20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95249 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #255 på: 23. Des. 2009, 04:05 »
Og det var den saven? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #256 på: 23. Des. 2009, 13:19 »
Hvis jeg får FM til Jul i morgen, som jeg håper, skal jeg starte en save med Wolves tror jeg. Har spilt demoen, og "Ulvene" har vilt overgangsbudsjett. Nok penger til å få en god plassering på tabellen hvertfall :)

Det samme gjelder QPR!
Favoritt laget mitt på FM, spilte med dem på FM 09. Fikk direkte opprykk i 1 sesong. Og endte på 8 i andre sesong.

Husker jeg hadde Jermaine Beckford som bøtta med mål, så hadde jeg blant annet Jerémy Mathieu (som nå spiller i Valencia). Så hadde jeg FM09 talentet James McCarthy fra Hamilton i Skottland. Mange gode QPR minner :)

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #257 på: 23. Des. 2009, 13:35 »
Jeg fikk et drøss med skader, og slet i tillegg med at spillerne mine pådro seg jævli mye kort når jeg spilte med Newcastle. Alan Smith spilte 33 kamper fikk 20 gule og 4 røde, Steven Taylor var omtrent på samme nivå. Endte med at jeg måtte spille play off, hvor finalen gikk til ekstraomganger og der putta Swansea 2-1 målet ett minutt på overtid i 2.ekstraomgang....

Husker jeg hadde samme problem. Den feilen jeg gjorde da var å be assistent velge hvilken innstillinger spillerene skulle ha på kampdagen mot motstanderspillerene. Så at mange hadde Harde taklinger mot en del spillere å det resulterer i en del kort.

(sorry for stress skriving men privat bruk av pc på jobb tar seg dårlig ut om dagen).
Ba Ba Ba!!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #258 på: 23. Des. 2009, 13:57 »
Faen, syns prisen på Steam for spillet var drøy, men det er en nødvendighet i disse juletider uansett ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: FM 2010
« Svar #259 på: 23. Des. 2009, 15:48 »
Tok "the double" med Newcastle i 2. sesongen! (1. sesong i PL)

 ;D ;D ;D ;D

Fikk skuffende 510 mill i transferbudsjett. Ble endelig kvitt Nolan, Smith og Colo, så det ble mer i lønnsbudsjett. Brukte totalt ca 750 mill på å hente Mata(!), Cesar Azpilicueta og Sakho til klubben.

Laget før 3. sesong:

                          Ustari
Azpilicueta - Sakho - Arzo - Enrique
               Hamsik - Zuculini
Acosta                     -               Mata
              Welliton - Cardozo


Azpillicueta ja! Kjøpte han til Newcastle på FIFA10 for noen usle millioner før Stoke stjal ham fra meg, uten at jeg hadde lagt inn transfer request eller var enig eller noe med ham. Drit god back.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #260 på: 23. Des. 2009, 15:50 »
Jeg fikk et drøss med skader, og slet i tillegg med at spillerne mine pådro seg jævli mye kort når jeg spilte med Newcastle. Alan Smith spilte 33 kamper fikk 20 gule og 4 røde, Steven Taylor var omtrent på samme nivå. Endte med at jeg måtte spille play off, hvor finalen gikk til ekstraomganger og der putta Swansea 2-1 målet ett minutt på overtid i 2.ekstraomgang....

Husker jeg hadde samme problem. Den feilen jeg gjorde da var å be assistent velge hvilken innstillinger spillerene skulle ha på kampdagen mot motstanderspillerene. Så at mange hadde Harde taklinger mot en del spillere å det resulterer i en del kort.

(sorry for stress skriving men privat bruk av pc på jobb tar seg dårlig ut om dagen).

Kjørte standard taklinger hele sesongen, men likevel så var spillerne gærne..så er nok litt tilfeldigheter, kanskje burde jeg bøtelagt spillerne tidlig i sesongen, don´t know..

Og ja, den saven er ikke noe som er lett å ta opp igjen å spille nå nei..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #261 på: 23. Des. 2009, 20:10 »
Kun på min save Coloccinni laget straffespark omtrent annen hver kamp, seriøst ? Spilte ellers bra, men blei rett og slett så avgjørende at eg slutta å bruke han og solgte han med en gang vinduet opna.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #262 på: 23. Des. 2009, 20:55 »
merkelig att ingen nevne marquinhos fra brasil, som til dagelig spiller for internacional. passer perfekt i den offensive midtbane sentral/trequartista på en 4-2-3-1 formasjon :)  ellers er det mye bra forslag på brukbare formasjoner og spilllere her :)

fikk igjen lyst til å føre NUFC tilbake til PL, så da starta je en ny save, med 4-2-3-1 formasjonen denne gangen. forrige gang je var NUFC brukte je 4-3-2-1/4-5-1 med stor suksess i the Wankership. altså tre sentrale midtbanespillere (smith/barton-nolan-guthrie/bannan lån fra Aston Villa) og to offensive kanter/vinger: Jonas venstre innsideangripe og Terry Cooke høyre ving (backup marc albrigthon på lån fra Aston Villa). spiss var vel Benjani/Amoebi. rykka opp da, men gikk på en par smeller i PL og gjorde en del dumme kjøp, så da gadd je ikke mere..


denne gangen skal være litt smartere på overgangsmarkede når je rykker opp :) er det bare hos meg eller, tar det virkelig en hel sesong for å bli kvitt Cashley? når je ikke er NUFC forsvinner han med en gang.. irriterenes!!

tamas kadar er en del god hos meg gitt..  ;D håper han blir mere brukt i Real life too :)

Football Manager, Avhengighet på lik linje med de tyngste droger!!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #263 på: 23. Des. 2009, 21:22 »
Velkommen til forumet=)

FM er kjekt å ha i slike juletider, når man har endel tid til overs:)

Men når jeg er Newcastle så blir jeg tildels styrt av supporterhjertet. Med det mener jeg, at jeg prøver å lykkes med endel av de spillerne jeg har. Kjører på med Krul, S.Taylor, Guthrie, Lua Lua, Ranger og Carroll. Er kanskje ikke helt gunstig, men liker å beholde noe av sjelen jeg kjenner igjen i dagens tropp. =)

Men Wellington er virkelig en målmaskin. Har 14 mål på 13 kamper.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #264 på: 23. Des. 2009, 21:48 »
Tusen hjertelig takk lpt :)

FM dessverre kjekt uansett tid på døgnet, spesielt når man har en vakt som man kan bruke mye tid på dette kjekke spillet :)

Skjønner deg der, men syns Lua Lua ikke er så god her, og att Ranger fortjener noe annet enn å være ett 3/4 valg på topp når je bare bruker 1 spiss.. så derfor prøver je å sende dem på lån.. som regel til Notts County(lua lua) og Huddersfield(Ranger). denne gangen ser det ut til att Lua Lua skal få en viktig rolle på høyre vingen :) ranger, er det dessverre ingen låne intresse for.. hmm.. merkelig att den nye patchen skulle ødelegge den muligheten for Nile..
Ellers er det umulig å ikke bruke Harper og S.Taylor(Alltid Captein) ;-)

dessverre får je aldri noen penger før sesong 2(har bare holdt ut dit en gang da men), så blir som regel bare til att je låner talenter og signerer erfarne spillere gratis. disse har det blitt denne gang: theo lucius(gratis, backup høyre back), Wilshere lån(ikke helt bestemt meg hvor je skal bruke han, men ser ut til att han blir den ballvinnende midtbanespilleren) marquinhos(Lån, trequartista rollen bak big andy), Rachid bouaouzan(lån, back up høyre vin) og j.cristaldo(lån, 3.valg spiss). burde vel egentlig ha saffet meg en god keeper, etter att je klarte å tape 6-1 hjemme mot wolfsburg ien treningskamp, men uten penger kommer man ingen vei.... får satse på att kampen hjemme mot PSV blir en revansje.. siste oppgjøret før sesong start mot WBA :D
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #265 på: 23. Des. 2009, 21:57 »
Velkommen til forumet=)

FM er kjekt å ha i slike juletider, når man har endel tid til overs:)

Men når jeg er Newcastle så blir jeg tildels styrt av supporterhjertet. Med det mener jeg, at jeg prøver å lykkes med endel av de spillerne jeg har. Kjører på med Krul, S.Taylor, Guthrie, Lua Lua, Ranger og Carroll. Er kanskje ikke helt gunstig, men liker å beholde noe av sjelen jeg kjenner igjen i dagens tropp. =)

Men Wellington er virkelig en målmaskin. Har 14 mål på 13 kamper.

Jeg liker ikke så godt å være NUFC :P .
Liker best å være lag jeg ikke har noe helst forhold til, der jeg ikke kjenner spillerne godt, og alle har blanke ark, om du skjønner :P

QPR og Wolves er nok favoritt lagene mine på FM. Wigan også er et morsomt lag, hvertfall på 10 Demoen. Om jeg får FM i morgen ser jeg for meg at det blir noen timer i manager stolen i Wolves :)

Blir overlykkelig om jeg får FM i morgen!

GOODBYE SOCIAL LIVING! ;D

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #266 på: 24. Des. 2009, 07:52 »
Velkommen til forumet=)

FM er kjekt å ha i slike juletider, når man har endel tid til overs:)

Men når jeg er Newcastle så blir jeg tildels styrt av supporterhjertet. Med det mener jeg, at jeg prøver å lykkes med endel av de spillerne jeg har. Kjører på med Krul, S.Taylor, Guthrie, Lua Lua, Ranger og Carroll. Er kanskje ikke helt gunstig, men liker å beholde noe av sjelen jeg kjenner igjen i dagens tropp. =)

Men Wellington er virkelig en målmaskin. Har 14 mål på 13 kamper.

Jeg liker ikke så godt å være NUFC :P .
Liker best å være lag jeg ikke har noe helst forhold til, der jeg ikke kjenner spillerne godt, og alle har blanke ark, om du skjønner :P

QPR og Wolves er nok favoritt lagene mine på FM. Wigan også er et morsomt lag, hvertfall på 10 Demoen. Om jeg får FM i morgen ser jeg for meg at det blir noen timer i manager stolen i Wolves :)

Blir overlykkelig om jeg får FM i morgen!

GOODBYE SOCIAL LIVING! ;D

Hvorfor være NUFC når man bare kan være en TUFS!!? :p hehe, dagens jule rim.. værsegod, takk for det! men je skjønner deg.. på de forrige spillene var det meget vanskelig å være the magpies fordi FM sjefene gjorde det så vanskelig å lykkes med de :p Ulvene er jo ett artig lag.. har ikke vært de på lenge men.. QPR har je vært en gang på fm 10 uten suksess og på fm 09 med suksess.. artig med ett lag med noenlunde gode penger og ett par direktører med mye cash(sjøl om dem ikke spytter så mye av dem inn i klubben sin!). Sjøl så har je ingen favoritter på FM.. blir litt måfå hvem je velger egentlig.. er artig med en utfordring (som f.eks. notts county på fm10) eller å være ett stabilt topplag (som f.eks. Barcelona). uansett, nesten like morro å være ett topplag som å være ett lag med mye utfordringer :D

så langt har je spilt 5 kamper, med seier mot WBA, Reading og Sheffield W. uavgjort mot leicester(lå under 2-0 til det 75 min og burde ha vunnet men) og ett latterlig tap mot Palace! tap i Ligacupen på straffer borte mot Watford.. Colo syndebukken med straffebom.. 5 lag på 10 poeng og 2 på 9 poeng.. så jevnt i toppen på the Wankership i början :/
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #267 på: 25. Des. 2009, 14:55 »
Fikk FM i går, spiller med Wolves nå, har sikkret meg Michael Ball på free transfer, og stortalentene Marco Verratti og Magnar Ødegaard  ;D

Fortsatt leter jeg etter en midtstopper. Noen tips? :)
Har sjekka forumet på FM Norge, men var dessverre ingen spillere jeg ville ha... er forøvrig også nærme en avtale med Knut Olav Rindarøy.
« Siste redigering: 25. Des. 2009, 14:57 av ErikLi »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #268 på: 25. Des. 2009, 16:08 »
Øivind Gjerde ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #269 på: 25. Des. 2009, 18:02 »
Nja, signerte nettopp Jorge Andrade, problemet er løst :) .
Begynner å få et greit lag, har fjernet de som ikke har noen framtid.