 16:39 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut pÄ landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller pÄ toppnivÄ.
Det Þdela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig ogsÄ.

Herre jemini Joakim, du mÄ snart beskyttes mot deg selv. Snakk om mye sÞppel du presterer Ä pÄstÄ.
SÄ kan jeg kanskje legge til at ettersom Reginiussen ennÄ er ung, sÄ er det fremdeles mulig Ä redde ham. Men det er et faktum at utviklingen hans brÄbremset etter fÞrste gang han spilte for a-landslaget. Han var rett og slett ikke klar for det. Og det er han fremdeles ikke.
Selv om du er TromsÞ-supporter og tror at Steinar Nilsen er Jesus i egen person, sÄ mÄ ogsÄ du kunne se at Reginiussens utvikling har stoppet helt opp, og at han overhodet ikke er i stand til Ä spille gode landskamper. Du mÄ kunne se du ogsÄ at landslagsplassen ikke er bra for gutten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #639 pć: 21. Juni 2009, 18:00 »
Nei jeg kan ikke si at det Ä vÊre pÄ landslaget er dÄrlig for han. Det er snakk om Ä erfare pÄ internasjonalt nivÄ sammen med spillere som Hangeland, J.A. Riise, Gamsten og Carew. Tror du hadde ment noe helt annet om han hadde spilt for RBK eller Glimt...

Hans lille downperiode er nok mer snakk om at han har slitt med smÄskader i lengre tid. Da han kom inn pÄ landslaget var han tippeligaens mest stabile midtstopper, i allefall med norsk pass.

Er ikke landslagsplassen som evt har bremset hans utvikling, er smÄskadene. Noe jeg definitivt mener skyldes matta pÄ Alfheim.
« Siste redigering: 21. Juni 2009, 18:04 av Ulf »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #640 pć: 21. Juni 2009, 18:05 »
Nei jeg kan ikke si at det Ä vÊre pÄ landslaget er dÄrlig for han. Det er snakk om Ä erfare pÄ internasjonalt nivÄ sammen med spillere som Hangeland, J.A. Riise, Gamsten og Carew. Tror du hadde ment noe helt annet om han hadde spilt for RBK eller Glimt...

Da hadde han vĂŠrt verdt 50-60 millioner. Minst.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #641 pć: 21. Juni 2009, 18:06 »
Nei Ulf! Reginiussen kan ikke reddes om ikke Joakim kommer med trylledrikken sin.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #642 pć: 21. Juni 2009, 20:58 »
Nei Ulf! Reginiussen kan ikke reddes om ikke Joakim kommer med trylledrikken sin.
Var det jeg fryktet. skal sende mail til TromsÞ i morgen og informere de, sÄ slipper de bruke tid og penger pÄ et fotballnull i norsk fotball.

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #643 pć: 21. Juni 2009, 22:20 »
Grunnen til at Skjelbred ikke har vÊrt like dominerende i Är som han har vÊrt de siste sesongene skyldes at han blir ofret av HamrÚn i 4-2-3-1-formasjonen. Setter du en offensiv midtbanespiller pÄ hÞyrekant sier det seg selv at han ikke vil vÊre like brilliant. I gÄr fikk han endelig tillitt i sin favorittposisjon, og det er i denne posisjonen han viser sitt internasjonale snitt. Uten tvil banens beste i gÄr, og fÄr han spille som offensiv midtbanespiller oftere vil han rettferdiggjÞre prislappen Rosenborg har satt pÄ han.

Jeg mener at Thioune, BÔlanos og Skjelbred alle har noe Ä tilfÞre i Newcastle, men hvis jeg skulle velge er det ingen tvil om at jeg ville valgt Skjelbred. Grunnen til at vi er der vi er per dags dato er at vi har alt for mange spillere som tenker mer pÄ lÞnnssjekken enn pÄ det sportslige, og nÄr Skjelbred viser sÄ stor kjÊrlighet for Newcastle er det en viktig faktor til at jeg Þnsker han pÄ Tyneside. Vi trenger unge spillere som blÞr for drakta, og derfor bÞr Per Ciljan Skjelbred stÄ Þverst pÄ handlelista nÄr de nye eierne kommer inn.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #644 pć: 22. Juni 2009, 16:14 »
SÄ lenge du heter Skjelbred og spiller for Rosenborg har det ikke noen som helst betydning at du spiller out of position, skal vi fÞlge logikken til folk flest her. En offensiv midtbanespiller skal vÊre fantastisk god ogsÄ pÄ feil posisjon. SÄ lenge han spiller for Rosenborg. Hadde Huseklepp spilt keeper, og slitt med Ä imponere, sÄ hadde saken vÊrt en annen. Da hadde det vÊrt trenerens feil.

Men i Skjelbreds tilfelle er det Ă„penbart Skjelbred som ikke er god nok.

Frode: Jeg har ikke pÄstÄtt at jeg er den eneste som kan redde Reginiussen og at det trengs en hemmelig trylledrikk for Ä fÄ det til. NÄr du reagerer pÄ at jeg bruker store ord, og omskriver dine ord, sÄ mÄ jeg fÄ lov til Ä reagere pÄ at du ikke bruker et eneste av mine ord, men kommer med en helt egen konklusjon, uten noe som helst grunnlag.

Jeg har bare sagt at landslaget har vÊrt skadelig for Reginiussen. Rett og slett fordi han ikke var mentalt klar for det nivÄet. I utgangspunktet skal jo en spiller bare ha godt av Ä trene og spille med folk som er bedre enn en. Men nÄr han fÄr et sÄ stort ansvar pÄ sine skuldre og blir utpekt som fotballhistoriens beste norske forsvarsspiller og verdens stÞrste talent, sÄ sier det seg selv at det er skadelig.
Derfor bÞr han heller fÄ pleie smÄskadene sine i fred, og jobbe seg opp igjen pÄ det nivÄet han skal vÊre pÄ, i stedet for at han skal gjÞre landslaget dÄrligere. Landslaget trenger stÞdige, skadefrie, stabile spillere. Det er ikke Tore Reginiussen per 2009.

Og jeg som Trodde Alfheim-matta var verdens suverent beste av sitt slag... OgsÄ blir man hÄrsÄre nÄr utenforstÄende klager pÄ kunsgresset?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon